Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hei, ik vind het erg leuk om mee te lezen. Jullie lopen toch tegen dezelfde dingen aan als ik. En die foto's zijn helemaal geweldig. (wat een lachebekje die milou!) In het mei-junimoeders 2010topic wordt wel regelmatig geschreven. Zoals ik al schreef toen ik het opende is iedereen die zin heeft om mee te schrijven welkom. Dus als jullie het trekken om over te schakelen dan zijn jullie erg welkom! Is raar misschien in het begin omdat je iedereen moet leren kennen maar na een paar keer schrijven begin je jezelf vast meer thuis te voelen.

Maar als jullie hier blijven schrijven is dat ook ok, lees ik lekker mee.

Fijne vakantie nienke.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Aww, dat is lief van je Ursela. Misschien dat ik dat maar ga doen! Vind het toch wel erg leuk om te blijven schrijven en lees jullie topic ook altijd, dus heb het gevoel dat ik jullie al wel een beetje ken.

Nienke & Patrick zijn goed geland las ik, lekker hoor, vooral nu het hiet zo superkoud is!!

Ik ben vandaag even los gegaan bij de V&D en leuke kleertjes voor Milou gekocht. Echt te schattig en qua prijs zo net tussen de Hema en de duurdere merken in, vind ik wel te doen voor een keertje. Gauw alles wassen en dan kan ze het snel aan.

Ik moet maandag weer werken ... echt een raar gevoel dat er aan die 18 weken, die zo eindeloos leken, een eind is gekomen. En dat er nu "ineens" een 3 maanden oude baby in de wieg ligt. Zoooooo fijn. Ben er nog steeds emo en blij onder ... wat een geschenk zo'n meisje.

Geplaatst

Hai hai,

Had ik een heel verhaal getypt, is het ineens foetsie!

We zijn deze week een weekje heerlijk op vakantie geweest naar Center Parcs de Huttenheugte.

Echt lekker!

Annelies, hoe gaat het met je schoonmoeder? Kijk je er naar uit om weer te gaan werken of zie je er tegenop?

Wat een leuke foto's van Milou. Gaaf he Frendz. Ik kom helaas nu allerlei schattige jurkjes tegen en minder leuke

kleding voor jongens lijkt het wel.

Nienke, hoe was jullie vakantie?

Marije, wat fijn dat het stukken beter gaat met de darmkrampjes.

Silvia, hoe gaat het met Anna-Lisa?

Joke, hoe gaat het met je?

Ik ben met Stijn deze week voor het eerst wezen babyzwemmen. Hij vond het wel erg wennen aan het

koude water maar had later wel schik. Ook heb ik de basis beginselen van babymassage geleerd, erg leuk

om te doen.

Ik moet volgende week weer aan de slag, ben benieuwd. Stijn slaapt nu gelukkig sinds 2 weken redelijk door

(al heeft hij er af en toe een nacht tussen zitten dat hij dit vergeet..).

Ga nog even de was wegwerken (altijd veel van zo'n week weg...).

Groetjes, Astrid

Geplaatst

hoi hoi

alles gaat heel goed met anna-lisa morgen is ze alweer 4 maanden. wat gaat het toch snel .

morgen ook alweer haar 3de prikje ben benieuwd hoe deze gaat. ze grijpt nu alles wat voorbij komt en stopt het dan ook meteen in haar mond.

ze heeft zelfs al de hondjes geproefd die waren niet lekker haha. ze wil erg graag zitten dat vind ze het leukste . maar dat kruipen is ook erg leuk meer voor ons dan want ze komt niet echt vooruit haha. het slapen gaat erg goed heb alleen de laatste 2 weken last met de laatste fles tussen half 11 en 11 uur. die wil ze niet echt meer drinken ik krijg haar niet wakker ze drinkt een paar slokjes dan heeft ze er genoeg van. ze slaapt gewoon de nacht door en s' morgens vind ik haar lachend in haar bedje. maar als ik die niet meer geef zou ze maar 4 flessen drinken. ga morgen wel even vragen wat ze bij het cb denken.

groetjes silvia

Geplaatst

Hi meiden,

Even een berichtje uit het warme Florida. Blijkbaar heeft Pat zijn ticker nog niet verwijderd en nu is hij weer opnieuw gaan tellen dus ik krijg privéberichtjes of ik weer zwanger ben, hahaha.

@Annelies, wat een schatje heb je toch. Milou is echt een dotje. Ik herken je emo heel erg, ik kan ook echt in janken uitbarsten van geluk als Julian weer eens breed naar me lacht :-)

@Ursula, wat een leuk idee! Net als Annelies vind ik het soms jammer dat hier weinig "gekletst" wordt en dan is het zelf ook soms moeilijk te blijven babbelen. Veelal alleen met Annelies, haha. Trouwens niet om de andere meiden af te vallen, want wat ik van hen verneem vind ik ook altijd leuk om te lezen.

Julian is inmiddels bij Patrick zijn ouders en nu kunnen we hem dus elke dag even op de cam via Skype zien :-D. Heel erg leuk en fijn. We hebben ook heel veel geshopt hier, voornamelijk voor onze lieve kleine man. We denken nog steeds dat hij al een tandje krijgt en Patrick zijn ouders beamen dat idee. Nog 4 nachtjes en dan kunnen we hem weer knuffelen. De vakantie is ook heerlijk trouwens. Tot snel meiden!

Foto-MYHNILRT-D.jpg

Lfs,

Nienke

Geplaatst

@Annemarieke, wil je het antwoord van het cb hier ook nog even posten? Ik ben namelijk wel benieuwd, krijg Thomas ook niet echt wakker en vraag me af of het op 4 flessen ook zou kunnen...

@ Nienke, wat een enorme berg kleding! En wat een leuke dingen! Krijg er enorme shopzin van... veel plezier nog de laatste daagjes.

Enne, gezellig als jullie naar "ons" topic zouden overstappen. We hebben al relatief veel kletsers, maar meer is altijd gezellig. En ik lees toch al altijd hier mee, dus heb toch al het gevoel dat ik jullie "ken".

Geplaatst

Helemaal vergeten!

@Annelies, hoe was je werkdag?

@Silvia, hoe ging het derde prikje?

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Weer wat leven in de brouwerij :)

Maar Esk en Ursela, ik kom ook nog eens op jullie topic kletsen hoor!!

De eerste 2 werkdagen weer gehad en het was echt wel fijn om weer even mezelf te zijn, in een andere omgeving. Vandaag alweer een dag vrij en morgen nog 1 dagje en het is weer weekend ... haha ... dat is wel raar hoor. Valt qua hoeveelheid werk wat je kan doen wel een beetje tegen. Ik zit al weer voor een maand volgepland met afspraken. Maar daar functioneer ik wel goed op. Na 2 uurtjes voelde het alweer of ik niet weg was geweest.

Gisterochtend eerst Milou naar het KDV gebracht, 's avonds hebben we dan altijd orkest en deze keer zou mijn zusje op Milou passen. Zij werkt op het KDV en had Milou dus meegenomen. Ik zag haar dus pas weer om 22.15!! Toen wou ik wel errug graag naar huis. Normaal krijgt ze om 21.30 de laatste fles, maar ze had een beetje een onrustige en rare dag gehad, dus toen ik thuis kwam kon ik haar lekker in bed de fles geven. Pas om 22.30 dus, vanochtend werd ze dan ook pas na negenen wakker!

Wij moeten vrijdag weer naar het CB, voor de 2e prikjes. Vorige keer had ze er best wel wat last van, dus ik ben benieuwd.

Esk en Silvia, zoals je waarschijnlijk wel weet krijgt Milou al sinds 8 weken maar 4 flesjes en het gaat hartstikke goed. Ze heeft dit zelf zo gereguleerd en het begon ermee dat ze haar late fles (22.30 / 23.00) steeds slechter ging drinken. Toen ben ik overdag grotere flessen gaan geven, ging er overdag meer tijd tussen zitten en kwamen we op 4 flessen uit met de laatste om 22.00. Haar schema is vanaf volgende week (wintertijd) ongeveer zo:

7.15 wakker (maken)

7.30 fles 180+6

8.45 naar bed (slaapt 2-3 uur)

11.30 fles 180+6

's middags weer naar bed, tijd verschilt (slaapt 2-3 uur). Als we weggaan is het vaak 's middags, dus dan is het vaak al een beetje anders.

16.00 fles 180+6

ook 's avonds weer naar bed, tijd verschilt

20.30 fles 180+6

En tussendoor gaat ze nog ergens in bad, meestal om de dag eind van de dag.

Ik wil er over een paar weken naartoe dat ik rond 18.00u nog een eetmoment inlas, bijvoorbeeld van een fles 90+3. Want ze krijgt nu op een dag 800cc binnen en dat is voor haar gewicht niet echt veel. En dan een paar weken daarna wil ik rond die tijd gaan starten met groentehapje en dan die fles weer afbouwen. En de fles van 20.30 misschien nog wat vervroegen, want ik moet haar vaak 's ochtends wakker maken.

Tsja, het loopt echt lekker hier wat dat betreft :)

Ik denk net, wat is het toch lekker rustig ... ben ik vergeten de babyfoon aan te zetten beneden. Gauw aangedaan, ligt mevrouw te huilen. Oeps. Gauw naar boven, armpjes weer ingestopt (overdag baker ik haar niet meer in) en speentje en ze sliep weer verder. Pfeww ...

Astrid, wat leuk babyzwemmen! Lijkt mij ook leuk om te gaan doen, maar het lijkt me ook wel weer een gedoe en hoe dat dan precies gaat met zo'n baby? Misschien dat ik iemand kan vinden om mee te gaan, is toch altijd een stukje makkelijker. Ik ben verder niet verlegen ofzo, maar vind de drempel naar zo'n zwembad en dan ook nog met een baby wel een beetje hoog.

Fijn dat Anna-Lisa het zo goed doet Silvia! Ik ben benieuwd wat het CB zegt. Milou gebruikt haar handjes nog niet, maar stopt ze wel constant in haar mond. Af en toe heeft ze wel haar voeten in de smiezen, zit ze vol verbazing naar te kijken.

Wat een boel kleren Nienke! Lekker los gegaan haha. Nog maar een paar nachtjes en dan kan je je kleine man weer vasthouden, wat zal dat fijn zijn! Maar fijne vakantie nog hoor!!

Ik ga in februari (zonder man) een weekend naar Londen en kan maar niet bepalen of ik vanaf donderdag of vrijdag zal gaan (maandag weer naar huis). Weet niet hoe lang ik Miloutje kan missen .. haha.

Nou, genoeg geschreven. Ik had wat werk mee naar huis genomen en daar moet ik eens snel aan beginnen, voordat mevrouwtje wakker is.

Doeg allemaal, tot snel.

Geplaatst

hoi hoi

anna-lisa doet het heel erg goed. ik heb vertelt over de laatste fles en het is niet zo erg als ze die niet drinkt.

dus als het echt niet gaat mag ik die weg laten.

normaal drinkt ze om

7:30 150+5

12:00 180+6

16:00 150+5

20.00 180+6

22:30/23:00 150+5

het is ook zo dat ze s 'morgens haar fles ook niet helemaal opdrinkt.

ik hoop dat als ze die laatste fles niet meer krijgt dat ze die in de ochtend wel helemaal drinkt.

ze weegt nu 6130gr.

had ook al geprobeerd om de fles van 16:00 180 te maken maar dat wil ze niet.

ze groeit in ieder geval erg goed.

ze vonden haar ook een erg oplettend meisje ze hield iedereen in de gaten en keek overal naar.

de prikjes waren wel weer drama ze was zo onrustig dat ze niet ontspannen was en het prikken dus erg zeer deed.

ze ligt nu al een tijdje te slapen af en toe een huiltje.

had meteen gevraagd wanneer ze in de buggy mag. ik wandel heel veel en in de reiswieg (die nu ook te klein wordt ) vind ze het niet leuk.

maar wil haar ook niet elke keer in de maxi-cosi stoppen. dus mag het met de buggy maar dan zo plat mogelijk.

heb gelukkig een lig stand er op.

groetjes silvia

Geplaatst

Hey Nienke, te gekke kleren joh! Fijn dat jullie zo genieten! Ik moet zelf over een paar weken weer vliegen, vind het wel spannend hoor... Maar dan ga ik ook lekker los wat shoppen betreft!

Annelies, fijn dat het werken weer zo lekker gaat en dat Milou het zo goed doet. Ik word soms best wel een beetje jaloers als ik je verhalen lees... Maar ja, Puck heeft het gewoon lastig met haar maagklepje en de reflux en soms nog haar darmpjes. Vandaag heeft ze weer zo ontzettend veel gespuugd... Dus meer melk per voeding gaat het voorlopig niet worden en aangezien ze best aan de maat is, heeft ze gewoon elke keer zo'n honger! Dus niks uitslapen, gewoon lekker vroeg weer wakker! Ik hoop dat als ze binnenkort haar fruithapjes gaat krijgen dat het dan beter gaat.

Silvia, wat is je meisje er vroeg bij met haar handjes! Puck stopt alleen haar knuisten in haar mond en sabbelt daar heftig op, maar iets anders pakt ze nog niet echt vast, ja alleen per ongeluk... Ze is wel heel alert en hoort en ziet alles.

Fijn dat we welkom zijn bij het andere topic. Is misschien wel een idee. Want ik zou graag vaker reageren, alleen het ontbreekt me echt aan tijd! Maar ik lees jullie verhalen wel met veel plezier! Maar kan me voorstellen dat jullie ook wel eens wat terug willen lezen ;-)

Puck begint nu echt te schaterlachen en het grappige is dat ze er zelf soms van schrikt! Dan liggen wij weer helemaal in een deuk! Heerlijk toch...

Ik ga ons meiske een lekker flesje geven, ze zal wel honger hebben na al dat gespuug...

Tot later iedereen!

Veel liefs, Marije

Geplaatst

Ben benieuwd hoe het met de flessen gaat Silvia, de avondfles al ervan af?

Ben jij stewardess Marije?

En ik besef dat wij en Milou echt geluk hebben dat ze het zo lekker doet. Je hebt er zelf geen hand in. Echt vervelend al dat gedoe voor Puck, je wilt het zo graag anders. Ik hoop echt dat ze er snel overheen groeit. Ik herken trouwens ook precies Milou in jouw omschrijving van Puck met haar handjes, en dat ze wel alert is en alles ziet.

Ik was vanochtend op het CB. Milou is nu 14 weken en woog 5.995 gram en is 63 cm lang. Weer prima gegroeid, lekker gemiddeld! Dus die 4 * 200cc zijn vooralsnog voldoende. Ik ga gewoon kijken of ze zelf aangeeft als ze meer honger heeft. We hebben gesproken over de lichte voorkeurshouding die ze heeft (vooral met slapen), daar wat tips voor gekregen. En ik ga wisselen van voeding. Ze krijgt nu Friso, maar ik zag dat AH ook biologische melk heeft en aangezien ik zelf ook het liefst biologische melk drink, lijkt me dat voor Milou ook wel wat. Ik mag in 1 keer overstappen of eerst mengen, maakte niet uit. Wel de tip om voordat alle Friso op is, wel een keer te proberen, want misschien lust ze het wel niet.

En dat ze constant verkouden is nu (KDV he), geeft op zich niet. Ik mag gewoon babyneusspray zo lang en zo veel als nodig gebruiken, dus dat is fijn.

Ze heeft ook haar 2e prikjes gehad. Zielig he. Even afwachten hoeveel last ze daarvan zal hebben. Over 4 weken weer terug.

Oh, en ik meldde dat we Milou zonder vlees willen opvoeden (ik eet ook geen vlees), daar kreeg ik wel een grote frons over ... haha. Het is nu nog niet aan de orde, maar tzt wel goed uitzoeken dat ze de juiste bouwstoffen binnenkrijgt.

Ik heb vandaag verder dus een rustig dagje. Ga na de prikjes niet meer met Milou op stap.

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Hoi ladies, ik ben weer terug hoor vanuit de USA :icon_sunny:. Het was de dag voor vertrek 36 graden, dus het is hier wel heel eventjes wennen, haha. Niet dat het koud is trouwens. We hebben ontzettend genoten van deze vakantie, maar zullen niet binnenkort nog eens zonder hem gaan. Wel weekendjes weg trouwens. Niet dat het niet te doen was trouwens, het was erg goed te doen, maar we missen hem uiteraard wel.

@Astrid, helemaal top dat babyzwemmen? Ik wil dat zeer binnekort ook gaan doen met een vriendin, haar zoontje is 4 maanden ouder. Was het geen huilen geblazen bij het aankleden na het zwemmen? fijn dat jullie vakantie ook lekker was.

@Annelies, al met al drinkt Milou wel minder dan Julian, Hij komt nog steeds om de 4 uur (ook 's-nachts) en drinkt daarom 6 flessen van 180 + 6. Maar Milou groeit inderdaad prima dus zij zal dan gewoon minder nodig hebben.

@Marije, vanaf wanneer willen jullie fruithapjes gaan geven? Wij houden nu (op verzoek cb) 4 maanden aan, maar willen er dan nog niet dagelijks aan. Ik hoop dat dat voor Puck inderdaad de nodige verlichting geeft.

@Silvia, jouw Anna-Lisa gaat echt super goed he? Ze is ook de eerste van onze rij toch? Jammer dat ze zo'n last heeft van de prikjes.

Julian krijgt woensdag zijn derde rprikjes, op Patrick zijn papadag dus dat scheelt mij weer. de vorige keer was het op mijn mamadag. Toen we vanochtend thuis kwamen en hem wakker maakten moest hij direct lachen, heel schattig. We hebben vanmidag lekker met zijn drieën even geslapen. Hij is toch weer iets gegroied, hij is nu heel erg bezig met speeltjes pakken, vooral van die gym's die in een boog boven hem hangen. Helemaal leuk. Hij lacht nog steeds zonder geluid, maar "praat" en kraait vaak. Het is gewoon een hele blije baby. Spugen is veel minder, krampjes zijn zo goed als verdwenen. Lekker thuis, knuffelen!! haha.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hoi meiden,

Nienke, fijn dat jullie vakantie zo lekker was. En dan is het nu natuurlijk extra leuk om weer naar huis te gaan! Was Julian blij met zijn mooie kleren? Hij maakt natuurlijk helemaal de blits nu...;-) Wij gaan Puck met 5 maanden pas een fruithapje geven. Ondanks het feit dat ze het waarschijnlijk veel eerder kan gebruiken (vaste voeding werkt goed tegen de reflux... en ze heeft volgens mij niet genoeg aan de voeding die ze nu krijgt) wachten we toch even omdat de kans op wat voor allergie dan ook wat kleiner is. Ik doe dat braaf want ongeveer iedereen in onze beide families is wel ergens allergisch voor...(hooikoorts, eczeem, astma, noten, etc.) Heb dit bij mijn zoontje ook gedaan, was prima. Ik zie wel of het Puck goed bevalt, zo ja dan geef ik haar wel iedere dag maar dan een half hapje per keer. Leuk he? weer een stapje verder... Vrijdag moet Puck weer naar het CB. Ben benieuwd naar haar maten. Ze zal dit keer niet zoveel aangekomen zijn aangezien ze niet echt veel voeding krijgt voor haar gewicht. En dan spuugt ze ook nog eens de helft weer uit...Zucht... Ik heb overigens wel vandaag 2 flesjes met meer voeding gegeven want hoeveel of hoe weinig ik ook geef, spugen doet ze toch wel.

Annelies, ben inderdaad stewardess. Dus als ik aan het werk ga, ben ik ook echt een paar dagen weg. Soms wel vervelend maar vaak ook heel leuk! Moet nog maar zien hoe het gaat met opvang. Ik heb gelukkig mijn ouders die veel kunnen opvangen en natuurlijk doet mijn mannetje zijn uiterste best om zoveel mogelijk voor de kids te zorgen. Maar met een eigen zaak is dat niet altijd mogelijk helaas... En ze gaan 2 dagen in de week naar de crèche maar dat zal niet altijd zijn op de dagen dat ik moet werken, want dat is natuurlijk onregelmatig. We zien het wel.

Puck slaapt de afgelopen 1,5 week niet meer helemaal door, ze wordt elke keer zo rond 4 uur wakker. Daarom ga ik nu wat meer voeding geven want ik denk echt dat ze gewoon honger heeft. En de laatste fles om 23 uur daar doe ik vanaf vandaag rijstebloem bij. Ik hoop dat het haar een meer verzadigd gevoel geeft zodat ze iets langer slaapt. En nu maar hopen dat ze er niet verstopt van raakt...

Zo, dat was het weer even voor vandaag. Ik duik mijn bedje in, nog wat leren voor mijn examens die ik vanaf volgende week heb. Pas als dat goed is gegaan mag ik weer de lucht in! Maar dat zal wel goed komen. Fijne avond nog en tot later.

Veel liefs, Marije

Geplaatst

Welkom terug Nienke :) Ik heb jullie blog bijgehouden hoor ... klinkt allemaal SUPER!! Zo'n vakantie lijkt mij ook wel wat ... haha.

En eens een weekendje weg zonder je kind is denk ik echt wel goed. Wij waren gisteren bij vrienden en die waren pas toen de oudste 7 jaar was voor het eerst samen weggeweest. Wij al toen Milou 10 weken was ofzo ... (wel met m'n werk, we hadden denk ik nog niet zelf al zo snel iets geregeld).

En fijn om te horen dat het steeds lekkerder gaat met de kleine man. Nu nog even doorslapen!

Ach Marije, wat sneu voor kleine Puck dat ze nog steeds zo worstelt met haar voeding. Ik hoop dat ze vrijdag toch nog goed (genoeg) gegroeid is. En dat ze maar snel 5 maanden is en aan de hapjes kan beginnen. Het klinkt wel aannemelijk dat ze 's nachts honger heeft, hopelijk helpt de rijstebloem.

Succes met leren!!

Miloutje heeft van het weekend een enorme sprong gemaakt. Het lijkt wel allemaal tegelijk, vrijdagochtend zei ik nog op het CB: nee hoor, dit en dat doet ze nog niet ... 2 uur later wel ... haha. Ze is nu volop geluidjes aan het maken. Meestal uit haar keel, met de mond dicht. En ze heeft haar handjes meer ontdekt. Ze probeerde ze al constant in de mond te stoppen, maar nu pakt ze ook alles vast wat ze toevallig voelt en stopt dat in de mond. Onder de babygymboog probeert ze nu ook echt de speeltjes aan te raken en te pakken .... we zijn helemaal trots hoor. Ze is ook ineens veel drukker met de benen, heel veel trappelen.

Echt heel leuk allemaal.

Nog even een recent fotootje, haar eerste spijkerbroek :)

img1692rre.jpg

Geplaatst

Hai hai,

Nienke, alweer gewend aan het Nederlandse ritme, geen jetlag gehad?

Annelies, wat een moppie zeg, gave foto. Zo'n lekker blij gezichtje heerlijk!

Wat herkenbaar, Stijn ramt ook flink tegen de babygym aan met zijn handjes. Heeft nu ook door dat als hij trap met zijn voetjes

tegen de muziekmobiel geeft in de box, Woezel en Pip geluidjes gaan maken, echt grappig.

Marije, wat jammer dat Puck niet meer doorslaapt. Hopelijk helpt de rijstebloem! Succes met het leren en de examens.

Ik heb vandaag mijn allereerste werkdag overleefd, heb Stijn wel gemist (en hij mij ook hoorde ik van

mijn moeder). Er is lekker veel (achterstallig) werk dus hoef me niet te vervelen ;-).

Het is wel een logistieke puzzel om iedereen op tijd op school te krijgen en zelf ook nog op een redelijk

tijdstip op mijn werk te komen, maar het is gelukt!

Duik nu lekker mijn bed in, ben best wel gaar haha.

Groetjes!

Geplaatst

Hi dames,

Ik kom even bij jullie inbreken over het geven van 4 flessen....

Sinds Wessel 4 maanden oud is krijgt hij ook nog maar 4 flessen,maar wel een stuk fruit erbij. Hij at toen 4x180 en 6 scheppen. Tijdens mijn laatste bezoek aan het CB zeiden ze dat hij iets meer mocht eten. Hij was toen 68 cm en 7200 gram.

Nu eet Wessel nog steeds 4 flessen alleen heb ik ze opgehoogd naar 195 per keer. Zijn eetschema zag er tot gisteren als volgt uit:

7.30 uur een fles van 195 met 6,5 schep (ja ja, ik weet dat ze liever geen 0.5 scheppen hebben maar ik ben daar niet zo moeilijk in.. hahah)

Tussen 10 en 11 een stuk fruit

12.00 uur een fles van 195

16.00 uur een fles van 195

20.00 uur een fles van 195 met 6,5 schep Friso en 5 schepje rijstebloem.

Sinds gisteren krijgt hij rond 18 uur 1/2 potje groente en daarom heb ik zijn laatste fles weer verlaagd. Deze papfles is nu nog maar 150 met 5 scheppen Friso en 4 scheppen rijstebloem.

Rond 20.30 uur gaat Wessel naar bed en dan slaapt hij tot 07.30 uur.

@Annelies, ik ben ook zonder overleg overgestapt naar deze voedingen. Wessel was hier tevreden mee en sliep ook prima. Ik vond het niet nodig om 5 flessen aan te houden dus gewoon doen wat je gevoel je ingeeft.

Leuk om te lezen dat het verder ook allemaal goed gaat met jullie kleintjes. Mochten jullie willen overstappen naar ons babbelhoekje dan vind ook ik dit gezellig.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Wat leuk Annelies, dat Milou ineens zo'n sprong vooruit heeft gemaakt :icon_smile:. Helemaal top, geniet er lekker van. Wat zijn ze leuk he, onze kleintjes?

Ik wil steeds het topic van Juni moeders bekijken, maar kan het niet vinden, haha, lekker suf. Wie heeft de link?

Julian krijgt morgen zijn 3e prikjes. Patrick is thuis met hem.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hallo,

Ik lees hier ook regelmatig even mee want iedere keer als ik naar ons topic ga dan zie ik tot mijn spijt dat ik de laatste ben geweest die een bericht heeft gepost :(

ik had al een nieuw topic aangemaakt omdat we nu uit het augustus topic allemaal bevallen zijn maar ook daar word er nauwelijks meer geschreven.

Vind dat echt jammer. Hopelijk komt dat over een tijdje weer als iedereen weer helemaal in hun ritme zit.

Lfs Niek

Geplaatst

Babbel maar lekker hier mee hoor Nicole!! Al hoop ik dat je topicvriendinnetjes snel van zich laten horen.

Dorine .. ja, ik vind het nu steeds makkelijker worden mijn gevoel te volgen. Het was goed om te overleggen met het CB, en vervolgens fijn om je eigen beslissingen te nemen.

Milou slaapt op het KDV steeds slechter. Dat vind ik wel sneu, want ze is een beste slaapkop. Mijn man had haar vandaag opgehaald, na 2 minuten in de auto sliep ze al. Hij heeft haar thuis uit de auto gehaald, uit de maxicosi gehaald, jasje uitgedaan en in bedje gelegd ... en dat allemaal terwijl ze doorsliep. Dat hebben we nog nooit meegemaakt.

Ach ja, denk niet dat ze er slechter van wordt, het is maar 2 dagen in de week en ook met een dag ertussen.

Wij gaan morgen een weekend weg! Met mijn ouders, zus+vriend en ons drieeen. Helemaal leuk, heb er veel zin in. Gaan we voor het eerst met Milou zwemmen, ze heeft zo'n schattig babybadpakje :)

Alvast fijn weekend iedereen!

Geplaatst

@Esk, thanks! Noit gedacht eens in de babbelhoek te zoeken.. :huh1:

@Niek, oh ja, dat heb ik ook al een aantal keer gehad, haha. Maar je kunt natuurlijk ook hier verder mee babbelen, gezellig toch. Hoe gaat het met Kian?

@Annelies, een heel fijn weekend met heel veel plezier!

Ik kan het weer eens niet laten te pronken met onze prachtige blije kerel :tongueP:

Foto-WMRYUIA6-D.jpg

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hey meiden,

Puck vandaag weer gemeten en gewogen op CB: 7250 gram en 62 cm bij 4 maanden (op een paar dagen na). Best flink toch? Snap niet hoe ze het doet, ze spuugt de helft er weer uit maar denk dat ze stiekem de melk eruit filtert ofzoiets..

Wat een heerlijke foto weer Nienke!

[ATTACH=CONFIG]206[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]207[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]208[/ATTACH]

En kon het zelf ook niet laten...;-)

Ben nog aan het leren, dus dit wordt een kort berichtje.. Later meer!

Lfs, Marije

Geplaatst

Haha Marije, die fronsfoto is ook leuk!

Wij gaan aanstaande maandag weer naar het CB, ik ben wel benieuwd hoe lang hij nu is. Mensen om ons heen zeggen wel dat hij heel lang is, nou ja, we zullen zien.

Julian heeft gisteren voor het eerst echt gelachen met geluid bij zijn papa op schoot, was echt heel erg lief. Lekker emo werden we er weer van, haha.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

hoi hoi

wat kunnen ze al veel he .

zo mooi om te zien. sinds vorige week kan anna-lisa omrollen .

ze probeert het nu elke dag ik moet haar wel elke keer weer terug rollen.

want te lang op haar buik vind ze niks. ze kan nu al wat langer zitten zonder om te vallen.

wat gaat het snel allemaal.

gr silvia

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden