Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje meid wat een verhaal, en ik moet inderdaad ook wel ff grinnikken over die egyptenaar met zn ahum :-)

maar ja wat daarna komt is natuurlijk erg verdrietig.

Uhhh begrijp ik het goed dat dit dus jullie 3e poging wordt achter elkaar ( 6e totaal ) ik hoop met je mee dat de ivf niet nodig zal zijn, voor mij zou dat ook een heeele grote brug zijn om te moeten nemen.

Ok, ja ik spuit ook ongeveer 9 dagen 75e puregon.

Als jullie je iui ongeveer hebben zit mijn ww erop ik ga dan alweer spuiten als ik niet zwanger ben natuurlijk.

Ik heb in mn pauze periode ook opgelet en ik voel dus helemaal niets in mn cyclus , ik weet wanneer ik stipt ongi wordt omdat ik dat altijd stipt ben maar voel eigenlijk helemaal niets,alleen heel veel in de ww allemaal steken en zo komt volgens mij door de pregnyl.

En ja die 2e week is volgens mij voor een ieder veeeel erger verschrikkelijk elke dag lijtk dan wel een week te duren.

Er zijn er veel die de pregnyl in het zh laten doen, moest er ook wel ff aan wennen hoor

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja het is een verhaal waardoor je kan gaan denken zou er toch een kern van waarheid zitten in bepaalde bijgeloof, het is het eind niet meegerekend een super verhaal echt fantastisch :-)

o ja, en ik zou momenteel met helemaal niet naar Egypte gaan :-)

Geplaatst

Nee, ik zal er ook weg blijven. Lekker veilig in ons koude kikkerlandje. Ik spuit trouwens meestal 14 dagen 100, waarvan soms verhoging tussendoor naar 125. Dus een erg langzaam gebeuren. En vorige maand had ik nog geen 5 dagen 100 gespoten en had ik opeens mijn eisprong gemist! Ik snap er niks van! En nu ga ik bankhangen!!!

Geplaatst

Dit wordt de 4e poging achter elkaar, Medusa. Ik moet zeggen dat ik het wel zwaar vind. Je bent er toch zo me bezig al die tijd.

Je gaat iedere dag (althans ik dan!) van 's morgens vroeg tot 's avonds laat letten wat er allemaal gebeurd in je lichaam.

Overigens, nog een vraagje, zijn jullie qua gewicht aangekomen van die hormonen?? Ik ben nl sinds ik die puregon spuit 3 kilo aangekomen!! Vroeg me af of jullie dit ook hebben? En nog andere bijwerkingen? Ik ben soms extreem emotioneel, soms ook ineens ontvlambaar boos, terwijl ik niet weet waar het vandaan komt.

Medusa, ik hoop dat je niet meer hoeft te spuiten als ik de IUI heb. Dat zou betekenen dat je zwanger bent!!! Dat zou geweldig zijn! Ik gun het je van harte!!

En Jeanine, je spuit wel wat meer dan ik. Heb je veel bijwerkingen?? Ik hoop dat ook jou wachten beloond wordt. Ben benieuwd of wij elkaar nog tegen gaan komen op 3 maart in TGZ blaricum. Veel plezier met bankhangen, ook dat hebben we af en toe lekker nodig!!

Liefs,

Maartje

Geplaatst

Nee, ik ben niet aangekomen door de hormone maar er zijn er zeker meer op dit forum die dat wel hebben.

ja inderdaad je bent er wel contstant mee bezig al is het in je achterhoofd maar hjet spookt altijd door je hoofd en dat is inderdaad vermoeiend.

Ik ben altijd een emotioneel en soms opvliegd mens dus daar is geen verandering in gekomen bij mij, of niet wat extra te merken is :-) maar ook dat hebben vele hier op het forum.

Jeanine en ik schrijven al ffetjes in dit topic en helaas nog steeds geen positief nieuws hier hoop toch een keer snel verandering daarvan in voor een ieder van ons.

Geplaatst

Hoi!

Ik heb voor mijn zoon enorm last gehad van de hormonen. En ook héél veel kilo's erbij. Nu heb ik minder last van opvliegend gedrag (voor mijn doen dan, want ik ben van mezelf al een heetgebakerd typetje ;-) Ik heb toevallig gisteren geschreven op het forum hormonen en dan gewicht. Kan je even kijken hoe ik er nu mee omga. Maar blijft lastig natuurlijk.

Ik was vanochtend in het ziekenhuis. Er begint 1 eitje te groeien. Dus maandag waarschijnlijk de inseminatie. Vrijdag nog een keer meten. Ze zeiden dat ik de pregnyl kon meenemen, dan maken zij me de spuit klaar en geven mee een klein naaldje mee om in te brengen. Dat was nieuwe volgens de dokter. Dan hoef ik zaterdagavond niet in limburg naar het ziekenhuis.

groet,

Jeanine

Geplaatst

O dat is super jeanine, dan is dat probleem ook opgelost, dan zitten we samen 1 week tegelijk op het bankje.

Hier beginnen alle krampjes en steekjes mn buik te verlaten, ik voel bijna niets meer gewoon weer "stil" in mn buikkie

Maarja volgens websites is de innesteling ook pas 6 of 7 dagen na de bevruchting, dus dat zou vanaf morgen zijn maar heb echt weinig hoop.

Geplaatst

Hoi hoi!

Dat is echt fijn voor je Jeanine, dat je zelf kunt proberen met de pregnyl!

Scheel toch echt weer tijd!! Ik ga eens kijken naar je andere forumberichten, wellicht heb ik er iets aan!

En wel fijn dat er in ieder geval al een eitje begint te groeien! Denk je dat het er nog meer kunnen worden?

Rot is dat toch he, Medusa, dat wachten. Je gaat continue zitten bedenken of je nog iets voelt of niet. Ik vind dat echt de rottigste tijd, dat wachten...

Ik ga echt voor je duimen dat het resultaat positief is!

Geplaatst

Ja dat wachten is echt rot schepster, en nu is het nog wel te doen maar ik merk al wel stijging richting week 2 morgen al dag 6 dan zit de 1e week er bijan op.

Maar ik heb echt weinig vetrouwen in deze poging en misschien ook wel geen vetrouwen in de iui stiekem. of na zoveel keer gewoon geen hoop meer ik weet het verschil ff niet zo goed meer.

Geplaatst

Hoi!

Schepster, die rechts zat was 12 mm en links zat er een van 8. Dus ik ga er maar niet vanuit dat die nog hard gaat bijgroeien. Maar stiekem hoop ik het natuurlijk wel!

Medusa, ik begrijp dat het moeilijk is, maar deze keer wilde je het juist van je afzetten!!! En er niet teveel aan denken!!!! Maar ik begrijp dat dat bijna onmogelijk is.

Ik heb dat goede voornemen ook weer, maar als ik nu even reken dat ik maandag de inseminatie heb en dan dus twee weken later op maandag ongesteld word, dan weet ik nu al dat ik in dat weekend vast al ga testen! Dus ik heb makkelijk praten nu!

Maar dan zitten we inderdaad een week samen op het bankje! Nu schepster nog erbij! Misschien jij een week later, dan zitten wij ook weer samen een week te 'banken'.

Maar schepster, waarom vroeg je over de lijn? Kan je het hebben die drie kilo eraan, of was je al een beetje zwaar? Ik heb vandaag Hosanne gezongen! Ik ben EINDELIJK onder de 90 gekomen. Dat is nog 15 kilo te zwaar, maar toch onder een magisch cijfer!

groet,

Jeanine

Geplaatst

O ja Jeanine, hoeveel ben je nu afgevallen??? meid wat super je mijlpaal

Ik ben 7 kilo afgevallen, ik officieel nog 9 kilo ( wat de dietiste mooi vind ) ik zelf wil nog wel 20 kilo

Geplaatst

Het is bij mij een beetje moeilijk te zeggen. Ik was goed bezig, maar in drie weken tijd rond de kerst had ik opeens weer 6,5 eraan gegeten. Dus in januari ben ik eigenlijk opnieuw begonnen. En nu ben ik er 8 kwijt vanaf 1 januari. Maar daarvoor was ik nog een kilo zwaarder, dus uiteindelijk ongeveer 9 kilo. Ik ben echt héél blij ermee. Ik hoop dat ik op de verjaardag van kleine Tuur nog 6 kilo kwijt ben, want dan kan ik op zijn verjaardag mijn trouwpakje aan dat ik op 11-11-2008 voor het laatst aankon. Dus daar ga ik voor! Als ik nu foto's terug zie, dan zie ik er daar best goed uit (terwijl ik toen ook constant aan het zeiken was over mijn gewicht). Maar als ik dat weer pas ben ik HELEMAAL BLIJ!!! Daarna wil ik dan nog 9 kilo kwijt. Eindelijk zou ik eens graag de 75 willen zien op de weegschaal! Maar voorlopig doel dus 6 kilo!

Jij bent dan toch ook goed gegaan zeg! Ik wist niet of je nog bezig was! Knap hoor!

Geplaatst

Jeetje dat je er vanaf 1 januari weer 8 kwijt ben, ik denk zelf dat die december kilo's nog wat ik zelf los vet noem nog er niet echt aan zat en dan ga je weer je bets doen zijn die er vrij snel weer af, ik was ondanks december toch 1 kilo kwijt, ik blijf strijden tot mn eind doel.

Maar al 9 kilo echt goed zeg dat zijn nog een kilo's die er toe doen.

Ik ben al wel een maat kleinder van broek :-)

Je had geen jurk maar trouw pak???? is het een pak voor gelegenheden?? dat je het vaker aan kan??

Maar je moet kleine doelen hebben om tot het grote te komen, ik heb mijn 1e doel ook bereikt :censored2: uit de 80 :new_shocked:

Geplaatst

Hoi!

Ja, die eerst 'losse' kilo's zoals ik ze noem gaan altijd snel. Daarna langzamer.

Ik had inderdaad geen jurk. We trouwden vrij snel en wilden gewoon nette kleren. Voor een witte jurk heb ik teveel uitgevreten in mijn leven haha. Maagdelijk wit past niet echt bij mij. Ik heb toen een heel mooi pakje gekocht. een soort grijsblauwzilver-kleur met een ballonrok-achtige rok en een jasje. Iedereen vond het echt heel mooi. Maar ja, dat heb ik dus nooit meer aan gehad. Terwijl ik het goed nog zou kunnen dragen op 'gelegenheden'. Het is niet een pakje waar ik mee naar mijn werk ga, maar ik kan het best nog eens aan!

groet,

Jeanine

Geplaatst

hihihihihi wat een verkeerd beeld kan je hebben van iemand zeg ik had van jou de indruk dat je een heel keurig kerkelijk meisje was ( niet dat daar wat mis mee is )

Ik had ook geen maagdelijke witte jurk maar ik kan mijn jurk ook niet naar gelegenheden aan ja naar heeeele speciale gelegenheden waar wij niet komen hihihi ik ben in het latex getrouwd.

Maar dat zou inderdaad dan erg leuk zijn als je die op Tuur zn verjaardag aan kan ahum tenzij je zwanger bent :-)

Wat die je eigenlijk voor werk??

Geplaatst

Jeetje, lekkere indruk laat ik achter: een keurig kerkelijk meisje haha. Nou, ik denk dat ik tegenwoordig er tussenin hang. Maar je wordt altijd keuriger met een gezin toch? En jij bent dus verre van een keurig kerkelijk meisje met je latex-trouwpak! Tja, we kennen elkaar natuurlijk allemaal alleen van schrijven. Dus het is ook lastig daar een beeld bij te bedenken.

Ik geef juridisch advies en werk met omroepen samen om ook advisering op tv te doen voor grotere groepen mensen dan alleen maar individueel. Erg leuk!

en jij ?

Geplaatst

Ja stom he, je maakt je toch een voorstelling ook al is het alleen maar met schrijven, ja ik ben verre van dat ook al ben ik wel veranderd met een kindje. Ik vind het stom om te zeggen ik ben, maar ik kleed me in de style en houd ook van de muziekstyle gothic.

Klinkt heel leuk jou baan.

Ik werk niet, ik ben huismoeder :-) ik ben 50% afgekeurd ik heb fibromyalgie ( een vorm van reuma ) en heb ook borderline en Michel en ik vinden in compensatie dat hij steeds 2 weken van huis en ik het best zwaar met mijzelf heb dat we het goed vinden voor Ilona dat er wel 1 ouder geregeld thuis is en niet bijvoorbeeld 3 dagen in de week naar de oppas hoeft dus ben ik gestopt met werken. er is niets mis met 2 werkende ouders hoor dat zouden wij ook gedaan hebben alleen onze omstandigheden veranderde waardoor we deze keuzes gemaakt hebben.

papa veel weg is het wel fijn dat mama thuis is.

Geplaatst

Hee dames!

Fijne dag gehad?? En het over trouwjurken gehad dus!!

Ben toch wel benieuwd welke kleur het latexpak had Medusa?!

En wat vervelend dat je fibromyalgie hebt. Mijn moeder heeft dat ook, dus ik weet wel wat dat inhoud. Dat is echt heel naar...

Hoop dat je ondanks dat wel een goede kwaliteit van leven hebt?

En Jeanine, werk je op het Mediapark? Ik heb daar nl. 8 jaar gewerkt!

Geplaatst

Hoi Schepster, ja fijne dag gehad en jij???

Mn rok was zwart met een paars corset met zwarte lange ook latex handschoenen :-)

Ben jij ook getrouwd schepster???

Ik ben nog zoekende in de fibromyalgie ik weet het nu een jaar ben vorige week weer begonnen met medicijnen te slikken momenteel is het slechter aan het worden en ben weer bij een reumatoloog geweest en hoop dat het snel stabiel is en blijft.

X

Geplaatst

Gaaf zeg, Medusa, zwarte rok en paars corset!

Je zult er vast prachtig uit hebben gezien! Wanneer zijn jullie getrouwd?

Mooie dag?

Ik ben op 07-08-09 getrouwd. Dus nog niet zo lang. Maar wel in maagdelijk wit ;-)

Eerst in het gemeentehuis met familie en getuigen, en daarna een eigen gemaakte dienst (met muziek, speeches van dierbaren en een trouwgelofte) in een kerkje (totaal niet gelovig, maar het kerkje kun je voor allerlei dingen afhuren, vandaar). Dat was echt een van de mooiste dagen van mijn leven.

Wat een rotziekte is dat toch, fybromyalgie. Mijn moeder kreeg het op haar 40ste. Ze heeft toen bij het Jan van Breemeninstituut gelopen in Amsterdam. Tijdlang medicijnen geslikt, maar eigenlijk hielp dat allemaal niet. Uiteindelijk heeft ze een pijncursus gevolgd (omgaan en leven met dagelijks pijn), en daardoor heeft ze geleerd hoe ze dingen aan kon pakken, en ook vooral geleerd nee te zeggen op sommige dingen, hoe vervelend dat ook is. Ik hoop voor jou ook dat je snel stabiel wordt en blijft. Maar vooral ook kunt genieten van de dingen die je wel kunt, dat is namelijk in het beginstadium erg moeilijk. Dan kijk je vooral naar de dingen die je niet meer kunt, en vergeet je snel de dingen die je wel kunt. Hoop echt dat je snel je weg kunt vinden daarin!!

Nog andere rare dingen in je lijf opgemerkt, of voel je nog niets??

Geplaatst

wij zijn op 21-6-2004 getrouwd de 1e zomerdag eerst in het gemeente huis en daarna in de tuin een feest.

Je slaat wel de spijker op zn kop ja je ziet meer wat je niet kunt dan wel het nee zeggen en je grens bewaken is echt heel moeilijk zo niet nog onmogelijk, ben vaak ook kwaad als ik iets niet kan ben @#$#@ pas 31 en dan kan ik dingen niet.

Ik ga waarschijnlijk samen met revalidatie arts en een psycholoog in een groep met fibro patienten leren omgaan met de pijn en leren hoe dingen wel te doen. daar wordt ik volgende week over terug gebeld, er is wel een wachtlijst dus wordt dat waarschijnlijk pas na een zwangerschap als die er komt.

Erg voor je moeder, gaat het nu wel goed met haar in zoverre dat kan??

ik voel licht trekkerig ter hoogte van schaambot verder niets, heb jij al fm gehad???

X

Geplaatst

Hoi dames,

Naar voor je Medusa wat je hebt. Ik vraag me dan gelijk af hoe zoiets extra voelt met zwanger zijn. Ik ben verder gezond en heb mega last gehad van mijn botten toen ik zwanger was.

Wij hebben elkaar 15 maart 2008 ontmoet op een paranormale beurs. Ik wilde dat eens proberen met een vriendin uit nieuwsgierigheid. Ik ging zitten bij een vrouw en ze zei: je gaat iemand tegenkomen en dat gaat sneller dan je denkt. Toen we een aura-foto gingen maken zat Ruud daar en sprak me aan: heb je een man of heb je een vriend? Ik: nee, allemaal veel te ingewikkeld met zo'n gecompliceerd mens als ik! Hij: ik kan je wel temmen. Ik lachen natuurlijk. Toen gingen ik met mijn vriendin naar huis. Ik stond beneden aan de trap te twijfelen of ik zijn nummer zou vragen, maar ben naar huis gegaan. Door alle energie die we die dag hadden opgedaan hebben we ter plekke besloten om wel naar de volgende beurs te gaan. En die was 7 juni 2008. Weer bij dezelfde vrouw gaan zitten en ze zei: je bent hem al tegengekomen, maar jullie zijn elkaar uit het oog verloren. Maar je gaat hem weer tegenkomen. Ik sta op, loop de gang uit en bots zo tegen hem aan. Hij lacht en zegt: en nu neem je me mee hé! En dat heb ik dus gedaan! Die dag is hij mee gegaan en niet meer weggeweest. Ondanks protest van iedereen (door onze 'keuzes' in het verleden) zijn we op 11-11-2008 getrouwd voor de wet. Toen is Tuur geboren en die hebben we laten dopen op 7-7-2010. Die dag zijn we met z'n drietjes ook voor de kerk getrouwd. Voor onszelf en dus ook gewoon met onszelf. Dat was dus precies 2 jaar nadat we elkaar hadden 'meegenomen'. Ik blijf het een bijzonder verhaal vinden!

Als onze inseminatie dit keer mag lukken, zou het volgende kindje dan mooi op 11-11-2011 geboren kunnen worden. Dan hebben we de goeie datum te pakken!

Die inseminatie gaat trouwens maandag niet lukken. Hij was vandaag maar 13 mm. Terwijl hij woensdag 12 was. Groeit dus niet hard. Dus weer bloed prikken zojuist en nu wachten op bericht of ik 150 moet gaan spuiten. Ze zei dat ik misschien morgen voor een echo moet komen. Ik hoop het niet, want we zouden vroeg naar limburg vertrekken. Ik moet zeggen dat ik het nu wel echt een beetje zat word al die onzekerheid, afspraken verzetten, dan weer terugzetten, noem maar op. Maar goed, we doen het ergens voor toch!?

Medusa, ik snap je keuze goed hoor, dat je thuis wil zijn voor je kind. Ik besef dat veel mensen geen keuze hebben dan om hun kind naar de kinderopvang te brengen, maar dat was onze keuze ook niet. Ruud is daarom huisman. Hij blijft gewoon lekker bij het jongetje. En daar ben ik blij mee. Hij is hartstikke voorzichtig en een erg leuke vader. Al die kleine baby'tjes naar een zaal met zo weinig aandacht zou ik echt moeite mee hebben. Maar nog meer met alle mensen die veel minder voorzichtig misschien zijn dan wij zelf. Nou zijn wij ook wel erg bezorgd. Daar moeten wij natuurlijk ook mee oppassen.

Als laatste.. pff.. lang verhaal geworden... Schepster, ik heb een aantal jaren op het mediapark gewerkt, maar nu niet meer. Ik ben saar wel nog regelmatig als ik uitzendingen heb. Maar er zijn ook wel uitzendingen buiten het mediapark. Wat heb jij daar gedaan? En wat doe je nu?

groet,

Jeanine

Geplaatst

hihihihi jeanine inderdaad een heel verhaal, maar wat een bijzonder verhaal ik neem aan dat jullie/jij nu wel gelooft in meer dan wat we zien??? is het toeval of toch...? he. maar blijft een mooi verhaal :-) wat leuk dat Ruud huisvader is, werk jij dan fulltime??? dat hoor je niet vaak.

Ik heb een hele zware zoniet een niet te verdragen zware zwangerschap gehad nachten beneden op de bank zitten huilen van de ondragelijke pijn, ik had alleen voor mn zwangerschap nog geen fibromyalgie vorige week heeft de reumatoloog mij uitgelegd dat de zwangerschap het laatste duwtje was zeg maar.

Ben ook heel bang voor een 2e zwangerschap maar we willen wel heeel graag nog een kindje, mocht ik zwanger worden dan moetik ook gelijk naar de huisarts en gaan we gelijk "stappen"ondernemen om het zo lang mogelijk uit te houden, en met 38 weken een ks

Ik ben vandaag heel lichtjes een beetje misselijk maar ik denk dat dat komt door de medicijnen die ik vorige week ben gaan slikken ben namelijk ook een beetje licht in mn hoofd, verder nog geen teken van een zwangerschap.

Balen Jeanine dat het eitje waar zo langzaam groeit

Geplaatst

Jeetje, naar zeg, zo'n zwangerschap. Dacht ik dat ik het vervelend had gehad!

Ik werk inderdaad full-time. Maar ik heb een goede regeling waardoor ik op woensdag altijd thuis ben. Dus hij is vier dagen alleen met het kind. Ik begin dan (normaal gesproken als ik niet naar het zh hoef) vroeg, en ben dan meestal rond vijf uur weer thuis. Daarnaast zit ik nog in een bestuur van een woningbouwverening waar ik soms 's avonds voor weg en/of aan het werk ben. Maar de verdeling is verder prima. Alhoewel ik wel soms merk dat het Ruud soms wel veel is, hele dagen met de jongen en eigenlijk alleen maar baby-taal. Soms heeft hij een beetje het 'huisvrouwen-syndroom'. Gelukkig wilde hij graag huisman zijn, dus het was zijn eigen keuze. Ik heb wel eens aangegeven of hij het anders zou willen, maar dat wil hij niet. En ik moet je zeggen dat ik werken echt wel nodig heb. Contacten met andere mensen hebben enzo. Ik zou gek worden als ik hele dagen thuis ben. Dus wat dat betreft hebben we het ideaal zo.

Misselijk... Goed teken hoor!!!!!

Geplaatst

Hoe was jou zwangerschap dan????

Goed geregeld bij jullie en ja dat huisvrouwen syndroom ken ik hier ja hahahaha als Michel 2 weken thuis is kan ik ff op mijzelf de boodschappen doen en de zh bezoeken en alles en dan heeft hij dat ook soms wel hoor, zegt hij ook moet ff wat mannelijsk doen.

ik denk meer die misselijk gepaard gaat met die medicijnen omdat ik ook licht in mn hoofd ben en droge mond dat zijn de beginnersbijwerkingen van die medicijne ( een antideprisiva) maar dan voor de fibromyalgie als pijnstiller.

Mn vader heeft net Ilona opgehaald en gaat zometeen samen met mn nichtje naar peuterdansen is gratis 1 middag in de maand gewoon lekker kindermuziek en gewoon lekker gaan dansen, voor het ontwikkelen van gevoel voor ritme en muziek ze gaan voor het eerst ben benieuwd hoe ze het vind.

Weet niet of ik verteld had dat mn vader gaat trouwen 29 April en hij heeft gevraagd of ik en mn 2 zussen getuigen willen zijn. vind het leuk om getuigen te zijn maar ook wel een baatje vreemd bij mn vader :-) overginds vinden we het heel leuk voor hun hoor dat ze gaan trouwen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden