Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Pien en Alice,

had een drukke week, dus heb me even weinig gemeld. Het gaat prima hier! Onzekerheden zijn zeker minder, ik slaap nu ook beter, ben een beetje aan het idee gewend. Hoewel het nog steeds heel onwerkelijk is. Maandagochtend 1e echo, dus dat wordt de grootste bevestiging, ik zie er zo naar uit!! Alice, heb jij niet ook maandag je 1e echo? Of had je die al?

Eergisteren is MvM geweest, en de HcG-test gaf 2 dikke strepen. Dat was natuurlijk ook weer bijzonder en leuk. Ben nu begonnen met urine sparen.

Verder voel ik me goed. Borsten en tepels beginnen gevoeliger te worden. En vooral mijn darmen zijn bezig. Ik heb in plaats van ochtendmisselijkheid last van mijn darmen in de ochtend, diarree. En de rest van de dag opgeblazen gevoel.

Hoe is het met jou Alice? Ik zal gauw eens bijlezen op het forum. En Pien, met jou ook alles goed? Met je kids? Ga jij voor nog een of is het wel mooi zo?

Liefs,

Anne

• Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Anne

Fijn dat je je beter voelt! Spannend de eerste echo! Hoe ver ben je?

Ik heb vorige week mijn intake MvM gehad. Ook twee dikke strepen, leuke bevestiging! Ik ben al een week aan het sparen, ik vind de geur meevallen, maar mijn urine is ook altijd heel licht,ik drink heel veel water, dus ik denk ook dat dat scheelt. Ik heb al een extra krat aangevraagd, want de dagen dat ik thuis ben red ik het niet met 1 fles, die is voor de middag al vol haha.

Ik heb net als jij ook last van mijn darmen, en ook dat opgeblazen gevoel! Mijn eten komt nog steeds makkelijk omhoog! Ik merk nu ook dat vlees me niet echt meer smaakt, terwijl ik echt van een stukje vlees houdt!

En mijn tepels zijn ook gevoelig. Verder voel ik mijn baarmoeder. Geen pijn ofzo, maar ik voel dat ie er zit. Heel maf! Verder ook snel bekaf, na de trap oplopen hoge hartslag, en net of ik een marathon heb gelopen. Maar dat heb ik al meer gehoord, dat schijnt in het begin te zijn, omdat je lichaam zich aanpast!

Ik heb morgen ook mijn eerste echo! Kijken of er een mooi hartje klopt! Heb jij kans op een tweeling? Veel plezier morgen, geniet ervan!

Liefs Alice

Geplaatst

Vanmorgen eerste echo gehad en duidelijk het hartje zien kloppen, heel apart. Er was ook een tweede dooierzakje te zien, maar die is leeg. Dus was bijna een tweeling geworden. Over 2 weken volgende echo, dat is wel fijn, want ik dacht dat ik nu tot de 12 weken moest wachten. En ik lees hier op het forum niet dat andere dames ook na met 8 weken weer een echo hebben.

Verder had ik me een dagje vergist, dus ik heb mijn tikker aangepast, het schuift een dagje op.

He, wel een opluchting hoor, hoewel het nog steeds net zo spannend blijft voorlopig. Maar we zijn zeg maar wel door naar de volgende ronde...

Liefs,

Anne

Geplaatst

Heeee Anne,

Goed nieuws zeg! En als je eenmaal een kloppend hartje hebt gezien is de kans dat het nog misgaat echt een stuk kleiner hoor! Wel apart lijkt me.. dat het er ook gewoon twee hadden kunnen zijn.. Bijzonder he, dat zo'n klein klompje cellen van een paar weken geleden nu al een bloedsomloop heeft! En fijn dat je nog een keer met 8 weken mag komen, had ik overigens ook hoor.. 6 wkn, 8 weken en toen een termijn echo met 11.5 weken ofzo en toen mocht ik terug naar de verloskundige.

Hoe voel je je verder? Al kwaaltjes of valt het mee?

Liefs Pien

(Die blij is wat van je te lezen, was al een paar keer wezen kijken vanmorgen of je al wat had geschreven..)

Geplaatst

Hey Anne

Ik heb ook het hartje zien kloppen! Echt super hè! De rest moet je maar teruglezen in het uitgerekend in februari 2011 topic daar heb ik uitgebreid alles geschreven!

Ik heb ook zo'n dooierzakje! Tgen mij zeiden ze dat iedereen dat heeft, dat ie daar zijn voedsel uithaalt, omdat de placenta nog niet ontwikkeld is. Ik had ook maar 1 eiblaasje groot genoeg voor de eisprong, dus 2 zou bijna niet kunnen.

Raar dat beide ziekenhuizen iets anders zeggen! Waar ben jij onder behandeling!

Ik ben nu wel een stuk geruster hoor, wat Pien zegt is helemaal waar, als het hartje eenmaal klopt word de kans weer kleiner dat het misgaat! Lekker genieten nu!

Liefs Alice

Geplaatst

Hoi Alice,

bij mij zijn er 2 cryo's teruggeplaatst, en die zijn blijkbaar allebei ingenesteld. Dus vandaar die 2 dooierzakjes. In een daarvan zit niks, dus die zal vanzelf verdwijnen. In de andere een duidelijk grijs vlekje met een kloppend hartje.

Verder steeds meer last van vage misselijkheid en licht in mijn hoofd. Gisteren wel gaan werken, maar eerder weggegaan en thuis lekker een uurtje geslapen. Werd eigenlijk best brak wakker, maar knapte weer even op. In de avond kreeg ik hoofdpijn en weer vaag misselijk. Vandaag maar niet gaan werken. Voel me erg moe vooral en had vanmorgen nog steeds hoofdpijn. Die is nu gelukkig weg.

Voel me wel lullig om me ziek te melden, maar ik geloof dat ik op mijn werk toch niet veel doe zo. Mijn man vond het ook beter dat ik thuis bleef, die past echt goed op me, en doet alles voor me. Zo lief!!

Maar we juichen alle kwaaltjes toe, is alleen maar een goed teken!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hoi Anne

Vandaar 2 dooierzakjes! Ik had het dus weer niet goed gelezen. Had ook nog nooit van zo'n dooierzakje gehoord! Wel heel apart hè, allebei ingenesteld, maar eentje nu waarvan het hartje klopt! Had je graag een tweeling gehad?

Voel je je alweer wat beter? Ik had vandaag ook voor de eerste keer last van moeheid. Maar wat je zegt, geeft niets al die klachten, ik heb het er heel graag voor over! Ik mag trouwens maandag alweer. Deze keer naar het streekziekenhuis. Ik hoop dat ik dan weer een echo krijg. Toch wel heel leuk om ff ik je buik te kijken.

Ben jij ook al zo aan het groeien. Ik begin echt al een buikje te krijgen. Zat op een site te kijken naar van die buikbanden. Echt leuk, daar kun je ook je eigen tekst opzetten. Gan ik zeker bestellen straks!

Lekker genieten he meis. Fijn dat je mannetje zo lief voor je is!

Liefs Alice

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden