Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hoi Nic,

Hoeveel cc krijgt Loic? Thijs mocht na het vertrek van de kraamzorg 100 cc maar drink zijn flessen niet leeg. Doet ook erg lang over de fles en valt tussendoor in slaap. Heb gebeld met het CB en hij gaat nu even terug op (7x) 80-90 cc wat geen kwaad zou kunnen gelet op zijn gewicht. Ben benieuwd want met om de drie uur een fles die - met verschonen, boertje, e.d. erbij - ruim een uur duurt... Blijft er maar weinig tijd tussen de voedingen over... En zit er bij jullie tussen de laatste fles van de dag en de eerste van de volgende dag ook 6 uur (of liever gezegd, zou dat er tussen 'moeten' zitten?

Wij moesten van de kraam door tot 120 cc (dus na dag 12) maar ik heb het idee dat dat ietsje teveel is, meestal drinkt hij ongeveer 100 op. Met de nieuwe voeding zijn we naar speen nr. 2 gegaan dus een iets groter gat, hij doet er nu ongeveer 15-20 minuten over en met laten zakken en boertje etc erbij een half uurtje. Een uur vind ik wel erg lang..... niet zo gek dat die dan weer een tukje gaat doen ;-) misschien inderdaad een iets grotere speen gebruiken? Loïc heeft vandaag de hele dag nauwelijks geslapen en ligt nu alweer 3 uur plat, ben benieuwd wat dat wordt vannacht, hij zat op een gegeven moment op 5 uur tussen de laatste en de eerste fles maar afgelopen nacht dus maar weer 4.... Nou ja zo lang ik niet hoef te werken beweeg ik maar een beetje mee in zijn ritme. Nic

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bedankt voor de tips over de speen! Ik had daar zelf ook wel aan gedacht, maar wist niet of je dat soort dingen zomaar zonder overleg met het cb kon doen. Wat dat betreft vind ik het allemaal nog even lastig. Eerst heb je dagelijks een kraamhulp aan wie je je vragen kwijt kunt, nu moet je zelf dat soort keuzes maken. Maar ben blij (sorry voor jullie) dat wij niet de enige zijn die met flessen/slapen tobben. Vorige week sliep Thijs twee nachten tussen de 12- en 6- uur fles door. Dat was dus blijkbaar een toevallig gelukkie, en geen garantie voor de toekomst!

Nienke; hij zag idd wat gelig maar nu is hij weer mooi roze. En hij stond in het AD omdat mijn moeder een foto had ingestuurd voor de rubriek met pasgeboren baby's. Hebben leuke reacties gehad; nu al beroemd!

Vragen jullie je ook af hoe jullie alles moeten gaan organiseren (bijv. met die gebroken nachten) als je weer moet gaan werken?

Geplaatst

Ons meisje ligt weer lekker op bed. Ze had er vannacht opeens 5,75 uur tussen! Helaas begon haar nacht al om 20.00u, dus heel veel had ik er niet aan. Is kijken of ze zo'n lange ruk blijft maken en dan kijken of we de tijd wat geschoven kunnen krijgen.

Ze lijkt weer veel tevredener nu ze 110cc krijgt, slaapt meer.

Karin, bij ons gaf het meisje van het cb richtlijnen, maar best globaal. Wel zo dat je er je eigen draai aan kon geven. Zij vond flesje geven inclusief verschonen dat dat maximaal 30 minuten mocht duren. Dus wij zelf op zoek naar een speen die daar bij aansluit. Wij moeten maandag naar het cb, maar misschien ga ik vanmiddag naar het weeguurtje (is er vorige week niet van gekomen), ligt er een beetje aan hoe laat mevrouw wakker wordt.

Maar ik was ook superonzeker de eerste paar weken, kijk mijn berichten hier maar terug ... haha. Gaat alleen maar over: hoeveel drinken en slapen andere baby's? Hoe doen anderen dat? Het wordt echt makkelijker als ze wat "groter" worden vind ik.

Ik maak me nog niet druk om als ik weer moet werken. Duurt nog 10 weken. Volgens mij krijgen de babys tegen die tijd ook minder flessen op een dag en mag je dus echt hopen dat er 's nachts wat langer tussen zit.

Nu ik er over nadenk lijkt het me wel gedoe 's ochtends, om alles op tijd gedaan te krijgen. Nu gaat alles lekker rustig, op Milou haar tempo. Denk dat ik sowieso op de dagen dat zij naar het kdv gaat, het wassen/badderen 's ochtends oversla. Misschien dan voortaan 's avonds ofzo.

We zien het wel! Haar ritme verandert toch nog per week.

Geplaatst

Gebroken nachten nog niet teveel over nadenken, daar zullen er nog vele van volgen!

Die nieuwe ochtendlogistiek straks moeten wij inderdaad ook weer gaan uitvinden, vind ik met 1 die niet altijd meewerkt al een heel gedoe dus laat staan met twee..... Ik weet wel dat ik hem destijds in het begin ook regelmatig slapend in de maxicosi meenam naar de creche en badderen deden wij sowieso altijd in de avond. Inmiddels weet ik gelukkig wel al welke creche we hebben en dat het dus een route wordt langs school, daarna de creche en dan door naar mijn werk. Zal ik wel ietsje later beginnen maar dan werk ik gewoon ietsje langer door of op een ander moment, kan gelukkig mijn eigen tijden redelijk indelen. Maar dat is nog ver weg! eerst volgende week maar eens starten met school en daar de nieuwe kleine showen! Nic

Geplaatst

Nou onze knul is inmiddels ook beroemd, tenminste hier in Alkmaar :laughing1:.

Opa en Oma hadden hem opgegeven voor "baby van de maand" in het gratis weekblad, dus daar staat hij nu heel pittig in. Ik maar denken dat niemand dat krantje leest (zelf hebben wij ook een nee-nee sticker op de brievenbus) maar ik kreeg direct een sms van mijn schoonzus :-).

Julian heeft vandaag echt zijn dag niet. Is erg huilerig. Inmiddels gebruiken wij nu Nutrilon voeding, maar hij blijft toch nog veel last van krampjes houden. Ik las ergens dat dat na 12 weken zo goed als over moet zijn, dus ik hou me er maar aan vast dat we in ieder geval over de helft zijn. Ik vind het voor hem zo zielig. Iemand daar ook ervaring mee? Of Silvia, dat heb jij toch ook?

Zijn jullie allemaal al weer helemaal schoon beneden? Ik bedoel, vloeien jullie nog? Het is bij mij nog echt minimaal, maar het is nog niet helemaal weg en daar baal ik wel van. Ik vind dat echt nog veel storender dan het feit dat ik nog steeds alleen maar mijn zwangerschapsjeans pas.

Julian wordt echt met de dag leuker. Hij lacht steeds meer en kijkt ons echt zo ontzettend wijs en geïnteresseerd aan, helemaal top. Vanochtend in bad had hij het ook duidelijk naar zijn zin, lekker drijven en lachen. Hij pakt zijn speentje met zijn knuistjes en ook zijn fles. Natuurlijk niet helemaal gecontroleerd, maar toch, hij is al zo veel verder dan een paar weken terug.

Ik ben ook nog niet bezig met weer aan het werk gaan. Ik ga ervan uit dat Julian dan meer tijd tussen de voedingen heeft zitten (nu vaker 4 uur dan 2,5, maar het verschilt toch nog) en gelukkig kan ik goed functioneren op weinig slaap. Pat gaat maandag weer aan het werk. Dat zal wel wennen zijn. Wat een verschillende situaties eigenlijk, ik heb heel luxe mijn man 6 weken thuis en Silvia moet het weken alleen doen.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

zo eindelijk dan wat foto's haha.

wat gaat het snel zeg de krampjes zijn zo goed als over.

maar had van de week weer iets anders ze was heel erg aan het spugen waardoor ze ook weer heel veel gehuild heeft. nu aan de nutriton en gaat stukken beter.

voor de krampjes gaf ik 2 a 3 keer per 24 uur een paar druppels gewone roosvicee.

nou maar hopen dat ze niet weer last krijg door de nutriton.

nog 1 week en dan hebben we vakantie kijk er zo naar uit.

want je gaat je soms wel heel erg eenzaam voelen zo alleen thuis zitten.

helaas ook weer aan het roken geslagen . zo slecht hmm maar wel buiten natuurlijk.

ben ondertussen lichter dan ik voor de behandelingen was. stress denk ik. en geen tijd om te snoepen haha. vloeien deed ik na 2 a 3 weken niet meer.

de nachten gaan redelijk soms slaapt ze van 23:00 tot 06:00 en daarna ook weer tot 9 of 10 uur. maar soms komt ze nog wel snachts en wil ze niet meer slapen hoort er allemaal bij komt wel goed hoop ik.

ze wil trouwens alleen maar staan . als ik haar op haar buik leg word ze boos . het lachje gaat af en toe al gepaard met een geluidje zo leuk.

groetjes silvia

Geplaatst

Leuk om weer van jullie te lezen :)

Hier ook alles goed. Milou heeft een paar moeilijke dagen gehad, raar slaapritme en wat huilering (nog steeds niet veel, maar aangezien ze normaal bijna nooit huilt). Ik denk dat ze zo'n ontwikkelsprongetje heeft gemaakt, want ze lacht nu meer (ook al een paar keer echt uitgebreid naar mij ... zooo lief) en kijkt ook gerichter, ze ziet duidelijk meer. Leuk! Nu gaat het weer zoals normaal. Ze is daarstraks wakker geworden, te vroeg voor eten en ze ligt nu lief te pruttelen in de box.

We hebben gisteren de inbakerdoek in gebruik genomen en ze slaapt er heerlijk in. De luierdoek die we nog gebruikten was echt te klein en dan was ze steeds bezig zich los te wurmen, maar dat kan hier echt niet dus probeert ze het ook niet. En het ziet er ook zo schattig uit.

Ze drinkt nu elke voeding 110cc en soms geven we nog 10 of 20 extra (we maken toch 120cc+4 scheppen). Overdag zit er nog steeds tussen de 3 en 4 uur tussen, 's nachts tussen de 4 en 6 uur. We komen dan nu uit op 6 flessen ... niks te klagen dus.

Nienke ... het echte vloeien met bloed is bij mij na 3,5 week gestopt, nu alleen nog wat afscheiding, een inlegkruisje is al weken genoeg gelukkig. Ik ben het nu ook wel zat.

Oh, en wij geven Milou voor elke voeding Infacol tegen krampjes. Als het flesje op is (doe er ongeveer een week mee), kijken we aan of het zonder kan. Dat was vorige week nog niet zo, gelijk meer huilen. Infacol wordt niet in het lichaam opgenomen, maar verzamelt alle kleine luchtbellen tot grote, zodat ze die makkelijker kwijt kan raken (scheten laat ze!). Je kan het onbeperkt geven, maar voor de zekerheid ga ik dat nog wel maandag op het CB navragen. Ook zou je er 100 voedingen mee kunnen doen, maar wij redden de helft. Dus denk dat ik te veel geef, maar het gaat met een zuigpipet dus dat is lastig /doseren.

Silvia .. super foto's!! Wat een lekker meisje.

Kan me voorstellen dat het eenzaam is, fijn dat jullie bijna vakantie hebben! En fijn dat het ritme qua voeden en slapen begint te komen, zal wel normaal zijn dat het soms nog niet zo is.

Ik ben nog steeds 9 kilo zwaarder. Kan het niet uitstaan! Eet al weken best weinig en snoep niet (de dagen vliegen gewoon voorbij, kom vaak niet eens aan fatsoenlijk eten toe). Maar goed, gewoon doorzetten.

Wat is het toch heerlijk, dat de kleintjes er zijn!!! Soms mis ik het zwanger zijn wel, of de kraamweek. Het gaat allemaal zo snel. Maar het is ook zo fijn om te zien hoe ze ontwikkelt en groeit.

Liefs allemaal!

Geplaatst

Zijn jullie allemaal al weer helemaal schoon beneden? Ik bedoel, vloeien jullie nog? Het is bij mij nog echt minimaal, maar het is nog niet helemaal weg en daar baal ik wel van. Ik vind dat echt nog veel storender dan het feit dat ik nog steeds alleen maar mijn zwangerschapsjeans pas.

Ik heb nagenoeg geen bloedverlies meer. Misschien omdat ik een keizersnede heb gehad? En qua kleding: Ik ben op 5 kg na alle kilo's kwijt die ik was aangekomen. Moet ook dagelijks oefeningen doen ivm de keizersnede en ik heb nu een week zo'n sluitband (van motherwear) om. Maar loont allemaal wel: heb bijna mijn oude figuur terug. Vind het echt verrassend snel! Scheelt het nog veel tot je weer je 'oude' kleding aan kan?

Geplaatst
We hebben gisteren de inbakerdoek in gebruik genomen en ze slaapt er heerlijk in. De luierdoek die we nog gebruikten was echt te klein en dan was ze steeds bezig zich los te wurmen, maar dat kan hier echt niet dus probeert ze het ook niet. En het ziet er ook zo schattig uit.

Thijs slaapt in de puckababy. Hij is erg sterk in zijn handen/armen en sloeg zichzelf vaak wakker. De vk was even bij ons en zag hem slapen en adviseerde in te bakeren. Onze kraamhulp was er geen voorstander van, dus was beetje lastig waar we wijs aan deden. Maar na een paar vrijwel slapeloze nachten toch ingebakerd. Eerst geprobeerd met een hydro-luier maar was 'n getob. Toen de Puckababy gekocht en hij was gelijk een stuk rustiger. Waarom bakeren jullie Milou in? En doen jullie dat op advies van de verloskundige?

Geplaatst
Thijs slaapt in de puckababy. Hij is erg sterk in zijn handen/armen en sloeg zichzelf vaak wakker. De vk was even bij ons en zag hem slapen en adviseerde in te bakeren. Onze kraamhulp was er geen voorstander van, dus was beetje lastig waar we wijs aan deden. Maar na een paar vrijwel slapeloze nachten toch ingebakerd. Eerst geprobeerd met een hydro-luier maar was 'n getob. Toen de Puckababy gekocht en hij was gelijk een stuk rustiger. Waarom bakeren jullie Milou in? En doen jullie dat op advies van de verloskundige?

Wij zetten al sinds nacht 2 Milou haar armpjes vast met een hydrofiele luier. Omdat ze zichzelf ook wakkermept, ze is heel druk met haar armen. De kraamverzorgende vond het prima en liet zien hoe het handiger kon. Met de verloskundige heb ik het niet besproken. Ze is nu te groot voor de luier, dus nu met de Pacco en is het meer echt inbakeren (de benen liggen wel los in een soort trappelzak). Er zijn wel contra-indicaties (redenen waarom je niet mag inbakeren) en dat ga ik voor de zekerheid maandag op het CB nog even vragen, maar volgens mij zijn die op Milou niet van toepassing.

Ik heb het boek regelmaat en inbakeren van Ria Blom gelezen en dat hanteren we enigszins (met onze eigen draai eraan). Zodra ze uit bed komt, gaat de doek ook meteen af, niet ingebakerd voeden bijvoorbeeld.

Geplaatst

hoi

vanaf vanmiddag is het weer helemaal mis . heel erg onrustig wil niet slapen.

had ook laatst gevraagd aan cb voor inbakeren maar ze wilde een baby van bijna 8 weken niet meer inbakeren. ze heeft het niet altijd maar soms is het gewoon echt drama en dan krabt ze haar gezicht weer. daar word je wel eens moe van. cb had gezecht in een slaapzak en dan een handdoek om het bed heen met haar armpjes eronder. hmm jaja dat is geen probleem voor deze Houdini. hoop dat het met de tijd beter gaat.

groetjes silvia

Geplaatst

Hai,

Silvia en Karin, wat herkenbaar.

Hier is Stijn ook erg onrustig in het slapen, veel maaien met zijn armpjes.

Ik heb sinds maandag de puckababy slaapzak en dit bevalt goed. Ook al blijft hij wel af en toe flink onrustig. Het heeft echt met prikkels te maken lijkt het wel, als hij bijv. veel op schoot is geweest of mee naar de winkels dan slaapt hij lastiger in (enkel overdag gelukkig!).

Op Marktplaats kun je veel slaapzakken kopen voor de helft van de winkelprijs.

Het CB gaf als advies Stijn te laten huilen en niet bij elke huil op te pakken omdat hij dan gewend (niet verwend) hieraan raakt. Erg lastig want ik vind dit echt moeilijk...

Wat een lieve foto's van Anna-Lisa! Wat gaat het hard he allemaal, pff..

Hier vliegen de kilo's er wel af (nog 2,5 kilo tot mijn oude gewicht) maar niet van buik helaas. Binnenkort als het weer mag na de keizersnede maar weer buikoefeningen doen...

Nienke, hier vloei ik nog maar heel weinig (denk dat dit door de keizersnede komt). Ik heb enkel gewoon maandverband gebruikt.

Nic, ik zit hier ook al uit te vogelen hoe ik het straks logistiek gezien ga doen, eerst de creche en dan maar naar school om Rick en Emma weg te brengen hihi!

Marije, hoe gaat het met Puck en jou?

Fijn weekend!

Geplaatst

Nienke gebruiken jullie gewone Nutrilon of Omneo? bij ons helpt die speciale voeding wel want is lichter verteerbaar. Na een maand of drie stappen we weer over op normaal.

Ik was meteen terug bij een kilo of 4 boven mijn gewone gewicht maar daar ben ik dan ook blijven steken... denk dat ik maar weer eens wat lichaamsbeweging moet gaan zoeken, en wat oefeningetjes voor de buik want daar zitten die extra kilootjes nog....

verder vloei ik nog wel, maar heel wisselend helaas dus kan er nog niet op vertrouwen zonder bescherming....

Wij zijn net terug van drie dagen Efteling, ging heel goed met de kleine erbij, we hadden een prima appartement met alle benodigde voorzieningen, en we zijn bij toerbeurt in alle attracties geweest met onze oudste zoon (ja ik ook in de Python en in het Piratenschip!), tot 's avonds laat. Loic slaapt heel goed in de wagen gelukkig dus we hoefden eigelijk heel weinig rekening met hem te houden. Vandaag is ie zelfs meegeweest in een show voor de allerkleinsten, leuk! Hij zag natuurlijk niet echt wat er allemaal te zien was maar lag wel met grote ogen rond te kijken .....

Nic

Geplaatst
hoi

vanaf vanmiddag is het weer helemaal mis . heel erg onrustig wil niet slapen.

had ook laatst gevraagd aan cb voor inbakeren maar ze wilde een baby van bijna 8 weken niet meer inbakeren. ze heeft het niet altijd maar soms is het gewoon echt drama en dan krabt ze haar gezicht weer. daar word je wel eens moe van. cb had gezecht in een slaapzak en dan een handdoek om het bed heen met haar armpjes eronder. hmm jaja dat is geen probleem voor deze Houdini. hoop dat het met de tijd beter gaat.

groetjes silvia

Je beslist nog altijd zelf of je wilt gaan inbakeren toch?! Als je denkt dat het beter is voor je kindje, gewoon doen. Je moet met 6 maanden weer afgebouwd zijn, dus nog tijd zat om het wel te doen. Op internet is er veel informatie over te vinden.

Astrid, wat je wel mag doen is Stijn troosten toch? Als ie huilt? Een aai over zijn bol (al vindt Milou dat irritant, aai over haar wangetje vindt ze wel lekker), of een speentje geven?

Milou huilt echt bijna nooit, dus heb er niet zo veel ervaring mee. Lijkt mij ook echt moeilijk om maar te laten huilen.

Nic ... wow, naar de efteling! Ik zie dat soort dingen helemaal nog niet zitten zeg. Ben bijvoorbeeld nog niet zelf met Milou met de auto weggeweest. Wel een keer met de kinderwagen en gisteren voor het eerst in de draagdoek (maar die zat nog helemaal niet goed ... gauw weer proberen).

Geplaatst

Nienke,

Ik heb ook nog steeds last van de kraamzuivering ;-). Het is niet veel, maar wat slijmerig roze/rood.

Liefs Pien

Geplaatst

@Silvia, wat een schattig meisje!

@Karin, Ik ben ook nog maar 5 kilo verwijderd van mijn gewicht vóór de zwangerschap, maar ik pas nog niet in mijn jeans. Ook heb ik het idee dat mijn heupen (nog) breder zijn dan voor de zwangerschap.

Pat en ik zijn samen bezig met een dieet en daardoor vallen we ongeveer 1,5 kilo per week af, dus het duurt niet lang meer!:yeswink-1:

@Astrid, wij hadden ook als tip Julian eerst te laten huilen omdat hij zichzelf ook in slaap huilt. Als je je vasthoudt aan een bepaalde tijd, bijvoorbeeld "we laten hem 10 minuten huilen en dan ga ik kijken" dan is het wel te doen. Als Julian zo huilt dan is hij meestal gewoon heel moe. Dan laten we hem eerst wat huilen en dan ga ik naar boven, spreek ik hem toe, geef ik hem een aai over zijn bol. Dan is hij rustig en dan valt hij vaak gelijk in slaap. Het blijft wel moeilijk he?

@Nic, Nutrilon standaard 1. Een vriendin van me werkt bij VSM en daarvan krijgen we nu een wondermiddeltje tegen krampjes opgestuurd van VSM dus ik hoop dat dat werkt.

@Pieneke en de rest, ik heb ook alleen nog wat bruinverlies, echt minimaal. Maar toch, het is gewoon superirritant. Ik wil ook wel weer eens lekker zonder maandverband de deur uit, of belangrijker nog, mijn bed in!! :-P

Gisteren zijn we met zijn drietjes gezellig naar de stad gelopen en hebben we heerlijk op een terrasje gezeten. Julian met zijn wagen uit de zon. Uiteindelijk lag hij alleen nog in een romper en hij vond het allemaal prima. Julian is van zichzelf erg warm, dat heeft hij echt van zijn vader. Hebben jullie ook warme babies? 's-Avonds naar een verjaardag van vrienden en daar heeft hij voorbeeldig de hele avond in zijn wagen liggen slapen. Het is wel duidelijk dat zijn huildagen nu ineens weer achter ons liggen :toothy10:.

Lfs,

Nienke

Geplaatst
J

Nic ... wow, naar de efteling! Ik zie dat soort dingen helemaal nog niet zitten zeg. Ben bijvoorbeeld nog niet zelf met Milou met de auto weggeweest. Wel een keer met de kinderwagen en gisteren voor het eerst in de draagdoek (maar die zat nog helemaal niet goed ... gauw weer proberen).

Tja waarschijnlijk word je met de tweede toch wat makkelijker in dat soort zaken, destijds geloofde ik dat ook niet zo en ik weet ook niet meer precies hoe we het met onze oudste deden maar het gaat nu allemaal toch wel een stukje relaxter. Moet ook wel want ook het gewone leven draait gewoon door.

Die rust geldt overigens ook voor andere zaken.... Ik bespeur hier in het forum af en toe wat onzekerheid bij de adviezen van het consultatiebureau en zou willen zeggen: doe waar je je zelf goed bij voelt! Het is jou/jullie kind en zij geven alleen maar adviezen, ze hebben ook niet de waarheid in pacht. Zoals bijvoorbeeld laten huilen: heb ik nooit voor elkaar gekregen en als je dat niet prettig vindt niet doen en gewoon lekker troosten. Misschien heb je later iets meer moeite met bepaalde gewoontes weer af te wennen maar dat is dan maar zo.....

Nienke als die VSM druppels niet helpen kan ik een vriendin nog vragen, die had destijds iets mee uit Engeland dat erg goed hielp en dat is nu blijkbaar ook hier te krijgen. En evt. toch ook tijdelijk andere voeding proberen.

Nic

Geplaatst

Hallo meiden,

@Joke, wat een leuke foto van Bo. Leuk he, nu ze echt steeds vaker lachen?

Hier de eerste dag dat Julian's papa weer aan het werk is. Het is een stuk saaier thuis natuurlijk. Straks maar lekker aan de strijk. Julian heeft duidelijk weer een huildag, hij doet net gelukkig weer eventjes zijn oogjes dicht na een grote fles.

Jullie krijgen allemaal de groetjes van Marije. Zij is te hectisch om zelf te reageren aangezien Puck momenteel in het ziekenhuis ligt. Ze verdenken dat zij een virusinfectie heeft. Puck heeft hoge koorst en diarree en moet zeker nog een aantal dagen in het ziekenhuis blijven. Niet bepaald wat je in gedachten hebt voor je 6 weken oude kleintje, echt heel erg vervelend voor hen.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Oei das minder !!! Dat lieve kleine Puck maar snel beter is !!! Nienke hier is de papa nu 2 weken aan het werk en we missen hem ook :-)

Geplaatst

hoi hoi

morgen haar eerste vaccinatie ik ben benieuwd.

het slapen gaat goed om 23u de laatste fles en dan pas om 7 of 8 uur weer.

hoop dat dit zo blijft.

hoop dat puck ook snel weer beter is .

groetjes silvia

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden