Ga naar inhoud

gonal f en veel drinken??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal!

Over ongeveer 2 weekjes ga ik starten met onze 1e icsi poging. Ik krijg het korte protocol en moet Gonal F gaan spuiten.

Nu lees ik hier al lang mee en ik zie iedereen praten over veel drinken tijdens de behandeling om overstimulatie tegen te gaan. (2 tot 3 liter per dag)

Ik ben het vergeten te vragen en in de papieren die ik mee heb gekregen staat ook niets. Geldt dit ook bij het korte protocol met gonal f, weet iemand dat toevallig? Ben van mezelf toch al geen goede drinker....haal met moeite 1,5 liter per dag.......of 1 liter....

Thanks!

Geplaatst

Hoi Rain

Dit geld volgens mij alleen voor na de punctie en tp dan moet je heel veel drinken, maar tijdens het spuiten heb ik nooit meer gedronken als normaal. Het is alleen wel belangrijk dat je dan toch wel 2 tot 3 liter drinkt geloof ik.

Het is ook niet altijd makkelijk als je net al sik ook nooit zo veel drinkt maar het is voor een goed doel.

Heel veel succes met de 1ste (en hopelijk voor eerst de laatste) poging

Geplaatst

Hoi Rain,

Allereerst welkom hier!!! Volgens mij moet je je niet teveel zorgen maken... ik zou eerst je eerste FM maar eens afwachten, misschien valt het wel reuze mee en gaat er gewoon een perfect aantal follikels groeien.

Dat vele drinken is idd om overstimulatie te 'voorkomen', maar zolang er geen reden voor is, hoef je geen 3 liter te drinken hoor. Blijf gewoon je ding doen!

Na de punctie is het wel prettig voor je eierstokken en buik om goed te drinken, maar dat merk je wel en anders zeggen ze het wel.

Succes met je poging en hopelijk voor jou in één keer raak!!

Groetjes

Geplaatst

Hallo Rain28,

Ik heb nooit gehoord dat je veel moet drinken voor de punctieperiode...wel na de punctie...als ze heel veel eicellen hebben kunnen weg nemen.

Dan wordt aangeraden om heel veel te drinken.

Heel veel succes met jullie icsi poging!!

Groetjes Manon

Geplaatst

Alleen om een dreigende overstimulatie te voorkomen hoor!

Veel succes

Geplaatst

Hoi Rain,

Ik kreeg door de Gonal vaak een beetje last van hoofdpijn. Door veel water te drinken werd dit stukken minder (al heb ik nooit de 3 liter per dag gehaald...).

Succes met jullie 1e ICSI, spannend hoor!

Geplaatst

Veel drinken is inderdaad vaak het advies na de punctie. De eiblaasjes die zijn leeggezogen, vullen zich weer met vocht. Er kan dan ook wat vocht in de buikholte terecht komen en om dat kwijt te raken moet je veel drinken.

Voor de punctie kan veel drinken helpen als je last hebt van bijwerkingen. Bijvoorbeeld hoofdpijn of moeheid.

Ik zou gewoon gaan prikken en afwachten. En als je het advies krijgt veel te drinken, dan helpt het goed om een kan en 1,5 liter fles te vullen. Op die manier hou je goed bij hoeveel je drinkt en gaat het ook makkelijker.

Succes met de behandeling,

Henne

Geplaatst

aha het geldt dus meer voor NA de punctie! Weet ik dat ook weer.....

Bedankt allemaal! Misschien meld ik me nog aan bij het mei topic, ik zit er nog over te dubben! Ben bang dat ik me teveel laat beinvloeden of dan helemaal aan niks ancders meer kan denken in de waachtweken.....nouja we zien het wel!

Geplaatst

Ik heb wel het advies gekregen om voor de punctie meer te drinken. Dit ivm het dikker worden van het bloed door het spuiten. En om dus complicaties te voorkomen moet ik wel meer drinken. Ook idd vanwege overstimulatie.

Het wordt nu steeds lekkerder weer dus misschien lukt het dan wel makkelijker.

Succes!

Geplaatst

Hoi dames,

In het Radboud wordt je verteld dat je met de Gonal F veel moet drinken, om de kans op klachten van overstimulatie te verkleinen. Aangezien ik er zelf tegenaan zat en een paar keer extra op controle ben geweest is me opgevallen dat ze bij elke controle zeiden: blijven drinken hoor!

Ik moest blijven drinken tot de klachten (dikke opgezwollen buik) weg waren. Gelukkig is dat sinds dinsdag (1 week na punctie), dus kan nu weer een stappie terug doen met drinken!

Groetjes!

Geplaatst

Hoi Rain,

Allereerst Welkom. Ook voor jou breken er spannende tijden aan. Zo ook voor mij/ons. Ik begin (als het goed is) volgende week, en ook met Gonal F. Ik wist ook niet dat veel drinken, voor de punctie goed is. Dus ik heb er ook weer van geleerd. Eigenlijk is het allemaal erg logisch, maar toch he? Als je wilt, ben je welkom ook op het MEI topic. Ook was ik een beetje vorzichtig en met de angst er TE veel mee bezig te zijn. Maar ik merk dat ik er zo veel van op steek, en dat het me toch rust geeft. En als je vragen hebt, er is altijd wel iemand die ervaring heeft, of je net even dat steuntje kan geven. heel fijn. Voor ons zal het ook de 1e IVF zijn.

Denk er maar rustig over na en volg je gevoel, en je bent altijd welkom op de MEI topic.

Groetjes Guusje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden