Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Karin, van harte gefeliciteerd met jullie zoon Thijs! Lekker genieten van elkaar. Een flinke kerel zeg. Hopelijk herstel je snel van de keizersnede.

Wat leuk om ieders ervaringen te lezen.

Marije, wat vervelend dat Puck zo onrustig is. Kan me goed voorstellen dat het er flink op inhakt bij jezelf. Maar wel aan jezelf blijven denken he, wellicht kun je af en toe iemand laten oppassen zodat je er even tussenuit kunt voor een paar uurtjes?

Hier gaat alles lekker zijn gangetje, heb voor morgen en overmorgen extra kraamhulp gekregen en dit is wel fijn om weer een beetje de oude te worden. De keizersnede hakte er wel in.

Stijn is na een week over zijn geboortegewicht heen en woog vandaag 3650 gram. Hij drinkt nu 7 a 8 voedingen van 80 a 90 cc. Helaas ook redelijk snel, binnen 10 minuten. We hebben nu de difrax fles, met de avent klokte hij de fles binnen 5 minuten leeg. Kortom een erg hongerig mannetje.

Ga mijn ventje de laatste fles voor de nacht geven en daarna lekker mijn bedje in.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jemig Karin, wat een "bevalling". Gelukkig mag het resultaat er wezen! Jullie beiden van harte met de geboorte van Thijs. Eindelijk de laatste van ons juli topic :-)

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Karin, gefeliciteerd me de geboorte van Stijn!! Heftig zeg, de hele bevalling doorstaan en dan toch nog een keizersnee. Hoe gaat het met je?

Marije ... echt akelig voor Puck. En voor jullie zelf, want dat slaapgebrek is echt killing natuurlijk. Ik weet niet zo goed wat reflux is, maar blijkbaar is het met medicijnen te verhelpen? Ik hoop dat je snel een afspraak hebt bij de huisarts. Veel sterkte.

Milou doet nu standaard 6 minuten over haar fles ... haha ... das toch echt niet de bedoeling. Ze heeft telkens 100 cc op, volgens mij omdat ze amper doorheeft dat ze het binnen heeft. Gisteren op de website van Difrax weer andere spenen besteld, hopelijk gaan die het dan worden.

Nic .. ik vind het leuk om te blijven schrijven en ervaringen uit te wisselen. Maar als mensen daar geen tijd/zin meer voor hebben, is dat wel te begrijpen natuurlijk.

Hier het laatste lijstje van ons topic!! Ik heb Tine er maar afgehaald, anders blijft ze eeuwig bij uitgerekend staan denk ik.

Inderdaad echt raar dat het nu zover is. Het zijn echt 9 supermaanden geweest .. spannend en emotioneel, soms zwaar, maar oh zo speciaal. En nu de volgende fase in.

Als ik dit schrijf moet ik wel erg aan Babeth denken. Meis, ik hoop zo dat het jullie ook een broertje of zusje voor Lars en Nick mogen verwelkomen.

Geboren!!

26 februari: Lars en Nick (Meiske74) zijn vanwege vroeggeboorte helaas overleden.

6 mei: Olivier en Rosalie (Caroline)

25 juni: Bo (Joke)

27 juni: Anna-Lisa (Silvia)

9 juli: Julian Joshua (Nienke)

9 juli: Puck (Marije)

23 juli: Milou (Annelies)

29 juli: Loïc (Nic)

1 augustus: Stijn (Astrid)

6 augustus: Thijs (Kammie)

Wel opvallend dat er maar 4 babies ook echt in juli geboren zijn!

Geplaatst

Ik wil hier ook wel blijven schrijven met jullie, in ieder geval voor nu. Ik vind het nog steeds fijn ervaringen te delen. Misschien hebben we er allen straks wat minder tijd voor als we allemaal weer aan het werk moeten.

Wij zijn vandaag met Julian naar het consultatiebureau geweest. Hij is nu 54 cm en 4.270 kg. Goed gegroeid dus en iets onder het gemiddelde. Alles is perfect met hem en we moeten hem nu dagelijks heel even op zijn buik leggen zodat hij zijn nekspiertjes kan trainen door zijn koppie op te tillen.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Karin. Gefeliciteerd met jullie zoon Thijs. Leuke naam hebben jullie voor hem gekozen.

Hoop dat je nu lekker kunt bijkomen van de keizersnede.

Rosalie is inmiddels al 4680 gram en Olivier al 3755. Zij heeft al echt van de spekbeentjes, lacht nu heel vaak en begint wat geluidjes te maken.

Olivier is wat lichter maar kijkt de hele dag rond en is heel lief.

Vooral Olivier sliep heel onrustig en had behoefte aan geborgenheid tijdens het slapen. Daarom bakeren we ze nu allebei en slapen nu beiden als roosjes van 23:00 uur tot 6:00 uur. Heerlijk! Mocht je voor Puck op zoek zijn naar een inbakerdoek dan kan ik die van Pacco aanraden. Ze liggen er echt goed in en kunnen nog steeds hun armen wat bewegen. Wij hebben ze voor 20 euro via marktplaats gekocht.

In principe gebruiken we ze alleen 's nachts maar als ze erg onrustig zijn dan leggen we ze er soms ook overdag in. Voor ons werkt het goed.

Op dit moment drinkt Olivier meer dan Rosalie. Als je haar meer geeft dan geeft ze het terug en aangezien ze rustig en lekker in haar vel zit op dit moment, dwingen we haar niet om meer te drinken. Omdat ze goed aankomt hoeft dat ook niet.

Verder alles goed hier. Gelukkig voorlopig nog niet aan de slag, dus nog even van mijn verlof genieten..

groeten

caroline

Geplaatst

Klinkt goed Caroline!

Julian slaapt vandaag voor het eerst op zijn eigen kamer. Hoe verzijn jullie daar allemaal mee?

@Annelies, ik "lek" ook nog steeds. Er schijnen pillen te zijn om de borstvoeding te stoppen. Ik kolf nu steeds minder, eigenlijk bijna niet meer. Het lekken wordt ook wel minder.

Ik hebmaar weer "de pil" besteld. Ondanks dat we overgeleverd zijn aan IVF toch maar het zekere voor het onzekere het eerst jaar. Hoe doen jullie dat? Condooms zijn hier geen optie vanwege de kosten, het ongemak, maar vooral door mijn rubberallergie.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

hoi hoi

eindelijk een beetje rust in de tent. ik moest stoppen met de bv want ze dronk wel een half uur tot 3 kwartier en was dan nog niet tevreden. binnen 5 dagen zat ze volledig op de fles. het liep zo snel achter uit. heb 1 dag last gehad van stuwing nu helemaal geen klachten meer.eindelijk nu de goeie fles gevonden want andere dronk ze veel te snel leeg met gevolg spugen,krampjes en heel veel huilen.

het gaat nu veel beter om 23u de laatste fles dan komt ze on 5 u en dan om 9 u .

ze zit nu op 6 flessen van 120cc waarvan ze meestal 100cc opdrinkt 90 is net te weinig . ze heeft nu veel minder last van krampjes alleen het poepen wil nog niet echt goed. met de bv had ze maar 1 poep luier in de week wat voor haar toen goed werkte .nu om de dag maar dan wel met veel kreunen en steunen. overdag is ze erg rustig lekker aan het kijken en lachjes oefenen haha. rond 17 u begint ze te jengelen met af en toe een hazetukje tot 9u 10 . ik zit sinds vorige week weer op me oude gewicht. kan alles weer aan. meiden sorry dat ik niet veel heb gereageerd maar had het erg zwaar ook omdat mijn man er niet is . alleen de weekenden en dat valt me toch erg zwaar.ik heb ook weer de pil besteld wel condooms geprobeerd maar dat is echt niks.

je weet maar nooit zal je altijd zien doe je zoveel moeite om zwanger te raken. en dan zou het nu in 1 keer lukken hmm zit ik nog niet op te wachten.

groetjes silvia

Geplaatst

Caroline, bedankt voor de Pacco tip! Ik ga deze doek ook bestellen. Wij leggen vanaf nacht 2 Milou haar armpjes vast (nu nog met een hydrofiele luier), omdat ze zichzelf de hele tijd mept. Die doek klinkt goed en ik zag dat ze voor de 1e drie maanden ook een speciale slaapzak hebben, waarin de benen wel vrij liggen, omdat ze dat nu ook heeft, ga ik dat eerst proberen denk ik.

Nienke .. wij hebben morgen een afspraak in het ziekenhuis, gewoon om te overleggen. Ik moet mijn endo onder controle houden, er moet anticonceptie zijn (zo net na de zwangerschap zou mijn endo minder actief moeten zijn en in theorie ben ik dan dus op mijn vruchtbaarst ... want bij ons kan het nog wel natuurlijk) en we moeten overleggen over hoe om te gaan met de eventuele wens voor een 2e. Ben heel benieuwd wat de arts me kan vertellen.

En wij willen Milou toch wel een aantal maanden op onze kamer houden. Misschien zolang ze in haar wiegje past. Ik vind het aan de ene kant heel prettig dat ze dichtbij is, maar ik word er ook wel wat onrustig van. Dus misschien afbouwen zodra het einde van mijn verlof in zicht komt. Hopelijk slaapt ze dan 's nachts ook wat meer door, lijkt me dan ook makkelijker.

Voor overdag hebben we sinds kort een babyfoon zodat zij boven kan liggen terwijl wij beneden zijn, maar we leggen haar toch veel in de box te slapen. Ik heb haar gewoon erg graag in de buurt.

Wij hadden vandaag ons eerste wat langere uitstapje. Naar de Ikea :) Laatste keer dat ik daar was is lang geleden, en toen drama ... ik was in tranen vanwege al die blije families en zwangeren (het was denk ik vlak na onze miskraam). Wat een verschil met nu! Milou lag lekker in haar kinderwagen te slapen (we hebben een kinderwagen die ook in de auto mag .. ideaal). We hebben haar op een rustig plekje gevoed, maar ik was toch iets te gehaast. Toen ik haar daarna ging verschonen kwam de halve fles er weer uit ... dus dat is nog even wennen.

Ze lijkt nu wel wat uit haar doen ... wil niet slapen. We doen dit soort uitstapjes dus nog echt niet te vaak. Haar rust gaat voor. Dus ze ligt nu lekker bij papa op zijn borst, buik op buik.

Silivia .. welke fles gebruiken jullie nu dan?

En geeft niks joh, dat je niet veel tijd hebt om te reageren. Lijkt me ook zwaar zonder je man. Zo'n kleintje kost echt wel veel tijd en energie. Wel fijn dat er 's nachts al wat tijd tussen de voedingen zit, dat scheelt weer.

Geplaatst

Hai,

Wat de Pacco betreft zou ik alleen de Picolo aanschaffen. Ze zijn best prijzig en onze zoon is er al met 2500 gram ingegaan. Ook in deze doek kunnen de armpjes nog op de borst komen en de benen liggen sowieso los in de doek. De doek sluit alleen om het lijfje en niet om de benen. Hoop dat Milou er ook goed in slaapt.

groetjes,

Caroline

Geplaatst

Ahh ... nogmaals bedankt voor de tip dan! Dat zie je aan de website niet af, dat de benen nog los liggen.

Hier een goede nacht gehad. Mevrouwtje was toch wel erg onder de indruk van ons uitstapje gisteren, 's middags wou ze niet zo goed slapen maar 's nachts heeft ze toen 5,5 uur tussen laten zitten. Ik was echt heel verbaasd toen ik haar hoorde.

Had om 22.30 gevoed en verwachtte haar toch weer 3 of 4 uur later (ook omdat ze maar 80cc ophad) ... maar toen was het ineens 4.00u! Weer gevoed en vanochtend werd ze om 8.15 wakker. Heeerlijk.

Ik verwacht niet dat dit haar ritme is hoor, komt echt door alle indrukken van gisteren.

Geplaatst

Zo, wij hadden een fijne afspraak in het ziekenhuis. We hebben alles rustig kunnen doorspreken.

Ik ga per direct aan de pil (niet eerst een menstruatie afwachten), die ik dan steeds doorslik tot er een doorbraakbloeding komt. Dan pas de stopweek. Op die manier ben ik zo min mogelijk ongesteld en groeit de endometriose dus zo min mogelijk.

Ik ga dan elke 3 maanden terug naar de arts, die met de echo kijkt of de endo niet woekert en we bespreken dan hoe ik me voel (want op de echo is het niet heel goed te zien). Als we denken dat de endo toch te erg wordt, gaan we kijken naar andere oplossingen (heftiger hormonen ... die nu dus nog even niet!).

En tegen de tijd dat we misschien wel een 2e zouden willen, overleggen we weer hoe we dat het beste kunnen aanpakken.

Onze 2e IVF poging was een lastige (qua echo's, follikels, punctie en uiteindelijk maar 1 embryo ... (maar WAT voor 1!!)). Dat zou goed te maken kunnen hebben dat de endo door de 1e IVF erg gestimuleerd was, omdat ik toen ook nog 2 cryo's cycli had (de hormonen daarvoor zijn heel slecht voor de endo blijkt nu). Als er weer Cryo's zouden ontstaan, gaan we die bij uitzondering waarschijnlijk in een natuurlijke cyclus doen.

Fijn gesprek dus :)

Ik ga de kleine de fles geven, ze begint te murmelen .. (weer netjes 4 uur later, het begint ergens op te lijken!).

Groetjes allemaal!

Geplaatst

hallo,

Annelies, fijn dat het een goed gesprek was, dan weet je waar je aan toe bent.

Karin, wat is Thijs een schatje zeg, ik zag de foto vandaag in het AD. Echt een lief mannetje. Hoe gaat het met jou?

Ik ben heerlijk aan het kwakkelen na de keizersnede, bleek gisteren een bijholte ontsteking erbij te hebben maar gelukkig slaat de antibiotica redelijk goed aan.

Hierbij een foto van Stijn (kanhet niet laten hihi).

Foto-4KARROQH.jpg

Stijn is de laatste dagen wat onrustig, maait flink met zijn armpjes. Ik heb nu een Puckababy slaapzak voor hem gekocht, ben benieuwd of dit wat soelaas biedt.

Verder gaat het hartstikke goed, is binnen een week over zijn geboortegewicht heen en ben gisteren voor het eerst een stuk wezen wandelen, heerlijk!

Marije, hoe gaat het met Puck? Heb je een afspraak met de huisarts gehad?

Silvia, kan me voorstellen dat het redelijk zwaar is om alles in je eentje te doen.

Nienke, ik denk dat ik de prikpil weer ga bestellen, ik ben echt een meut met pillen slikken en dit beviel erg goed.

Stijn slaapt bij ons vanaf het moment dat we thuis zijn gekomen uit het ziekenhuis zoveel mogelijk in zijn eigen bedje. Veel rustiger dan beneden, dan kunnen Rick en Emma vrij spelen en voor de regelmaat ook beter. Wij leggen hem niet op onze slaapkamer omdat ik dan helaas geen oog meer dichtdoe, ben dan gefixeert op elk geluidje dat ik hoor.

Caroline, wat een mooie gewichten hebben Rosalie en Olivier. Fijn dat het zo goed gaat. heerlijk he om nog flink wat verlof voor de boeg te hebben.

Hoe gaat het verder met iedereen?

Groetjes, Astrid

Geplaatst

Wow meiden, wat is het hier stil..

@Astrid, leuke foto van Stijn! Wat lijkt hij donker van teint.

@Annelies, wat fijn dat het gesprek zo goed verlopen is.

Ik moet zeggen dat wij op dit moment niet eens meer weten of we nog wel een tweede zouden willen in de toekomst. Julian is zo super, misschien is deze superbaby wel genoeg :-D.

Julian huilt wel vrij veel, hij heeft een vrij moeizame ontlasting. Nu krijgt hij van ons iets (10cc) meer water in zijn fles, of soms gewoon 20cc water, en dan gaat het wel een stuk beter. Het was zo zielig hem zo veel moeite te zien doen en er kwam gewoon niks.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Ja, rustig hier. Iedereen heeft het druk natuurlijk. Ik vind dat er nog redelijk wat tijd overblijft, als de kleine slaapt. Ik heb zelf nog niet veel energie voor het huishouden enzo, dus het meeste doet mijn man (dit was zijn laatste vakantieweek, nu nog 2 weken alleen 's ochtends werken) ... dus ik heb wel wat tijd over. Ik probeer weer wat conditie op te bouwen door kleine uitstapjes met Milou. Morgen wil ik met de draagdoek proberen.

Vandaag waren we met haar naar het centrum. Ik heb een heleboel leuke nieuwe kleren gekocht (in 1 winkel super geslaagd). Ik zit weer op een afschuwelijk gewicht, heb weer maat 46 (en had alleen nog 42 in de kast liggen), maar wil er toch weer leuk uitzien. Niet alleen die stomme zwangerschapsbroeken nog aan. Dat is dus gelukt :) Daarna een terrasje gepakt en in de schaduw de kleine de fles gegeven ... ging perfect.

Astrid ... mooie foto van Stijn!!

Nienke ... wij weten natuurlijk ook nog niet of we een 2e willen! Ik zeg steeds: als ze zo lief zijn als Milou, wil ik er wel 10! Maar ja ... hoe weet je dat een 2e weer zo lief wordt? Hoeven we nu ook helemaal nog niet over na te denken, lekker genieten nu. Ik moest alleen wel goed over anticonceptie enzo nadenken ivm de endo.

Hoe lang zijn jullie kids wakker overdag?

Milou lijkt steeds wat meer wakker en dat is even wennen. Wij proberen haar overdag te slapen te leggen, maar dat wil niet meer zo lukken, veel gejengel ... speen erin, speen eruit. En wij maar proberen te verzinnen wat er aan de hand is, maar ik denk dat ze gewoon wat wakkerder wordt.

Ik had ook de mobiel boven haar hoofd aangezet (een klein, vrij rustig mobiel) en ze ging hem echt volgen! Ik was helemaal trots :)

Oh ... en ze drinkt nu bijna elke keer netjes 100cc in 15-25 minuten. Meestal 6 keer per dag, soms 7 (ze heeft nog geen vaste tijden ... gewoon elke 3-4 uur, soms ineens wat langer). Af en toe laat ze wat staan, maar niet veel. Precies goed! Uiteindelijk hebben we in de "langzame" speen het gaatje gewoon wat groter gemaakt met een cocktailprikker. Ik had Difrax gemaild met wat vragen en die wouden als service ook wel een speen zonder gat opsturen, zodat we zelf een gaatje konden maken. Maar dat is dus niet meer nodig.

Nienke ... ik heb ook wel eens gehoord dat een lepeltje zonnebloemolie in 1 voeding heel erg zou helpen voor de ontlasting. Zou ik wel overleggen met het cb.

Milou heeft er geen problemen mee. Wel veel gekreun (moet ik altijd erg om lachen) en dan een flinke luier met redelijk natte poep. 1 keer per dag.

Geplaatst

Hier ook alles ok. Inderdaad zal iedereen nu druk zijn met de kleine. Wat is Stijn een liefje zeg. Nu al mooie donkere ogen.. Dat belooft wat voor later.

Vandaag zijn we naar de Parade geweest. Lekker relaxed van terrasje naar terrasje gegaan en genoten van de zon. Inmiddels zijn we erg gewend om ze ergens mee te nemen. Elke dag gaan we wel even op pad. Ze vinden het zelf ook erg leuk want ze slapen heerlijk overal doorheen, inclusief de harde muziek op het terrein van de Parade.

De laatste dagen waren ze wat huilerig. Nu hebben we vijf voedingen van 165 ml en dat gaat een stuk beter. Ook relaxter voor ons want dan kunnen wij ook wat meer. Het doorslapen ging al goed, maar nu slapen ze van 23:00 tot 7:00 uur. Ik dacht dat we met onze oudste zoon veel geluk hadden met doorslapen, maar deze twee kunnen er ook wat van.

Voor de rest zijn ze erg lief. Ook Olivier begint nu met lachen. Hij is nog steeds wel verbaasd als hij naast zijn zus in de box ligt. Met grote ogen houdt hij haar in de gaten.

groetjes,

Caroline

Geplaatst

Hallo meiden!

Ik hoop binnenkort weer eens helemaal bij te lezen en bij te schrijven. Heb er nu geen puf meer voor. Kan het alleen niet laten om hier wat fotootjes te plaatsen om te pronken met onze mooie man. Hij heeft idd in het AD gestaan, leuk dat je het gezien hebt Astrid!

Foto-UEC8J8US-D.jpg

Foto-CTLYOSZY-D.jpg

Foto-3NHVUNKL-D.jpg

Goed weekend verder!

Geplaatst

Caroline ... jouw berichtje maakt me helemaal vrolijk. Wat fijn dat het zo goed gaat en wat schattig dat Olivier nog verbaasd is als ie zijn zus ziet.

Kammie ... superfoto's! Die onder de douche ... super gelukt, met die grote ogen.

Gaat alles goed bij jullie? Hoe heb je de kraamweek ervaren?? Waarom stond ie in de krant eigenlijk?

Geplaatst

Wij zijn net terug van vier dagen Friesland, super geweest want ben lekker verzorgd door schoonmama en onze oudste zoon heeft heerlijk kunnen zwemmen, varen en spelen met vriendjes en nichtjes. Loïc heeft zich voorbeeldig gedragen, nauwelijks gehuild, redelijk geslapen en steeds op het juiste moment zijn oogjes open gedaan als ie bewonderd moest worden door buren, kennissen etc. We zijn op de kermis geweest en hebben lekker gewinkeld, helemaal goed zo'n uitstapje. Komende week gaan we nog een paar dagen naar de Efteling en dan begint school weer en ben ik alleen thuis met de kleine man, ook wel lekker denk ik dan kan ik weer wat meer mijn eigen afspraken maken.

Hij is al wel steeds meer echt wakker, in de ochtend en de avond een paar uurtjes, en kijkt lekker om zich heen. Wat drinken betreft zitten we op een redelijk ritme, ongeveer om de 3 a 4 uur en 's nachts zit er al iets langer tussen. Hij drinkt nu per dag meestal 6 en soms 7 flessen van 120 cc, zo goed als leeg. Vandaag kwam er veel terug maar meestal blijft het goed zitten. Om de dag een poepluier. Dinsdag komt het consultatiebureau voor de intake en dan zal ik eens checken of ie een beetje op schema zit.

Fijn te horen dat het met iedereen zo goed gaat, mooie foto's ook allemaal, zo goed dat sommigen al aan een volgende denken..... wij in ieder geval niet, wij hebben ook lang gedacht dat het bij 1 superkind zou blijven dus deze tweede is al een kadootje en alleen al vanwege onze leeftijden maar ook de wens hier te blijven wonen en simpelweg dat het goed is zo laten we het hierbij.

ook een paar plaatjes van ons wakkere mannetje:

Foto-T6P4RPD7-D.jpg

Foto-C8PRR7BX-D.jpg

Nic

Geplaatst

hoi hoi

ging afgelopen week niet echt lekker ze had dinsdag voor het laatst gepoept en nu zaterdag pas weer. had de olie geprobeerd maar kreeg ook een andere tip af en toe in de voeding gewone roosvicee . 1 of 2 druppels is genoeg en dat werkte wel. ze heeft nu minder last van krampjes . s'avonds is ze erg onrustig veel huilen. de nachten gaan redelijk soms slaapt ze door tot 7 uur vanaf 23 u. maar soms komt ze nog wel om 2 u. ach zal vanzelf beter gaan.

groetjes silvia

Geplaatst

Wat een knapperd Nic!! Echt een schatje.

Ben benieuwd wat ze van het consultatiebureau zeggen. Ze kijken waarschijnlijk of kinderen niet te veel aankomen?

Wij bieden Milou sinds vannacht 110cc per voeding aan. Vanochtend heeft ze dat ook echt op. We komen de laatste tijd weer op 7 voedingen uit en dat is eigenlijk te veel. Er moet echt 4 uur tussen gaan zitten, dus hopelijk met 110cc houdt ze het iets langer vol. 's Nachts heeft ze trouwens wel altijd een ruk van ruim 4 uur.

Oh ... en even vertellen. Ze heeft vanochtend voor het eerst hardop gelachen!! Waarnaar weet ik niet ... haha.

Ik had beneden een fles gemaakt en haar vervolgens boven uit bedje gehaald en even op ons grote bed gelegd. Daar doe ik dan haar wikkeldoek af om vervolgens de fles te gaan geven. Meestal is ze natuurlijk behoorlijk ongeduldig. Maar vanochtend was ze lief om zich heen aan het kijken en tot 2 keer toe lachte ze hardop naar iets. Echt zooo schattig. Nu nog afwachten dat ze het naar 1 van ons doet natuurlijk. Ze glimlacht al wel regelmatig echt naar ons.

Silvia .. vervelend dat de kleine zo huilt. Wat je zegt, het zal heus wel beter worden, maar voor nu is het echt niet leuk natuurlijk. Wel fijn dat ze al regelmatig doorslaapt!

Hopelijk alles goed bij iedereen! Ik hoop dat Marije nog eens laat weten hoe het nu met Puck gaat.

Geplaatst

Vandaag zitten we weer op 7 voedingen, vannacht kwam ie helaas ook al om 4 uur ipv om 5 uur........ de flessen gaan nu ook niet meer leeg en hopelijk kunnen we het dus weer snel terugbrengen naar 6 anders gaan we de verkeerde kant op.

Ik heb ook het idee dat Loic af en toe al echt naar ons lacht, een klein scheef lachje weliswaar maar toch... erg schattig!

Nic

Geplaatst
Vandaag zitten we weer op 7 voedingen, vannacht kwam ie helaas ook al om 4 uur ipv om 5 uur........ de flessen gaan nu ook niet meer leeg en hopelijk kunnen we het dus weer snel terugbrengen naar 6 anders gaan we de verkeerde kant op.

Ik heb ook het idee dat Loic af en toe al echt naar ons lacht, een klein scheef lachje weliswaar maar toch... erg schattig!

Nic

Hoi Nic,

Hoeveel cc krijgt Loic? Thijs mocht na het vertrek van de kraamzorg 100 cc maar drink zijn flessen niet leeg. Doet ook erg lang over de fles en valt tussendoor in slaap. Heb gebeld met het CB en hij gaat nu even terug op (7x) 80-90 cc wat geen kwaad zou kunnen gelet op zijn gewicht. Ben benieuwd want met om de drie uur een fles die - met verschonen, boertje, e.d. erbij - ruim een uur duurt... Blijft er maar weinig tijd tussen de voedingen over... En zit er bij jullie tussen de laatste fles van de dag en de eerste van de volgende dag ook 6 uur (of liever gezegd, zou dat er tussen 'moeten' zitten?

Geplaatst

He Karin, gedoe he die flessen? Bij ons komt Milou gewoon elke 3-4 uur, ook 's nachts. Er zit echt bij lange na nog geen 6 uur tussen de voedingen 's nachts. Volgens mij mag je daar pas tegen 6 weken op hopen.

Als Thijs zo lang over zijn flesje doet, is het misschien een idee om naar een iets snellere speen te kijken? Wij hebben echt lang moeten puzzelen, voordat het voor Milou goed was. Uiteindelijk in een "langzame" speen het gat wat groter gemaakt met een cocktailprikker. Ze viel ook steeds te vroeg in slaap en dat gaf best wat stress.

Vandaag een keer 3,5 uur en een keer 3,75 uur ertussen. Ze slaapt ook ineens weer meer overdag, hoewel ze nog maar 1 keer de volle 110cc op heeft nu. We gaan de goede kant op :)

Geplaatst

Hoi meiden,

Ten eerste: wat een leuke foto's weer!

Nic, Loïc is echt al groot vergeleken met de eerdere foto!

Karin, wat een leuk mannetje. Hij ziet nog wel een beetje gelig, klopt dat? Julian heeft ook een tijdje geel gezien. Op een gegeven moment zagen wij het zelf niet zo, maar hoorden we het wel nog steeds van bezoek.

Wat betreft de flesjes "malaise", Julian blijft ook gewoon elke 3 a 4 uur komen, ook in de nacht. Hij drinkt nu vaak 130cc (120cc + poeder), maar ook wel eens 100cc. Is nog niet echt een touw aan vast te knopen. Soms wil hij namelijk ook wel eens als we nog geen anderhalf uur verder zijn. Hij geeft niet veel terug, alleen als hij op hetzelfde moment aan het persen is, haha, een echte man, hij kan geen twee dingen tegelijk ;-). Ook nog steeds krampjes, best sneu.

Verders gaat het helemaal top, kan geen genoeg van hem krijgen, kan wel de hele dag met hem op schoot zitten, hem de hele dag bekijken, hem de hele dag knuffelen. Maar dat doe ik natuurlijk niet, haha.

Hier nog even hoe leuk hij nu is:

Foto-C3ZDQ44I-D.jpg

Foto-JEVPQVBR-D.jpg

Lfs,

Nienke

Geplaatst
Hoi Nic,

Hoeveel cc krijgt Loic? Thijs mocht na het vertrek van de kraamzorg 100 cc maar drink zijn flessen niet leeg. Doet ook erg lang over de fles en valt tussendoor in slaap. Heb gebeld met het CB en hij gaat nu even terug op (7x) 80-90 cc wat geen kwaad zou kunnen gelet op zijn gewicht. Ben benieuwd want met om de drie uur een fles die - met verschonen, boertje, e.d. erbij - ruim een uur duurt... Blijft er maar weinig tijd tussen de voedingen over... En zit er bij jullie tussen de laatste fles van de dag en de eerste van de volgende dag ook 6 uur (of liever gezegd, zou dat er tussen 'moeten' zitten?

Wij moesten van de kraam door tot 120 cc (dus na dag 12) maar ik heb het idee dat dat ietsje teveel is, meestal drinkt hij ongeveer 100 op. Met de nieuwe voeding zijn we naar speen nr. 2 gegaan dus een iets groter gat, hij doet er nu ongeveer 15-20 minuten over en met laten zakken en boertje etc erbij een half uurtje. Een uur vind ik wel erg lang..... niet zo gek dat die dan weer een tukje gaat doen ;-) misschien inderdaad een iets grotere speen gebruiken? Loïc heeft vandaag de hele dag nauwelijks geslapen en ligt nu alweer 3 uur plat, ben benieuwd wat dat wordt vannacht, hij zat op een gegeven moment op 5 uur tussen de laatste en de eerste fles maar afgelopen nacht dus maar weer 4.... Nou ja zo lang ik niet hoef te werken beweeg ik maar een beetje mee in zijn ritme.

Wat is Julian ook alweer groot Nienke, ongelofelijk zo snel als het gaat! Mooi mannetje hoor,

Nic

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden