Ga naar inhoud

Rotavond :-(

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje even niets van me laten horen; was lekker op vakantie en heb geprobeerd het hele ivf-gebeuren even uit mijn hoofd te zetten. Helaas niet echt goed gelukt :-)

Ben eind juni naar een ziekenhuis in Antwerpen geweest. Was wel een leuk gesprek maar heeft weinig opgeleverd. Ze gaf aan dat ze in Belgie precies dezelfde procedure zouden volgen als in Nederland en dat wij in het LUMC de goede behandeling krijgen. Ze gaf wel aan dat het verstandig zou zijn om genetisch onderzoek te doen i.v.m. herhaalde miskramen. Dat hebben we gedaan en nu is het afwachten op de resulataten. Kan nog wel 2 maanden duren.

Verder zijn we ook met de derde ronde IVF begonnen. Ik heb er zelf weinig vertrouwen in. Heb normaal (tijdens de vorige behandelingen) niet zo'n last gehad van stemmingswisselingen maar ben tijdens deze behandeling erg sipjes. Ik heb het gevoel dat mijn eisprong al is geweest (meer afscheiding + gevoelige borsten, heb ik altijd rond mijn eisprong) en dat ik dinsdag, wanneer ik de punctie heb, voor niks kom.

Zijn er mensen, die ondanks het gebruik van synarel, toch te vroeg hun eisprong hadden?

Zowieso had ik ook al minder follikels dan de vorige keren. Nu is ook nog iemand uit mijn sporteam zwanger. Tot nu toe was dit de enige plek waar de hoeveelheid zwangeren minimaal is maar helaas is hier nu dus ook het babyvirus uitgebroken.

Ben tot nu toe altijd optimistisch gebleven en vrolijk ( met natuurlijk af en toe een verdietige bui tussendoor) maar zie het nu even niet meer zitten. Heb al 7 terugplaatsingen gehad. Waarom zou het nu wel een keer lukken>

Gelukkig hebben we dan nog Mart die ons allemaal weer hoop heeft gegeven. Gefeliciteerd Mart, op naar de eerste echo. Met haar wonder in mijn achterhoofd probeer ik morgen de dag ook maar weer positief te beginnen. Succes aan alle augustuswachters. Dat augustus maar een supermaand mag worden!

Geplaatst

Ja beroerd om zo lang bezig te zijn met je kinderwens, 7 pogingen de mist in te zien gaan, voor een punctie te zitten en dan voelen dat je misschien te laat zou kunnen zijn. Na het lezen van je verhaal word ik er ook somber van. En dan noem je Mart en ja....zij geeft toch hoop idd. Ik vind het moeilijk om je te helpen. Positief blijven is m.i niet altijd mogelijk, want je bent al te vaak geconfronteerd geweest met teleurstelling. Daarom voor nu heel veel sterkte, deze gevoelens bestaan, laten we samen hopen dat deze poging wel iets goeds op mag gaan leveren, al laat het vertrouwen je in de steek. Sterkte meis. Joy1

Geplaatst

Tinusje,

Wat vervelend meis dat je je zo sip voelt. Natuurlijk wordt je wantrouwender t.o.v. hele ivf gebeuren, maar je moet wel hoop houden hoor!

Ik ben trouwens ook erg humeurig/verdrietig geweest door al de hormonen. De laatste keer toch veel heftiger dan die keren ervoor. En de hoeveelheid follikels waren ook veel minder, maar goed het hoeft er maar een goeie te zijn natuurlijk.

De vraag over een te vroege eisprong kan ik niet beantwoorden, maar volgens mij wordt deze toch altijd tegengehouden en is het bijna niet mogelijk?

Bedankt trouwens voor je felicitatie, maar ik ben nog wel heel onzeker hoor. Ik moet eerst maar wat verder zijn, voordat ik het durf te geloven.

Heel veel succes in ieder geval met deze poging en hopelijk voel je je snel weer wat vrolijker!

Geplaatst

Oh tinusje ik weet precies wat je voelt. Ook ik heb al 7 tp's gehad zonder resultaat. Helaas zijn wij door onze vergoede pogingen heen.

Kom op meis, je mag je best rot voelen, blijf er niet in hangen. Praat over wat je dwars zit en je angsten. Met je vriend/man vriendin of lekker hier.

Voel je niet schuldig over je gevoel nu, dat mag er ook best zijn na alle tegeslagen die jullie al te verwerken hebben gehad.

Nu duim ik met jullie mee dat deze poging jullie heel veel geluk gaat brengen!!!!!!!!!!!

Sterkte

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve reacties. Heb in mijn omgeving alleen maar mensen bij wie het zwanger worden erg makkelijk gaat en is erg fijn om af en toe bij lotgenoten even je verhaal kwijt te kunnen.

Witje, voor jou ook heel veel succes!!!!

Geplaatst

O, En ik wil nog even zeggen dat het mij wel duidelijk is dat je het nu op dit moment niet meer zo ziet zitten. Wat je zegt een rotavond. Lees ik het goed als je daarnaast ook duidelijk aangeeft dat je positief ingesteld bent dus...we hoeven je niet op te beuren maar juist steunen in deze sadness. Joy1

Geplaatst

Opbeurende woorden van mensen die zelf weten hoe dit stomme "het lukt me niet zwanger te worden" proces voelt, zijn soms erg prettig :-) Dus zowel opbeurende woorden als steun zijn van harte welkom!

Geplaatst

Tinusje, Weet je waarom ik dat vroeg? Ik zelf zat een paar keer zo in de put en toen kreeg ik als reactie...je moet wel positief blijven/hoop houden want anders kan het ook fout gaan..En...ik weet zeker dat er een kindje op je zit te wachten.....Dat had ik zo absoluut niet nodig!!! Vandaar. Ik wou op dat moment gewoon gesteund worden in al mijn ellende en niet dat iemand over mijn verdrietige en rottige emoties heen walste....Joy1

Geplaatst

Ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik kan ook niet zo goed tegen dat soort troostende woorden van "buitenstaanders". Ze bedoelen het heel lief en goed maar het werkt mij op mijn zenuwen. Daarom hou ik mij ook altijd groot tegenover buitenstaanders (niet mijn beste vriendinnen). Op een of andere manier vind ik opbeurende woorden hier op het forum wel erg fijn.

Geplaatst

Hei tinusje,

Ik hoop dat op je rotavond ter afwisseling een fijne dag volgt. Is erg vervelend dat nu ook op je sportclubje de babyvirussen zijn gekomen. Het was een 'vrijplaats' waar je je even niet hoefde te wapenen tegen confrontaties met zwangeren en ouders maar dat is nu weg, bah. Succes met deze poging. Lijkt me dubbel zwaar omdat het al de derde is.

Geplaatst

Rotavond is overgegaan in rotochtend maar begint nu een betere middag te worden.

Even een vraagje.......moet je na een afgebroken ivf-poging ook weer een maand wachten voordat je met een nieuwe poging mag beginnen?

Geplaatst

Gelukkig begin je je weer wat beter te voelen. Al die hormonen en de tegenslagen zijn ook niet niks, die doen wel wat met je.

Bij mij zat er een kleine maand tussen voor ik weer opnieuw begon met de pil (lange protocol). Meestal zit er wel een cyclus tussen voor je weer opnieuw kan beginnen, maar misschien hangt het er ook vanaf welk protocol je volgt.

Als je het in eigen cyclus doet, mag je denk ik direct al weer beginnen.

Maar waarom zou je deze poging afbreken dan? Je hebt toch dinsdag de punctie?

Ik ga voor je duimen dat het een mooi resultaat oplevert.

Fijne zondag16_4_7.gif

Geplaatst

Tinusje, Nou het komt en het gaat...dat herken ik wel. Je hebt er dan ook geen vat op. Langzaam of morgen (??) zal het beter gaan is een regel uit een liedje. Daar vertrouwde ik dan maar op.

T.a.v. je vraag Ik moest er ook een cyclus over heen laten gaan. Bij ons duurde dat nog iets langer want we hadden toen een vakantie gepland.

Groet Joy1

ps. Buitenstaanders waren forumleden......dat was wel erg moelijk te verteren...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden