Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Annelies, 4 voedingen klinkt ideaal. Maar als het waar is wat die miepen van het CB tegen marije heben gezegd... ik heb er verder ook geen verstand van.

Ja ik heb een echte pokerman thuis en Julian kan de kneepjes van het vak niet snel genoeg leren :tongueP:.

@Marije, Julian heeft nog steeds krampjes, de ene dag meer dan de andere dag. Wat jij ook al verteld over Puck en haar reflux. Maar ik moet zeggen dat die dieet voeding (Omneo) wel goed helpt. Het gaat een stuk beter en ik merk dat Julian qua flessen veel rustiger kan doordrinken. Ik ben vannacht zowaar verrast. Hij had om 22.30 uur een fles gekregen, kwam toen om 04.00 uur (dat is tegenwoordig geburuikelijk, 1 x per nacht maakt hij 5,5 uur) en toen vanochtend weer om 08.45!! Dus ik heb zowaar redelijk lang geslapen. Vind het nog steeds bizar, haha.

Verder is Julian echt een super leuke, lieve, vrolijke baby. Ik geniet met de dag meer van hem. Kan huilen van geluk (en dat heb ik vanochtend dan ook gedaan, haha).

Julian huilt natuurlijk ook, voornamelijk als hij moe is of honger heeft. Zaterdag had een off-day dus ik heb hem niet uit logeren gedaan, dat gaat nu as vrijdag gebeuren.

Ik moet zeggen dat Patrick en ik allebei wel open staan voor een tweede kindje, maar wij zijn ook helemaal dolgelukkig als het bij Julian blijft. Oftewel, we zijn al heel erg blij met alleen hem. Wel staat (nu) vast dat we niet nogmaals de MM in zouden willen voor een tweede. We vinden beiden de wens voor een tweede kindje heel anders dan de wens voor een kindje op zich. Ik zeg natuurlijk "nu" erbij omdat je nooit weet hoe je er over 4 jaar over denkt.

Daarnaast is onze onvruchtbaarheid "onbegrepen". Alles zou goed genoeg moeten zijn om spontaan zwanger te geraken, maar op een of andere manier was dat nooit gelukt. Ik moet dus wel zeggen dat ik (ondanks dat ik alweer ongesteld ben geweest) niet meer aan de pil ga. Ik wil gewoon niet meer al die hormonen slikken, daar heb ik er zelf al meer dan genoeg van in mijn lijf, haha. Daarnaast is de kans dat we zwanger worden héél erg klein. Als het dan wel gebeurt zijn we daar natuurlijk heel erg blij mee en weten we dat ik de volgende keer wel de pil moet slikken, hihi. Als het nooit gebeurt dan hebben we onze hoofdprijs al lief slapend boven liggen :-D.

Lfs,

Nienke

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gecondoleerd Joke, jeetje wat erg ... zo jong. Veel sterkte.

Bedankt voor je bericht Marije over 4 flessen. Dat klinkt dan toch wel weer een beetje heftig. Ik kijk nog even een paar dagen aan hoe ze het doet, wat ze zelf aangeeft en dan ga ik ook maar even bellen om te overleggen. Milou laat er nu 4,5 uur tussen overdag, was met het oude schema 4, dus daar ga ik me nog niet druk om maken. Ik vind het ook wel raar, 's nachts mag er 10-12 uur tussen zitten, waarom overdag dan geen 5 uur? Ik sprak pas iemand die 5 flessen geeft, maar waarvan 1 nog 's ochtends heel vroeg (zeg maar 's nachts), zij kwam dan overdag op wel 5/6 uur ertussen uit. Tsja.

Fijn dat de Omneo wat helpt Nienke. Hopelijk is jullie redelijk goede nacht een voorbode voor meer.

Bedankt voor jullie reacties op de 2e/volgend kindje vraag. Leuk om te lezen hoe iedereen daarin staat.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb een hele tijd niet gepost. Dat komt deels doordat ik er geen tijd voor of zin in had, maar ook heb ik meerdere malen geprobeerd op het forum te gaan wat dan niet lukte ivm forum(onderhouds)problemen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de nieuwe look ook niet heel erg geweldig vind, maar misschien is dat nog een kwestie van wennen.

Hier in huize Kammie gaat alles goed. We hebben onze draai gevonden en leren elkaar steeds beter te begrijpen. We genieten erorm van de ontwikkelingen die Thijs maakt, en smelten van zijn glimlach of als hij met ons 'praat'. Hebben ook getobt met krampjes (zielig!!) en zoeken nog steeds een beetje naar de juiste hoeveelheid voeding (we krijgen tegenstrijdige adviezen, hij drinkt zijn flesjes met gemak leeg maar zit al vrij hoog qua hoeveelheid - 7 a 8 voedingen van 160 cc - dus 'mag' eigenlijk niet meer). Komt ook 's nachts nog om de 3 uur, en blijven daarom op die 7/8 voedingen zitten.

Zelf ben ik nog best aan het tobben met het herstel van de bevalling/keizersnede. Heb nog regelmatig flink last van mijn operatiewond en ben ook snel moe. Daarnaast heb ik sinds een week of 5 last van zere knie-, pols- en schoudergewrichten. En zoals jullie zelf ook ervaren zijn dat juist de gewrichten die je erg veel gebruikt met het verzorgen van zo'n kleintje (trappen lopen, optillen, dragen, enz.). Volgens de huisarts is daar niets aan te doen, behalve pijnstillers slikken. Dat doe ik nu 's nachts omdat de pijn dan het ergste is. Maar zoals ik al zei, een glimlach van onze kleine lieverd maakt een hoop goed!!

Wij doen ook babymassage; is echt heel erg leuk en aan Thijs te zien ook lekker!

Ik ga nu even teruglezen wat ik hier zoal allemaal heb gemist!

Groetjes!

Geplaatst

Ik ben bijgelezen; wat herkenbaar allemaal zeg!

Ik zie dat jullie (allemaal?) Nutricia gebruiken. Thijs heeft Friso voeding en we maken de flesjes met twee schepjes Comfort (tegen darmproblemen en spoegen) en de rest de Standaardvoeding. Volgens mij zit aan de Friso speciale voeding geen apart/bitter smaakje. Ik proef altijd de fles zelf voor - voor de temperatuur - en smaakt lekker zoet. Ook gebruiken wij nog steeds Infacol. Dat vindt hij trouwens heerlijk. Als ik hem dat heb gegeven en ik geef hem daarna zijn speentje, kan ik op mijn gemak zijn flesje gaan opwarmen (doe ik dat niet, is het een huilfestijn). Soms valt hij dan zelfs in slaap!

Thijs slaapt nog na elke voeding. Eigenlijk altijd in zijn bedje, behalve als we gaan wandelen of ergens op visite gaan. Soms wil ik hem wel graag ophouden, maar dan gaat hij zelf geeuwen en/of wordt hij huilerig dus breng ik hem naar bed. Heb gemerkt dat als ik daar te lang mee wacht, het voor hem steeds moeilijker wordt om in slaap te vallen. We hebben ook een bedritueeltje, zo neurie ik altijd slaap kindje slaap terwijl ik hem aan het klaarmaken ben voor bed (luier verschonen en Puck aantrekken). Daarna een kus op zijn hoofdje, "Slaap lekker lieverd, tot straks", muziekdoosje aan en dan ga ik weg. Vaak komt hij precies na 3 uur voor zijn volgende voeding, soms moeten we hem na 4 uur wakker maken. Dat is meestal niet 's nachts maar ergens in de avond.

Verder ben ik net als Annelies ook van de boekjes. Hier ligt ook "Oei ik groei", en verder heb ik onlangs de babycare bijbel gekocht. Aan het boek "Wat je baby je vertelt" van Tracy Hogg heb ik heel veel gehad. Daarin worden ook bijv. de verschillende types baby's beschreven en tips voor jouw type baby (je kan door het beantwoorden van mp-vragen kijken welk type het meest op jouw kindje slaat). Ik denk dat ik graag lees ter bevestiging, want merk wel dat je veel dingen van nature al doet. Geeft wel heel veel voldoening als het bijv. lukt je kindje te troosten als hij erg huilt omdat hij niet kan slapen en dan toch vredig in slaap valt!

Geplaatst

hoi hoi

het werken was goed bevallen . en anna-lisa vond het erg leuk bij oma.

alles gaat wel zijn gangetje begrijp haar steeds beter. het lachen gaat nu ook al gepaard met geluid zo leuk.

ze schrikt er zelf ook nog wel van zo lief. het is nu al een papa kindje als hij thuis is lacht ze heel veel tegen hem. vind alles leuk wat hij doet.

bij mij wil ze nog wel eens huilen als ze in bad gaat . bij hem gaat ze spetteren en spatten.

volgende week alweer 3 maanden wat gaat het snel zeg.

groetjes silvia

Geplaatst

hallo, ook ik heb het forum weer gevonden.. Ik moest erg wennen aan het nieuwe uiterlijk, en ik krijg steeds een foutmelding als ik ingelogd ben. Ik ben er nu achter dat ik 'hier doorheen' kan klikken. Pff..

Joke, gecondoleerd. Wat is er gebeurd? Ik weet helaas maar al te goed hoe het voelt om een broer te verliezen en wens je heel veel sterkte om dit een plekje te kunnen geven.

Vanmiddag op nacontrole bij de gynaecoloog. Stijn is alweer 7 weken, wat gaat het hard! Het wordt ook steeds leuker, Stijn 'praat' ook al een beetje lijkt het wel, echt leuk! En die lach smelt...

Silvia, was zeker wel wennen om weer aan het werk te gaan?

Karin, denk goed aan jezelf hoor m.b.t. de keizersnede. Ik gebruik biodermal littekencreme en dit helpt voor mij erg goed. Daardoor wordt de huid soepeler en heb je een minder trekkerig gevoel.

Helaas zit ik ook nog niet op mijn oude energie level maar probeer ik tussen de middag te slapen, gelijk met Stijn.

Stijn drinkt ook Friso maar dan de extra variant voor hongerige baby's. Ik heb nog wel een half pak standaard staan maar daar bleef hij honger van houden.

Annelies, wat lekker zeg 4 flessen, ze slaapt ook al lekker door. Hier helaas nog niet echt, al heeft Stijn vannacht erg lang geslapen van 20.00 tot 4.30 uur.

Wat een mooie foto's van jullie.

Ik kan me de wens voor nog een kindje erg goed voorstellen, daarom wilden wij nog 1x icsi doen (na de tweeling) voor een derde wondertje. Uiteindelijk

verleg je dan toch je grenzen maar was het gelukkig bij de 2e poging raak. Ik vond het wel moeilijk hoe er gereageerd werd, zo van, je hebt er toch al 2,

waar begin je aan? Maar ook werd er gelukkig heel enthousiast gereageerd.

Nienke, wat een lekker ventje.

Tot mails.

Groetjes, Astrid

Geplaatst

Karin, fijn om weer van je te horen. En fijn dat het zo goed gaat! Wel lastig dat Thijs nog zo vaak om voeding komt, hij zal het vast nodig hebben. Hoe lang en zwaar is hij?

Wij geven trouwens ook Friso. Standaard. En nog steeds Infacol. Ik heb nog 1,5 potje staan, daarna eens kijken of het nog steeds nodig is.

Silvia, mijn man vindt het nu steeds leuker worden met Milou ... hij kan steeds gekker met haar doen en daar gaat ze steeds meer om lachen. Echt heerlijk om te zien dat hij ook zo van haar geniet.

Ik heb vandaag toch maar contact gehad met het CB, want Milou is echt overgestapt op een 4 flessen schema (ongeveer 7.30 / 12.00 / 17.00 / 22.00, flesjes van 180cc, ze weegt ongeveer 5 kilo). Werd eerst teruggebeld door een algemene verpleegkundige, gevraagd hoe lang er 's nachts tussen mag zitten (10 uur) en toen gezegd dat Milou dus op 4 flesjes uitkomt. Nou ... dat mocht niet! Toen ik vroeg waarom dan niet, had ze daar geen antwoord op en heeft ze de vraag doorgespeeld naar onze eigen wijkverpleegkundige.

Die belde daarnet en van haar mag het wel (na wel uitgebreid vertellen van mijn kant hoe het gaat enzo). Omdat het allemaal zo geleidelijk en vanzelf (vanuit Milou) is gegaan, ze wel de goede hoeveelheid voeding binnenkrijgt, alert en vrolijk is en goede plas en poepluiers heeft. Ze zei: tsja, Milou doet het net even anders dan andere kindjes ... dat kan en geniet er maar van. Ik moet wel in de gaten houden dat het allemaal goed blijft gaan (dat ze niet suffig is) en 's nachts niet meer dan 10 uur ertussen (het loopt namelijk nog steeds op, paar weken terug op 6/7 uur en nu zit ze steeds op 9 uur en vannacht 9,5). Ik mocht niet gaan proberen haar van 8 tot 8 te laten doorslapen ofzo ... dat snap ik! Normaal hebben kindjes er overdag tussen de 4 / 4,5 uur tussen, Milou komt dus op 4,5 / 5 uur. Maandag staat al een afspraak op het CB, dus dan hebben we het er nog even over.

Ik ben weer blij in ieder geval, het leek me echt niet prettig om geforceerd haar ritme te gaan aanpassen, ze is nu zo lekker tevreden.

Ik had haar vanochtend in badje gedaan en tijdens het aankleden bedacht ze dat ze toch al wel honger had, maar eten duurde dus nog heel even. Krijsen!! Zo he ... die is echt niet suffig ... haha.

Geplaatst
Karin, fijn om weer van je te horen. En fijn dat het zo goed gaat! Wel lastig dat Thijs nog zo vaak om voeding komt, hij zal het vast nodig hebben. Hoe lang en zwaar is hij?

Thijs woog op 2 september (eerste bezoek CB) 5175 gram en was 58 cm gram. Vorige week is hij bij babymassage gewogen en woog hij 5700 gram. Zijn huidige lengte weet ik niet...

Geplaatst

Ik lees hier zo af en toe nog even mee en nu lees ik het bericht van Joke.

Wat verschrikkelijk, wat een verlies!!!!

Gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst!

Geplaatst

@Joke: wat een verschrikkelijk nieuws meid... Ik wens jou en je familie heel veel sterkte toe in de komende tijd.

@Annelies: ik ben jaloers hoor op de slaapacties van je kleine meid! Maar ik mag ook niet klagen... ze heeft nu 2 nachten achter elkaar doorgeslapen van 23 uur tot 7 uur, en ik heb haar niet 1 keer horen kreunen (want dat kan ze soms ook de hele nacht doen in haar slaap...) Heerlijk gewoon. Nu maar hopen dat het zo blijft. Fijn dat je gewoon door kunt gaan met 4 voedingen. Ik was gister bij de kinderarts en die adviseerde mij om Puck nog minder voeding te gaan geven en desnoods 6 keer ipv 5 keer. Eens kijken of dat werkt, ik vrees van niet, maar we gaan het toch proberen.

Had graag nog wat meer geschreven maar zoon- en dochterlief vragen mijn aandacht, en terecht. Ik ga es efkes naar buiten met ze.

Tot gauw weer,

Lfs, Marije

Geplaatst

Wat fijn dat het met al onze kleintjes goed en allemaal zelfs steeds beter gaat.

@Karin, wat vervelend dat je nog steeds last heb van je keizersnede. Gewrichtspijn herken ik een klein beetje, alleen heb ik het in mijn duimgewrichten... vreemd. Jammer dat het bij jou erg pijnlijk is, hopelijk gaat het snel beter.

Julian heeft me vannacht twee keer gewekt (om 02.30 en om 06.00) maar liet me daarna toch weer tot 10.00 uur slapen. Morgen gaat hij uit logeren bij zijn opa en oma, ik ben benieuwd hoe dat gaat, maar volgens mij prima. Hij slaapt eigenlijk overal wel.

Morgen over twee weken begint voor mij het werkende leven weer en vandaag over 4 weken gaan we op vakantie. Dat wordt even 8 nachtjes doorslapen en bijtanken en hopelijk vangen we ook heel wat zonnestralen! Het is er nu nog rond de 28 graden :sunny:. Nemen Julian zijn papa en mama een hele nieuwe garderobe voor hem mee naar huis, hihi.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Stil hier :) Alles goed bij iedereen?

Wij zijn vanochtend op het CB geweest. Milou haar eerste prikjes ... zielig zeg! Huilen. Gelukkig was ze er redelijk snel weer overheen en verder was het allemaal prima. Ze weeg nu 5135 gram en is 59 cm lang (ze is ruim 9 weken oud nu). De 4 flessen gaan nog steeds heel goed en deze mevrouw van het CB vond het ook helemaal prima. Ik ga ze wel iets ophogen, ze krijgt nu 4 keer 180 = 720 en ze lust en mag wel wat meer.

Zaterdag was ze voor het eerst een hele dag uit oppassen, mijn man en ik waren allebei afzonderlijk de hele dag weg. Ik had haar niet gemist, had het heel druk, maar op weg naar huis ... een uur rijden .. toen wilde ik ZO graag weer bij haar zijn. Lekker lang geknuffeld hoor. Maar het oppassen was prima gegaan, Milou was er vrolijk onder.

Geplaatst

hoi hoi

bij ons gaat alles goed . ze is vandaag precies 3 maanden wat gaat het hard zeg. woensdag moet ze alweer haar 2de prikjes.

ze brult het nu uit als ze gaat lachen ik ook hoor . dan kijkt ze je aan van wat doe jij raar haha. ze doet ook al sit ups ze wil erg graag zitten hmm.

's morgens ligt ze nu ook lekker in haar bedje te brabbelen tot dat ik kom zo lief. ze gaat nu ook mensen herkennen opa en oma en zo. ze is nu overdag langer en vaker wakker . dan gaat ze lekker spelen in de box of op schoot . ze kan zich goed zelf vermaken vooral hoeveel hand past er in me mond.

groetjes silvia

Geplaatst

Hallo,

Wat gaat het hard he met de kids, de eersten zijn alweer 3 maanden.

Joke, hoe gaat het met je? Sterkte!

Silvia, was anna-Lisa ziek van haar eerste prikjes? De tweede zijn minder erg toch?

Stijn krijgt volgende week vrijdag (is dan 9 weken) zijn eerste prikje, ben benieuwd. Mijn vader is die

dag ook jarig, hoop dat hij er niet te ziek van wordt.

Annelies, spannend he zo'n eerste keer zonder je dochter. Wat een goed gewicht en lengte heeft Milou.

Nienke, hoe gaat het met de krampjes van Julian?

Hier helaas ook nog geen doorslaper, ik moet er meestal 1x per nacht uit (zo rond 4.00 uur, daar kan ik

de klok op gelijkzetten ;-). Van het weekend heeft Stijn een keer doorgeslapen van 21.00 tot 6.45, ik

was echt superblij.

Marije, lekker he als ze wat doorslaapt, lukt het met de 5 flessen?

Ga Stijn nu even lekker in bad doen.

Groetjes!

Geplaatst

@Annelies, mooi gewicht en lengte dus. Zit Milou dan precies op het gemiddelde? (Alsof dat iets uitmaakt, maar ik vond het bij Julian toch interessant)

@Silvia, wat gaat Anna-Lisa hard!! Wat zul je een trotse mama zijn. Ik ook hoor trouwens, haha. Julian is over anderhalve week 3 maanden en hij gaat echt nog niet zitten, haha. Hij laat zich wel lui overeind trekken van half zit tot zit. Hij lacht zonder geluid, begint wel steeds meer met zijn stem te doen trouwens, geluidjes oeeehhhh aarrrgghhh ieeee etc. En nu van huilen ook wel een gillen, haha.

@Astrid, onze kleine heeft nog wel wat last van buikrampjes, maar het is een heel stuk minder. Hij spuugt nog wel veel en heeft veel last van windjes. Julian groeit echter erg goed, dus het is geen echt probleem. Behalve dat ik hem vaker moet omkleden.

Doorslapen doet hij nog steeds niet, inderdaad net als bij jou, vaak om 04.00 uur wakker. Behalve als hij uit logeren gaat bij opa en oma blijkbaar, daar slaapt hij netjes van 23 tot 05.30! ARGGGHHH :-P:yeswink-1:

Volgende week krijgt Julian zijn tweede prikjes, dan ben ik ook nog eens alleen thuis. Ik vind het wel zielig voor hem, maar gelukkig wordt hij thuis geprikt en de vorige keer heeft hij eigenlijk alleen op het moment supreme gekrijst en was het daarna snel over. Vrijdag over een week begin ik weer met werken, dat zal wel wennen worden. Ik heb er toch ook wel weer zin in. Nu maar hopen dat Julian leert doorslapen voor die tijd, haha, NOT.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Ha meiden,

Puck gaat morgen weer naar het CB, ben benieuwd naar haar maten... Vooral haar lengte. Ook zij is lekker aan het kraaien en zegt oeh ah uh en ie.... Leuk he! Soms schrikt ze van zichzelf haha! De krampjes lijken hier ook wat minder te worden. Het spugen wordt alleen nog niet beter, eerder slechter. Maar het maagzuur is niet meer zo'n probleem nu de medicijnen zijn opgehoogd. Wel lekker hoor, ze is ineens een stuk rustiger geworden, niet meer zoveel aan het kreunen. En die 5 flesjes, tja ze drinkt ze erg graag dus het zal wel goed zijn, alleen spuugt ze zo enorm veel ook weer uit, maar ik maak me er maar niet meer druk om, het zal wel goed komen.

's Nachts slaapt ze goed. We leggen haar pas rond 21 uur op bed want daarvoor is ze nog te onrustig, en ik geef om 22.30 uur haar laatste flesje. Dan wordt ze niet wakker, maar zuipt wel die fles in 1x leeg... Ze heeft dus nu al best veel doorgeslapen maar wordt soms nog wel rond 4-5 uur onrustig, meestal door de krampjes, ze ligt dan behoorlijk te kronkelen en windjes te laten. Maar dan neem ik haar uiteindelijk op en ga met haar beneden liggen zodat ik haar speentje er de hele tijd in kan doen en probeer de fles dan tot 7 uur uit te stellen en dat gaat goed. Hopelijk is ze binnenkort nog weer wat rustiger. Maar we hebben niks te klagen, het is een heerlijk wijffie, echt een lachebekje!

Nienke, ik moet haar ook veel verschonen maar ik verwissel nu alleen nog maar de slabbetjes, ik heb er een stuk of 40 en ze maakt er zo'n 8 per dag helemaal zeiknat, maar ja liever 8 slabbetjes wassen dan 8 kledingsetjes...hihi...

Het is niet echt charmant dus als we op bezoek gaan of op de foto, dan doe ik ze af en natuurlijk staat ze dan op de foto met een nat shirtje.....;-)

Morgen dus weer een setje prikken op het CB. Ben benieuwd. Ik ben inmiddels wel wat gewend als ervaren mama gelukkig en ze heeft er ook eigenlijk geen last van gehad vorige keer behalve dat ze even moest huilen.

Succes iedereen die al weer moet gaan werken of binnenkort. Ik mag 9 november weer en kan niet wachten. Nou ja, dat zeg ik nu, ik weet niet hoe het er tegen die tijd aan toegaat als ik voor een paar dagen mijn kindjes moet achterlaten. Dan zal ik wel even een traantje moeten laten vrees ik!

Tot later weer!

Lfs van mij en Puck X

Geplaatst

hoi hoi

als ik jullie berichten lees schaam ik me dat ik soms wel eens klaag. anna-lisa gaat om 9 uur slapen en om half 11 krijgt ze haar laatste fles.

en slaapt dan zonder problemen door tot 8 uur. ik moet daarbij wel zeggen dat ze overdag heel weinig slaapt. spugen doet ze weinig heeft helemaal geen last meer van krampjes sinds ze nutriton krijgt. wat ik al een tijdje gebruik. ze begint nu wel meer te kwijlen dat heeft ook wel weer wat.

het gillen herken ik ook hoor het is niet meer zielig huilen het is soms gewoon krijsen.

morgen haar 2 de prikje van haar eerste had ze alleen stijve benen en heeft toen veel geslapen. ze is er niet ziek van geweest gelukkig .hoop dat het nu ook zo is.

het werken bevalt me erg goed .vind het leuk om weer eens in een andere omgeving te zijn zonder baby. maar zodra ik weer in de auto zit weet ik niet hoe snel ik naar haar toe moet haha.

groetjes silvia

Geplaatst

Leuk om weer van iedereen te horen. Wat fijn dat de krampjes overal minder worden, hopelijk zet dat door. Nu nog dat doorslapen, moet toch een keer komen.

Die Julian ... bij oma en opa wel lekker doorpitten .. hihi.

En Puck, lekker slapend de fles leegdrinken ... gek eigenlijk he?

Silvia ... heb ik ook hoor, dat je je bijna schuldig voelt dat het zo goed gaat. Ook in mijn omgeving veel problemen (probleempjes), dus ik voel me echt een bofkont.

Milou heeft behoorlijk last gehad van haar 1e prikjes, ze was echt van slag. Ze had die middag behoorlijk zere beentjes, je kon er echt niet aankomen, dat was krijsen zoals we nog nooit gehoord hadden. En ze was huilerig / hangerig toch wel ruim een dag, ze heeft ook ruim een dag verhoging gehad. Ze was al een tikkie verkouden en die nacht heeft het helemaal doorgezet, supersnotneus. Echt zielig, ze was constant wakker en had het er moeilijk mee. Afgelopen nacht ook nog (ondanks de berg uien onder haar bedje ... haha). Heb nu zojuist Otrivin en Luuf gekocht, even kijken wat en hoe ik dat moet gebruiken.

Astrid, ik hoop dat Stijn er minder last van heeft. Ik zou hem in ieder geval lekker rustig bij je houden op die verjaardag.

Nienke, ik weet niet of Milou precies gemiddeld is, wel redelijk gemiddeld in ieder geval. Ze liet het op het computerscherm zien, maar er stonden zoveel lijnen, ik kon het niet helemaal volgen. Maar volgens mij zij ze wel iets van gemiddeld. Ik had het er gister nog met mijn man over, dat we eigenlijk niet willen zeggen, als mensen vragen hoe het gaat .. van goed ... ze is gemiddeld bla bla. Maar voor jezelf wil je het toch weten, je hebt dan toch het liefst een gemiddeld kind ... hihi. Op andere gebieden straks niet natuurlijk.

Wij gaan trouwens van het weekend het kamertje afmaken. Bedje is nu goed en ik heb pas bij de Ikea wat leuke planken gekocht, die gaan we nog ophangen en dan kan ik de berg knuffels enzo die ze gekregen heeft leuk opruimen. Ik rommel nog steeds graag in haar kamertje. Kon me daarnet ook weer niet inhouden bij de Hema, dus nog wat leuke kleertjes gekocht. Ik was pas ook bij een winkeltje waar ze van die merkkleding hebben (Lief! enzo) (ik had een bon gekregen), echt superleuk maar jemig, wat duur! Dat heb ik er toch niet voor over hoor, ze kan ze maar zo kort aan.

Mevrouw is net klaar met poepen geloof ik, dus ik ga maar eens verschonen en kijken of ze zelf wil slapen vanmiddag.

Liefs!!

Geplaatst

Even een kort "halleluja". Gisteren had hij weer een enorme huildag, of ik-wil-alleen-op-mama's-buik-slapen dag. Om 21.30 uur sliep hij, om 23.15 bewust wakker gemaakt voor een fles en luier. Hij sliep daarna tot 05.30!!! En was vanaf 06.15 tot 09.00 uur in ieder geval redelijk stil tot slapen!!!. Weet niet of het toeval was, maar trots dat ik ben! (en uitgerust, haha)

Nog even twee kiekjes van die kleine, bij die lachfoto smelt in iedere keer!! haha.

Foto-LI7A8KL3-D.jpg

Foto-VO6EXGEO-D.jpg

lfs,

Nienke

Geplaatst

Wat een leuke foto's van Julian! Hij groeit ook als kool volgens mij? Ga je de babygap straks plunderen in Florida? hahaha

Wij hadden in mei (toen wij in Orlando waren) een halve koffer vol van de babygap meegenomen voor Stijn. Helemaal geweldig. Maten zijn een beetje moeilijk te schatten. 0-3 mnd was toch echt wel een ruime 56. Stijn heeft ook een vestje 3-6 mnd en dat past hij nu al met de mouwen omgeslagen. Nu is Stijn ook niet heel klein, maar jouw Julian ziet er ook niet echt supermini uit volgens mij?

Liefs,

Amber

Geplaatst

Hoi Amber, ja wij gaan ook weer naar de babyGAP. Afgelopen februari hebben we ook al heel wat kleding voor hem meegenomen uit Orlando. Van GAP en ook van Tommy Hilfiger. Dat van Tommy past hij nu al prima terwijl dat voor 3 tot 6 mnd is. Die Amerikaanse baby's zijn toch veel groter (lees dikker) dan die van ons?? Haha. Ook de kleding van bijvoorbeeld Quicksilver is supercute!! Dus mijn halve koffer is inderdaad bezet, hihi. Julian was met 8 weken 59,5 cm en 5.675 gram. Op mijn weegschaal is hij nu (12 weken) 6,8 kilo. Geen idee hoe lang hij is, maar dat horen we maandag over een week weer! Stijn is ook een leuk kereltje, zie zijn foto's voorbij schieten in jullie topic en bij foto's september :-).

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Wat fijn dat Julian zo goed had doorgeslapen Nienke, hopelijk deze keer geen toevalstreffer?

Hier verder niet veel te vertellen. Vanochtend met Milou onder de douche geweest en volgens mij kwam toen echt al het snot wat ze nog in zich had eruit ... haha. De verkoudheid lijkt nu bijna over, dat was echt vervelend voor haar.

Zijn jullie kindjes al bezig met de handjes, tegen dingen aanslaan enzo? Milou nog helemaal niet. Ze is erg van het kijken. Naar de mobiel en naar mensen/katten die rondlopen enzo. Maar iets proberen aan te raken doet ze nog niet. We hebben vandaag het speelkleed neergezet, zodat ze daarop kan af en toe. Sowieso ook om haar vaker op de buik te leggen, want dat vergeet ik steeds en heeft ze nu ook gewoon een hekel aan .. gelijk huilen.

Geplaatst

Hoi Annelies, nee geen toevalstreffer. Ik maak hem nu "gewoon" wakker voor zijn laatste voeding en dan komt hij 6 uur later, echt relaxed!! Vrijdag moet ik weer werken, heb er wel redelijk wat zin in. Net ook gehoord dat mijn team nog minimaal 1 jaar bijeen blijft ipv 3 maanden. Julian kijkt ook nog heel veel, hij pakt wel mijn vingers en de fles bij de voeding, erg cute! Vissies kijken vindt hij dus heel erg interessant, ook speeltjes kijken. Hij pakt wel doekjes, shirtjes, touwtjes van mijn hoody. Alleen al om in zijn mond te stoppen :-). Buik leggen doen wij trouwens ook vrijwel nooit, hij gebruikt zijn nekspieren erg goed in de "boertjes-laat" houding. Hij zit nu heel graag rechtop!

Morgen naar de verjaardag van mijn oma in Friesland. De langste autorit tot nu toe, 5 kwartier, ik ben benieuwd!.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Fijn Nienke!! En schattig hoe hij naar de vissen zit te koekeloeren, lekker ventje hoor.

Geniet nog even van je vrije week!! Wel lekker om vrijdag te beginnen, meteen weer weekend. En fijn nieuws over je team.

Milou zit ook graag rechtop, had er niet aan gedacht dat ze dan ook haar nekspiertjes oefent, maar dat is natuurlijk wel zo. Dingen in haar mond stoppen doet ze nog helemaal niet.

Mijn man heeft vandaag zijn 1e vrije dag (vanaf nu elke maandag), dus we zijn vandaag samen thuis. Maar hij doet alles met Milou. Had hij haar vanochtend om 9.30 weer op bed, slaapt ze door tot 13.00u!! Haha. Ze werd wel een paar keer wakker, maar hij kreeg haar steeds weer in slaap ... ik denk dat ik haar er misschien te snel uithaal normaal gesproken :P Hoewel zo gisteren ook een moeilijke dag had en slecht geslapen, dus dat scheelt.

Even een paar fotootjes.

img1612as.jpg Gisteren

milou15.jpg Vorige week toen ze uit oppassen was, m'n schoonzusje heeft een heel goed fototoestel!

img1564u.jpg En vorige week in slaap gevallen op de bank

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden