Ga naar inhoud

Babyboom deel 8

Aanbevolen Berichten

• Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hmmm heb ik een heel verhaal getypt en weg was ie

Gisteren zijn alles stellen die gevolgd zijn op de bank geweest bij Caroline. Toen wij op moesten lieten ze even een samenvatting van t afgelopen jaar zien, dit te samen met al het kommetaar wat we hebben gehad, resulteerde in een niet te stoppen huilpartij van mij, ik was helemaal klaar er mee.

Uiteindelijk hebben ze wel gefilmd hoor dus als in rode ogen heb in de afl van 20 dec dan weten jullie waarom.

T is mooi om alle verhalen bij elkaar te zien van alles stellen, alle babyboombabies waren er, zwangeren en bolle buikjes en ik dacht 30 stellen die nog niet (of niet meer) zwanger zijn.

Manuela was er ook met Sem en Sophie, heerlijk wat een kleine poppetjes!

Hoe hebben jullie t programma ervaren?

Zijn jullie blij met de aandacht voor het medische circuit?

Heeft het voor meer begrip in jullie omgeving gezorgd?

vl robin

Geplaatst

hoi robin,

ik kan me voorstellen dat dat allemaal te veel werd. hopelijk kan je het nu een beetje afsluiten, dat hele babyboom verhaal. nou ja, het publieke dan he, want volgend jaar gaan jullie weer verder begrijp ik.

ik vond het zelf fijn dat er meer aandacht is voor 'het circuit'. maar ik lees af en toe van die rare reacties, over dat het een hype zou zijn kinderen te 'nemen', en moet dat nou en wat zijn we toch verwend dat dat allemaal maar perse moet. zucht, ja er zal altijd wel veel negativiteit blijven denk ik. belachelijk, ik ben juist trots op onze strijd, hoe het ook gegaan was (en met dit resultaat natuurlijk helemaal) maar ook gewoon op hoe we het toch maar hebben gedaan allemaal. ook als het niet lukt hoop ik dat mensen wat meer bewondering tonen ipv zo negatief te zijn en soms ook geirriteerd dat je dat er allemaal voor over hebt en dan nog durft te klagen over de psychische stress, want je doet het toch allemaal zelf?

sorry hoor, daar komt mijn frustratie weer om de deur kijken, haha. (ik heb zeker ook een deur open staan)

ik denk dat t goed is geweest, dit programma. blijkbaar waren er veel mensen die van niks wisten lees ik soms.

de meesten in mijn omgeving kijken niet naar dit programma denk ik. maar alles is meegenomen, een aantal misschien wel.

lis

Geplaatst

Hallo Allemaal

Nou,wij vonden het ook een hele mooie gezellige leuke dag !!

Wat was de studio mooi versiert,super mooi :sunny:

Sem en Sophie werden natuurlijk zoals alle baby's bewondert en kregen we lieve reacties over hun.Nadat we ze in hun bedje hadden gelegt die ze voor de baby's klaar hadden gezet in kamertjes,daar waar Sem en Sophie lagen was het mooiste ingericht omdat daar ook opnames werden gemaakt,zijn we even koffie en een broodje gaan eten maar daar was niet veel tijd voor we moesten al weer met de kinderen naar de studio,we hadden ook een hele mooie plek,precies achter Caroline,alleen was mijn buurvrouw niet zo leuk (Robin ,weet je over wie ik het heb ?) maar ach,dat terzijde,het was echt een hele leuke dag en de opnamens waren heel mooi,we kregen een terug blik en daar werd dan ook weer over gesproken,echt mooi in beeld gebracht.

Dat verhaal van Marye bezorgde me wel echt koude rillingen,wat een smerige vieze leugenaar die ruud,bah bah bah,als hij voor me had gestaan dan had ik hem er 1 verkocht,maar zo dachten meer mensen.

Het verhaal van jullie ,Robin,was ook heel mooi en goed dat jullie in de studio ook weer wat mochten zeggen over de negatieve reacties.

Dan het verhaal van Diana en Jeroen wat een fantastische afloop heeft gekregen.Ik kreeg er tranen van in mijn ogen,wat is dat een lief stel.

Het optreden van Jay en zijn koor was ook heel mooi,ja ja rosalie hij heeft voor ons opgetreden en later ben ik even naar Cindy en Jay gelopen omdat hun verhaal precies ons verhaal is geweest en ik wilden hun even zeggen dat ze niet op moesten geven.

Wij hebben er weer van genoten,en we hopen dat er ooit een vervolg komt.

en dat jij robin er weer in voor komt met een broertje of zusje voor jullie Aaron.weet je dat het kindje van mijn broer ook aaron heet ! Onze Aaron is al 12

Hier een paar foto's van de laatste studiodag.

09-12-2007007.jpg

09-12-2007011.jpg

09-12-2007010.jpg

09-12-2007013.jpg

09-12-2007004.jpg

09-12-2007009.jpg

Geplaatst

He Manuela...zat je naar E...die zeker niet achter in de rij heeft gestaan?

Leuk joh je foto's...heb je die meteen met de nwe camera gemaakt?

Grappig dat jij ook een Aaron kent....ik ken er geen een...oh ja Aron Winter (die voetballer)

Ik heb Cindy & Jay ook een hart onder de riem gestoken, hopelijk kunnen ze het geduld opbrengen. En diana en jeroen zijn erg leuk...wist je dat jeroen een foto van C had opgehangen toen er werk aan de winkel was, erg grappig.

Jeroen en Arnoud liepen ook te geiten over het "uizicht" van C

vl robin

Geplaatst

hahahha grappig al die afkortingen, maar met E weten wij denk ik allemaal wie jullie bedoelen hahahahaha.

Fijn dat het leuk is geweest. Wat zijn ze toch heerlijk, Sem en Sophie!!!!

Robin, ik vind het zo ontzettend dapper van jullie, ondanks alle (negatieve) publiciteit gaan jullie er wel weer zitten! Ik hoop ook dat Aaron volgend jaar een brusje krijgt!!

Ik vond het een heel mooi programma, maar heb ook in mijn omgeving wel negatieve verhalen gehoord, daar loop je toch niet mee te koop, enz.

Daar ben ik het natuurlijk niet mee eens, ik ben trots op jullie, dat er eindelijk eens over gepraat wordt. Jammer vind ik dat er zo "makkelijk" over de behandelingen werd gedaan, een punctie leek bijvoorbeeld niet zo heftig als ik het ervaren heb. OOk het spuiten enzo, hadden ze meer mogen belichten.

jullie zijn top!!

Geplaatst

robin,

wij zijn blij voor de aaaaaaaaaaaaandacht die het zwanger worden rondom het mmm krijgt, in mijn omgeving krijg ik zelfs ook al is het achteraf steun en begrip voor onze weg en gevoelens, ook vind ik het een beeld die denk ik de samenleving goed weerspiegelt, wat ik niet begrijp is hoe kan iemand mensen aanvallen die juist hun ziel en zaligheid bloot leggen om een onderwerp onder de aandacht te brengen. uitzonderingen daargelaten, er zijn erook bij die niet integer omgaan met dit onderwerp(mmm, ivf, zwanger zijn, bevallen enz) en we weten over wie we het hebben.jammer maar ze bestaan gewoon om ons heen.

Voor jullie echt meer dan lof om je eigen wereldje te laten zien op zo'n open manier.

manuela, wanneer zijn jullie nu???

voor robin, op naar 2008 meer rust en hopelijk dat mooie wondertje!

cyn

Geplaatst

Leuk verslag Manuela!

En wat een geweldige foto's!

Wat een dotjes heb je zeg van kinderen.

Die shirtjes zijn ook leuk!

Ik heb wel een vermoeden inderdaad over wie je bedoelt met E.

Hahahaha, daar hebben we het volgens mij wel vaker over gehad in dit topic.

Is het dan volgende week al weer de laatste aflevering Manuela?

Van mij mogen er nog wel een stuk of 100 komen ofzo!

Gast estrhalita
Geplaatst

Ziet er gezellig uit zo'n opname dag en ik vind het ook jammer dat het programma al weer ten einde loopt. Super knap van de stellen dat ze meededen aan het programma. Robin ook van jullie (ben er inmiddels ook achter wie jullie zijn). En ook wij horen in onze omgeving veel commentaar over het programma. Maar ja joh dat houdt je altijd en ik denk ook dat er veel jaloezie is hoor.

En wat een kanjers de twee. Super shirtjes trouwens.

Nogmaals super dat jullie hier aan hebben meegewerkt. En Robin op naar 2008. Wij blijven je gewoon volgen en hopen het beste voor jullie (en natuurlijk ook voor de rest)

Groetjes Esther

Geplaatst

Ik schrok me een hoedje toen ik je naam zag Esther :fear2::fear2: ha ha ha

Die shirtjes krijg je van Babyboom als je kindje wordt geboren,lief he,zo hebben we een mooi aandenken,maar dat hadden we toch al.

Morgen en volgende week zijn de laatste twee afleveringen,ook wij hadden er wel honderd willen maken.

marye is door Ruud bedonderd,en dan druk ik me nog heel zachtjes uit !!!

Hij heeft een paar jaar geleden zaadbalkanker gehad en konden daardoor geen kinderen krijgen,ze waren tijdens de opnamens van Babyboom bezig met ivf en dat hebben ze ook laten filmen,er werd nog aan Ruud gevraagt hoe veel hou je van Marye,nou zegt hij,de hele wereld rond en dan nog een keer zo veel hou ik van haar,afgelopen zondag met de laatste opnamens kwam Marye aan het woord omdat ze het hadden over verbroken relaties,daarin vertelde marye dat Ruud haar al ANDERHALF JAAR !!!! bedonderde met een andere vrouw ! en het pijnlijkste voor haar is dat deze vrouw een kind heeft.

Nou,zak daar je broek niet van af ?? zo'n vent wil je toch het liefste even :strangle::Whdatk::slap_1gtk::cussing::smokem2:

Robin,nee we hadden onze eigen camera mee.

Heb je die foto van Conner gezien met C,ha ha ha lachen !!!

Groetjes Manuela

Gast estrhalita
Geplaatst

Nee Manuela ik ben niet die Esther haha. Ik ben gelukkig iemand heel anders.

Jeetje man van die Marye en Ruud. Dat had ik niet verwacht. Wat een ... Je zou hem toch wat. Zo hoor je nog eens de ins en outs he.

Estrhalita is mijn echte naam, maar die wordt vaak verkeerd uitgesproken en hebben we Esther in het leven geroepen.

Geplaatst

nou zeg, die ruud....wat een verschrikkelijk verhaal, opknopen die hap..

Ik vond ze nog wel zo tres sympathiek en leefde echt met hun(lees nu haar) mee..

cyn

Geplaatst

Ik las het op de site van babyboom Manuela, in hun gastenboek.

Het leek me zo'n leuke jongen!

Maar dit vind ik echt onwijs sneu voor haar!

Hopenlijk komt ze een leuke man tegen en kan haar wens uiteindelijk uitkomen!

Geplaatst

Aapje?

Ik dacht dat het aagje was hahahaha.

Nou het komt ook omdat deze mensen een beetje bij ons in de omgeving wonen, vandaar.

Geplaatst

huh, wat erg, ze "leken" idd erg gelukkig en hotel de botel..

Wat een hufter zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!

Grrrrrrrr...

Hij was er zeker niet?

Geplaatst

jeetje wat een verhalen. Dat van die Ruud, dat had ik totaal niet verwacht. Zou je hem inderdaad geen knal voor zijn kop verkopen (sorry bigg boss voor dit taalgebruik). Zij blijft bij hem, ondanks dat hij geen kinderen kan krijgen, en ondertussen gaat hij gewoon lekker vreemd. Eikel.

Sorry dat moest even van mijn hart.

Dat het volgende week alweer de laatste aflevering is, wauw wat is dat snel gegaan. Fijn dat hiermee eindelijk eens publiekelijk een taboe wordt doorbroken. Jammer dat er nog zoveel mensen negatief zijn. Een 'hype" om kinderen te nemen. Waar halen ze het vandaan. Vroeger was het normaal dat je een hele kinderschare had en nu mag je er geen tweede, als je ervoor door de MMM moet? Wat kunnen mensen toch kortzichtig zijn! Gelukkig weten wij wel beter he?

Ik denk wel dat het programma mensen aan het denken zet. Onze omgeving was altijd positief, maar ze zien nu wel wat voor een impact het heeft. Dat kun je nooit duidelijk maken, maar dit programma heeft wel geholpen. Ik hoop dat er meer mensen beseffen dat onvruchtbaarheid een groter probleem van de moderne maatschappij is dan mensen beseffen en dat vooroordelen tot het verleden gaan behoren. Maar de weg zal nog lang zijn ben ik bang.

Manuela,

wat zijn het toch een schatjes! Wel goed verzorgd in de studio als ik de foto's goed zie.

Robin,

you go girl! 2008 wordt het jaar van de brusjes hoor! Laat iedereen maar lekker lullen, dat kunnen wij wel aan hoor. Wij mogen toch zelf wel weten wat we doen, hoe we het doen en tot hoever we gaan. Ze vragen aan een gezond stel wat zo kinderen kan krijgen toch ook niet of ze wel een tweede zouden nemen? Dan heeft niemand het er over.

En als wij bereid zijn om er zover voor te gaan, zal de liefde voor onze kids alleen maar intenser zijn. Wat kun je een kind nou nog meer geven.

corine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden