Ga naar inhoud

Bo het kerstkindje is geboren

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Voor iedereen hele fijne kerstdagen!

Ons meisje doet het perfect! Haar infuusje is eruit en ze heeft alleen nog een sonde. Borstvoeding komt goed op gang. De gynocologen zijn superenthousiast dat ik deze klus geklaard heb. Toch wel leuk om te horen.

Vandaag heb ik het gevoel dat ik onder de trein gelegen heb, overal heb ik spierpijn. Ik ben tot bijna achter aan toe ingeknipt maar heb eigenlijk daar eigenlijk alleen maar last van op 1 plek. Ik heb behoorlijk wat bloed verloren, straks wordt ik hiervoor weer geprikt of het hb al weer beter is.

Fijne dagen!

Geplaatst

Goed te lezen dat t goed gaat met de kleine!

Hoop dat jij ook snel herstelt van alles en dat jullie snel naar huis mogen.

Staat er nog een lekker kerstbrunch/lunch/diner op de menukaart in t ziekenhuis?

Fijne kraamtijd !

Groetjes Manon.

Geplaatst

Sorry meiden! Eerst hou ik jullie zo goed op de hoogte en als ik dan eindelijk naar huis mag dan horen jullie het pas de volgende dag.

Gisterochtend heeft Bo tussen 9.00 en 13.30 geen voeding gehad, toen is haar bloedsuiker geprikt en deze was goed! En toen kregen wij haar zo met een stapeltje papieren in de hand gedrukt van zo; Bo mag naar huis!

Heel apart!

Direct kraamhulp geregeld (kwam om 4 uur) in de kleren en weg. Uiteindelijk zaten wij om 21.00 uur uitgeteld op de bank. Wat een informatie krijg je de eerste dagen! Ik wou geen bloedtransfusie en heb tabletten gekregen, nu hopen dat ik snel weer aansterk.

Bo doet het prima, vanmiddag is ze voor het eerst in bad geweest. Bijna alle korstjes en bloed in haar haartjes van de bloedonderzoeken die ze tijdens de bevalling vaginaal hebben gedaan van haar hoofdje zijn weg. Dit staat al een heel stuk beter. Ze doet het goed voor een 3 weken te vroeg geboren kindje.

Zelf vind ik het moeilijk om rustig aan te doen.

En meiden ik heb een borsten gekregen vannacht! Onze kraamhulp heet Pamela maar ik doe de naam eer aan. Ik heb 3 cups groter en hard dat ze zijn! Aan de borst drinken vind Bo nog een beetje zwaar dus ik krijg ze ook niet leeg. Vanochtend direct gebeld met Verian om een kolf te huren en wat denk je; die hebben we niet meer...... Ik laat u binnen 2,5 uur terugbellen maar ik denk niet dat er eentje is.

Snel op marktplaats gekeken en er was er eentje te koop in Apeldoorn, nog een goede ook. Gebeld en mijn man kon hem meteen ophalen. Binnen 2 maanden hebben we deze er weer uit vergeleken met de huurprijzen.

Maarja, je staat mooi te kijken met Kerst.

Dat was het voor nu even, want hoe klein als ze zijn je bent er de hele dag druk mee!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

vanessa,

Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Bo en dat jullie lekker dekerstdagen thuis kunnen door brengen.

Nu kunne jullie dan echt vol op genieten van jullie dochter.

Liefs

Geplaatst

he vanessa

gelukkig ben je lekker thuis met je meid.

ja er komt eenhoop op je af de aankomende dagen.

doe het wel rustig aan anders stort je over een paar dagen in je hebt nu het gevoel of dat je de hele wereld aan kan maar dan komen de kraamtranen.

wat goed dat het ook goed gaat met de borstvoeding straks na de stuwingen kan ze er ook makelijker uit drinken.

liefs

Geplaatst

Vanessa en Arno,

goed om te lezen dat jullie weer thuis zijn. Doe echt rustig aan hoor, maar je wordt straks echt terug gevloten door je lichaam. Een kolf regelen is idd moeilijk, wij hebben 3 uitleencentrums moeten bellen. Hopelijk gaat Bo snel lekker aan de borst drinken. Blijft heel bijzonder.

Jullie feestdagen kunnen iig niet meer stuk. Geniet lekkee van jullie kleine meid en lees de info van het zh over een week nog maar eens door. Dan komt het allemaal wel goed en onthoud je het ook een beetje haha. Je krijgt dan ineens veel te veel info.

Fijne jaarwisseling en rust goed uit.

Geplaatst

Vanessa

Ik heb een leuk kraamkadootje voor je, wat je heel leuk gaat vinden!

IK BEN ZWANGER!!!!!

Goed he!

Wat fijn dat alles goed gaat, en dat je nu lekker thuis bent met BO, doe rustig aan, neem het ervan nu je kraamhulp hebt.

idd wel goed dan om een kolf te huren, om je borsten leeg te krijgen!

En geniet ervan!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter, Vanessa!! Wat een leuke naam! Klinkt als een heftige bevalling. Laat je maar lekker verwennen in de kraamtijd. Genieten he, zo'n klein mensje dicht tegen je aan.

liefs,

Mariek

Geplaatst
Vanessa

Ik heb een leuk kraamkadootje voor je, wat je heel leuk gaat vinden!

IK BEN ZWANGER!!!!!

Goed he!

Wat fijn dat alles goed gaat, en dat je nu lekker thuis bent met BO, doe rustig aan, neem het ervan nu je kraamhulp hebt.

idd wel goed dan om een kolf te huren, om je borsten leeg te krijgen!

En geniet ervan!!

Liefs Claudia

Net al in je eigen topic gereageerd, ik vind het zo geweldig voor jullie!!!

Ik heb nog geen kraamtranen gehad maar die zijn er nu wel, speciaal voor jullie.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Gisteravond nog gebeld met de verloskundige over mijn borsten. Ik moest om de 2 uur gaan kolven om de stuwingen weg te krijgen. En wat denk je? Er komt gewoon niets meer uit. Vannacht heel erg druk geweest met Bo, ze had hele erge krampjes in haar buikje, uiteindelijk heerlijk boven op mijn buik/Pamela Anderson borsten gelegd en ze heeft geslapen als een roos.

Al met al denk ik 3 uurtjes geslapen vannacht.

Wat is Arno toch druk met ons, voeding klaarmaken, kolf klaarzetten, mijn borsten masseren onder het kolven etc, etc. Wat heerlijk om te zien hoe verliefd je mannetje is op een andere vrouw!

Ik ga stoppen met de borstvoeding, ik krijg er gewoon niets meer uit terwijl ze zo groot zijn als bowlingballen (zelfde hardheid). Nu, na mijn borsten een paar uur met rust gelaten te hebben wordt de pijn al minder. Het duurt zeker een paar dagen voordat ik weer wat meer mijn "eigen" cup terug heb.

Liefs,

Vanessa

P.S. Claudia, ik kan er maar niet over uit dat ik over een kleine 9 maanden over jullie kindje kan lezen op dit forum. Hoe is het met je hubbie, ook een beetje beduusd?

Geplaatst

GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER. Jippiejajee! Jullie zullen wel heel blij en trots zijn. Geniet lekker de komende dagen.

Hier ben ik dan eindelijk weer! Wij zijn ook bevallen van een dochter. Ik zal ons verhaal in een ander forum vertellen. Heftig allemaal. Wat fijn dat het zo goed gaat met Bo.

Liefs

Geplaatst

Vanessa, van harte voor jou en je man met dit prachtige wonder!

Super mooie naam (stond ook op ons lijstje!)

Geniet ervan!

Enne.. heel verstandig, van die kolf, die huurapparaten daar loop je op leeg en dan koop je er uiteindelijk toch zelf eentje!

Succes met de borstvoeding, laat je niet ontmoedigen door de stuwing etc in de eerste weken, daarna wordt het veel makkelijker en het is zo leuk en gezond!

Liefs Pien

Geplaatst

Hoi Vanessa en Arno,

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Ik hoop dat je snel weer aangesterkt bent.

Liefs

Natasja

Geplaatst

Hey Vanessa,

Ik ben ook gestopt met borstvoeding. Ik heb het 1,5 week geprobeerd. Om de 3 uur heb ik gekolfd en ons meisje de bv in de fles gegeven. Ze had nog niet genoeg zuigkracht en mijn melkproductoe moest nog in gang komen. Van de week was het dan zo ver en ik heb ze een dag lang aangelegd aan mijn borsten. Ze dronk op zich goed, maar heeft de hele dag gehuild van de honger. Ik denk toch dat ze het niet voor elkaar kreeg om er voldoende uit te krijgen terwijl ik makkelijk 125cc kolfde per x. Ze was afgevallen!! Ik heb deze kwelling maar meteen stopgezet en ik ben gisteren over gegaan op flesvoeding. Ze vind het heeeerlijk! Ze heeft in iedere geval dan maar 1,5 week bv gekregen. Ik sliep ook maar een paar uurtjes per nacht vanwege het kolven en voeden van de kleine meid. Ik was gewoon OP!! Ik ben nu blij met de rust die we nu alle 3 gekregen hebben door fv. Ik had graag bv gegeven en als het aanleggen etc. goed was verlopen dan had ik het zeker lang willen volhouden, maar het is nu niet anders en zien we de voordelen van fv.

Ik heb wel een kolf gehuurd en daar ben ik nu wel blij mee, want zoals ik al geschreven heb, stoppen we met bv. Het kost mij 35 Euro voor 20 dagen en ik kan ze van de week al terugbrengen. Zo zie je maar...... je weet nooit hoe de dingen verlopen.

Gaat voor de rest alles goed met Bo? Mooi gevoel he?! En zo onwerkelijk dat we nu mama en papa zijn. Geniet er van!

Liefs

Geplaatst

Vanessa,

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter.

Wat leuk zo'n kerstkindje, jullie kerst en nieuwjaar kan niet meer stuk.

Geniet lekker van jullie dochter!!

Geplaatst

Hoi Vanessa & hub,

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Bo!! Hoop dat je een niet al te zware klus aan gehad hebt, Vanessa.....

Greetzzzz,

Elena

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden