Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Aarghhh... heel verhaal getypt, alles weg.

Bedankt voor jullie steun, meiden. Heb inmiddels het hele internet alweer afgezocht en als je maar lang genoeg zoekt, vind je altijd wel een scenario dat in je straatje past maar dat zijn altijd wel de uitzonderingsverhalen, helaas...

Jeanine, wat betreft de punctie: Een uur voor de punctie slik je thuis een kalmerend middel. Daar word je suf en relaxed van. Als je in het zh komt, krijg je een pijnstillende injectie in je bil. En dat was 't. Niet veel, he? Zou van mij best meer mogen. Iedereen heeft z'n eigen pijngrens maar ik denk dat het over het algemeen wel gaat. Niet leuk en zeker niet iets wat je dagelijks wilt ondergaan, maar vrijwel iedereen op dit forum heeft ooit wel eens een punctie gehad en we kunnen het allemaal navertellen. Een verpleegkundige zei ooit: Als iedere vrouw bij wie we een punctie doen, de boel bij elkaar gilt, zou ik dit werk niet kunnen doen. Voordeel is dat het snel gaat,dat ze je vertellen hoe je moet ademen en dat je de pijn weer snel vergeet. Als je er echt bang voor bent, moet je dat zeker aankaarten. Misschien zijn er extra pijnbestrijdingsmethoden mogelijk. Echt doen, hoor. Als je verkrampt raakt of in paniek, duurt het alleen maar langer. Rustig ademen en ontspannen is de helft.

O ja, ik ga trouwens niet meteen door, neem even een maandje pauze. hoop dat ik maart/april weer kan starten. Fijne avond, meiden!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Elliebellie, ik hoop dat je nog steeds niet ongi ben.

Ik heb nu 1 eitje van 15 a 16 mm en heb zaterdag de iui het is echt magertjes zeg bah

Geplaatst

Hoi Medusa, kan me nu wel voorstellen dat je daarvan baalt. Als je altijd op een bepaalde manier reageert op een bepaalde dosis hormonen, dan is het wel heel zuur als het resultaat ineens anders is.

Nee, nog niet ongesteld en, nog gekker, vanochtend weer + 0.2 graad erbij, dus ik zit weer keurig op 37.0... Geen idee wat daar aan de hand is, maar ik gebruik utrogestan en die houdt ook je temp kunstmatig hoog dus kan er nog geen conclusies aan verbinden, helaas.

Fijne dag!

Geplaatst

Hey elliebellie, hmmm ik zou zelf ook noooooooit zo tempraturen, het kan zo schommlen en meerdre oorzaken hebben waarom je temp. wisselt, meid heb noig steeds hoop voor je.

Ja ik probeer toch positief te zijn en we gaan gewoon weer de ww in zaterdag en dan zien we wel, niet geschoten altijd mis

x

Geplaatst

Oh oh, Elliebellie, wat spannend! Ga je het echt uithouden tot vrijdag? En Medusa, je hoeft maar één eitje en één zaadje te hebben! Dus gewoon goeie hoop houden hoor!

Ellie, dank voor je verhaal. Die verdoving klinkt inderdaad magertjes. Maar goed, het zal niet erger zijn dan een bevalling, dus daar ga ik me maar aan vasthouden. Maar ik zal tegen die tijd wel even aangeven dat ze me wat mij betreft plat mogen spuiten haha.

Ik was vandaag in het ziekenhuis. Ik begin morgen weer met spuiten. Ik blijf het raar vinden dat ze hier op de derde dag beginnen, terwijl ze in hilversum op dag 1 al begonnen te spuiten. Maar ach, laat maar gaan. Ik had een erg aardige dokter. Ze gaf aan dat ze de wens gezien had om voor ivf te gaan. Maar, zei zei, eigenlijk was het in ons geval zonde om niet alle iui's op te maken. We hadden tenslotte een kindje ermee gekregen. Dussss..... ze zei dat ze ons wel op de lijst van maart zou zetten, dus ik mag wél mee, maar ze wilde proberen om voor die tijd toch nog de twee resterende iui's te doen. Deze dus, binnen nu en twee weken. Dan dus nog één en dan direct door (zonder wachttijd) met ivf. Dan bleven we wel steeds bezig opeenvolgend, en grepen ook alle kansen. Dus daar was ik uiteindelijk ook erg tevreden mee. Want de verpleegkundige zei toen al dat ivf ongeveer eind maart begin april zou worden. Dus dan zouden we misschien een paar weken stil liggen. En dat gaan we dus nu niet doen.

Ik ben blij en ga vol goede moed verder!

Groeten en allebei héél veel succes! Ik duim voor jullie!

Geplaatst

Heee, zou toch wat zijn als we allebei tegelijk opgingen met ivf eind maart/begin april want daar zal het bij mij ook op uitdraaien, kom ik je toch nog tegen in de Last Chance Saloon. O nee, mocht ik niet zeggen, he, haha. Komt door de plek van de poli, denk ik. Aan het einde van een doodlopende gang, als je daar zit, kun je echt geen kant meer op. Wat fijn voor je dat je alle kansen kunt benutten met iui en dan aansluitend ivf. Hopelijk is het niet eens nodig! Maar, om je een hart onder de riem te steken: Ik vind de ivf procedure lichamelijk/geestelijk niet zwaarder dan iui, dat wil zeggen: tot aan de terugplaatsing, dan wordt het een heel ander verhaal. De wachtweken na de terugplaatsing zijn een gruwel. Maar tot die tijd, niets aan de hand. Ik heb denk ik echt mazzel dat ik totaal geen last heb van de hormonen en voor iui moet je ook om de dag naar het ziekenhuis, dus ik zie 't verschil niet zo.

Ja, ik ga 't echt volhouden tot vrijdag want ik vind een negatieve test erger dan ongesteld worden. En vaak word ik na een negatieve test binnen 10 minuten ongesteld, grrrr. Vrijdag is nog erg vroeg, want dat is pas twee weken na de terugplaatsing. Ik heb ook echt maar EEN testje in huis. Ik haal ze bij het Kruidvat en de tests zijn prima maar ik vind dat zo'n nare, rommelige, goedkoop aandoende schreeuwerige winkel, dat ik er maar zo weinig mogelijk naartoe wil. Nou, dat komt dan mooi uit.

Wel weer last van m'n buik vandaag hoor, al de derde dag op rij menstruatiekrampen en steekjes en gerommel. Bij m'n vorige ivf werd ik ook pas op dag 15 na de punctie ongesteld, komt door die bollen, en ik zit nu op dag 12 dus nog even door blijven tempen en duimen.

Fijne avond allebei!

Geplaatst

Hoi Jeanine, wat ontzettend lief van je! Ik heb nog niet getest, ik durf nog steeds niet. Wilde net al het ziekenhuis bellen voor, tja, advies? Om te vragen hoe lang de utrogestan een menstruatie kunnen tegenhouden, of ik een kans maak, haha, of ze dat kunnen ruiken over de telefoon. En ik weet precies wat ze gaan zeggen: ga maar een testje doen. Mijn vriend zei net ook: wacht nog maar een paar dagen. Dus dat ga ik braaf doen, maar echt, de zenuwen gieren door m'n lijf. Laat mij nog maar even op de roze wolk. De klap is hard genoeg als ik weer neerkom. Maar pfff, wat is het moeilijk. Temp nog steeds hoog maar wel 0.1 graad gezakt. Is op zich niet schokkend, had slecht geslapen vannacht dus dat kan ermee te maken hebben.

En hoe is het met jullie?

Geplaatst

Dat je het vol kan houden!!!! Ik zou gek worden en had waarschijnlijk gisteren al getest! Nu moet ik altijd grootverpakkingen kopen omdat ik geen geduld heb en niet kan wachten. En mijn man zegt dan als ik thuiskom: en, ga je testen? Hij is ook altijd hartstikke nieuwsgierig.

Maar je zit nu toch 14 dagen na de terugplaatsing? Dan zou het toch gewoon moeten kunnen? En de temperatuur is toch maar een héél klein beetje gezakt. Oh oh, gelijk schrijven als je getest hebt hé!

Hier verder alles z'n gangetje. Ik ben aan het spuiten en moet maandag weer terug.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Haha, kop in het zand en gaan!!! Ik was vanmiddag nota bene nog in een Kruidvat voor iets anders (op de Gijsbrecht, die is minder erg dan in Hilvertshof) en ik twijfelde wel even maar de dochter van een vriendin van ons stond achter de kassa dus ik vond het geen strak plan :-))

Ik meld me hoe dan ook op zondag. Succes met het spuiten. Maandag je FM?

Geplaatst

Knap van je hoor! Ik ken Kruidvat op de gijsbrecht niet, dus ik zou het niet weten! Ik ga zondag hier lezen hoe het ervoor staat!

Medusa, succes morgen!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Oooo Elliebellie wat kanp dat ej nig niet getest heb, EN je heb de vrijdag gehaald zonder ongi te worden pfffff doodzenuwachtig zeg, hoop toch snel positief nieuws te lezen van je :-)

Jeanine, ik moet altijd op dag 3 beginnen met spuiten nooit eerder.

ja morgen de IUI ik wil er deze keer heel relaxed ingaan en niet teveel mee bezig zijn, wordt er alleen maar gek van

X

Geplaatst

Dag meiden,

Helaas, vanochtend negatief getest op dag 16 na de inseminatie, dus ondanks dat mijn menstruatie uitblijft en mijn temp nog steeds verhoogd is, heb ik er geen vertrouwen meer in. Ik haat die bollen!! Grrrr. Ga vanmiddag naar een vriendin en ik schat dat de wijn om drie uur opengaat. Even wat anders. Ik ga nu een paar pauzemaanden in om mezelf weer op te laden voor de derde en laatste ivf-poging. Ben enorm teleurgesteld maar je doet er helaas niets aan. Ik zal af en toe nog wel bijlezen op het forum, maar verder wil ik echt even de zinnen verzetten.

Medusa: Ik hoop dat je gisteren een geslaagde inseminatie hebt gehad. Jeanine, succes met je volgende iui en wie weet tot over een paar maanden in het ziekenhuis...

Bedankt voor jullie medeleven, deed me echt goed.

Liefs voor jullie beiden!

Geplaatst

Oooo meid wat erg, ik begrijp heel goed ff je zinnen verzetten en je weer opnieuw opladen voor nieuwe poging.

Heel veel sterkte daarmee

Liefs Medusa

Geplaatst

Er zijn hier berichten weg. er was een nieuwkomer in ons forum waarop medusa en ik allebei gereageerd hadden. Opeens zijn al die berichten weg? Kan iemand die berichten terugplaatsen?

groet,

Jeanine

Geplaatst

Jeanine, die berichten zijn definitief weg, er is wat met de server gebeurd gister, alle berichten van maandag zijn verdwenen.

Hoe gaat het met je??? wanneer hjeb je de fm??

Geplaatst

He Dames,

Nou ik moest me opnieuw aanmelden, mijn account deed het niet meer!

Maar ik ben er weer hoor! Alleen zijn de berichten inderdaad verdwenen...

Hopelijk gaat met jullie alles goed!!

Geplaatst

Hoi!

Nou, dan ga ik even opnieuw typen.

Schepster, je verhaal is echt naar om te lezen. wat een gedoe heb je al gehad zeg! Ik 'loop' sinds kort in Blaricum. Ik moet nog even wennen, maar ik heb wel een goed gevoel bij alle mensen daar. Ik ben zwanger geraakt van mijn vierde iui van mijn zoontje. Die is inmiddels tien maanden. 2 maanden na zijn geboorte zijn we begonnen voor een broertje of zusje. Inmiddels ben ik bezig met poging 5. 6 volgt hopelijk direct hierna en op de bijeenkomst van 3 maart zijn wij ook aanwezig om na poging 6 gelijk door te gaan voor ivf. Ik moet je zeggen dat mijn hoop op iui een beetje verdwenen is en mijn hoop gevestigd is op ivf. Alhoewel ik hoop dat voor jou en voor mij ivf bespaard gaat blijven. Maar ik denk toch echt dat ik dat traject in zal moeten.

Maar laten we vooral de hoop niet opgeven en proberen het luchtig te zien. Hoe moeilijk dat ook is!!! Ik heb natuurlijk makkelijker praten, omdat ik al een prachtig klein kereltje heb gekregen. Mij vielen de pogingen voor hem zwaarder dan nu. Misschien komt dat doordat de druk eraf is dat ik nooit moeder zal worden. Wie zal het zeggen.

Je oude bericht is weg, dus ik zie je vragen niet meer. Maar vraag vooral raak. Dat doen we hier allemaal. Of spuug gewoon je gal, dat is ook soms lekker.

Medusa, Ik ben afgelopen maandag geweest en er was nog geen beweging. Veel eitjes, maar geen die wilde groeien. Ik moest bloed gaan prikken, omdat ze daar blijkbaar de activiteit in kunnen zien. Toen hebben ze besloten dat ik nog steeds 100 moet blijven spuiten. Morgen opnieuw meting, opnieuw bloedprikken en dan kijken ze of ze gaan verhogen. Dus het is weer afwachten. Ik ben benieuwd wanner ik de iui kan hebben. Het weekend ga ik naar mijn ouders in limburg, dus als maandag de iui is, moet ik zaterdag daar naar het ziekenhuis voor de pregnyl spuit. Morgen weet ik dus meer. Hoe voel jij je?

groet,

Jeanine

Geplaatst

Wederom welkom Schepster :-) Ik weet ook niet meer wat we gezegd hebben, weet nog wel dat jullie inderdaad al erg lang bezig zijn en dat je bent begonnen met spuiten voor jullie 6e en laatste iui poging, hoe lang doe jij altijd ongeveer met spuiten tot je de IUI heb??

Jeanine, moet dat in het zh de pregnyl??? doe ik altijd zelf das rot om ff voor 1 prikkie naar het zh te moeten gaan.

Hoop wel dat er wat meer aktie komt bij de follikels.

Ach ja ik zit op wd4 dus hoe kan je je voelen volgens mij kan er nog geen innesteling plaats gevonden hebben, voel wel het 1 en ander aan steken en beetje ongi gevoel, pas vanaf volgende week gaat het echt spelen he de 1e week gaat eigenlijk zo voorbij

liefs Medusa

Geplaatst

Hoi Jeanine en uiteraard alle anderen!

Dank voor het nogmaals sturen van het bericht, ik had het inderdaad niet kunnen lezen...

Spannende tijd weer he!! Ik hoop voor je dat het deze keer raak is.

Weet niet of je trouwens zelf moeite hebt met injecties? Anders kun je wellicht vragen of ze prikles pregnyl kunnen geven in Blaricum.

Ik heb het ooit een keer gehad dat ik ook een weekend weg was, en toen hebben ze me die prikles gegeven. Inmiddels ben ik over mijn spuitangst heen, en doe ik de pregnyl ook zelf. Scheelt voor mij toch ook weer een ritje naar het ziekenhuis! Wellicht een tip.

Maandag as heb ik weer eerste afspraak in het ziekenhuis. Dan weer een echo, en bloedafname. Woensdag tweede afspraak, en dan zien we weer verder.

Zelf vind ik het wel spannend. Ik hoop toch dat deze keer raak is, zodat ik niet voor de IVF wil. Daar zie ik echt tegenop. Ik raak af en toe echt gefrustreerd ervan, ik snap het ook niet dat ik ooit spontaan zwanger ben geraakt, en nu lukt het iedere keer niet.

Overigens was de spontane zwangerschap ook best traumatisch. Wij zaten midden in het medische circuit (na 2 jaar proberen), toen we op vakantie waren in Egypte. Daar deden we een nijlcruise, en in een van de vele tempels was er een afbeelding van een Egyptische god met een enorme je weet wel. Het verhaal ging dat als vrouwen moeilijk zwanger raakten, en ze daar overheen wreven, ze zwanger raakten. Wij waren op dat moment met een groep, maar later zijn we samen teruggegaan en heb ik snel met mijn hand over die muur gewreven. Toen we terug kwamen van vakantie ben ik weer gewoon aan het werk gegaan. Twee weken later moest ik ongesteld worden, en ik had wel buikkrampen, maar ik vloeide niet. Ik had ook echt totaal niets in de gaten, en toen ik 6 dagen overtijd was heb ik toch maar een test gedaan (een van de zovelen, als ik weer eens 1 dag te laat was met menstrueren stond ik nl al klaar met een test, met iedere keer negatief resultaat). Die was echt binnen 10 seconden positief!! Ik wist niet wat me overkwam. Gelijk het ziekenhuis gebeld, en kon met 7 wkn al een echo laten maken. Bij 6,5 week kreeg ik echt een ontzettende bloeding, en ik verloor iets ter grote van een walnoot. Ik gelijk de dokter gebeld, kon terecht. Hij heeft me getoucheerd, en zei dat mijn baarmoedermond wat gesloten voelde, en hij was bang dat ik een miskraam had gehad. Hij had me wel geadviseerd naar het ziekenhuis te gaan voor die echo (ik had die afspraak toch staan), om te kijken of alles meegekomen was. Ik was echt zo verdrietig. Was het na twee jaar eindelijk raak, eindigde het zo. Ik bij 7 weken naar het ziekenhuis, krijg ik daar die echo, wat blijkt, een vruchtje met een kloppend hartje!!! Alles was goed, maar omdat ik nog steeds bloedverlies had, moest ik bij 9 weken weer terugkomen. Zoals jullie je kunnen voorstellen was ik echt superblij, ik was nog zwanger en alles was goed. Echter twee weken later bij de volgende echo, klopte het hartje niet meer. Het vruchtje was gestopt met groeien bij 7 weken en 4 dagen. Wat er dan door je heen gaat is echt onbeschrijfelijk. Ik was echt zo verdrietig. Gelijk gecuretteerd en alles. Daarna een jaar zelf weer geprobeerd, want ik was toch spontaan zwanger geworden. Uiteindelijk toch weer naar het ziekenhuis gegaan. Begin vorig jaar 1e en 2e poging met IUI, totdat mijn contract niet verlengd werd. Even mijn wereld op z'n kop. Sinds juni vorig jaar weer nieuw werk, en vanaf oktober weer begonnen. En daar zijn we nu.... Ik hoop echt zo dat deze poging gaat lukken... Ik ben er zo klaar voor, maar dat zal voor jullie niet minder zijn.

Het is wel erg fijn dat ik zo mijn verhaal kwijt kan, het maakt het een stuk dragelijker... Je weet dat er ook meer mensen zijn die dit meemaken.

Ik hoop dat voor jullie ook alles gaat lukken en dat we uiteindelijk allemaal zwanger raken.

Maar spannend is het wel!!

Trouwens kijken of dit bericht lang blijft staan :-)

Fijne avond voor jullie en fijn dat ik mijn verhaal mag vertellen!!

Geplaatst

Hoi!

Sorry hoor, maar ik moest even enorm lachen bij die Egyptenaar met die grote ahum. Ik zag ons al nijlcruises organiseren met de ivfmoeders.nl en allemaal langs die ahum gaan staan wrijven.

Maar daarna komt natuurlijk een enorm tragisch verhaal. Ik kan me voorstellen dat dat echt vreselijk is als je al zo lang bezig bent, dan weer de hoop dat het toch goed is en dat dan toch weer niet blijkt te zijn. Ik hoop echt voor je dat het nu beter gaan.

Als je maandag moet en woensdag weer, dan zit je waarschijnlijk nu in je eerste ongesteldheidsweek. Dus dan heb je misschien volgende week vrijdag of de maandag erna inseminatie. Dan zitten we half half gelijk op het wachtbankje. De eerste week vind ik nog gaan, maar de tweede wordt altijd een drama. Ik test standaard drie dagen te vroeg, en dat probeer ik nu ECHT NIET MEER TE DOEN!!!

Maar goed, zover is het nog niet.

En dan die pregnyl.. Tja... de puregon is lekker makkelijk, maar die pregnyl vind ik toch maar een vervelende 'echte' spuit. Ik zie me dat zelf niet echt doen en Ruud eigenlijk ook niet. En ik denk dan steeds: ach, die ene keer in de maand? Maar misschien moet ik er toch eens aan gaan geloven. Ik ben bang dat ik ze verkeerd mix, of dat ik die dikke spuit drie keer opnieuw moet spuiten, of dat ik hem eruit trek zodra ik de vloeistof voel. Dat soort dingen. Ik vind die spuit soms best pijnlijk moet ik zeggen. In het ziekenhuis kijk ik dan gewoon niet en jast ze hem zo erin. Dus er zit nog een beetje weerstand wat die spuit betreft...

Medusa, je kan inderdaad nog vanalles voelen. Toen ik een maand stil lag, ging ik eens opletten wat ik dan voelde en dan voelde ik ook vanalles. Dus ik ga proberen me daar niet meer mee bezig te houden. Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan....

Geplaatst

Ik zie net jouw bericht Medusa!

Meestal spuit ik een dag of 9 a 10 75e.

Maar heb ook wel eens een dag of twee 50e gespoten, omdat de eitjes dan snel groeide...

Geplaatst

Leuk verhaal he die Egyptenaar! Overigens adviseer ik met klem om in deze periode niet af te reizen naar Luxor!

Hadden we mooi failliet geweest als we nijlcruises voor IVF moeders hadden georganiseerd...

Toen wij trouwens gingen testen toen, en het was positief had ik nooit meer gedacht hoor aan die Egyptenaar. Totdat ik foto's ging plakken (en ik dus positief had getest), en die foto's tegenkwam. Toen dacht ik er pas weer aan! Tja en dan vraag je je af hoe het toch komt... Maar het blijft een leuk verhaal. Elke keer als ik die foto weer zie, voel ik me wel intens gelukkig!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden