Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Karin, super dat het is begonnen. Hopelijk zet het snel door en heb je niet te lang weeen, kan uit ervaring inmiddels zeggen dat het geen pretje is om 3 dagen weeen te hebben.

Zet 'm op, je kunt het!

Liefs, Astrid

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Karin, spannend! Hopelijk ben je inmiddels een stuk verder of beter nog, bevallen. De laatste van ons rijtje! :-)

@Annelies, ik heb geen idee hoe lang een baby moet slapen, maar Julian is erg veel wakker. Hij is wel heel moe, maar weigert gewoon te slapen. Behalve 's-nachts, dan slaapt hij als een roos. Overdag wil hij toch grag bij ons in de buurt zijn volgens mij, want hij papa of mama op schoot/buik valt hij als een blok in slaap.

Voor de kunstvoeders: Hoeveel poepluiers produceren jullie kleintjes???

Julian heeft er nu 1 per dag... (met enorm veel poep). Ik vind dat zo weinig omdat ik op BV 5 per dag gewend ben.

Pat en ik hebben besloten nog 1 keer met zijn tweetjes op vakantie te gaan en wel eind oktober. Een weekje naar Florida. Julian gaat uit logeren bij opa en oma. Ik heb er erg veel zin in, maar het zal ook heel moeilijk zijn hem hier achter te laten. Ook al is hij is goede handen. Ik vind wel dat het gewoon moet kunnen en Julian is nog veel te klein om mee te nemen. Daar heeft hij zelf ook niets aan en wij ook niet trouwens. De laatste keer samen weg en vanaf volgend jaar lekker met zijn allen, hihi :sunny:

Oh ja, en over het afvallen. Ik was dus 23 bijgekomen en zit nu nog op 7. Daar moet ik wel bijzeggen dat Pat en ik een andere eetwijze uitproberen (volgens een boek) en dat dat goed werkt. Anderhalve week bezig en 4 kilo kwijt.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Wat spannend, wachten op een bericht van Karin!! Ik hoop echt dat het uiteindelijk nog snel is gegaan / gaat.

Nienke .. Milou heeft 1 of 2 poepluiers per dag. Niet hele volle. Ik had er net weer vast toen ze hard haar best aan het doen was op een poepluier ... hoe verliefd ben je op je kind als je zelfs dat schattig vindt? Haha.

Ik hanteer voor het slapen van Milou de methode van voorspelbare regelmaat. Dat werkt goed en ze valt eigenlijk altijd zelf in slaap. Maar overdag is wel eerst een stuk langer wakker dan 's nachts. Dan ligt ze gewoon lief in haar bedje (of de box). En ik neem nu wel meer tijd om te knuffelen en te "spelen", ze is overdag duidelijk alerter dan een week geleden. Ze kijkt veel helderder uit haar ogen.

Voeding blijft geklooi, ik heb er vannacht bij elke voeding maar 50cc in gekregen, dat is wel heel weinig en ze kwam daarna dus ook een paar keer om de 2,5 uur. Nu gaan we toch de 'snelle' speen weer proberen, maar dan echt een tijdje, zodat ze er aan kan wennen.

Maar ik ben wel lekker uitgerust, want ik heb al haar slaapjes vanaf gisteravond 22.00u tot vanochtend 10.00 meegedaan ... heerlijk!

Nog een paar fotootjes :)

th_IMG_1335.jpg Vandaag kreeg ik dit leuke kado per post van een vriendin uit Engeland!

th_IMG_1334.jpg Het flesje van papa smaakte heeeerlijk :)

th_IMG_1322.jpg Eerste keer in de maxicosi!

th_IMG_1328.jpg Eerste keer in de auto :)

Oh, en Nienke ... heerlijk vooruitzicht nog even met z'n 2en op vakantie! Een weekje moet zeker kunnen hoor. Alleen te hopen dat je het tzt zelf ook kan ... hihi.

Geplaatst

Vandaag was meneer echt lang wakker in de ochtend, heel gezellig. Nu slaapt ie alweer bijna 4 uur maar ik hoor wat geluiden.... Grote broer is een dagje op pad met papa en geen bezoek gepland dus heerlijk de tijd even aan onszelf en wat rust voor mij.

Hier een poepluier in de twee dagen..... maar dan ook een goeie!! Hij moet duidelijk nog wennen aan de voeding en de vk vond het gen enkel probleem zolang ie maar niet zelf last heeft. We zijn wel geswitched op Omneo omdat dat wat makkelijker wordt verteerd, en daarmee op een iets grotere speen maar nu gaat het prima.

Wij gaan volgende week voor het eerst met z'n viertjes een lang weekend weg en dan in de herfstvakantie vliegen we naar de zon met z'n allen. Ik vind dit nu zelf gezelliger, maar ik snap de vakantie met z'n tweetjes ook heel goed en heb bij de eerste gemerkt dat je die momenten echt moet inbouwen anders kom je er niet meer aan toe... maar aan de andere kant gaan wij zowel overdag als in de avond gewoon met de wandelwagen op pad en uit eten terwijl de baby ligt de slapen. Lekker vooruitzicht wel vakantie!!

En nog meer goed nieuws: een hele leuke creche is geregeld! twee van de drie dagen die ik wou, de derde kan ik wel schuiven en daarvoor blijven we gewoon op de lijst staan. Deze stond bovenaan de lijst dus superblij en opgelucht.

Geplaatst

Hier ook meestal 1 keer per dag een poepluier (per kind). Gaat wel een hoop gekreun en gesteun aan vooraf maar het resultaat mag er dan zijn. ;-)

Zolang ze er inderdaad niet te veel last van hebben is het ok.

Vanochtend weer naar het consultatiebureau geweest (voor Rosalie). Alles ok. Zij is inmiddels 4680 kilo en Olivier is 3755 kilo. Erg goed gegroeid dus iedereen blij.

Rosalie begint nu echt met lachen, Olivier kijkt vooral veel goed en houdt iedereen goed in de gaten. Ze volgen je echt met hun ogen door de kamer. Leuk om te zien dat hun hoofden met je bewegingen in de kamer meedraaien. Heel schattig om te zien.

Wij willen er ook nog een weekje tussenuit maar zijn nog aan het kijken wanneer.

Binnenkort eerst ons kraamfeest en daarna een aantal verjaardagen waar we bij willen zijn, dus nog even puzzelen wanneer we kunnen gaan. We gaan met z'n allen en waarschijnlijk ergens in Nederland of net over de grens. Het speuren op internet naar een aanbieding kan beginnen..

Ben benieuwd hoe het met Karin gaat. Hopelijk is de bevalling achter de rug en is ze aan het bijkomen van wat ik verwacht een zware bevalling.

groetjes,

Caroline

Geplaatst

Nog geen nieuws van Karin ... we wachten vol spanning af!!

Caroline ... wat fijn dat ze allebei zo lekker gegroeid zijn. Is Olivier nou met een inhaalspurt bezig?

Nic .. goed nieuws van de creche! En ik vind jou een relaxte moeder ... goed hoor. Jouw berichtjes helpen mij ook wat relaxter te doen.

De "snelle" fles is hier gisteren en vandaag goed gegaan. We halen hem er gewoon vaak uit en dan drinkt ze hem makkelijk helemaal leeg zonder in slaap te vallen. Een heel verschil met de vorige speen. Ze drinkt nu 100cc in ongeveer 10 minuten. Daarna houdt ik haar zeker 10 minuten rechtop, zodat het kan zakken en pas daarna leg ik haar neer voor het verschonen. Dan even spelen en dan weer in bedje.

Ze had er vannacht 2 keer 4 uur tussen, dus hopelijk gaat ze nu naar 6 flessen van 100cc per dag.

We gaan dinsdag of donderdag even wegen (het consultatiebureau zit hier 30 seconden lopen vandaag, net iets verder dan de verloskundige, dat was 10 seconden lopen ... haha).

Ik ben helemaal verliefd op mijn kind :) Zojuist tijdens het spelen keek ze me recht aan en er verscheen toch een grote lach ... stuipje of niet ... ik smolt (en barstte in tranen uit ... haha ... hormonen zijn nog niet uitgewerkt hier hoor).

Deze mama gaat nu ook nog even terug naar bed! Vanmiddag een verjaardag, dus vanochtend rustig aan.

Geplaatst

Karin zal dan nu ok hopelijk mama zijn. We zullen snel wel iets van haar horen.

Julian was vannacht helemaal nat. Zoveel geplast dat zijn luier het neit meer aankon denk ik. Dus ik hem en zijn bed verschonen om 04.00 uur, haha. Nou ja, hij vond het prima. Julian drinkt 7 voedingen van 100cc op een dag. Maandag moeten we naar het consultatiebureau en dan is hij precies een maand oud.

@Nic, Loïc drinkt dan wel veel toch?

Zeker wat geruster op die poepluiers. Julian heeft er vandaag nog geen gehad, maar "normaal" dus 1 op een dag. Maar dan ook echt heeeeel veel poep. Deze poep is ook echt heel anders dan die van BV en hij stinkt ook.

@Annelies, het word inderdaad de vraag hoe makkelijk ik Julian straks achterlaat als we op vakantie gaan. Zal wel een paar tranen laten denk ik... Maar goed, de laatste vakantie met zijn twee, ik wil er ook lekker van genieten.

Al heb ik ook heel veel zin in vakanties met zijn allen vanaf volgend jaar :-).

Mooi om al die verhalen van jullie te lezen en de fotootjes blijven leuk. Bijna onwerkelijk dat we een maand of 9 terug nog allemaal onzeker uitkeken naar de eerste echo.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

ja wat gebeurt er veel in negen maanden en wat went het ook weer snel zo'n nieuwe huisgenoot...

@ Nienke wat de hoeveelheid betreft: ik begreep dat de hoeveelheid 10 cc per dag toeneemt tot dag 12 (dus 120 cc) en dan even een tijdje op dat niveau blijft. Wij zitten nu op dag 9 en 100 cc omdat ie flink was bij de geboorte en na twee dagen niet drinken 10 cc voorsprong heeft gekregen. Maar met een maand zou het bij ons dus al lang 120 moeten zijn, maar dan hoop ik 6 keer per dag, en jij zit nu op 100? Blijkbaar toch verschil in beleid hier en daar.

@ Annelies, ja goed he zo'n scheef lachje af en toe, dan schiet ik ook vol. Overigens kon ik gisteren ook niet meer met droge ogen naar Holland's got talent kijken (dubbel bizar: dat ik het kijk, maar je moet af en toe toch wat 's avonds, en dat ik er zo emotioneel van wordt), dus de hormonen gieren nog volop.

Verder gaat het lekker behalve dat ik nu onder de pijnstillers en spierverslappers zit voor die ischias en dus niet zeker weet hoe ik me zou voelen zonder. Maandag even overleg met de huisarts. En op basis van het bloedonderzoek nog wat extra ijzer gekregen. Morgen ga ik als het lukt voor het eerst op pad, na dat prikbezoek dan, een loopje van hier naar een vriendin (wel samen hoor! ik vertrouw mezelf daar nog niet voldoende voor).

Nu nog nieuws van laatste julimoeder Kammie, moet vandaag of morgen toch komen!

Nic

Geplaatst

Astrid Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Stijn !! Mooie naam !!! Geniet ervan !!

Hoe gaat het hier meiden :-)?

Hoelang slapen jullie schatjes al s'nachts ?

Bo is echt een flinke meid . Ze veranderen ook zo vlug he :-)

Joke

Geplaatst

@Joke, Julian slaapt 's-nachts meestal 4 uur achter elkaar, wil dan een fles en slaapt dan weer 3 a 4 uur.

@Nic, hier houden ze qua hoeveelheid 150cc per kilo aan gewicht per 24 uur aan. Dus als hij 4 kilo weegt, zou hij 150cc x 4 = 600cc melk krijgen verdeeld het aantal voedingen. Nou ja, kortom, heel gereken.

Wij kijken maar voornamelijk naar wat Julian zelf wil, lust en op kan. We geven er allemaal maar een eigen draai aan toch?

@Annelies, ik ben alweer een tijdje niet in tranen uitgebarsten, maarde laatste keer was ok toen ik me overgaf aan het intense geluk dat ik voelde. Het is echt alsof je hart ineens nog groter is geworden met de geboorte van je eigen kindje, hihi. Terwijl je vantevoren niet wist dat dat kon.

@Caroline, wat worden ze al groot! Super dat Rosalie al begint met lachen. Is het echt in antwoord op iets wat er gebeurd? Ik bedoel, dus geen "stuipjes" meer?

Ik ben nu, net als jullie, wel erg nieuwsgierig hoe het met Karin is..

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Ik heb een foldertje gekregen met richtlijnen over voeding en die zijn best heel breed. Van 0-2 weken tussen 420 en 600 ml en van 2-4 weken tussen 480 en 660 ml. En ze zei ook die 150 ml per kilo. Maar ze zij bij allebei erbij dat het slechts richtlijnen zijn en je vooral naar je kindje moet kijken.

Hoe lang doen ze bij jullie over de fles (en hoeveel zit er dan in de fles)?

Milou maakt 's nachts al vaak een lange ruk, meestal rond de 4,5 uur en vannacht zelfs 5,5 uur (denk dat het komt doordat we druk waren geweest gisteren) en daarna was ze zo gulzig! Ze had haar flesje (90cc + 3 scheppen) in 5 minuten op ... terwijl ik hem er echt vaak uithaalde. En vanochtend (dat was dan na 3,5 uur) deed ze er 7 minuten over. Allebei veels te snel natuurlijk. Overdag weet ik het meestal naar 10 minuten te rekken. Maar ze zeggen dat het tussen de 15 en 20 minuten moet duren ... maar of dat ook al voor 100cc geldt?

Ik hou haar daarna dus ook minsten nog 10 minuten rechtop en dan pas verschonen.

Joke .. hoe groot is Bo nu dan?

Nienke .. ben jij nu al helemaal klaar met borstvoeding? Bij moet komt er nog steeds wat melk af en toe ... pfff.

Geplaatst

wij zitten nu op 6 x 100 en hij is ruim 4 kilo dus dat klopt dan wel. hij drinkt het net niet op dus ik wacht even met de toename tot 110 en 120 cc. over zo'n flesje doet ie toch wel 15 min. maar die omneovoeding is dus wat plakkeriger en het kost wat meer kracht om te drinken.

vanaf gisteren heeft ie besloten minder te gaan slapen, de ochtenden zijn nu wakker, heel gezellig maar moet me er wel weer even opnieuw op instellen want 1 arm is nu permanent bezet...

we gaan zo lekker aan de wandel,

Nic

Geplaatst

Hoi meiden,

Fijn te zien dat iedereen zo aan het genieten is van de kleine mannen en vrouwen...

@Astrid: gefeliciteerd met de geboorte van Stijn! Hoop dat je goed aan het herstellen bent en dat je lekker kunt genieten van je ventje!

Ik lees dat bijna alle kleintjes het goed doen met voeding, slapen en poepluiers ;-).

Onze kleine meid is erg onrustig, ze kreunt veel en spuugt ook veel en ze slaapt maar heel weinig. Bij het CB heb ik dit aangegeven en gezegd dat ik dacht dat ze last heeft van krampjes, maar de arts dacht eerder aan last van het maagje (reflux). Ze wilde dat ik een afspraak maak met de huisarts voor evt. medicijnen want het is niet nodig dat ze daar last van zou hebben. Ik schrok best want ik had hier zelf ook wel aan gedacht, maar je wil eigenlijk niet dat je kindje dat heeft... Ze is erg aan het kreunen de hele dag en maakt hazenslaapjes ipv lange stukken. Ook 's nachts slaapt ze niet goed. Soms wel een paar uur achter elkaar maar dat is nog te onregelmatig. Je ziet ook dat ze moe is maar slapen lukt niet. Ik denk dat ik alle tips wel geprobeerd heb, ze heeft gewoon echt ergens last van. Ze spuugt vaak helder vocht op en dat ruikt zuur. Ze huilt gelukkig niet veel, maar dat kreunen is zo intens en best frustrerend. Ze is wel aangekomen, weegt nu 4600 gram, dat is erg goed voor 4 weken. De flesjes gaan er ook in als koek, ze krijgt nu Omneo met johannesbroodpitmeel (leuk scrabblewoord) 6x120 cc. Dit moet wel met een grotere speen dus we halen elke keer het flesje er even uit anders gaat het te snel.

Ik dacht dat het met een tweede wel makkelijker zou zijn, maar nu ze zichtbaar niet happy is, word ik toch weer onzeker. Jammer, maar het blijft een heerlijk wijffie, het is echt wel genieten! Alleen blijven bij mij wel de tranen komen omdat ik zo intens moe ben... En nog steeds hormonaal natuurlijk! Ik weet dat het nog een paar maandjes zal duren en dat het daarna vast beter gaat, dus daar hou ik me aan vast. En ik geniet van elk moment dat ik haar in mijn armen heb. Het is een mooi poppetje...

Nou meiden, blijf lekker genieten van die prachtige wondertjes.

Ik blijf meelezen maar reageer niet zo vaak omdat het hier best druk is met 2 van die kleine rakkers...!

Veel liefs, Marije

Geplaatst

Ze heeft trouwens maximaal 1 poepluier per dag, soms helemaal niet. Ben gestopt met Infacol omdat ik vermoed dat ze hier harde poep van kreeg. Nu is de poep in ieder geval dunner. Verder heeft ze erg last van spruw gehad, heb antibiotica gekregen voor haar en het gaat nu beter, maar is nog niet over. Hebben jullie ervaring met spruw?

Lfs, Marije

Geplaatst

@marije, wat balen dat je meisie last heeft van haar maagje. Ik kan me voorstellen dat dat even rauw op je dak valt, je wilt toch dat alles helemaal goed gaat. Daarnaast wil niemand dat zijn kleintje ziek is of ergens last van heeft..

@Annelies, Julian doet ongeveer 20 minuten over een fles van 100cc. Die krijgt hij zo'n 7 x per dag. Hij drinkt wel uit speen 1, ik denk dat dat ook verschil maakt? We denken erover eens een snellere speen te gebruiken. Ook heeft hij net voor het eerst 120 cc gekregen en hij slaapt nu als een roos in zijn wagen. Eens koekeloeren hoelang hij het daarop vol houdt.

Die hazeslaapjes herken ik ook wel trouwens. Julian slaapt niet makkelijk heel lang met rumoer (of "prikkels" noemen ze dat) om zich heen. Het lijkt ook wel of hij soms bang is van alles te missen als hij slaapt, haha. 's-Nachts slaapt hij erg goed en ook overdag lekker bij mama of papa of in zijn eigen bed (voorafgegeaan door wat huilen).

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hallo allemaal!

Met grote trots kan ik jullie vertellen dat afgelopen vrijdag onze zoon Thijs is geboren!

Hij woog bij de geboorte ruim 8 pond en is 54 cm lang. Deze proporties maakten dat hij niet via de natuurlijke bevalling (incl. vacuum en een knip), maar uiteindelijk via een keizersnede is geboren. We zijn daarom ´pas´ vandaag thuisgekomen uit het ziekenhuis. Moe zitten we nu met zijn drietjes op de bank, en ligt de hond aan ons voeten. Wat een geluk!

Zucht...

Geplaatst

Wauw Kammie!!!

Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje Thijs. Een flink mannetje die zeker de moeite waard is! Heel veel geluk met elkaar!

Geplaatst

Kammie,

Van harte gefeliciteerd met jullie kanjer van een zoon.

Fijn dat jullie weer thuis zijn en dat het echte genieten voor jullie kan beginnen.

Geplaatst

Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Flinke jongen dus die Thijs!

Hoop op een spoedig herstel voor jou..fijne kraamtijd!

Geplaatst

Kammie , van harte gefeliciteerd met de geboorte van Thijs , prachtige naam !!Geniet er van !!!

Hier drinkt Bo 6a7 keer tss de 80 en 120cc , de kinderarts zei dat we elke keer meer mogen aanbieden zodat ze als ze meer willen drinken ze kunnen.Ze komt goed bij ik merk het aan haar billetjes :-)

Meiden iedereen is bevallen zeker van de julimeiden? waar is de tijd dat we het wonderbaarlijke nieuws mochten aankondigen? :-)

Joke

Geplaatst

Gefeliciteerd met jullie zoon Karin! Hopelijk herstel je snel van de keizersnede, staat toch wel ruim een week voor voordat je een beetje op de been bent dus rustig aan. En die schattige maatjes 50 kun je bijna overslaan, merk ik hier ook dat een deel meteen of na 1 keer dragen door kan het tweedehandscircuit in.... helaas maar het is belangrijker dat ons hollands welvaren gezond en wel in de wieg ligt toch? (als ik hem nu op mijn buik heb liggen vraag ik me sowieso af hoe dat ooit heeft gepast, in combinatie met ruim vruchtwater en een bescheiden buik....)

Inderdaad is juli nu 'klaar' toch? wat een jaar is het geweest....

Is het jullie idee om hier te blijven schrijven of is de verwachting dat het 'back to normal life' het toch zo langzamerhand weer over gaat nemen?

Nic

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden