Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wij hebben onlangs besloten om een IVF poging te gaan doen nadat is gebleken dat het zaad de bottleneck is. Ik vind het behoorlijk eng om al die spuiten en puncties te ondergaan: ik ben echt een schijterd als het om medische handelingen gaat. Zijn er nog meer vrouwen die dat hebben en zo ja:

hoe ga je er mee om, zodat je enigszins ontspannen door het leven gaat :-)?

Wij gaan voor een gesprek in Amersfoort, daar ben ik in december 2009 begonnen met onderzoeken naar mijn cyclus om alles uit te sluiten, maar ben na het eerste bloedprikken gestopt: ging me allemaal te snel en ik schrok erg van de mededeling dat IVF werd aangeraden.

In juli waarschijnlijk op gesprek en dan afwachten wanneer de 1e poging kan beginnen...

Groetjes!

Geplaatst

Marlene,

Allereerst welkom op dit fijne forum. We weten als geen ander hoe spannend en eng het is om aan je 1e poging te beginnen.

Sowieso is het een klap in je gezicht, omdat er min of meer bevestigd wordt dat je op de natuurlijke manier ( waarschijnlijk) niet zwanger kunt raken.

Ik was een echte schijterd wat naalden betreft en zo zijn er hier nog veel meer meiden, die deze angst overwonnen hebben.

Bloedprikken is nog steeds geen hobby, maar we weten waar we het allemaal voor doen.

Inmiddels durf ik zelf de naald in mijn buik te steken en manlief spuit daarna de vloeistof erin.

Je kunt je misschien nog wel herinneren dat je ook eerst de drempel over moest om überhaupt naar je huisarts te gaan... nou zo kun je het nu ook zien... je moet de 1e drempel weer even over. En natuurlijk is dat spannend en het traject is ook zwaar, maar nogmaals.... alles voor het goede doel!

Je kunt het beste alles maar over je heen laten komen ;) De puncties zijn mij echt 100% meegevallen, probeer die gedachte vast te houden. Je leest zoveel horrorverhalen en die blijven het meeste hangen. Maar put ook je energie uit positieve verhalen.

Op dit forum kun je alles kwijt, zowel je gal als je vragen. Daarvoor zijn we hier, want we zitten allemaal tenslotte in hetzelfde schuitje.

Alvast veel succes en hopelijk kun je gauw beginnen.

Groeten Sonja

Geplaatst

hey marlene,

Ik ben ook een bangerik met spuiten bij me zelf maar je gaat het als het goed is leren in het ziekenhuis het gaat nu heel goed bij mij en niet meer bang je leert er mee om te gaan .

heel veel succes,en hopelijk begin je snel met de behandeling.

wij zijn ook net begonnen met de eerste x IVF.

gr jessica

Geplaatst

Welkom hier!

Het spuiten lijkt enorm eng, maar is mij erg meegevallen.

De 1e poging vond ik het elke dag enorm spannend, maar ook omdat de voorlichting niet heel erg duidelijk was. Ik weet van mezelf ook dat ik niet meteen moet roepen 'ik snap het', maar beter de tijd moet nemen om iets te leren....

Maar goed, nadat ik met een lotgenoot had gepraat over het spuiten, en dat het zo zeer deed, hebben we ervaringen uitgewisseld: zij vond het meevallen.

Ik deed het zo: van een afstandje 1, 2, prik (als een dartpijl haast ;-) )

Nu doe ik het zo: ik zet de naald op mijn huid, en duw voorzichtig door. Dat scheelt enorm: ik voel nu bijna niets en ik heb geen blauwe plekken!

Dus: ervaringen uitwisselen is heel belangrijk, en dat kan hier!

Sterkte en groetjes!

Geplaatst

Welkom Marlena,

de eerste spuit is het moeilijkst, vanuit daar gaat het alleen maar beter.

Ik vind de hormonen die je in je lichaam krijgt erger dan de spuit zelf.

De 1ste punctie zag ik verschrikkelijk tegenop, en viel ook tegen, de 2de was een makkie.

Probeer het over je heen te laten komen, je hebt het zelf niet in de hand, go with the flow.

Veel succes verder.

Geplaatst

Dag reageerders,

Wat fijn om (nu al) zoveel harten onder de riem te krijgen en inderdaad niet alleen de horrorstories te horen (wat mijn hoofd P&O wel deed toen ik wilde overleggen over hoe ik het op mijn werk organiseer :cussing:). Als rasechte controlfreak wordt het een fikse uitdaging om het over me heen te laten komen, en tóch ga ik dat proberen. IVF, here we come!

Lieve groeten!

Gast Sannie66
Geplaatst

Hi Marlena,

Allereerst ook een welkom van mij. Ik had ook een enorme naaldenfobie. 3 IVF pogingen (waarvan 1 een escape IUI werd) later, is het nog steeds geen hobby al die naalden... maar het resultaat is er. En dat is waar je het voor doet. En dat heb ik altijd in mijn achterhoofd gehouden, bij elke naald en ook toen het 2x per dag prikken werd...

Kan me ook voorstellen dat het even slikken was dat jullie aangewezen waren op IVF. Dat moet eerst een plek krijgen iid.

By the way: de hormonen vind ik ook vele malen erger en nu ik zwanger ben, is het niet veel beter.. dat de deuren nog in de sponningen zitten is me soms een raadsel ;-)

Suc6 met je 1e poging!

Geplaatst

hoi marlena

welkom op het forum en veel succes met jullie poging

hier ook best wel bang voor naalden

een ander prikken is geen probleem doe ik bijna dagelijks

maar toen die naald in mijn buik moest brak me het zweet uit heb me opgesloten in de badkamer en daar bijna een half uur gezeten

de eerste paar prikken nog wel moeilijk gehad, maar het gaat steeds makkelijker

en tegen de tijd dat je gewend bent kun je weer stoppen haha

ook jij kunt het

veel succes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden