Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Wat een mooie kindjes op de foto!!

Nic; wauw! Loïc is goed gegroeid zeg! Goed om te weten dat accepteren de enige 'oplossing' is. Niet de fijnste oplossing natuurlijk, maar dan hoeven we ons iig niet af te vragen wat we moeten doen/'verkeerd' doen! En je hebt gelijk; goed slaapweer vandaag! Lukt dat jou wel om overdag te slapen met je andere zoontje? Of gaat die ook slapen 's middags?

nee hoor die is bijna 6!! smiddags slapen stopt toch wel bij 3 jaar zo'n beetje... het zou dus kunnen maar ben zelf ook niet zo'n slaper dus heb het nog niet gedaan, vanmiddag gaat ook niet lukken want mijn voltallige directie (3) staat zo op de stoep......

wat gewicht betreft heb ik nog zo'n 3 kilo te gaan maar dat zal wel lukken als ik straks weer een beetje ga sporten en inderdaad veel wandelen. ik draag evengoed nog veel tricot zwangerschapsjurkjes omdat ze lekker zitten.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gisteren een buikkramp hel, vandaag begonnen met meerdere keren druppels te geven en Julian heeft nu voor het eerst sinds dagen heel rustig zijn fles leeg gedronken (anders begon hij op de helft al heel wild te doen vanwege de pijn in zijn buik) en ligt hij nu heel rustig te slapen. hehe.... Hopelijk blijft het zo. Het is niet over, maar wel veel beter hanteerbaar.

Ook Infacol of heb jij andere druppels?

Geplaatst

Hoi Karin, ik heb Cinebaby van VSM. Een vriendin van me werkt daar en die raadde dat aan. Aangezien zij ook de perineumolie aanraadde van Weleda en dat tiptop gewerkt heeft, heb ik dit ook maar aangenomen, haha.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Karin, helpt de Infacol al? Jullie mannetje ziet er echt schattig uit!

En Nienke, gaat het nog steeds goed met de Cinebaby? Of was het een toevalstreffer?

Fijn om jullie ervaringen overal mee te lezen!

Hier gaat alles goed.

Ik heb Milou gisteravond voor het eerst echt een avondfles gegeven. Ze had om 20.00u 100cc op en viel toen in slaap. Waarschijnlijk wou ze al wel gaan doorslapen en heb haar toen om 23.15 wakker gemaakt en nog een fles gegeven. Was niet eens zo zielig, ik liet haar lekker ingepakt in de doek en gaf haar boven in bed de fles (normaal pak ik haar altijd uit en beneden de fles). Ze dronk halfslapend 90cc (ik had een flesje gemaakt van 100cc, want het leek me al dat ze geen 130 op zou drinken) en sliep daarna meteen weer door.

Ze werd vervolgens wel om 3.00u 's nachts wakker (stipt na 4 uur), maar heb haar het speentje gegeven en daarmee viel ze weer in slaap. Nog een paar keer moeten geven en uiteindelijk kwam ze pas om 6.15 echt voor voeding. Dat is dus 7 uur er tussen. En daarna weer naar bed en ze werd om 10.15 weer wakker ... en mama ook ... haha.

Ik ga dit nou toch even proberen vol te houden en kijken of ze dan stopt met 's nachts wakker worden.

Het enige wat ik lastig vind is het timen van de rest van de voedingen. Als ze 's avonds om 21.30u bijvoorbeeld nog een voeding heeft, kan ik haar moeilijk om 23.30 weer geven. Maar ik heb ook geen zin om de hele dag te gaan rekenen wanneer ze dan moet eten om 's avonds goed uit te komen. Want verder geef ik haar gewoon op verzoek (ze is meestal heel stipt met 4 uur ertussen).

Wat ik van internet begrijp is trouwens dat 5 weken wel heel vroeg is om hier zo mee bezig te zijn, dus als het niet lukt ga ik niet stressen en ga ik gewoon lekker helemaal verder met voeden op verzoek. Als ze maar genoeg binnen krijgt op een dag en goed groeit.

Geplaatst

@Annelies, inderdaad een toevalstreffer :-(

Geplaatst

Dames, ik ga afscheid nemen hier. Ik hik er al een tijdje tegenaan maar nu is het tijd.....

Ik heb vooral in het hele IVF-traject veel gehad aan het uitwisselen van ervaringen en emoties, en daar was het me destijds ook om te doen. Ik hoop dat ik zelf ook een waardevolle bijdrage heb kunnen leveren. Ik vond het heel bijzonder om te kunnen schrijven met vrouwen die in dezelfde situatie zitten/zaten, vooral ook over zaken die ik niet perse met mijn eigen omgeving wilde delen.

Maar nu onze zoon is geboren verdwijnt de behoefte aan dit forum naar de achtergrond. Wij realiseren ons zelf nauwelijks meer dat er deze keer IVF voor nodig is geweest en het is ook niet meer relevant. Ik heb twee prachtige kinderen die ieder op hun eigen wijze in het leven zijn gezet en waar ik volop van geniet. Voor het uitwisselen van babytips etc. heb ik gelukkig voldoende mensen om me heen en geen forum nodig.

Het ga jullie allen goed! Voor wie nog bezig is of (weer) gaat: heel veel sterkte en succes, en bij wie de wens is uitgekomen: geniet van je wondertje(s).

Nic

Geplaatst

Ahhh Nic! Jammer maar begrijpelijk. En beter dat je het even laat weten, dan dat je zomaar stops met schrijven.

Ik heb zeker iets gehad aan jouw berichten. Nuchter en eerlijk, daar hou ik wel van.

Het ga jullie ook goed!!

Andere meiden: ik vind het uitwisselen van baby-tips wel fijn nog ... haha. Jullie?

Nienke: wat balen dat het niet beter gaat met Julian. Heb je Infacol al geprobeerd? Misschien echt de moeite, ik hoor er veel goede verhalen over. Maar ook begrijpelijk als je niet de hele tijd wilt wisselen.

Lijkt me erg zwaar, zo'n mannetje dat nog vaak komt voor voeding en vaak buikpijn heeft. Wanneer moet je weer werken?

Ik nog 8 weken, gaat nu best snel. Dit is de 1e week dat mijn man weer volledig werkt.

Geplaatst

@Nic, nou erg jammer dat je er vantussen gaat, ik vond je wel een gezellige kletser. Heel veel succes met je gezinnetje!

@Annelies, ik ga straks nog even naar de apotheek voor die infacol. Gelukkig nemen zijn buikpijnen wel weer iets af, maar hij blijft er heel onrustig van. Een seconde later kan hij dan weer een ontzettende lachebek zijn, haha. Bizarre omslag steeds. M_ilou doet het nog steeds jaloersmakend goed zeker 's-nachts? ;-) Heerlijk dat je nog 8 weken hebt!! Ik moet 8 oktober weer aan de slag, dus nog 5.5 week.

Gisteren heeft Julian om 20.30 uur voeding gehad en hij kwam pas om 02.00 uur!!! Daarna weer om 06.00 uur!! Wow, helemaal trots. 1 x 5.5 uur en 1 x 4 uur :-D Ik had de verwarming in zijn kamertje een beetje aan, ik heb het idee dat dat ook heeft geholpen.

Ik blijf ook nog graag kletsen hier voor nu. Ik moet ook zeggen dat ik IVF zaken in het "echt" ook heb kunnen delen met vrienden, familie, collega's etc., maar hier is natuurlijk meer herkenning.

Wij zijn weer oom en tante geworden. Mijn zus heeft al 3 kinderen, maar gisteren is mijn broer vader geworden van zijn eerste kindje, een dame genaamd Emy. Ze ligt nog in het ziekenhuis, maar het gaat goed. Het is een spekkig dotje!

Afgelopen donderdag was in naar een bruiloftsfeest van een collega. De eerste x dat ik zonder Julian weg was en hij bij papa bleef. Afgelopen zaterdag is hij voor het eerst 4 uurtjes bij opa en oma geweest te oppas. Hoe ver zijn jullie daarmee? Wij gaan natuurlijk over ruim 7 weken ook 9 dagen op vakantie zonder hem. Ben benieuwd hoe erg we hem zullen missen. Ik heb het idee dat hij ons echt niet mist dan, zaterdag sprong hij ook niet blij op toen ik hem weer kwam halen ;-)

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hoi even inbreken wat ook goed tegen de krampjes helpt is wat venkelthee.

Beetje thee maken en af laten koelen en dan kan je het met een lepeltje of gewoon in een flesje geven. Het werkt ook goed snel is mijn ervaring.

Groetjes

Geplaatst

Wat fijn dat Julian een goede nacht heeft gemaakt! Daar knap je van op niet waar? Hopelijk een voorbode voor meer!

Haha ... Miloutje heeft het de laatste paar dagen 's nachts niet meer zo goed gedaan als vorige week ... helaas. Maar ik probeer ook haar ritme te verschuiven, dus is wel logisch.

Gisteravond om 23.00u een voeding (ik hoefde haar niet wakker te maken, het kwam zo uit) en toen werd ze om 4.00u geloof ik weer wakker. Met het speentje gerekt tot 5.30u. Dus dan 6,5u ertussen, maar nog niet echt vanzelf.

Ik wil dit nog 2 nachten zo proberen denk ik en als het dan nog zo blijft, ga ik weer helemaal voeden op verzoek. Dan heb ik dat rekken wel genoeg geprobeerd voor zo'n jonge baby. Dat was dan vannacht wel om 4.00u geweest.

Ze komt vandaag ook weer ineens om de 3,5u (al dagen om de 4 uur), dus misschien dat ze weer aan wat meer voeding toe is. Ze zit nu op 130cc per fles (en dat is zo'n handige hoeveelheid, 120cc + 4 scheppen, geen gedoe met afgieten).

Ik zit wel nog steeds te klooien met de fles en de speen hoor. Ze doet er nu regelmatig echt 25 minuten over en dat is wel erg lang en hoe dat dan moet als ze nog meer voeding krijgt? Dus weer een andere geprobeerd ... in 5 minuten de hele fles leeg ... haha ... das dus ook weer niet goed.

Misschien overstappen op een heel ander merk fles en daar de spenen proberen. Maar vind het zo'n gedoe.

Milou is nog niet uit oppassen geweest. As dinsdagavond voor het eerst, mijn zusje komt een paar uurtjes oppassen zodat ik naar orkest kan. Dat zal wel geen probleem zijn, maar wij gaan het weekend van 16 oktober een weekend weg en dan gaat Milou naar mijn zusje en haar vriend toe.

Dat lijkt me echt raar, dat je haar een paar dagen niet ziet. Al heb je wel afleiding. Maar nu is het toch 24/7 baby. Ik geniet ervan, maar af en toe even niet hoeven zorgen zou ook best lekker zijn.

Ik ben heeeel benieuwd hoe jullie die 9 dagen ervaren.

Geplaatst

Er heeft er 1 krampjes!!

Awww ... zielig zeg. Vanavond dus geen geklooi met tijden. Het zal wel komen door het uitproberen van verschillende spenen vandaag. Gelukkig heb ik er wel 1 gevonden die denk ik goed is. Geef straks maar een extra dosis infacol (dat mag).

Truste allemaal!

Geplaatst

25 minuten is toch niet zo heel lang? Ze mogen er toch 15 tot 20 minuten over doen en dan exclusief pauzes? Julian doet er ook vaak 20 minuten over, misschien soms langer. Ook wil hij het allerlaatste restje vaak 15 minuutjes later. Zijn toetje, haha, is weer eens iets ander dan chocolademouse ;-)

Julian heeft om twaalf uur een voeding gehad en kwam vanochtend om 05.30 uur!!! Lang leve de infacol, wat is dat heerlijk rustig voor hem. Eindelijk geen buikpijn meer. Hij heeft natuurlijk nog wel wat krampjes, maar het is véééél minder :-D.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

He, wat fijn dat de Infacol zo snel helpt! Fijn spul he? En het schijnt echt geen kwaad te kunnen en niet in het lichaam te worden opgenomen, is toch wel een fijn gevoel. En goed doorgeslapen zeg, hopelijk gaat het dan nu de goede kant op!

Milou had gisteren na een voeding krampjes (ik zit nu te denken of ik mss vergeten was Infacol te geven, ik weet het niet meer), echt zielig was dat. Ik had dus besloten haar niet wakker te gaan maken voor voeding, dan maar haar lange slaap vroeg op de avond, maar ze kwam toch uit zichzelf om 23.30u. En toen vanochtend weer om 6.15u. En daarna weer om 10.30. 's Nachts en 's ochtends slaapt ze heel goed. Daarna is ze het wel een beetje zat en nu ligt ze te rommelen.

25 minuten lijkt zo lang ... haha. Ze valt er ook steeds bij in slaap dan en heeft het er moeilijk mee. Terwijl ik denk dat ze wel wat meer voeding per fles wil (ze zit nu op 5 a 6 flessen van 130cc voeding), dus dat gaat dan helemaal een eeuwigheid duren. Vanochtend bij de voeding deed ze er 16 minuten over en bij de voeding daarna 11. Wel wat weinig ... het blijft lastig.

Hoeveel voeding krijgt Julian? Of nog steeds elke fles weer anders?

Haha ... ik dacht dat ik om 13.30u kraamvisite kreeg, net snel gestofzuigd, maar nu is het 13.40 en bedenk ik me dat ze morgen komt ... Lekker rustig middagje dus. Ga ik maar even boodschapjes doen met de kleine, vind ze altijd wel leuk.

Geplaatst

Haha, nou dan hoef je morgen niet te stofzuigen ;-)

Hier is de kraamvisite wel een beetje klaar eigenlijk. Toevallig komen er volgende week nog twee, maar verders erg rustig.

Wij maken flessen van 120cc + 4 scheppen, soms iets meer water vanwege zijn moeilijk stoelgang. Hij drinkt het nu steeds vaker gewoon leeg, maar dat komt denk ik ook omdat hij nu (sinds de wonderbaarlijke infacol) eerder elke 4 uur komt dan elke 3 uur. Soms wil hij zelfs nog meer, maar het komt ook voor dat hij de helft laat staan.

Vandaag wel een wat slechtere dag. Hij heeft sinds 08.30 uur misschien 1 uurtje geslapen en is eigenlijk de gehele dag al aan het huilen. Behalve in bad. Maar ja, kan hem moeilijk helemaal laten verweken in bad, haha.

Volgens mij zijn wij nu nog de enige muppets die hier schrijven ?!?! :-P

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hoi meiden,

@Nic: het ga je goed! En veel geluk met Lo�c en je andere kanjer!

@Annelies: volgens mij is 25 minuten niet echt heel lang hoor. Puck doet er ook ongeveer zo lang over. En met een andere speen inderdaad binnen 5 minuten hap-slik-weg. Kan wel zijn dat het CB vindt dat je een half uur over de fles moet doen inclusief luier verschonen en boertje laten, maar dat is echt voor iedereen anders. Met mijn zoontje duurde het denk ik 7 minuten alles bij elkaar en dan ging hij gewoon weer slapen... Maar nu met Puck duurt het allemaal veel langer en ze heeft ook daarna veel last van krampjes en teruggeven van de voeding. Dus denk dat je gewoon voor jezelf moet afwegen wat voor jou acceptabel is en wat jij denkt dat voor M_ilou goed is. Ik denk dat je het zo hartstikke goed doet hoor!

@Nienke: vervelend he die krampjes! Puck heeft er ook veel last van, naast het hele reflux verhaal. Heb gister nog de kinderarts aan de telefoon gehad, die zei dat de maximale babyonrust (dus wanneer het op zijn heftigst is) tussen 8-10 weken zit en daarna neemt het in 6 weken af. Dan zou het zo'n beetje over moeten zijn. Reflux is een ander verhaal, dat duurt gemiddeld een jaar. Die Infacol heeft bij Puck volgens mij wel een beetje geholpen alleen kreeg ze daar hele harde poep van waar ze dan weer last van kreeg... En om nou weer iets te gaan geven voor die harde poep, zo blijf je bezig... Maar als het helpt dan helpt het! En das fijn want het is zo zielig om te zien dat ze pijn hebben.

Met Puck gaat het goed, ze is weer hersteld van de virusinfectie, gelukkig is er niets anders uitgekomen. Heerlijk om haar weer thuis te hebben, wel weer jammer van de nachtrust...;-) Het is een heerlijk wijfie, ze begint lekker te kraaien en kan ontzettend lief lachen. Een schema heeft ze niet echt. Ze draait een beetje mee in het ritme van ons gezinnetje en de ene keer zit er 4 or 5 uur tussen de flesjes, de andere keer kan er gerust een uur of 2 of 3 tussen zitten. Ik heb ook geprobeerd om haar in een ritme te krijgen, vooral 's nachts, maar dat is niet gelukt. Ze komt hoe dan ook rond 4 uur 's ochtends voro een flesje, of ze nou de laatste om 20 uur, 23 of 24 uur heeft gehad...

Ze heeft nog steeds last van de reflux, ook met de kinderarts hierover gesproken. Die is van mening dat geen enkel medicijn de reflux echt wegneemt, het haalt alleen de scherpe randjes eraf. Verder kun je van alles proberen maar alleen de tijd helpt haar er vanaf. Het is dus meer een kwestie van het vinden van een combinatie van factoren waardoor Puck het minst last heeft van de reflux. Dus ik denk dat ik gewoon moet accepteren dat ze er last van heeft, zij het weliswaar iets minder dan een paar weken terug, en erop vertrouwen dat het tzt wel overgaat. Soms is het lastig te bepalen waar ze nou last van heeft, krampjes of reflux, alhoewel dat nu ook wel duidelijker wordt voor ons. Ik kan haar nu wel aardig "lezen" zeg maar. Ze slaapt overigens nog steeds niet goed, maar nu ze sinds deze week in haar eigen kamertje en ledikantje ligt, slaapt ze 's nachts best ok. En dat is ook weer fijn voor ons! Tot nu toe is mijn zoontje nog niet wakker geworden van haar gekreun en gesteun...

@Annelies, over ledikantjes gesproken: ik wilde jullie nog "trakteren" op fotootjes van de babykamer. Heb je nog eens tijd en zin om een paar fotootjes om te turnen in linkjes voor op het forum? ;-) Ik hoor het wel.

Ik vind trouwens dat jullie in de afgelopen tijd weer supermooie fotootjes hebben geplaatst. Wat een lekkere koppies hebben onze kindjes toch!

Nou, ben weer een klein beetje bijgepraat. Vind het leuk om te blijven klessebessen hier, maar zie ook dat het wat minder wordt vanwege de tijd die mij ontbreekt. Maar ik kijk toch iedere dag weer hoor! Wou alleen dat ik meer tijd had om wat vaker mijn ervaringen en evt. tips met jullie te delen. Nou ja, het is niet anders. Dat komt ook wel weer. Ik ga trouwens begin november weer opstarten met werk. Kan niet wachten want het is alweer erg lang geleden dat ik voor het laatst gewerkt heb! Even een paar daagjes niet alleen maar luiers verschonen en flesjes geven....

Dat was het weer voor vandaag. Veel liefs van ons!

Marije

Geplaatst

hai hai,

Ik lees momenteel wel mee maar het ontbreekt aan de tijd om te reageren...

Nic, jammer dat je weggaat, veel geluk met de kids!

R&E zijn nu aan het wennen op de basisschool, maar dat is een hele logistieke onderneming, steeds weer Stijn meenemen en het zo uitkienen dat zijn fles niet op die tijd komt..

Gelukkig vinden ze het erg leuk en gaat het goed.

Annelies, 25 minuten is netjes toch. Volgens het CB mag je er 20 minuten overdoen maar dan maken die 5 minuten niet uit... Lukt het met het inbakeren, heb je het idee dat Milou er rustiger door is geworden?

Ik moet 1 november weer aan de slag, klinkt nog heerlijk ver weg.

Nienke, jammer dat Julian nog zo onrustig is, hier is Stijn ook erg onrustig, Ik vermoed van de honger toch, hij lijkt de hele dag zuigbehoefte te hebben. Hij valt ook slecht in slaap als ik hem wakker in bed leg en doet echt hazeslaapjes.

Marije, gelukkig is Puck weer thuis en gaat het goed met haar!

Silvia, hoe was jullie vakantie?

Wanneer moeten jullie weer naar het CB, ik moet vrijdagmorgen, ben benieuwd hoe zwaar Stijn nu is.

Ik ga weer even naar boven, ik hoor Stijn weer...

Tot mails!

Geplaatst

Aha, meerdere muppets!! haha.

@Marije, wat ontzettend fijn dat Puck weer lekker en gezond thuis is. Wel jammer van de krampjes en de reflux. Ik weet niet precies wat reflux inhoudt, maar dat zoek ik op.

@Astrid, ik kan me voorstellen dat het een enorm geplan is om je andere kindertjes naar school te brengen zonder daarbij een hongerige Stijn in de maxicosi te hebben. Ik probeer al weken eens bij mijn werk langs te lopen (hier 20 minuten vandaan) en ook om vanalles en nog wat in huis te doen, maar het komt er allemaal niet van. Die kleine man houdt me behoorlijk bezig. (Vooral omdat hij niet vaak slaapt overdag)

@Annelies, helemaal top toch dat ze 's-nachts en 's-ochtends goed slaapt? Dat is het belangrijkste voor je eigen nachtrust. Het hangt ervan af wanneer Julian komt voor een voeding, maar als de voeding na 06.30 uur is dan slaapt hij niet meer. Dan gaat hij lachen en spelen met ons.

Ik moet dus als eerste weer aan het werk? Ik heb er ook geen vakantiedagen aangeplakt ofzo. Ik voel weer een lijstje opkomen ;-)

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Leuk om weer van iedereen te horen!! En nu heb ik het liedje van de muppetshow in m'n hoofd :)

Allereerst @Marije ... stuur de foto's maar op hoor, ik maak er wel linkjes van, geen probleem.

Wat fijn dat Puck weer thuis is! Lijkt me echt akelig als je kindje in het ziekenhuis ligt. Snap helemaal wat je bedoelt dat het soms lastig is om te weten waar je kindje nou last van heeft, maar gelukkig dat dat ook beter gaat.

Ik heb even gegoogled wat reflux nou precies is, maar dat is echt akelig! Eigenlijk "gewoon" maagzuur toch, maar dan door een andere oorzaak (niet simpel met een rennie te verhelpen)? Dat had ik in de zwangerschap heel veel en dat is echt supervervelend en pijnlijk. Ik hoop echt dat Puck er snel overheen groeit.

Ik verheug me aan de ene kant ook wel op weer werken, inderdaad om even een dag niet te hoeven zorgen. Maar ik geniet er nu nog erg veel van en als ik dan aan de verantwoordelijkheden van het werk denk, hoeft dat ook nog niet zo nodig.

Een lijstje he? Wel leuk hier weer eens een lijstje :)

Weer werken

26-10 Annelies (3 dagen in de week)

Astrid, wij hoeven pas met 2mnd+1wk weer naar het CB, duurt nog 4 weken geloof ik. Ben benieuwd hoe groot Stijn nu is! Het gaat allemaal echt supersnel he? Je andere kids alweer naar school. Dat lijkt me wel een heel geplan!

Nienke ... ik ben heel blij dat Milou 's nachts en 's ochtends zo goed slaapt! Vanochtend om 6.00u een fles (middernacht had ze de laatste gehad), om 6.30u ging ik even ontbijten met Milou in de wipstoel en om 7.00u gingen we samen weer terug naar bed. Ze ligt nog in haar wieg naast ons bed en ik vond het echt zo'n gezellig moment om samen weer terug te gaan (mijn man was al naar het werk). Genieten hoor. Om 9.00u haar even een speentje gegeven en toen werd ze om 10.15u wakker.

Echt vervelend dat bij zoveel van jullie dat allemaal wat moeizamer gaat. Wij hebben echt geluk. Ik hoor wel van mensen om mij heen dat het echt vanzelf goed gaat komen met een ritme. Maar hoe eerder hoe beter natuurlijk.

Ik heb bij Milou wel het idee dat het inbakeren hierbij helpt trouwens. Soms doe ik het overdag weleens niet (het is zo schattig als ze met die armpjes omhoog ligt), maar dan slaapt ze altijd lichter en korter.

's Middags is het juist gezellig om iets met haar te doen. Ze lacht nu ook echt vaak .. dan smelt mijn moederhart hoor. Als ik met haar in de kinderwagen loop, ziet ze mij nu ook echt en lacht dan naar me als ik tegen haar praat. Grappig hoe snel dat toch allemaal gaat.

Ze zit nu ook steeds vaker op allerlei dingen te sabbelen. Zoals haar handje, pas haar duimpje (toevalstreffer, maar zag er zo schattig uit) en daarstraks de dop van haar speen ... haha.

We hebben weer een goed ritme gevonden met de nieuwe speen. Ze moest er weer even aan wennen. Ik voel me nu veel zelfverzekerder om idd zelf dingen uit te proberen en te beslissen wat goed is voor haar (en voor mij!). Ze krijgt nu 140cc voeding en doet daar nu rond de 20 minuten over. Ze geeft eigenlijk nooit iets terug, maar ik hou haar na het eten altijd zeker nog 10 minuten rechtop. Ga haar wel vanavond weer wakker maken voor de laatste (5e) fles, gisteren ook gedaan (hoewel, ze werd wakker van mijn man die keihard iets liet vallen .. haha) en dat ging wel weer goed.

Ik ben benieuwd hoe het bij Karin is?!

Geplaatst

Hallo Nienke,

Even snel een vraagje: ik verlies nog steeds bloed, niet veel en vooral slijmerig bloed, maar toch. Ik vind het best lang, de bevalling is inmiddels alweer 7 weken geleden. Hoe zit het nu bij jou?? Heb je ernog steeds last van en ben je al bij de gyn. op controle geweest?

Liefs Pien

Geplaatst

Hai,

Alles goed met iedereen?

Karin, hoe gaat het met je?

Marije, heeft er onlangs een foto van Puck en jouw buurvrouw in de Vriendin gestaan?

Hier hebben we 2 hele onrustige dagen achter de rug waarin Stijn erg huilde en stipt overdag om de 3 uur voor een voeding kwam. Gelukkig slaapt hij 's avonds en 's nachts wel goed door, vanochtend kwam hij om 5.30 uur.

Wordt hier wel eens moedeloos van, je kunt hem bijna niet wakker in bed leggen lijkt het wel. En als je zijn kamertje oploopt, is hij gelijk stil en gaat hij lachen en keuvelen...

Annelies, leuk he dat lachen. dan smelt je helemaal hihi!

Nienke, wanneer moet jij weer aan het werk? Heb je er wel een beetje zin in?

Voor de lijstjes ;-)

Weer werken

1-11 Astrid (21 uur verdeeld over 3 dagen per week)

Ga de fles klaarmaken voor Stijn, het is weer tijd!

Groetjes, Astrid

Geplaatst

Als we dan toch muppets zijn, dan ben ik wel Animal ;-)

@Pieneke, bij mij is het net afgelopen zaterdag opgehouden, het had uiteindelijk dus 7,5 week geduurd. Op het laatst was het alleen nog lichtbruin slijm. Nu heb ik weer gewoon mijn normale afscheiding met heel af en toe nog een sliertje. Nogmaals excuses voor de details.

@Astrid, 8 oktober alweer!! Ik heb er wel weer zin in, maar het zal ook wel wennen zijn. Ik ben er gisteren geweest want ik ga per 1 november nog maar 8 uur op een dag werken dus dat moest even geregeld worden. Ik wist mijn inlognaam nog!! :-P Op 21 oktober gaan we dan op vakantie.

Ook met de Infacol blijft Julian krampjes houden. En als hij dan aanspant komt de hele melklading er weer met een golf uit... zucht. Het is weliswaar minder geworden, maar het blijft dus een probleem. We zitten ons zelf af te vragen of het niet iets anders is. Allergie misschien? Nou ja, maandag naar het CB, daar maar eens raad vragen, want dit is sneu.

@Annelies, leuk he dat gelach, hihi. Julian doet het ook heel vaak. Echt jantje huilt, jantje lacht. Hij lacht voornamelijk om hoge tonen volgens mij en als hij jengelt in zijn bedje en ik er aan kom om hem te troosten, haha. Doerak.

Weer werken

08-10 Nienke (4 dagen x 9 uur in de week)

1-11 Astrid (21 uur verdeeld over 3 dagen per week)

kussssssssssss

Geplaatst

Stilletjes hier...

Vandaag zokm we met Julian naar het CB geweest. We moeten Omnio voeding gaan geven tegen krampjes.

Verder gaat het uitmuntend met de "kleine" man. Hij is in die afgelopen 4 weken van onder het gemiddelde naar ruim boven het gemiddelde gegroeid:toothy4:. Julian meet 59,5 centimeter en is 5.675 gram!!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Dat is een flinke bink al Nienke! Wow. Fijn dat hij toch zo lekker gegroeid is. Ik hoop dat die andere voeding gaat helpen. Hij is nu 8 weken toch? Dus het zou nu langzaam minder moeten worden?

Idd stilletjes. Elke keer als ik er voor ga zitten om wat te posten is de server bezet ... haha.

Hier is alles prima. Ons meisje heeft even een paar moeilijke dagen gehad, was hangerig en wilde niet slapen 's avonds. Ik maakte me al druk, maar keek toen in het oei ik groei boek en zie dat ze waarschijnlijk in haar 2e sprongetje zit. Ik ben nogal van de boekjes ... haha. Stelt me gerust. Dus haar lekker extra geknuffeld de laatste dagen en verder gaat het nog prima.

Ze slaapt 's nachts nog steeds door. Maak haar meestal rond 23.00 / 23.30 wakker voor een avondvoeding, maar ligt er een beetje aan hoe het uitkomt en er zit dan tussen de 6 en 7,5 uur tussen de volgende voeding. Maar meestal nog meer richting de 6 ... hihi. Ze gaat daarna nog terug naar bed en maakt dan meestal ook nog een goede ruk. Dan 's middags en 's avonds wil ze niet meer zo slapen. Terwijl ze dan wel moe is, maar heb het idee dat ze dan gewoon dingen mee wil maken. Helemaal prima natuurlijk. Dan gaan we gezellig boodschapjes doen en 's avonds lekker met papa kroelen.

Ze krijgt nu nog 3 flessen van 140 en 2 van 150, maar ga vanaf morgen helemaal 150 aanbieden, aangezien ze al een week alles constant opdrinkt. Ik maak sinds een paar dagen ook 5 voedingen tegelijk klaar. Heb speciaal een afsluitbare maatkan aangeschaft, maak het dan wel met gekookt water en zet de kan achterin de koelkast die koud genoeg staat. Is toch wel makkelijk en minder verspilling. Nu 660 cc en 22 schepjes ... haha.

Ik ga denk ik wel morgen Milou even laten wegen, want ik denk dat ze nog wel meer voeding wil, even overleggen.

Oh ... vraagje. Milou kan mij heel goed echt aankijken, maar doet dat ook heel vaak niet. Kijkt dan straks langs me heen. Herkenbaar?

Geplaatst

Oh ... vraagje. Milou kan mij heel goed echt aankijken, maar doet dat ook heel vaak niet. Kijkt dan straks langs me heen. Herkenbaar?

Ja, herkenbaar. Dat deed Thomas in het begin ook, maar dat zou de komende weken langzamerhand minder moeten gaan worden. Zo ging dat hier in ieder geval. Eerst keek hij vaker langs me dan naar me, maar nu is het andersom. Tenzij hij moe wordt, dan kijkt hij ook vaak langs je heen.

We moeten Omnio voeding gaan geven tegen krampjes.

Veel succes met de nieuwe voeding. Ik ben eergister overgestapt op de A.R voeding (tegen spugen) en het werkt meteen. Ik hoop dat dat ook zo is voor jouw Julian, want krampjes hebben is zielig.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden