Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag meiden

Bedankt voor de steun !

Hier met ons Bo is alles in orde 2 weken geleden moest ze gewogen en gemeten worden en ze woog 5.840 kg en 60 cm !!! Sinds vorige week maandag eet ze al patatjes !!! en sinds vrijdag dan ook fruitpap in de namiddag !! Wij geven Nutrillon van melk .

Ik zie hier prachtige foto's !!! Ons Bo ligt nu ook op haar kamer :-) Tis een flinke meid en ze word zo snel groot , ik ging op kraamvisite vorige week en vergeleek ons Bo met kleine Rune die juist geboren was en amaaii , zo zie je toch hoe groot onze meid al is :-)

Hoe gaat het met jullie meiden s'nachts , slapen er al door ?

Liefs Joke

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Annelies, wat een leuk meisje is het toch!

@Joke, haha vlaamse frietekes? :tongueP:

Fijn weer iets van je te vernemen en super dat het zo goed gaat met de kleine meid.

Julian is de laatste week erg aan het kwijlen en hij stopt erg veel in zijn mond. We denken misschien aan tandjes. Wel erg vroeg, maar de signalen wijzen er wel wat op.

Wij willen misschien dit weekend eens een gepureerd peertje proberen. Al anderen aan de fruithap?

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Ik vind patatjes zo'n schattig woord!! Is het in Belgie gebruikelijk om al zo vroeg te starten met groente en fruithapjes? Of komt het doordat Bo een beetje voorloopt? Fijn hoor, dat ze zo goed gaat.

Milou slaapt al heel goed door. Ze krijgt 's avonds 22.00u de laatste fles, 22.45 ligt ze dan meestal wel op bed (duurt altijd wel even voordat ze slaapt, maar ze is dan niet vervelend) en 's ochtends maken we haar rond 8.30 wakker, of soms is ze al wakker en lijkt het of ze ligt te wachten tot wij haar komen halen.

Nienke, Julian is dan 13 weken toch? Heb je met het CB overlegd om fruit te gaan geven, of denk je zelf dat hij er aan toe is?

Milou is nog helemaal niet met ons eten bezig ofzo, ze is ook pas 10 weken, dus voorlopig nog geen fruithapjes.

Milou heeft een tijd terug ook 1,5 week ofzo gekwijld. Maar geen spoor van tandjes. Het was wel vreemd. Maar zij stopte er niks bij in haar mond. Ik ben benieuwd of Julian een tandje gaat krijgen!

Geplaatst

Hey hey

Normaal is dat hier vanaf 4 maanden , vroeger was het aan 3 maand . Ik geef fruitpapjes van de kruidvat zelfs ... en ik vind ze zelf lekker :-) en de groentepapjes ook . Ze vind ze heel lekker , het kan soms niet snel genoeg gaan !!Ja Nienke , kan al zijn he ...:-), heeft hij temperatuurverhoging?

liefs Joke

Geplaatst

@Joke, nee tot nu toe geen verhoging! Gelukkig.

Het is wel altijd al een warme baby, normale temperatuur is 37. Is dat bij jullie ook zo?

@Annlies, nee dat hebben we niet overlegd met het CB. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk vrij weinig met ze overleg. Wij doen gewoon wat goed voelt en tot nu toe pakt dat erg goed uit. Sommige dingen neem ik wel aan als richtlijn trouwens, maar geef er dan een eigen draai aan. Julian is geïnteresseerd in wat wij allemaal in ons mond stoppen inderdaad en ik heb het gevoel dat wat vaster voedsel zijn darmen goed zal doen. Misschien wil hij het wel helemaal niet, haha. We hebben het ook nog niet echt besloten, het is gewoon een ideetje. Maar je hoort het als het zover is! :-)

Vandaag heeft de kleine man zijn tweede prikken gehad. De eerste huilde hij niet!! De tweede is een stuk stroperiger en doet daarom meer pijn en toen ging hij echt keihard krijsen. Daarna kon hij gelukkig weer snel lachen alleen is hij vanavond erg huilerig. Slapen, huilen, slapen, huilen, slapen, huilen en dat in raptempo...

Lfs,

Nienke

Geplaatst

hey hey

Bij ons is dit ook zo 37, wij hebben het ook niet besproken om te beginnen met vaste voeding , wij voelden ook gelijk aan dat ons Bo er aan toe was :-) en Ja dat is ze hoor , en als het niet vlug genoeg naar haar mondje gaat krijst ze hoor :-)

liefs Joke

Geplaatst

hoi hoi

anna-lisa krijgt ook al fruithapje van ons ze vind het heerlijk. heb het niet overlegt bij het cb . ik geef ze de info die ze willen horen en dat is het.

voor de rest doe ik alles op (moeder) gevoel en dat werkt prima. anna-lisa kwijlt nu ook erger ze vind het erg leuk om bellen te blazen haha.

ze stopt nu ook de hele dag haar handjes in haar mond en ook elk speeltje of doekje. o ja door het fruithapje veranderd de poep ze zat vanmorgen helemaal onder. maar ze was veel te druk met spelen om te huilen dat haar broek vol zat. doet ze eigenlijk nooit. alleen als ik dan zeg heb jij gepoept gaat ze heel hard lachen hmm.

groetjes silvia

Geplaatst

Haha Silvia, lekker hoor die poep!

Ik moet zeggen dat Julian 's-ochtends vaak poept en als hij dan nog 1 van zijn laatste "tweetjes" aanheeft dan zit het ook op zijn rug! Liever een luier drietje dus als hij naar bed gaat, haha. Ik ben benieuwd of Julian dit weekend zijn peertje lust. Dat bellen blazen en handjes sabbelen is heel herkenbaar. Vaak sabbelt hij standaard na zijn fles nog na op zijn handjes en heeft hij een hele natte toet, hihi. Morgen mijn laatste verlofdag...

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Leuk om te lezen allemaal hoor.

Milou draagt nog steeds luiers maat 1. We hadden zo'n aanbieding 3 halen, 2 betalen gekocht ... haha ... iets teveel luiers waren dat. Ze zijn bijna op en nummer 3 ligt al klaar, nummer 2 slaan we maar over :D

En ze is sinds een dag of wat ook steeds vaker bezig met op haar hand sabbelen, het lukt nog niet zo goed, maar ze probeert het wel. Echt leuk om te zien al die stapjes die ze maakt.

Geniet van je laatste dag Nienke!! Waar gaat Julian morgen naar toe? Of is Patrick thuis/

Ik heb na deze week nog 2 weken, begin op een maandag weer. Heb er zo langzamerhand ook wel zin in. As dinsdag gaat Milou wennen op het KDV .. best spannend.

Geplaatst

@Annelies, ja schattig he, hoe ze steeds meer ontdekken? Julian wil nu ook vaak staan. Dan moeten we hem omhoog houden en dan staat hij als een soort ballerina op zijn teentjes te balanceren, haha. Wij hebben het erg luxe qua opvang. Julian gaat 2 dagen in de week naar Patrick zijn ouders. Die wonen hier 5 minuten lopen vandaan en zij komt hem dan zelfs ophalen. Eén dag in de week past mijn stiefmoeder hier in huis op. Wij hoeven dus niet in de weer met het KDV, maar willen hem later (als hij een jaar of 2 is) wel naar een peuterspeelzaal brengen. Kan hij vriendjes maken :-)

Lfs,

Nienke

Geplaatst

hoi hoi

ik heb ook die luxe ik breng haar 1 ochtend in de week naar oma. de ene week me schoonmoeder en de andere week me stiefmoeder.

ik werk nog maar 1 ochtend weet nog niet of ik weer meer ga werken.

ze is nu voor het eerst ziek echt zielig ze is echt snipverkouden en heeft een beetje verhoging en toch ondanks dat kan ze nog steeds lachen.

volgens mij vind ik het erger als zij.

groetjes silvia

Geplaatst

Hallo,

Eindelijk even tijd om te reageren. Wat leuk om van iedereen te lezen. Stijn is nu 2 maandjes oud, wat gaat het hard he!

Morgen de eerste prikken, ben benieuwd hoe dit gaat want opa is ook jarig en het zou niet leuk zijn als Stijn er ziek van wordt.

Joke, wat fijn om weer van je te horen. Hoe gaat het met je, kun je het verlies een plek gaan geven?

Annelies, wat fijn dat Milou zo lekker doorslaapt. Kom je zelf ook aan je rust toe.

Silvia, wat een luxe dat oma's oppassen. Stijn gaat in november en december 2,5 dag naar oma, er is dan nog geen plek op het kdv.

Vanaf januari 1 dag naar het kdv en 1,5 dag naar oma.

Nienke, succes voor morgen! Ik kreeg vanmiddag van een collega te horen dat mijn vervangster is gestopt en mijn bazin nu mijn werk zit

te doen en haar werk laat liggen. Ze heeft mij nog niets gezegd (bang dat ik eerder van verlof wil terugkeren haha!).

Marije, hoe gaat het met Puck?

Ik ga nog even wat strijk wegwerken, daar komt maar geen einde aan...

Groetjes,

Astrid

Geplaatst

Sneu dat Anna-Lisa verkouden is Silvia! Hopelijk knapt ze snel weer op.

Nou Nienke is nu aan het werk!! Gaat het goed? Ook wel weer lekker?

Luxe hoor, al die opa's en oma's die oppassen. Bij ons was dat niet aan de orde. De ouders van mijn man zijn te oud (rond de 70) en mijn ouders werken allebei zelf nog (vader full-time, moeder 2/3 dagen en die heeft altijd gezegd dat ze echt niet een vaste dag wil oppassen, maar ze past graag incidenteel op waar nodig). Ach ja, ik denk dat Milou het best goed zal doen op de KDV, ze is gelukkig een makkelijk kindje tot nu toe. M'n zusje werkt daar dus en van haar hoor ik wel eens verhalen over kindjes ... sjonge jonge.

Astrid ... strijken he?! Dat doen wij dus nooit. Lekker rustig .. haha. Niet dat we er gekreukt bijlopen hoor, maar ik heb eigenlijk alleen kleding die gewoon niet gestreken hoeft te worden en de overhemden van m'n man hangen we altijd ondersteboven met een gewichtje eraan op, dan trekken ze vanzelf helemaal recht. En Milou haar spulletjes ga ik echt niet strijken. Scheelt wel een hoop tijd denk ik.

Hopelijk heeft Stijn niet te veel last van de prikjes!!

Alvast prettig weekend allemaal!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb mijn eerste werkdag overleeft. De eerste 4 uur alleen maar mijn mail moeten doornemen en dat terwijl een collega van me het gross al voor me had verwijderd. Het was wel een fijne dag, leuk om weer aan het werk te zijn. Ik zit op een andere plek want we zijn verhuisd naar een andere verdieping. Ik heb Julian ook niet erg gemist moet ik zeggen. Ik dacht wel veel aan hem, maar hij is goede handen als wij aan het werk zijn. Toen ik eenmaal naar huis ging, wilde ik wel zo snel mogelijk thuis zijn, hihi, dus ik ben heel snel gaan fietsen.

Vandaag heeft hij voor het eerst peer gepurerde peer gegeten. Eerste hapje was erg grappig om te zien, maar hij had het slikken snel door en ook zijn mondje ging op het laatst steeds open voor een volgende hap :-). Hij vond het erg lekker.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

En Nienke, reageerde Julian zijn darmpjes goed op de peer? Fijn dat het werken goed ging, hoeveel ga je ook alweer werken?

Ik had vandaag een cursus van het werk, halve dag met aansluitend een lekkere lunch. Was niet verplicht, maar deze cursussen zijn altijd heel leuk. En kon m'n man weer even alleen met Milou oefenen (hij heeft maandag vrij). Nog deze en volgende week vrij, dit weekend gaan we wel met mijn werk een weekendje (vrijdagmiddag tm zaterdagavond laat) weg ... dus ik kan heel rustig inkomen met m'n collega's.

Morgen gaat Miloutje een ochtendje naar het KDV ... ben heel benieuwd.

De laatste dagen zijn we een paar keer ergens geweest en dan begon Milou in het begin steeds even heel erg te huilen. Alsof ze nu toch wel door heeft dat ze dan niet thuis is en dat ze die mensen dan niet kent. Na een paar minuten is dat dan weer voorbij.

Het handjesabbelen wordt steeds meer ... echt te schattig. Iemand schreef het al eens: spelletje hoeveel hand past er in m'n mond. En vandaag had ik haar rechtop op de bank gezet, ze zakte natuurlijk steeds verder naar onderen en ontdekte vervolgens helemaal haar beentjes/voetjes. Ze zat er maar naar te kijken.

Wat is het toch leuk allemaal!! Een jaar geleden zaten we volop in onze IVF poging rond deze tijd ... wat lijkt het al ver weg. Ik voel me erg rijk.

Geplaatst

Milou heeft de paar uurtjes KDV overleefd :)

Ook hier weer bij binnenkomst ... lekker kijken, nieuwe mensen, leuk .. wacht is, nog meer nieuwe mensen en eentje die heel dichtbij komt? JANKEN!! Haha ... binnen een paar minuutjes getroost, maar dat blijft dus.

Ze vond het reuze interessant al die kindjes om te kijken (ze is een echt kijkkind). Toen ik wegging, moest ze net naar bedje en daar lag ze heel hard te huilen ... moet zeggen dat m´n moederhart niet brak hoor. De leidsters waren aardig, 1 ervan is m´n zusje, dus ik weet dat het best weer goedkomt. Paar uurtjes later opgehaald en toen lag ze nog lekker te slapen. Ze hadden haar er in het begin toch nog even uitgehaald, getroost en in een ander bedje gedaan (waar haar armpjes wat strakker ingestopt kunnen worden) en toen sliep ze wel. Tussendoor paar keer wakker, zonder te huilen .. beter als thuis, daar huilt ze vaak tussendoor even .. haha.

Eenmaal thuis was ze wel erg moe, gewoon opvallend. Dus na de fles van 13.15 lag ze om 13.45 alweer op bed, waar ze nu nog ligt (met inderdaad tussendoor even huilen).

Volgende week gaat ze voor het echie, 2 dagen in de week. Ik werk dan nog niet, dus wel afgesproken dat ik haar pas rond 9.30u breng, dan is het daar rustig en kan ik heel even blijven enzo.

Kreeg gisteren wel de factuur voor het KDV. 630 euro per maand ... tsjonge jonge. Maar heel gauw de kinderopvangtoeslag aanvragen! En hopen dat die nog een beetje fatsoenlijk blijft.

Ik hoop dat het met iedereen goed gaat!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier even een berichtje van ons. Het gaat erg goed met Puck, ze slaapt 's nachts lekker door, alleen toevallig vannacht even niet ;-) maar verder mag ik niet klagen. We kunnen haar zelfs soms rond 19 uur al op bed leggen, maar meestal is ze daar nog veel te onrustig voor, lees: spugen, maagzuur, darmkrampjes, krijsen en schreeuwen en heel veel tranen... Het is meestal 's avonds dat ze onrustig wordt. Maar soms ook eind van de middag. Ach, ik ben er nu wel aan gewend, en zoonlief ook. We gaan vandaag nog wel even naar de kinderarts, maar ik verwacht dat we er nu qua controle wel een soort van eind aan breien. Want ze spuugt weliswaar veel, maar de medicijnen doen hun werk zodat ze er niet zoveel last meer van heeft. En ook de darmkrampjes lijken echt een heel stuk minder te zijn geworden. Toch echt de magische 3 maanden grens denk ik .... Volgende maand begin ik pas met werken, dus ik heb nog even om bij te komen. Per 1 januari gaat Puck naar het KDV, 2 dagen per week. En ja dat doet auw in de portemonnee! Wij mogen absoluut niet klagen maar het hakt er flink in hoor... Denk ook niet dat ik minder ga werken. Vind het wel goed zo. Hoop wel dat het dan thuis allemaal goed geregeld kan worden, oftewel of er genoeg oppas kan inspringen als ik weer weg moet om te werken. Spannend, lijkt me niks om ze te moeten achterlaten, maar ja ook wel fijn dat ik weer aan het werk kan na zo'n belachelijk lange tijd!

Trouwens Puck heeft ook haar 2e setje prikken overleefd. Weet niet of ik dit al geschreven had, had laatst een lang berichtje getypt, druk ik op een verkeerde knop, weg berichtje... Maar goed, bij de eerste was ze rustig, bij de tweede prik begon ze echt te krijsen! Ze wordt ook weer gewogen zometeen, ben benieuwd of ze de 7 kilo al gaat naderen... Ik probeer aan de andere kant een beetje af te vallen, maar het wil nog niet echt lukken. Zou gemotiveerd moeten zijn om mijn uniform weer aan te kunnen, maar ook dat werkt niet... Nou ja, dan zit het maar strak hoor. Kan in ieder geval wel alles dicht krijgen! Ik had laatst een reunie van de zwangerschapsgym en we moesten buikspieroefeningen doen, tjemig wat een ellende! Mijn middelste buikspier wijkt nog erg, er zit ruim 2 cm tussen... Maar heb oefeningen meegekregen en denk dat ik ze toch maar ga doen!

Nienke, fijne vakantie! Geniet ervan, het komt goed met die kleine en het is ontzettend leuk om dan weer thuis te komen! Ben best een beetje jaloers hoor! Hoe gaat het met Julian en zijn krampjes? Slaapt ie nu ook redelijk door? Puck slaapt trouwens overdag bijna niet. Als ik haar in haar bedje leg, slaapt ze hooguit een half uurtje, maar ja ben al blij dat ze 's nachts lekker slaapt.

Verder geven we haar nog geen fruithapje, ben beetje bang voor een of ander allergie-tje want dat zit nogal in beide families! Vind ook nog niet dat ze veel interesse toont voor ons eten dus laat het nog lekker even zo.

Trouwens leuke foto's weer van Miloutje en Julian, wat een lachebekkies! Eens kijken of ik binnenkort weer een fotootje kan plaatsen. Annelies, ik ga het toch weer efkes zelf proberen hoor... Jij doet het via een andere site dan mijnalbum.nl toch? Misschien dat dat wel werkt. Ik ga eens proberen.

Veel liefs maar weer van ons. Ik hou jullie op de hoogte. Ik ga nu efkes naar de manueel therapeut om alles weer recht te laten zetten. Pfff, dat duurt wel lang zo'n herstel van de zwangerschap als je tegen de 40 loopt...!!

Tot gauw!

X Marije

Geplaatst

Marije, je kan op dit nieuwe forum direct vanaf je computer foto's uploaden. rechts van de wereldbol klikken, bestand kiezen, daarna uploaden. is erg makkelijk nu.

Kom maar op met die foto's!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]83[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]84[/ATTACH]

goed dat je dat zij. heb meteen even wat foto's.

zijn wel klein maar als je er op klikt worden ze groter.

ze heeft zelf die doek over haar gezicht gedaan . toen ik hem er af haalde was het janken.

ze probeert het ook in bed dus daar heb ik alle lakens/doeken weg gehaald . vond het een beetje eng nog.

ze is nog steeds heel erg verkouden zo zielig. ze voelt zich nu wel beter geen koorts of verhoging meer gehad.

groetjes silvia

Geplaatst

@Marije, wat fijn om weer wat van je te horen en wat super dat Puck het zo goed doet. Lijkt me heerlijk als je kindje lekker doorslaapt. Daar kan ik helaas nog niet over mee praten, haha.

@Annelies, lijkt me erg spannend je kindje voor het eerst achter te laten bij het KDV, maar een geruststelling dat je zusje er werkt. Wij hebben het erg luxe natuurlijk met de oma's en opa regeling.

@Silvia, wel schattig dat ze zelf een doekje pakt, maar ik kan begrijpen dat je het 's-nachts niet graag hebt.

Over een week gaan wij er dus even tussenuit. Nieuwsgierigen kunnen ons weer volgen op ons blog (www.wij2indeusa.wordpress.com). Ik heb er nu een week werk opzitten. Ik werk nu nog 9 uur op een dag, en dat is best lang. Gelukkig heb ik genoeg te doen. Na mijn vakantie werk ik nog 4 dagen van 8 uur per week.

Wij geven Julian ook nu even geen fruit tot onze terugkomst. Bij het CB willen ze liever dat we tot 4 mnd wachten (en liever nog tot 6 maar dat doe ik echt niet). Hij is nu 6630 gram en 63 cm!! Nog steeds in zijn eigen curve, een flinke jongen.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hey meiden,

Dank voor de tip van de foto's, ga binnenkort er eens goed naar kijken!

Puck was vandaag 6560 gram en 61 cm. Ze gaat bijna gelijk op met Julian zo te zien!

Leuke foto's weer Silvia!

Tot later, ik ga lekker slapen!

Lfs, Marije

Geplaatst

Oh Silvia, wat een heerlijke foto's van Anna-Lisa! Kan me voorstellen dat echt slapen met een doekje nog een beetje te eng is. Milou vind het ook wel fijn en ik heb voor haar een lekker knuffeldoekje gekocht, begint ze al een beetje gehecht aan te raken. Zielig dat ze nog verkouden is, kan lang duren zeg.

Marije! Fijn om van je te horen! En fijn dat het met Puck goed gaat, al vind ik wat je allemaal omschrijft nog best heftig.

Oh, ik hoor een huilend meisje. Typ later weer verder :)

Geplaatst

Het is hier weer eeeeeeeeeeerg rustig. Ik moet ook zeggen dat ik er nu ook wel aan denk zo langzamerhand af te haken. Aan de andere kant: het blijft ook wel gezellig. Maar alleen als er getypt wordt, haha. Maar waarschijnlijk denken we er allemaal een beetje hetzelfde over, nu die kleintjes er zijn is genieten van de kleine gewoon veel leuker dan erover babbelen :-D.

Met onze kleine man gaat het al beter en beter. Hij slaapt steeds makkelijker in (slaapt nog niet door, wordt 1 keer wakker 's-nachts), huilt eigenlijk alleen nog als hij honger heeft of té moe is, is een enorme lachebek, vindt iedereen leuk die hem aandacht schenkt, kijkt zijn ogen uit, probeert al flink speeltjes te grijpen, "praat" en kraait veel, kortom echt een wereldmannetje, wat een hoofdprijs.

Ik heb mijn eerste 2 werkweken erop zitten en Patrick en ik vertrekken morgen naar Florida. Julian gaat eerst een paar dagen naar mijn ouders en gaat dan zondag naar Patrick zijn ouders tot wij hem zaterdagochtend heel vroeg weer komen halen. Natuurlijk zal het even wennen zijn zonder die kleine prins en ook zullen we hem wel missen, maar we hebben heel erg veel zin in de vakantie en gaan er zeker van genieten. Het is daar zonnig en warm en dat zal het de hele week wel blijven. We nemen heel wat mooie outfits voor ons zelf en voor Julian mee terug.

Hebben jullie ok zo'n twijfel over hoe dik je die kleine nu moet aankleden als je naar buiten gaat trouwens?

Tot over ruim een week meiden, lfs,

Nienke

Geplaatst

Hele fijne vakantie Nienke!!! Ik ga jullie blog wel lezen :)

En ik kleed Milou gewoon aan zoals ik mezelf aankleed eigenlijk, behalve dat zij er als extra dan nog een rompertje onder heeft. Als ze een keer een rokje+maillot aanheeft, zorg ik dat ze altijd onder een dekentje ligt buiten. Verder gewoon een redelijk dik jasje erover.

Het is jammer dat het zo stil is hier ja, dan is het schrijven niet zo heel erg leuk. Ik vind het nog steeds leuk om van iedereen te lezen hoe het gaat allemaal, maar denk er idd ook soms over om af te haken. Ik volg ook nog wat andere topics hier, gewoon voor de leuk, maar dat houdt natuurlijk ook een keer op. We zullen wel zien.

Hier verder alles goed. Milou donderdag nog even extra laten wegen, ze was 5560 gram en 61 cm. Bij 12 weken. Nog even overlegd over de voeding (want kreeg het idee dat ze niet meer genoeg had aan haar 4 flessen), mocht echt niet meer dan 180cc + 6 scheppen gaan geven (dan worden de flessen gewoon te groot voor haar buikje). Ik mocht wel 1 schepje rijstebloem per fles gaan toevoegen, maar dat is tot nu toe niet nodig. Want ik mocht ook nu 's nachts wat meer tijd ertussen hebben en daardoor is de tijd 's overdag korter en de flessen sneller op elkaar, daarmee is ze prima tevreden. Haar schema is nu: 8.30 / 12.30 / 17.00 / 21.30. Superfijn ritme dus. Ze is een echte slaapkop.

Dagen op het KDV zijn wel enorm vermoeiend voor haar, ze gaat meehuilen als er een ander kindje huilt ... heel schattig natuurlijk, maar dat moet ze maar snel afleren. Ze slaapt er redelijk, niet zo lekker als thuis. Het inbakeren zijn we aan het afbouwen, vannacht zonder doek ging prima.

Oh, mijn schoonvader belt net dat m'n schoonmoeder in het ziekenhuis is ... een tia, beroerte ofzoiets. Ik ben weer even weg.

Geplaatst

Nou, m'n schoonmoeder had geluk. Hoewel ze allerlei factoren heeft die de kans op een tia vergroten (ouderdom, suikerziekte, overgewicht ...), was het dat niet. Het is een ontsteking van een gezichtszenuw waardoor ze slechter ging zien en haar mond scheef hing. Maar hopelijk was het wel een waarschuwingssignaal, want ze had daar dus al een dag last van en was vrolijk door blijven lopen. Dat moet je met een echte tia of beroerte natuurlijk niet doen.

Miloutje is vandaag weer een volle dag naar het KDV en ik heb hier mijn officiele laaste verlofdag! Want vrijdags heb ik altijd al vrij. Lekker van alles gedaan en ga nu nog even koken en dan een uurtje bankhangen. Kan ik haar strakjes weer gaan ophalen ... mis haar toch wel hoor.

Liefs allemaal! Oh, en nog een paar fotootjes van onze kleine grote meid :)

img1677rre.jpg img1669o.jpg img1671ua.jpg

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden