Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wow Silvia, wat is je meisje snel...! Puck is zich voorlopig nog aan het concentreren op het herkauwen haha! Gisteren greep ze voor het eerst voorzichtig met haar handjes naar haar knisperboekje en dat stopte ze vervolgens in haar mond..

Zitten is er ook nog niet bij hoor. Grappig om te zien dat kindjes gewoon hun eigen tempo en koers bepalen. Wat een mooi bezit is het toch he?

Nienke, heb je nog leuke pyjamaatjes gescoord bij de Gap? Ik ga over een paar weken naar Atlanta, dan ben ik van plan de babyGap leeg te kopen ;-). Zolang mijn portemonnee niet protesteert natuurlijk...

Puck is sinds vandaag bij opa en oma, daar blijft ze tot zaterdag. Ben benieuwd hoe het gaat.

Annelies, hoe was je weekend weg? En hoe gaat het nu met Milou op het KDV?

Hoop met de anderen ook alles goed.

Ik moet morgen weer aan de bak. Deze week 3 dagen cursus en examens. Yes, ik mag weer werken!

Veel liefs, tot later,

Marije (en dan volgt nog een fotootje van mij en mijn andere schatje... wat is ie lief he...)

[ATTACH=CONFIG]215[/ATTACH]

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Marije, hoe ging het werken?

Het is hier (alweer) erg rustig...

Julian slaapt de laatste dagen erg slecht, de schat. Tenminste, als hij eenmaal slaapt dan gaat het prima, maar hij komt er maar niet in. Het is vooral het moment dat hij de nacht in moet, maar ook overdag kan hij de slaap niet vatten. Ik geef hem nu ook wel een papfles als laatste voeding, maar dan nog slaapt hij echt niet door hoor, haha. Hij vind de pap wel superlekker, drinkt zijn hele fles leeg.

Iedereen alweer op haar oude gewicht trouwens? Ik moet er nog steeds 4 af, maar ik heb er nog even geen haast mee. Het gaat zijn gangetje.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik post later meer, nu even snel. Heb m'n computer al een paar dagen niet aan gehad. Milou is ziek. Ze heeft buikgriep (op het KDV opgelopen waarschijnlijk) en het is echt vervelend. Ze blijft er vrolijk onder, maar we zijn toch ongerust en de hele tijd bezig met een beetje voeding erin te krijgen. Gisteren bij de huisarts geweest en het was niet zorgwekkend, maar moet het dit weekend goed in de gaten houden. Ze heeft vandaag nu 5 flesjes van 50cc en 1 van 10cc op. Die van vanochtend van 70cc kwam er weer helemaal uit (spugen). Ook aan de diarree, maar dat was vanochtend rond 10.00u voor het laatst, dus ik hoop dat dat voorbij is. Anders morgen toch even langs de huisartsenpost denk ik.

Heb m'n computer voornamelijk uit, omdat er vanuit mijn bestuursfuncties nog allerlei (vrijwilligers)werk op me wacht en ik dat er nu niet bij kan gebruiken. Lekkere struisvogelpolitiek dus om de computer dan maar uit te laten.

Milou is nu weer wakker hoor ik en van de fles van 20.00u had ze maar 10cc op, dus ga nu weer even proberen. We waren ook net dinsdag overgestapt op andere voeding, dus dat maakt het ook wat ingewikkeld.

Tot snel!!

Groetjes,

Annelies

Geplaatst

Hey meiden,

Wat vervelend Annelies dat Milou ziek is! Dat lijkt me echt ellende zo'n buikgriepje. Lang leve de crèche... Hoop maar dat ze snel weer opknapt. Je hebt het er maar druk mee zo te lezen!

Puck is net teruggekomen van een weekje bij opa en oma. Dat is erg goed gegaan, alhoewel mama haar erg gemist heeft! Ze is alleen wel weer aan het huilen, zo'n 2 uur achter elkaar waarbij ze niet getroost lijkt te kunnen worden. Nou ja, even zien of ze dat thuis ook doet. Het blijft een beetje aanmodderen zo met dat spugen en maagzuur.

Heb er nu 3 dagen opzitten van cursus en examens. Het was raar om weer terug te zijn. En niemand die zei: goh Marije, fijn dat je er weer bent na bijna anderhalf jaar niet meer gevlogen te hebben! Nee hoor, niemand die überhaupt wist hoe of wat... Dat is wel een groot nadeel, het is allemaal erg onpersoonlijk als je bij zo'n groot bedrijf werkt en elke keer andere collega's hebt. Maar goed, ik heb nog 3 van zulke dagen te gaan en dan over een krappe 2 weken weer de lucht in. Heerlijk lijkt me dat.

Ik ben trouwens nog niet op mijn oude gewicht. Het scheelt niet veel meer, 2 kilo ongeveer. Maar als ik erover nadenk wat nou eigenlijk mijn eigen gewicht is, is dat niet zo duidelijk. Ben door al die behandelingen ook echt wel aangekomen hoor. Zeker een kilo of 4-5. Dus ik ga binnenkort toch eens proberen nog wat meer af te vallen. Misschien zitten mijn broeken dan niet meer zo strak....

Puck gaat vanaf 1 dec. naar de crèche 1 dag in de week en vanaf januari 2 dagen. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Ik ga nu even een tukkie doen, de kids liggen allebei te slapen. Ben helemaal op. Slapen, huh? Wat is dat?...

Beterschap voor Milou en hopelijk tot gauw.

Veel liefs, Marije

Geplaatst

Hai hai,

Eindelijk even tijd om te reageren...

Annelies, veel beterschap voor Milou! Ik heb het destijds met Rick en Emma ook gehad het Noro virus, van onder en boven kwam het tegelijkertijd (maal 2).

Echt dramatisch! Ik kreeg toen het advies van de huisartenpost om Norit te gebruiken en ze zoveel mogelijk te laten drinken zodat de kans op uitdroging

minder zou worden.

Marije, wat leuk om een gezicht achter de verhalen te zien. Kan me voorstellen dat het niet leuk is dat er geen herkenning is, echt een nadeel van een groot

bedrijf. Lukken de examens? Wanneer krijg je de uitslagen? Wat een mooi gewicht heeft Puck, en wat een gave foto's!

Nienke, weer gewend aan het werkritme? Wat leuk he die lachjes. Elke keer als ik met de fotocamera in de buurt kom, dan houdt het op...

Silvia, hoe gaat het met Anna-Lisa?

Hier begint Stijn al een beetje om te rollen echt gaaf om te zien! Ik moest eigenlijk vrijdag naar het CB maar de afspraak werd afgebeld,

de arts was ziek, nu woensdag. Dan krijgt hij zijn 2e prikjes.

Ik heb een vraagje, hoe doen jullie de voeding i.c.m. de fruithapjes? Stijn mag zodadelijk een fruithap als hij 4 maanden is maar weet niet

zo goed meer hoe dat met de melk zat, gaat er dan een fles af?

Ga nog even wat was wegwerken en de broodtrommels voor morgen klaarzetten. Tot mails!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]246[/ATTACH]

hoi allemaal

ja ja zwarte piet was op bezoek. en ze vond het prachtig .

het gaat heel goed met anna-lisa ze word steeds handiger in het omrollen. leuk maar ook vermoeiend want ze kan nog niet terug rollen.

ze kan ook al een beetje zitten ze hangt dan wel erg voorover maar valt niet.

ze krijgt nu elke dag fruit of groente hapje ze eet 1/4 van het potje op. ze krijgt dan een fles om 4 uur en om 6 uur hapje. geef niet minder melk want ze slaat bijna altijd de laatste fles over . zal nog wel even gaan overleggen met cb . want om nu terug te gaan naar 3 flessen vind ik echt te kort.

ze gaat dit weekend voor het eerst logeren . ik ben benieuwd hoe dat gaat.

groetjes silvia

Geplaatst

Hoi meiden,

@Annelies, wat vervelend dat Milou ziek is, gaat het inmiddels al iets beter?

@Astrid, wij wachten nog even met de fruithappjes, maar ik denk ook niet dat ik dan een fles weg doe, misschien een kleintje er achteraan?

@Silvia, volop aan het terugrollen dus? haha. Julian is wel aan het proberen, maar rolt nog niet om.

Vandaag zijn we weer naar het consultatiebureau geweest. Julian is nu 4 maanden + 1 week (of 18,5 wk). Hij weegt 7.425 graam en meet 66 centimeter. Zijn lengte, gewicht en hoofdomtrek zijn precies passend bij elkaar en hij zit iets boven het gemiddelde. Wij trots natuurlijk, haha, terwijl het helemaal niet uitmaakt of hij nu onder, op of boven het gemiddelde zit.

Nog iets om trots op te zijn: Julian heeft de laatste 3 nachten doorgeslapen. Van vrijdag op zaterdag had hij om 00.00 uur de laatste fles en ging daarna direct slapen tot 06.30. Van zaterdag op zondag had hij om 21.15 uur de laatste fles en sliep hij daarna direct tot 05.30. Gisteren op vandaag had hij de laatste fles om 20.15, hij ging om 21.30 uur slapen en werd vanochtend om 06.30 uur wakker!!! Ik heb dus voor het eerst weer eens 6 uur achtereen geslapen en ik ben nog nooit zo moe geweest als vandaag, hahaha.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Zo, weer even een berichtje van mij. Ik zit namelijk ziek thuis op de bank ... haha. Kon je op wachten natuurlijk.

Met Milou gaat het weer stukken beter! Ze heeft het dus dinsdag op het KDV opgelopen, ik begreep dat er 1 jongetje volop in de buikgriep zat die dag (en toch gewoon gebracht he ... grrr). Er zijn nu een heleboel kindjes ziek geweest (en hun ouders).

Woensdagavond kwam ineens haar fles eruit ... das best een dramatisch gezicht als er een fles van 200cc gewoon helemaal uitkomt! Maar goed, dacht nog dat het misschien door de nieuwe voeding kwam.

Donderdag ging weer goed. Wel dronk ze niet de flessen leeg ... maar ja ... nieuwe voeding.

Donderdagavond: weer hele fles eruit. Mmmm ... het werd verdacht.

En toen vrijdagochtend weer. Tsja, toen toch maar even de dokter gebeld en even langsgeweest. Ze was niet uitgedroogd ofzo, en ik moest het gewoon in de gaten houden.

Toen vrijdag, zaterdag en zondag in de weer geweest met kleine flesjes geven. Ze hield ze steeds beter binnen en de diarree stopte ook vanzelf. Ze heeft dus een aantal dagen maar 300/350 cc binnengekregen, maar het leek toch voldoende te zijn.

Sinds gisteren vind ik dat ze weer beter is, maar haar flesjesritme is nog een ramp. Ze dronk 4 * 200cc zonder problemen en zit nu op maximaal 130cc per fles, maar krijgt ze meestal niet op. Maar goed, lijkt me wel logisch na de buikgriep en dus even de tijd geven om te herstellen. We hopen dat dit niks met de nieuwe voeding te maken heeft.

Haar eerste keer ziek, niks aan hoor! Dat is wel een nadeel van het KDV. Mijn man heeft afgelopen donderdag ook de buikgriep gehad en ik ben nu dus ziek thuis. Al lijkt het erop dat ik gewone griep heb ... best knap.

Marije ... jeetje wat is Puck al groot, niet te geloven. Zeker als je nagaat dat ze zoveel spuugt. Super leuke fotootjes. Wat een verschil zo'n gezichtsuitdrukking. En ook hele leuke foto van Mees.

Succes met de rest van je examens en weer werken! Klinkt niet zo heel leuk, zo'n grote organisatie. Maar ik hoop dat het werken op zich wel weer ok is straks!

Ook hele schattige foto van Julian, Nienke! En lees ik in je ene bericht nog dat is niet de slaap kan vatten, in de volgende slaapt ie ineens aardig door! Super zeg. Hopelijk blijft hij het volhouden. Het moet er toch een keer van komen he!

En hij is ook al zo flink! Hij en Puck gaan mooi gelijk op.

Jeetje Silvia, dat Anna-Lisa al kan rollen. Milou totaal nog niet hoor. Ze is nu wel heel veel aan het babbelen en gebruikt haar handjes heel goed. Alles het mondje in ... zoooo schattig.

Sinds gisteren heeft ze ontdekt dat ze haar hoofd heel ver naar achteren kan buigen en dan ook vanalles kan zien. Maf gezicht!

Over gewicht ga ik het niet hebben ... haha!! Is altijd al een strijd hier.

Oh, en ons weekendje was heerlijk!! Met de familie. Milou was het stralende middelpunt natuurlijk. Het zwemmen was superleuk!! Ze keek haar ogen uit in d'r babybadpakje. En 's avonds ging ze mee uit eten en ging ook heel goed. Ook heeft ze op dit weekend het echte babbelen ontdekt. Ze sliep namelijk (net als thuis) bij ons op de kamer, maar nu in een campingbedje. En dat is open aan de zijkant. Wij zaten in bed nog wat te lezen met de lamp aan en ze zag ons dus ... grote lol ... ze babbelde maar door. Echt superlief.

Geplaatst

Hey meiden,

Annelies, fijn dat Milou al weer aan de beterende hand is. Je hoort het vaak dat ze van alles oplopen op het kdv... Zelf gelukkig nog niet veel ervaring mee gehad. Puck gaat over 2 weken voor het eerst naar de crèche samen met haar grote broer.. Ben benieuwd hoe het gaat. En jij natuurlijk beterschap! Hoop dat jij ook weer snel opknapt.

De afgelopen nachten heeft Puck ineens besloten niet meer door te slapen. Ze werd al vroeg weer wakker 's avonds voor haar laatste fles, zo rond 22 uur meldde ze zich. En om 3 uur of 4 uur werd ze weer wakker. Ik heb het 2 nachten elke keer kunnen rekken met elke keer haar speentje er weer in doen maar de afgelopen nacht heb ik haar echt eruit moeten halen omdat ze zo tekeer ging. Was bang dat mijn zoontje wakker zou worden... Ik heb nu maar besloten om haar gewoon meer voeding aan te bieden, elke fles 180 cc. Dat mag ze qua gewicht en leeftijd natuurlijk al lang maar op advies van de kinderarts gaven we haar toch minder. Maar het is zo overduidelijk dat ze er niet genoeg aan heeft!

Dan maar spugen, maar als ze ook nog eens de hele tijd honger heeft, dat kan toch ook niet. En we hebben ook besloten om vanaf komend weekend te beginnen met groentehapjes. Dat is iets minder allergiegevoelig dan fruit... Wij hebben allebei het idee dat ze er echt aan toe is en er enorm behoefte aan heeft! En dan ga ik haar in ieder geval niet minder melk geven, integendeel dus...

Nienke, fijn dat Julian nu lekker begint door te slapen! Wat heerlijk voor je! Inmiddels is het voor mij ook lang geleden dat ik meer dan 6 uur achter elkaar kon doorslapen... Begin nu toch wel aardig door mijn reserves heen te raken. En dat vertaalt zich natuurlijk in verkouden en grieperig zijn... Ik zou Julian en Puck wel eens naast elkaar willen zien, ze gaan inderdaad gelijk op! Nu is Julian wel wat langer, of misschien leniger waardoor hij zijn beentjes meer kan strekken....;-)

Puck is trouwens nog helemaal niet aan het rollen. Ze ligt hevig met haar armpjes en beentjes te schoppen en te slaan als ze op het speelkleed ligt maar draaien, daar begint ze voorlopig nog niet aan.

Astrid, leuk he dat eerste fruithapje! Ik ben er ook weer uit hoor hoe dat ging. Wat vergeet je dat snel he. Ik ga het nu tussen de 2e en 3e fles geven zo rond lunchtijd. Dan zit mijn zoontje ook lekker te eten en is Puck meestal wakker. Want in de middag is het vaak lastiger.

De examens worden direct nagekeken trouwens, als je niet slaagt mag je meteen naar huis... En das niet fijn! Heb nog 3 daagjes voor de boeg en dan weer vliegen. Dat zal vast leuk worden!

Dat was het weer voor nu. Ben benieuwd naar meer leuke Sint en Piet foto's met de kleintjes!

Tot gauw!

Veel liefs, Marije

Geplaatst

Ik zit wat te surfen hier op het forum .. en ben helemaal in tranen. Zoveel verhalen van pogingen die niet lukken, miskramen en mensen die stoppen, omdat ze toch een keer op dat punt komen.

Nu het bij ons 'gelukt' is, vergeet je eigenlijk het verdriet en de spanning van de pogingen, maar nu ik dit zo lees weet ik weer hoe het was. Zo zonder garantie, dat was het ellendige. Als er eenmaal die baby in haar bedje ligt, maakt het allemaal niet meer uit ... ik gun het iedereen zo.

Ik voel me ZO rijk en blij met mijn meisje wat boven in bed lekker ligt te slapen ... en wat is het toch oneerlijk verdeeld allemaal.

Heh. Wou ik even kwijt.

Hier thuis zijn we allemaal weer beter. Milou drinkt nog niet haar flesjes, maar wel elke dag meer dus dat zal vast wel goedkomen.

Marije, helpt het de grotere flesjes?? En toch wat groente proberen klinkt wel verstandig.

Ik wil volgende week, als Milou 4 maanden is en ze weer haar normale drinkritme heeft, beginnen met 's avonds rijstebloem in de fles. Lijkt me lekker voor haar. En als dat goed gaat, ben ik het volgende schema van plan:

07.00 fles

11.00 fles

15.00 fles

17.30 groentehapje

19.30 papfles

Ze krijgt nu ook 4 flessen, dus voor haar wordt groentehapje echt extra. Als ze nog op 5 flessen zou zitten, zou ik, zodra de groentehap wat meer wordt, de late fles er proberen af te halen.

En hoe het daarna verder gaat weet ik eigenlijk niet! Zal ik volgende week wel info van CB over krijgen, we moeten vrijdag weer. Volgens mij krijgt ze dan alweer prikjes!

Liefs!

Geplaatst

Hoi meiden,

@Annelies, wij doen dus ook elke avond in de laatste fles rijstebloem. De ene keer naturel en de andere keer vanille. Julian smult ervan, dus ik hoop dat Milou dat ook doet!

Ik snap je gevoel wel erg, Ik moet zeggen dat ik niet vaak meer meelees op veel andere topics maar ik kan nog dagelijks een traan van geluk laten dat het ons toch eindelijk gelukt is.

Ik ben vandaag jarig :-) Ik heb van mijn man een Wii gekregen en een Wii fit balance board gekocht. Heel erg leuk, Sta er al een week elke dag op!

Julian is nu al twee dagen een beetje van slag. Hij slaapt niet meer door (verre van zelfs), huilt veel, wil eten op vreemde tijden en wil niet slapen. Nou ja, gaat wel weer over. Hopelijk is het zaterdag wat beter, want dan vieren we mijn verjaardag.

@Marije, onze "kleine" man is gewoon een lekkere lange man :-P

Lfs,

Nienke

Geplaatst

hoi hoi

ik ken ook dat gevoel niet alleen hier op het forum. mijn nicht(wat als een zusje is) heeft gister te horen gekregen dat het kindje niet levensvatbaar is. na 3 weken is het niet meer verder gegroeid. nu moet ze een miskraam afwachten. haar vorige kind was met iui (waar een mooie jongen van gekomen is). dus ze waren al erg blij dat het nu zomaar spontaan was. jammer dat het zo moet lopen. ons 1ste voornemen van het nieuwe jaar is dat we samen zwanger worden. ga volgend jaar stoppen met de pil dan zien we wel hoe het gaat. anders maar weer de mm in. vreemd hoor ik wilde eerst niks weten van een 2de . en nu kan ik niet wachten. eerst nog even genieten van deze mooie meid het blijft een wonder.

het eerste voetje is ook al in haar mond geweest haha. en van kiekeboe kan ze ook geen genoeg krijgen.

groetjes silvia

Geplaatst

(nog) gefeliciteerd Nienke!!!

Hopelijk had je een gezellige dag! Leuk kado zeg.

En als jij schrijft dat Julian het moeilijk heeft, slecht slaapt of eet, grote kans dat hij in zo'n groeisprongetje (van het oei ik groei boek) zit. Dat ie weer nieuwe dingen gaat leren en het nu allemaal even moeilijk heeft ermee. Volgens mij klopt het met het aantal weken dat er zo'n beetje tussen zit.

Ik heb Milou haar eerste 2 sprongetjes heel duidelijk gemerkt, daarna niet meer zo.

Geplaatst

Zo meiden, iedereen druk met het normale leven? Ik hoop dat het bij iedereen goed gaat!

Hier is Milou helemaal over haar buikgriep heen en zit weer op haar normale ritme. We waren vandaag op het CB en ze is te weinig aangekomen. 250 gram in 4 weken, terwijl ze ook al een paar dagen niet gepoept had en dus lekker volle darmen had. Maar goed, waarschijnlijk het gevolg van de buikgriep en het slechte drinken daarna, maar ik moet over 2 weken even terug komen om extra te wegen. Ik maak me niet ongerust hoor, ze drinkt nu weer zo goed. Ze woog nu 6240 gram en is 65 cm lang.

Ze krijgt nu 20cc water extra in haar flessen (200cc + 6 scheppen, en ze gaan in no-time helemaal op!). Dit is omdat ze sinds een week last van obstipatie heeft. Wel zielig! Waarschijnlijk door de nieuwe voeding, waar we een tijdje terug mee zijn gestart. Ik mag van het CB nu ook starten met groente / fruit, omdat dat vaak helpt, dus ga ik proberen. De courgette en appel zijn al in huis :) Maar voorlopig dus geen rijstebloem, want dat werkt juist stoppend, wel jammer, want leek me zo lekker voor haar.

Als het niet helpt, ga ik denk ik maar terug naar de Friso en dan hopen dat het daardoor weer goed gaat. Het is echt sneu zo'n meisje wat ligt te krijsen omdat poepen zo'n pijn doet.

Verder is ze lekker bezig met haar handjes en aan het babbelen. Ook zit ze af en toe vol verbazing naar haar voeten te kijken, vooral als ze in de tummy tub zit (dan vouwt ze zich nogal dubbel namelijk). Ze is nog niet bezig met rollen of verder bewegen. Maar ze is zo'n heerlijk grietje!! Jammer genoeg al een tijdje geen foto's gemaakt, volgens mij is de laatste van 14 weken, toen ik nog verlof had. Dit weekend is even goedmaken!

Liefs allemaal.

Marije, ik ben heel benieuwd of de groentehapjes hebben geholpen bij Puck.

Geplaatst

Hoi hoi,

Inderdaad weer volop in het "normale" leven. Ik verbaas me er nog dagelijks over dat die kleine man elke dag leuker en leuker wordt. Terwijl hij gelijk al zo leuk was :-). Het is echt genieten en hij kan ook elke dag meer en meer. Julian pakt nu ook zijn eigen fles en probeert hem dan in zijn mond te stoppen. Begeleiding noodzakelijk natuurlijk, anders stopt hij hem nog in zijn oog of neus, haha. Hij kan nog niet omrollen, maar is er wel volop mee bezig. Hij pakt alles en stopt het vervolgens in zijn mond. Hij lacht steeds vaker met geluid.

@Annelies, fijn dat Milou weer van de griep af is. Ontzettend vervelend dat ze last heeft van verstopping. Julian heeft dat ook gehad, maar dan gelijk is het begin en met extra water in de fles ging het een stuk beter.

Iemand trouwens een idee vanaf wanneer je kleintje niet meer kan "meekijken" naar series/films/games met geweld/moord/bloed etc? Ik vraag het omdat Julian nu al heel graag meekijkt naar de tv en ik me afvraag in hoeverre indrukken hem kunnen beïnvloeden. Dus eigenlijk vind ik het nu al niet meer prettig als hij iets ziet wat hij niet zou moeten zien. Hoe gaan jullie daarmee om?

Fotootje van pret met mijn verjaardagsballon:

Foto-KYZOCTBO-D.jpg

Julian heeft vandaag weer eens een fruithapje gekregen. Hij vindt het zo superlekker. We hadden nog een bakje uit zo'n babydoos met gemengd fruit. Ogen wijd open, lepel willen grijpen, mond wijd open en huilen als het op is natuurlijk, haha. Erg leuk!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

hallo allemaal,

Wel meegelezen maar het ontbrak aan de tijd om te schrijven.

Wat leuk om te zien wat jullie kleintjes meemaken. Hier gaat alles lekker zijn gangetje, alweer 3 weken aan het werk,

wat kom je snel in een ritme.

Nienke, wat een gave foto! Vond Julian de fruithap gelijk lekker of heeft dit even geduurd?

Marije, hoe gaat het met examens? Hoe gaat het met Puck?

Annelies, gelukkig is Milou weer beter, wat kunnen kleintjes ziek zijn he. Ben je zelf ook weer

een beetje bijgekomen van alles?

Afgelopen woensdag naar het CB geweest, Stijn weegt nu 7610 gram en is 65 cm lang. Hij heeft

zijn 2e prikjes gehad en had hier gelukkig weinig tot geen last van. De derde prikjes net voor de kerst..

Hij heeft gisteren zijn eerste fruithap (banaan) gehad maar vindt het totaal niet lekker, spuugde het gelijk

weer uit.

Wat grappig om te horen dat de kids hun handjes gaan ontdekken, Stijn pakt echt alles beet wat hij maar

kan pakken, ook zijn eigen fles wil hij graag zelluff beethouden.

Duik lekker mijn bedje in, drukke week voor de boeg.

Tot mails!

Geplaatst

Leuke foto Nienke!!

Toevallig zei ik vanmiddag nog tegen mijn man, dat Milou steeds leuker wordt, terwijl we haar eerst ook al zo leuk vonden. Ze heeft gisteren voor het eerst echt hardop gelachen. En vandaag weer 2 keer. Zooooo lief. Ze lacht heel veel stil, ook lief, maar dat stemmetje erbij ... *smelt*.

Ze is sinds vandaag bezig met pogingen tot rollen. Ze gooit haar benen in de lucht en komt toch al enigszins op haar zijkant terecht. Jeetje, weer een stap.

Wij hebben Milou vanaf het begin niet laten meekijken naar dingen die ik vind dat ze niet moet zien. Maar heb geen idee vanaf wanneer het echt beter is om dat niet meer te doen. Ik vind het in ieder geval geen prettig idee.

Ze vindt TV kijken wel helemaal fantastisch. Soms handig even als afleiding, maar meestal vind ik het niet goed en zet haar dus andersom op schoot. Meestal gaat ze dan proberen haar nek zo'n beetje 180 graden te draaien om toch te kijken, maar vorige week zat ze heel braaf en lief de andere kant op te kijken ..... bleek dat ze naar de piano zat te koekeloeren waar de TV heel goed in gereflecteerd werd ... hahaha. Spiegelbeeld maakt haar niet zo veel uit :D

Wat leuk dat Julian z'n fruithapje zo lekker vind. Wat geef je hem dan zoal? En van mij ook de vraag: vond hij het meteen lekker?

We hebben Milou nu 2 keer geprobeerd gepureerde gekookte appel te geven, maar ze vond het verschrikkelijk. Eerste keer helemaal huilen en tweede keer tufte ze het gewoon steeds uit. Ik had ook nog helemaal niet het idee dat ze eraan toe was, maar vanwege de obstipatie toch geprobeerd.

Ze had nog steeds hele harde poep, dus sinds zondag toch terug naar Friso. Zondag vervolgens 4 keer gepoept, allemaal harde keutels gepaard met veel gehuil, maar daarnet zag het er al veel beter uit dus ik heb goede hoop dat het goedkomt. Ze krijgt nu nog wel 20cc water extra 200cc+6. Als het weer goed gaat, ga ik denk ik 210+7 geven, in ieder geval een paar flessen per dag, zodat ze wat meer voeding binnen krijgt (ze krijgt maar 4 flessen zoals je weet).

En groente en fruit wacht ik lekker nog mee tot ik het gevoel heb dat ze eraan toe is.

Vind het nu veel makkelijker om op mijn moedergevoel af te gaan en te beslissen wat ik denk dat goed is.

Wat is Stijn al groot Astrid! En fijne dat ie geen last had van de prikjes. Milou had van haar 3e prikjes ook geen last (1e wel, 2e&3e niet).

Zometeen de eerste Sinterklaas en Kerst met de kleintjes. Wat leuk is het toch allemaal he?!

En als Babeth nog meeleest: ik weet dat ze net een TP heeft gehad ... ALLE succes gewenst en ik hoop ZO dat jullie dit jaar nog met een fijn en hoopvol gevoel kunnen afsluiten. Heel veel liefs meis.

Geplaatst

@Astrid, wat is Stijn groot! Nu ben ik even vergeten hoe oud hij precies is, maar als hij pas net zijn tweede prikjes heeft gehad, dan zal hij wel 3,5 maand zijn? Julian was dus met 4 maanden 7425 en 66 en die is al wat groter dan "gemiddeld".

Ik moet zeggen dat ik wel blij ben dat Julian nu al een tijdje voorlopig van die prikjes af is, ookal heeft hij van alle 3 geen last gehad. Aanstaande donderdag komen ze nog wel bloed bij hem prikken omdat we aan een onderzoek mee doen.

@Astrid en Annelies, Julian smult echt van fruithapjes. Hij heeft er nu totaal 4 gehad (over meerdere weken trouwens, omdat we het eigenlijk nog even afhouden). Hij heeft een vers peertje gehad, warme worteltjes uit een potje (bah, maar ja die zat nu eenmaal in zo'n babydoos en het was van Olvarit, maar echt bah! vond ik het, hij niet), vers appeltje en afgelopen zaterdag dus een bakje (ja wederom uit een babydoos) gemengd appel/peer/banaan/aardbei. Smaakte prima trouwens en Julian kan er geen genoeg van krijgen. Hij kijkt ons eten ook altijd helemaal uit onze mond dus erg lang gaan we het niet meer redden, de fruit en groente onthouding :-).

Balen dat Milou en Stijn het niet zo'n succes vonden, maar misschien is het niet eens de smaak, maar de structuur. Julian vond dat eerste peertje ook maar raar voelen in zijn mond, maar na een hap of 10 had hij het door en gelijk de smaak te pakken.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Wat voor onderzoek doen jullie ook alweer mee Nienke? (als je het wilt vertellen, dacht dat je dat al weleens gedaan had, maar ik ben het kwijt, daarom komt ook het CB bij jullie thuis toch?)

Ik vind het niet erg dat Milou nog geen hapjes lust. Laat haar nog maar even lekker heel klein blijven :) Merk vanzelf wel wanneer ze er aan toe is, en voor nu is het nog niet nodig. Het lijkt me wel heel leuk, als ze er eenmaal echt lekker van gaat eten. Volgens mij hebben we dezelfde babydoos ... die hapjes liggen hier ook te wachten in de kast. En dus een hoop porties ingevroren verse courgette en broccoli ... haha.

Nou, mevrouw heeft nog steeds niet gepoept. Maandag voor het laatst en toen leek het wat soepeler ... maar zou graag nu bevestigd zien dat het weer goed zit. Nog even afwachten.

Ik heb net een nieuwe draagdoek besteld. Ik draag haar regelmatig en heb maar 1 doek. Nu heb ik een warmere (met wol) besteld, lijkt me voor ons allebei prettig.

Dragen jullie je kindjes? Ik vind het helemaal fijn en leuk. En Milou kijkt haar ogen uit.

Pfff ... het is alweer bijna elf uur, hoogste tijd voor bed. Nou hebben we een meisje wat lekker doorslaapt, tegenwoordig op haar eigen kamer en daarom mochten de katten afgelopen nacht wel bij ons ... dat heb ik geweten ... ze vonden het errug gezellig midden in de nacht! Vannacht blijven ze maar lekker beneden. De ene ligt al in de box ... hihi.

Geplaatst

@Annelies, wij doen mee met PIM. Dat is een onderzoek waar je kindje niet geprikt wordt tegen 7 pneunokokken, maar tegen 13. Het wordt uitgevoerd door de Rijksoverheid, dus gaat het buiten het CB om. Er komt een kinderverpleegkundige bij ons thuis voor de prikken en bloedafnames. Vandaag heeft ze dus bloed afgenomen. Krijgt hij eerst verdovernde zalf op zijn handje en 10 minuten later prikt ze hem. Hij moest even huilen om het prikje, maar toen het buisje nog gevuld werd lachte hij alweer. Deze prikken worden oa in USA en Engeland al lang gegeven, maar Nederland moet eerst weer extra onderzoek doen, haha. Voor ons is het makkelijk omdat we voor de prikjes niet weg hoeven en van de bloedafname merken ze dus amper iets.

Vandaag iets gevonden wat hij niet lust! Bloemkool! Hij lijkt dus niet op mama, want ik vind dat erg lekker. Ik had een roosje voor hem gekookt en gepureerd en dit was zijn mening:

Foto-M3A34OEL-D.jpg

Foto-XFDRN43T-D.jpg

Hij bleef wel steeds vragen om een hap, maar na de tiende spuugde hij alles weer uit, haha. Dan maar weer die rare worteltjes uit het potje. Volgende probeersel worden verse worteltjes of sperzieboontjes. Heb er nu al zin in, haha.

Jullie de sneeuwkettingen al onder de wielen van de kinderwagen?

Oh ja, en wij dragen de kleine niet. Ja continu door het huis, maar hebben geen draagzak. Hij ligt in zijn kinderwagen.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hoi meiden,

Tis alweer een tijdje geleden maar hier even een kleine update. Sint is gelukkig weer naar Spanje en heeft de kids hier goed bedeeld met kadootjes...

Met Puck alles goed. Ze krijgt nu best veel te drinken, nl. 5x 200 ml. Dat gaat erg goed. Het spugen lijkt echt minder te worden hoewel haar slab soms helemaal doorweekt is. Daarnaast krijgt ze elke dag een half (klein) potje Olvarit oid. We zijn begonnen met groenten, worteltjes, boontjes, bruine bonen, bloemkool en doperwtjes. Alles glijdt er prima in. Tis wel een zooitje maar ja dat is gewoon een kwestie van blijven oefenen :happy:... Nu dan ook fruit geprobeerd, gaat ook goed. Soms komt het er na 5 minuten in zijn geheel weer uit maar ook dat komt uiteindelijk goed. Ze lust eigenlijk alles. Ben nog niet toegekomen aan vers, maar ik heb het zo ongelooflijk druk gehad de afgelopen weken, het is er gewoon bij ingeschoten. Trouwens Annelies, heb je al eens geprobeerd gedroogde abrikozen bij de appeltjes te koken en te pureren? Vinden ze meestal lekkerder en is ook goed tegen obstipatie. Mijn zoontje was er in ieder geval dol op! En het hielp hem goed met zijn obstipatie.

Puck gaat nu ook naar de crèche, ze doet het hartstikke goed en kraait en lacht het uit daar. Ze vonden het gewoon opvallend en ook heel gezellig...;-) Ik ben ook weer begonnen met vliegen. Alle examens en cursussen weer bijna achter de rug. Nu 2 vluchten gehad, alsof ik nooit ben weggeweest. Heerlijk maar ook lastig hoor om die kleintjes achter te laten.

Nienke, wat een leuke fotootjes weer...! Heerlijk mannetje heb je toch!

Astrid, wat is Stijn een flinkerd zeg! Wat gaat dat toch hard. Voor je het weet gaan ze staan en lopen...

Annelies, ik gebruik geen draagdoek meer voor Puck, ze vindt het verschrikkelijk. Wel doe ik haar soms in de Baby Bjorn, die ondersteunt mijn rug beter en dan kan ze lekker voor zich uit kijken. Er zit zo'n zak omheen voor kouder weer dus dat is nu wel een uitkomst. We gaan volgende maand op wintersport en ik ben benieuwd hoe dat gaat. Lange reis in de auto met 2 kleine kids, ik kijk er niet naar uit... Hoop dat het goed gaat.

Ik ben overigens best makkelijk qua TV. Ze kijken bij ons regelmatig naar babyTV oid. En verder kijkt Puck ook wel eens naar Grey's Anatomy of Desperate Housewives...;-) Niet al te heftig dus. Ik weet niet of het niet goed zou zijn, maar ik kijk vooral naar Puck, als zij het niet trekt dan voel ik dat wel aan. Ze wordt in ieder geval heerlijk rustig van BabyTV dus daarom vind ik het niet zo erg.

Ik merk dat ik steeds iets minder op het forum kom kijken, ik vind dat jammer. Ik vind het nog steeds superleuk om alles te lezen van iedereen al worden de berichten steeds minder. Jullie zijn toch een beetje bekenden geworden en weten soms meer van mij en mijn kids dan mijn directe omgeving. Raar maar waar! Ik heb een voor mij belangrijke periode met jullie gedeeld en dat vind ik zo bijzonder. Ik zal dat denk ik nooit vergeten. Al zou ik jullie over 10 jaar ergens toevallig tegenkomen... Maar goed, daar denk ik soms wel eens over na als ik weer lekker emo ben, want oh oh die hormonen gieren nog steeds door mijn lijf hoor! En voorlopig kijk ik uit naar jullie berichten en fotootjes! Ben benieuwd hoe het Babeth vergaat en of ze goed nieuws heeft over een paar dagen. Ik hoop het zo voor haar! Ze is zo'n kanjer.

Dit was het weer voor nu. Tot gauw weer! Veel liefs, ook van Puck,

Marije

Geplaatst

@Marije, wat goed dat het met Puck een stuk beter gaat! Zelf geven wij Julian nog niet dagelijks groente of fruit. Wel ongeveer 3 keer in de week en zo veel mogelijk vers. Ik leg dan gewoon wat groente apart wat ik net voor onszelf gekookt heb.

De twee grootste babbelaars hier (Annelies en ondergetekende) hebben ook even een "stiekeme" uitstap gemaakt naar de mei/juni moeders moet ik toegeven. Omdat er hier niet heel veel gebabbeld wordt.

Wel jammer inderdaad, omdat we veel met elkaar hebben gedeeld. Maar ieder gaat toch zijn eigen gang, sommigen blijven hangen, anderen niet. Ik zal hier ook zeker niet heel lang blijven hangen, maar voor nu vind ik het nog leuk, ongedwongen en gezellig.

Lfs,

Nienke

• 2 weken later...
Geplaatst

hai hai,

Alles goed met iedereen, het is hier zo rustig!

Nienke, wat een gave foto's van Julian, echt een heerlijk ventje om te zien.

Marije, hoe bevalt het werken? Alweer gewend aan het nieuwe ritme?

Annelies, hoe gaat het met jullie?

Hier gaat alles lekker zijn gangetje. Vrijdag met Stijn naar het CB, ben benieuwd hoe

zwaar hij dan weer is, krijgt dan ook weer prikjes.

Sinds dit weekend rolt hij op zijn buik,echt leuk om te zien. Kan ook flink nijdig worden

als hij niet terug kan haha.

Ik wens iedereen hele fijne kerstdagen (de eerste kerst van onze baby's).

Groetjes, Astrid

Geplaatst

Hoi Astrid,

Gaaf he, die kleintjes die omrollen? Julian kan het ook, nu ruim een week en inderdaad nog niet terug. Hij pakt nu ook steeds zijn voetjes, stopt ze zelfs in zijn mond. Ook begint hij nu ineens te duimen. Is Stijn nu dan 4 maanden? Ze krijgen toch prikjes met 2,3 en 4 maanden? Voor Julian is die laatste al even achter de rug. Wij moeten ook pas met 6,5 maand weer naar het CB terwijl we er voor het laatst met 4 mnd waren. Hij is nu 8 kilo volgens mijn weegschaal en dat kan wel kloppen want 5 weken terug was hij 7,2 kilo. Leuk dat je vrijdag weer even kunt wegen en meten!

Het is hier inderdaad rustig, we zijn ook even naar het babbelhoekje mei/juni moeders verhuisd omdat Annelies en ik eigenlijk de enige waren die vrij veel babbelden hier.

Ook fijne feestdagen van mij gewenst meiden.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Alles helemaal goed hoor Astrid!!

Heerlijk he, zo'n leuke kerst die er aan komt :) Ik heb een superschattig kerstjurkje voor Milou gekocht. Een zilveren met een tutuutje. Nu nog op zoek naar een zwarte maillot.

Nienke en ik zijn 'overgelopen' naar het mei/juni mama's topic, daar wordt wat meer gekletst. Maar vind het ook heel leuk om hier van iedereen te blijven horen.

Fijn dat het bij jullie ook lekker gaat. En wat knap dat ie rolt!! Denk dat het bij Milou ook niet lang meer gaat duren, ze kan al heel goed op haar zij rollen.

Ben benieuwd hoe zwaar Stijn is!

Milou was bij haar 4 maands controle niet voldoende aangekomen, door de buikgriep. Dus voor de zekerheid 3 weken later weer laten wegen en toen was het weer goed. Ze was toen ongeveer 6500 gram.

Ze krijgt nu 4 flessen van 210+7 (weer terug naar de friso en binnen een paar dagen was het met het poepen weer helemaal goed!) en in die van 's ochtends 3 schepjes rijstebloem. We zijn net begonnen haar 2e flesje te splitsen in eerst een deel papje (met een lepel) en de rest gewoon melk. Echt leuk! Het gaat nu al best goed.

Zijn jullie al bezig met bijvoeden?

Ik denk dat wij naast de papfles en papje in de kerstvakantie nog eens met een beetje fruit of groente gaan proberen. Ze is dan 5 maanden (met 4 maanden moest ze er nog niks van weten). En als het met het papje goed gaat, ga ik van 1 voeding een volledige pap van een bordje maken denk ik.

Ik zal nog even wat foto's van december plaatsen :) Klik voor groter eventueel.

th_IMG_1770.jpg th_IMG_1760.jpg th_DSCF9053.jpg th_IMG_1754.jpg th_IMG_1739.jpg

Iedereen fijne feestdagen!!

Veel liefs.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden