Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Zijn er mensen die ook na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap een cyclus hebben die compleet in de war is?

Ik ben 13 april 2010 met spoed geopereerd i.v.m. bbz, 14 mei 1e ongi (31 dgn), 05 juni 2e ongi (22 dgn) en nu nog steeds niks. Zit inmiddels op 31 dagen. Mijn normale cyclus was altijd 27 dagen. Moet woensdag naar de gyn en zal het daar wel aangeven wellicht dat hij meer helderheid kan verschaffen.

Ik hoor graag jullie reacties!

Groetjes Bianca

Geplaatst

Hoi Bianca

Wat naar dat je een bbz hebt gehad

Ik had het na een miskraam dat de cyclus een tijdje onregelmatig is geweest

Volgens toen men gyn, heeft het er ook mee te maken, hoe hoog het zwangerschaps hormoon is geweest want als dat nog aanwezig is,kun je het volgens mij nog onregelmatig hebben en daarnaast heeft je lichaam een flinke klap te verduren gehad

Nou hopelijk weet je meer als je naar de gyn toe moet

Groetjes Elvira

Geplaatst

Hoi Elvira,

Na mijn 2 miskramen is mijn cyclus altijd weer gewoon normaal op rijd geweest. Dit is voor het eerst dat het nu zo raar loopt. Voelde mijn eisprong regelmatig maar dan altijd alleen maar aan de linkerkant. Die kant is nu verwijdert.

Er is bij mij ook geen bloed meer geprikt voor de hcg bepaling nadat ik geopereerd was en thuis was gekomen.

Ben sinds een week of 2 super duizelig en ook behoorlijk misselijk. Weet niet of dat er ook mee te maken heeft? Verder heb ik geen kwaaltjes. Dus het zal vast niks raars zijn.

Groetjes Bianca

Geplaatst

Hoi Bianca,

Ik heb ook een bbz gehad, zoals je weet ;-)

Mijn cyclus was altijd al onregelmatig, dus mij viel het niet zo op.... De eerste cyclus na de bbz duurde langer, ongeveer 5 weken en die keer erna ook zoiets. Maar ik lees overal dat het normaal is dat je cyclus soms wat in de war is door alles wat er gebeurd is. Ik hoop dat het snel weer op orde is!

Ik zie dat je bijna de uitslag krijgt van het chromosomen-onderzoek. Spannend zeg!! Ben erg benieuwd....

Liefs Mob

Geplaatst

He! wat rot zeg dat je een bbz hebt gehad.

Ik heb 2 maal een bbz gehad, en de eerste menstruatie duurde wat langer, daarna zat er toch ook wel een dag of wat verschil in, terwijl ik daarvoor exact een 28 dagen cyclus had.

Geplaatst

Ik heb na mijn bbz vorig jaar ook een iets onregelmatigere cyclus gehad. Was eerst altijd 28 dagen en toen enkele keren 25 dagen. daarna toch weer meestal 27/28.

Zo te zien krijg je bijna de uitslag van je chromosomen-onderzoek!! Spannend zeg. Hoe lang duurt het eigenlijk voor je de uitslag hebt??Bij ons gaan ze volgende week wrs. ook het chromosomen-onderzoek doen. Dus ik ben wel benieuwd!

Geplaatst

@ mob; wat lijkt jouw verleden toch veel op die van mij!!!(helaas eigenlijk)

Ook zwanger na intake ivf, zwanger na begin decapeptyl, ook een bbz..... Had altijd het idee dat bij ons alles anders loopt als normaal.Super dat je nu dus zwanger bent. Wel spannend of niet??

Vind het zelf wel fijn dat ik nu door mijn bbz meestal heel snel al een echo en/of bloedonderzoek krijg. Helaas toch nog 2x dus een miskraam gehad.

Geplaatst

@ wannabe Wij hebben 3 maanden moeten wachten op de uitslag. Dit schijnt normaal te zijn hoor dat je zolang moet wachten. Spannend hoor als jullie ook een chromo onderzoek krijgen. Hebben ze bij jullie ook een reden gegeven waarom ze dat willen gaan doen?

Bij ons vanwegen de miskramen en toen uiteindelijk ook nog een bbz, maar toen was het bloed al afgenomen, dus men ging eigenlijk uit van 3 miskramen i.p.v. 2 + bbz.

Hoop wel dat mijn cyclus weer normaal gaat worden hoor, vindt dit maar niks. Kan er nu geen touw aan vast knopen.

@Mob, Hoop dat de gyn er van de week meer van zal weten, zal vast wel normaal zijn dat de boel in de war is.

Hoe voel jij je nu?? Nu je gelukkig zwanger bent, hoop voor je dat het allemaal goed mag gaan en dat je straks een prachtig klein kindje in je armen mag houden. Na al die ellende is het je zeker wel gegund hoor. Ik gun het je van harte hoor.

Liefs Bianca

Geplaatst

@wannabemom, ja lijkt idd op elkaar! Zo zie je maar weer.... we staan er niet alleen voor... En nu ben ik zwanger ja. Ik vind het super, maar ik ben ook zo bang voor een miskraam... Donderdag een echo en ik hoop echt dat ze al een vruchtzakje zien. Ik heb niet het gevoel dat het nu weer een bbz is, dat voelde toen heel anders. Heel veel krampen en bloedverlies en dat heb ik nu niet. Dus heb goede hoop.

Ik hoop echt dat jij ook weer snel zwanger mag zijn en dat het dan wel goed mag gaan!

@Bianca, dank je voor je lieve woorden. We gunnen het elkaar allemaal zo en het is zo oneerlijk soms hoe dingen lopen....

Lieve meiden, denk aan jullie en blijf jullie volgen!

xx Mob

Geplaatst

@kossie: ik heb nu dus 2x zeker een miskraam gehad. En een keer een bbz.

Maar misschien ook al eerder nog een miskraam. 2,5 jaar geleden(toen waren we nog niet in het z'huis)na 1,5 jaar gestopt met de pil werd ik gewoon rond mijn menstruatie-dag ongesteld. alleen bleef ik toen ruim 2 weken vloeien. Toen kreeg ik ineens erg veel pijn in mijn buik aan een kant. Moest echt op bed gaan liggen. Naar de huisarts geweest; een inwendig onderzoekje gehad, maar ze kon niks vinden. Toen medicijnen gehad(provera) en toen nog bijna 10 dagen gevloeid en ook redelijk wat pijn gehad. Net toen ik zoiets had van...zou ik nog eens op controle gaan was het over. Achteraf is het natuurlijk moeilijk om te zeggen wat het was. Maar ik denk zelf dat er toen ook al iets geweest is.

We hebben zelf ook aangegeven nu verder onderzoek te doen. Dan weten we tenminste weer iets meer. Vind het ook spannend wat er dan uit zou komen.

Geplaatst

Goedemorgen Dames,

Nou we zijn bij de gyn geweest. De uitslag van het chromosomen onderzoek was helaas nog niet binnen. Denk je na 3 maanden wachten wat te horen, is het er nog niet. Kan nog wel een week of 2-3 duren.

Dat mijn cyclus in de war is is heel normaal na alles wat er gebeurt is.

We mogen weer opnieuw in het iui traject gaan starten, hebben wel een iets verhoogde kans op een bbz, maar dat is nu geen reden om voor een andere optie te kiezen. We mogen de 17e voor de 1e follikel meting. Weer spannend dus. Laten we er maar weer het beste van hopen.

Nou meiden dit was even een snelle update van ons.

Liefs Bianca

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden