Ga naar inhoud

welke kleur voor een baby kamer ????

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo luitjes ?

ik ben me suf aan het piekeren over de kleur van de babykamer

ik heb een leuk kinderkamertje gezien van wit met zilveren accenten

maar nu weet ik dus echt niet hoe ik er een mooie bijpassende kleur bij moet kiezen

ik neig zelf erg naar donker /hard paars

maar kan dat en voor een meisje en voor een jongen?

wat vinden jullie

en wat zijn jullie zelf van plan qua kleur

ben benieuwd naar jullie ideeen

Geplaatst

Lijkt mij mooi, wij hebben zelf gekozen voor donkerpaars en rood in combinatie met een bruintint (ivm met de stam van de behangboom) en wit, voor een jongen. Donkerpaars combineert ook mooi met aqua, limegroen of oranje accessoires, dan heb je er een lekker fris tintje bij. Koeka heeft supermooie donkerpaarse dekentjes en verschoonkussenhoezen en bijpassende lakentjes, die hebben wij er ook bij en het staat prachtig. Succes! Nic

Geplaatst

Bij zilver past bijna alles. Je kunt de overhand dan zilver, wit en donker paars doen.

Als het een jongen wordt kun je aqua blauwe accessoires doen en bij een meiske fuchsia... altijd goed toch?

Ik vind zelf het behang van pip zo leuk, voor aan één zijde.

Maar goed, we zullen eerst eens zien hoe de echo is vanmiddag voordat al mijn dromen al in het water liggen...

Nic, jou kamertje heb ik eens op een foto gezien hier op het forum.

Echt heel mooi en vooral creatief!

Geplaatst

Wit met zilver vind ik voor een kamer wel heel mooi en fris. Kan ook voor zowel een jongen als een meisje.

Qua kleuren, tja, wij hebben gewacht tot we wisten of het een jongen of meisje zou worden. Toen het dus een meisje bleek te zijn ben ik met roze kleuren helemaal los gegaan :-)

Nog wat leuke winnie de pooh spulletjes erbij, en klaar waren we.

Nu weer een meisje op komst dus de kamer blijft zoals die is.

Succes met zoeken en ik ben benieuwd naar het resultaat!

Geplaatst

Hoi Pleun,

Leuk he, over kleuren fantaseren. Bij zilver past heel veel gelukkig en kun je veel kanten mee uit. Het is maar net wat je zelf mooi vindt!

Op internet op sites van verffabrikanten zoals Flexa en in de verf/decoratiewinkels vind je veel kleur ideeen. Zij zetten dan al een aantal kleurcombinaties bij elkaar.

Willen jullie weten welk geslacht jullie kindje heeft?

Hoe gaan jullie het doen met de raambekleding?

Wij weten het geslacht niet en hebben gekozen voor een 2tal muren met gestreept behang (dit kan in de lengte en breedte) in het limegroen-lichtbruin/zilverachtig-turqoise en beige en deze kleuren op de twee resterende muren terug laten komen (een grote muur lime groen en een kleine turqoise).

De gordijnen en het rolgordijn hebben we rustig gehouden, door de kleur beige te kiezen met een klein streepje limegroen in de gordijnen erbij.

Succes met deze leuke keuzes!

Groetjes, Astrid

Geplaatst

het kamertje wat ik gezien heb is van de babydump

interbaby ambiente

op de foto hebben ze er mint groen bij maar dat is niet echt mijn kleur

ik denk voor raam bekleding aan een verduisterend rolgordijn en dan effe gordijnen er bij voor de sfeer

maar ook dit kan nog alle kanten op

Geplaatst

Hoi pleun

Paars is een mooie kleur hoor.

Wij hebben ook voor paars gekozen en voor de rest hebben we alles van woezel en pip. Sinds vorrige week weten we dat het een jongen is. Maar toen was de babykamer dus al klaar. Wij hebben paars met donkerpaars/rood.

En de meubels zijn wit. Het staat allemaal wel heel erg leuk.

Succes met kiezen.

Geplaatst

Paars kan heel goed met wit en zilver toch!? Kan ook voor een meisje en een jongen. Je zou de tint paars dan inderdaad kunnen varieren.

Wat wij belangrijk vonden was om het kamertje rustig te houden qua kleuren. We hebben witte meubeltjes (niet hardwit, meer roomwit) en alle muren zijn soort ecru gespachteld. Dan met de aankleding (lampekap, hemeltje en beddegoed) wat donkerrode accenten. Het wordt toch al gauw nog best druk, met je verzorgingsproducten, een knuffeltje etc.

We hebben niks voor het raam. Aan de buitenkant zo'n zonweringsding en een verduisteringsgordijn aan de binnenkant (die er helemaal niet bij past, maar als die dicht is zie je toch niks meer).

Leuk he, met het kamertje bezig zijn!

Gast Sannie66
Geplaatst

Hi Pleuntje,

Aangezien ik nogal anti-roze ben, en we weten dat het een meisje wordt, gaan we voor wit/aubergine...

Geplaatst

hoi pleun

ten eerste leuke kamer hoor die ambiente daar zaten wij ook over te twijfelen

hebben toch voor focus gekozen ivm de opbergruimte

zitten meer planken in

paars past er prima bij en kan voor beide

als het een meisje is kan je er fel roze bij doen en bij een jongen fel blauw steekt mooi af

hier bij babydump hadden ze de kamer ambiente ingericht met zwart/wit van tijgertje ook heel mooi maar kost wat

zelf hoor ik woensdag wat wij verwachten

heb al verschillende ideen maar dit kan zo weer veranderen

voor een jongen vind ik blauw/grijs/wit mooi

en voor een meisje romantisch wit/grijs met een paar licht roze accenten

maar zoals ik zeg ik verander nogal dacht eerst ook aan paars

veel succes

Geplaatst

Hoi Pleun,

Wij hebben de muren zilvergrijs behangen en hebben witte hoogglans meubeltjes.

Voor een meisje zouden we gekozen hebben voor paarse accessoires, nu we weten dat het een jongen wordt gaan we vooor een mooie blauwtint of turquoise.

Geplaatst

wit en zilver met paars kan altijd!

Zelf hebben wij een heel rustig kamertje, witte meubels, donkerhouten vloer en een geweldige wallpaper van pip met grijzige-ecru achtergrond en wit printje achter de commode, lijkt net geborduurd. De rest van de muren zijn wit.

We weten wat het wordt, maar wilden geen roze of blauwe kamer.

Geplaatst

ik hoop vol te houden aan mijn wens om het geslacht niet te willen weten tot aan de bevalling

ik hoop maar dat ik het niet zelf ga zien op de echo dan is de lol er een beetje af

ik heb zoiets van er is al zoveel gepland en gestuctureerd laat het geslacht maar een verrassing zijn

dus daarom dat mn kamertje een onpartijdige inslag moet hebben

Geplaatst

haha pleun, dat wilde ik ook, maar als je daar ligt met die 2o weken echo en de verloskundige zegt: ik heb gezien wat het is, willen jullie het weten..

hahaha een JAA toch maar wel :D

Geplaatst

764765252_5_JPCu.jpeg

Dit is onze babykamer, We hebben inmiddels wel andere gordijnen want deze zijn veel te licht omdat de zon sochtends in julians kamertje schijnt.

liefs

Geplaatst

ahhh dees die is echt wel mooi

@ beppie daar ben ik dus ook zo bang voor daarom hoop ik vast te kunnen houden aan mijn voornemen

Geplaatst

Toen wij begonnen met de kamer wisten we nog niet wat het ging worden, dus alles is met neutrale kleuren en ik ben gek op bruintinten. Maar dat vond ik te sober worden en de meubels zijn bij ons heel heel licht geel met wat dondere bladen. Op het plafond hebben we een hele licht kleur blauw en met sjablonen wolkjes, vlinders en duiven gemaakt.

Foto-ACOD4LZW-1.jpg

Foto-XEUN6QK3.jpg

• 2 weken later...
Geplaatst

hoi hoi

ff met jullie delen

de babykamer/hoekje!

Foto-FEOU4436.jpg

sinds gisteren helemaal af, wiegje op gemaakt en al!

De basis is wit/roomwit en het behang glimmend grijs en we hebben verschillende kleuren aankleedkussen hoezen lime groen/oranje en rood en in het dekentje zit ook groen en oranje!

Allemaal wel erg leuk hoor dat het klaar is, zo lief allemaal!

Liefs claudia

Geplaatst

Mooie kamer Claudia! Jij schiet al lekker op zeg! Gaat het goed met je zwangerschap?

Liefs, Jane

Geplaatst

Bedankt jane

Het gaat best goed nu de zwangerschap

3x in de week naar het ziekenhuis voor ctg's en echo maar die zijn allemaal heel goed gelukkig!!

En heb weinig kwaaltjes dus gaat best lekker nu!

hoe is het met Eva en Finn, groeien zeker als kool?

Liefs claudia

Geplaatst

Fijn dat er zo goed voor jou en je kleintje gezorgd wordt. Succes met de laatste loodjes!

Liefs, Jane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden