Ga naar inhoud

Wel of niet op puf cursus?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik was eigenlijk op zoek naar de oude afleveringen van de bevalling en kraamafdeling van SBS6 op t internet maar heb t helaas nog niet gevonden..ook niet bij uitzending gemist...zover gaan ze blijkbaar niet terug ;-)

Wel kwam ik t volgende tegen...vond t wel grappig om even te delen met jullie.

http://www.rtl.nl/components/actueel/editienl/miMedia/2009/week24/di_puffen_helpt_niet.avi_plain.xml

Ik heb zelf wel een zwangerschapsgym cursus gedaan bij mijn eerste zwangerschap. Net als in t filmpje die ene vrouw al benoemd...zoveel puffen kwam er niet aan te pas..we werden gewoon goed geïnformeerd van wat gebeurd daar binnen allemaal tijdens de groei van t kind en tijdens de bevalling. ontspanningsoefeningen en bekkenbodem oefeningen..en verder een soort aerobic.

Of t puffen daadwerkelijk helpt???..geen idee..moet ik dit keer niet gaan puffen en kijken wat t verschil is..hahaaa.

Groetjes Manon

PS als iemand een link kan vinden zodat ik alsnog de oude afleveringen terug kan kijken..ik lees t graag..vond t altijd leuk om te kijken tijden mijn zwangerschap..en zou ze ook nu wel weer willen zien merk ik.

Geplaatst

Leuk filmpje over dat puffen!!

Zelf heb ik bij mijn 1e zwangerschap de pufcursus gevolgd en ik had er wel iets aan. Bij de 2e en deze zwangerschap ben ik niet gegaan, omdat ik al weet hoe het werkt. Ik denk dat het voor iedereen verschillend is of ze er wel of niet iets aan hebben.

Sandy

PS Ik heb nog geen link gevonden.

Geplaatst

Goede vraag, ik was me ook al aan het bedenken om op zwangerschapsgym te gaan. Dus het is neit alleen maar puffen? Moet je dit met je partner doen? Goed om te horen dat je er toch wat aan hebt gehad Sandy.

Geplaatst

heb je filpje ff bekeken

weet niet of het wel of niet waar is

verschilt natuurlijk per persoon ligt er aan hoe zenuwachtig je bent denk ik

persoonlijk voel ik niks voor zo'n pufcursus

Geplaatst

Ik ben er altijd met veel plezier heen gegaan..we hebben nu nog regelmatig contact met elkaar allemaal en zeker 1 keer per jaar (na de verjaardagen) komen we weer bij elkaar met de kids (pannenkoeken eten of naar ijsboerderij oid..altijd leuk).

Puffen was idd maar een heel klein onderdeel van de curcus. Ik zit nu te denken aan Yoga..lijkt me wel lekker gewoon voor de onrtspanning maar zeker om gewoon weer gezellig wat te doen met andere meiden in t zelfde schuitje. Het maakt dat je er iets bewuster mee om gaat met de zwangerschap denk ik. Vooral nu bij de 2de keer heb ik t idee dat de tijd zooo snel gaat...wil er iets meer bewust mee bezig zijn..t zal voor mij de laatste keer zijn.

Sandy...wat ga jij snel zeg..37 weken alweer. Weet nog heel goed dat je t blije nieuws

op t forum bracht! Hopelijk voel je je goed..bekende laatste loodjes...

Linda..meestal is er 1 les waarin de partner mee komt.

Geplaatst

Hi Lisette,

Ik ga wel naar een pufcursus maar deel jouw mening. Er komt niet zo heel veel puffen bij kijken maar ik vind het vooral gezellig om met andere zwangere dames te zijn.

Ik hoef nog maar 2 weken en dan zit het er alweer op. Ik denk dat ik het bij een 2e zwangerschap ook zou doen, vanwege de gezelligheid.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Ik heb het bij mn vorige zwangerschap niet gedaan, ik heb het ook niet gemist bij de bevalling, wat eiteindelijk een ks werd.

Ik ga het deze x ook niet doen

Geplaatst

Wij gaan naar de cursus Samen Bevallen (start eind april). Dan ga je alle lessen samen en je bent met maximaal 6 stellen. Het zou met name informatief moeten zijn.

Ik vind het heel fijn om zo goed mogelijk voorbereid te zijn en vind het ook een fijn idee als mijn man precies weet wat ons te wachten staat (in theorie dan .. haha) en weet wat ie moet doen. Zodat ik me daar niet druk om hoef te maken.

En het lijkt me ook leuk om elke week samen een uurtje (of 2?) bezig te zijn met de baby en de aanstaande bevalling. De tijd gaat toch al zo snel.

Geplaatst

Ik heb het bij mijn dochter wel gedaan, had er ook wat aan, bleef puffen tijdens de bevalling, uiteindelijk na 20 uur toch een keizersnee i.v.m. stuitligging(was bekend dat ze in stuit lag, maar wilde het op de natuurlijke manier proberen).

We hadden een klein groepje puffers, waren maar met z'n 4-en, was wel gezellig hoor, we hebben nog altijd contact en het is leuk om de kleintjes op te zien groeien, ook zij vinden het gezellig zo met z'n allen de verjaardagen af gaan.

Bij deze zw. schap weet ik nog niet of ik het ga doen, misschien nu yoga of zo proberen, heb het idee dat je het puffen toch niet verleerd als je het eenmaal hebt gedaan.

Liefs,

Bianca

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik heb bij de 1ste Yoga gedaan. Nou vond er echt niks aan en had er bij de bevalling ook niks aan., Bij de 2de ook niks gedaan en bij een mogelijke 3de doe ik weer niks

Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi meiden, Manon,

Ik heb me wel opgegeven voor "zwanger en fit". Heb dit al in week 10 gedaan volgens mij en nog helemaal niets gehoord. Alleen een bevestiging per mail "we zullen je aanvraag in behandeling nemen".

Ik heb me eigenlijk alleen opgegeven vanwege de info en de oefeningen mbt houding. Verder vind ik het belangrijk te blijven bewegen. Inmiddels zwem ik echter weer "gewoon" mijn baantjes (iets minder snel, maar toch ;-)) en heb ik niet meer zo'n zin in die cursus, haha.

Ik ga ook naar een bijeenkomst over bevallen en veel meer kun je volgens mij niet aan de weet komen. Je moet het toch echt zlef doen en zelf ervaren lijkt mij. Wel een leuke link dus.

Links naar "de bevalling" of "de verloskundigenpraktijk" kan ik nergenws vinden. Terwijl dat onlangs nog elke zondagochtend op tv was!

Lfs, Nienke

Geplaatst

Ha die 'Non, Bij de 1e zwangerschap ben ik bij zwangerschapshaptonomie geweest. Ik vond het erg leuk en leerzaam. Het was alleen met partner en de haptotherapeut. Toen werd het een keizersnee! Haha, Vervolgens zwanger van dochterlief, niets gedaan en na de bevallig zei de verloskundigen, je kon er al wel 6 gehad hebben...dus wat en waar ik dat nou geleerd heb???? Yoga lijkt me ook wel goed voor je! Wil de man ook mee??? Of moet'ie? Joy1

Geplaatst

Ik heb zwangerschapsyoga gedaan en dat is me goed bevallen. Gelukkig was de docente lekker nuchter tot mijn grote plezier. Geen verplichtingen, enkel adviezen en oefeningen. Je mocht zelf bepalen hoever je er in mee wilde gaan en ben dus regelmatig gestopt als het me te zweverig werd. De mannen hoefden maar 1x mee, tot grote plezier weer van mijn man.

Tijdens de weeën heb ik er zeker wel iets aan gehad; rustig blijven ademen. De verpleegster zag aan mijn tranen dat ik pijn had, maar verder kwam ik nog aardig gecontroleerd over zoals zij zei. Moment vanaf de persweeën was ik alle adviezen ineens vergeten.

Daarnaast was het gewoon een gezellig wekelijks uitje, vond ik. Ik heb tot week 33 ook nog wekelijks salsadansen gedaan, dit gaf minstens zo veel ontspanning.

Stéphanie

Geplaatst

Ha Manon,

Ik ben nu 3x naar de zwangerschapsyoga geweest. Voor mij is belangrijk:

- de juiste ademhaling kunnen toepassen

- 1 informatieve bijeenkomst met partner

- houdingsaspecten

Als ik het gevoel het het onder de knie te hebben, dan stop ik en ga ik de laatste weken lekker zwemmen. De contacten vind ik niet relevant.

Liefs Pien

Geplaatst

Hoi, hoi,

Ik doe aan yoga. Is hier bij mij tegenover in de straat (nog geen 30 sec. lopen). Niets geen verplichting, mag zelf uitmaken hoeveel keer ik kom. Denk dat ik dat ga volhouden tot begin mei. Dan houd ik het voor gezien. Het is een beetje zweverig, maar ik hoop dat ik iets aan de ademhalingsoefeningen zal hebben en ze legt goed uit hoe je het beste kunt persen. Ach, we zien het tzt wel denk ik. Misschien ben ik dan alles wel vergeten of heb ik er juist veel aan.

Liefs

Natas

Geplaatst

Wij hebben ook zwangerschapshaptonomie gedaan.

Ik vond het helemaal leuk! Je had voor die tijd al zo'n contact met de kleine!

De bevalling is bij ons ook geeindigd in een keizersnee. Maar goed... het werd ook opgewekt omdat ik zwangerschapsvergiftiging had.

En je partner is er elke keer bij. Hij moest er voor zorgen dat ik makkelijker door de weeën heen kwam... en dat heeft hij zeker gedaan! Hij had goed opgelet!!!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Ik heb de "pufclub" ook gedaan, maar meer om wat andere meiden te leren kennen.

Aangezien we net verhuisd waren en ik nog niemand kon was dit voor mij ideaal.

Ik kon zo lekker kletsen met andere aankomende mama's en verhalen uitwisselen.

De cursus was niet veel bijzonders en ik heb er tijdens mijn bevalling niet bij stilgestaan, maar het contact met alle 7 meiden was super.

En nog steeds spreken/zien we elkaar wekelijks en komen we 1 keer per maand bij elkaar om de kleintjes te bewonderen.

Groetjes van Daan

Geplaatst

Leuk jullie belevingen te lezen. Tja meer kunnen we toch idd niet doen..beetje info vergaren en weten wat je te wachten staat...praktijk is een ander verhaal...en zal voor een ieder anders beleeft worden misschien.(Een persdrang kan je je iets bij voorstellen voor die tijd..maar beleven is een heel ander ding kan ik wel vertellen) Iig goed dat dit soort cursussen er zijn !

groetjes Manon

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden