Ga naar inhoud

Zwanger en Scoliose

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik ben benieuwd of er nog meer dames hier zwanger zijn en scoliose hebben.

Sinds mijn tienerjaren heb ik scoliose en toen ik nog net geen 22 was werd ik heiraan geopereerd. In mijn onderrug zitten 7 schroeven.

Ik was altijd al een beetje bang voor mijn rug als ik zwanger zou worden en nu heb ik sinds enkele dagen toch een ontzettende last van met name mijn onderrug. Slapen gaat hierdoor ook al niet meer, weet niet hoe ik het zoeken moet in bed en daardoot sta ik weer op met rugpijn. Echt een cirkeltje dus.

Graag zou ik willen weten hoe jullie hiermee omgaan of dat jullie tips hebben.

Groetjes Linda

Geplaatst

Hoi Linda,

Helaas kan ik je geen antwoord geven op je vraag, maar het is wel heel vervelend (zacht uitgedrukt) om steeds met die pijn wakker te worden.

Zelf is bij mij sinds kort ontdekt dat ik artrose heb en ook ik word 's nachts wakker van de pijn. Ik kan me dus een beetje indenken hoe jij je moet voelen.

Hebben ze in het ziekenhuis geen oplossing of een pijnstilling voor je? Want als je nu al zoveel pijn hebt, hoe moet dat dan als je veel verder bent?

Ik hoop echt dat ze snel iets voor je kunnen doen!

Dat moet toch wel kunnen zou je zeggen?

Geplaatst

Hallo Linda,

Ik heb geen ervaring met een scoliose. Vervelend dat je zo'n pijn in je onderrug hebt.

Ik heb wel veel last van mijn rug gehad omdat ik tijdje bedrust heb gehad tijdens deze zwangerschap en ben toen naar een fysiotherapeut gegaan en zij heeft me goed geholpen met massages, oefeningen en tips etc.

Weet niet of dit ook zin heeft bij een scoliose?

Succes in ieder geval en natuurlijk ook nog gefeliciteerd met je zwangerschap!

Geplaatst

Linda,

Ik heb zelf een gebroken rug gehad; is niet vergelijkbaar, maar heb wel ontzettend last van mijn rug nu tijdens mijn zwangerschap. Ben dus ook al vroeg naar de fysio gegaan om met haar een behandelplan op te stellen voor tijdens de zwangerschap. Het is toch niet alleen een extra gewicht dat we mee moeten dragen, maar er verandert nogal wat in je lichaam. Denk met name aan je banden en je SI gewrichten... Ga naar een fysio en bespreek dit. Wellicht dat deze een plan met je op kan stellen en zoals Louke al oppert: massages, oefeningen zullen dan enigzins de pijn kunnen verlichten.

Weet niet waar je wilt gaan bevallen: zh of thuis, maar bespreek ook een natuurlijke bevalling t.o.v. een keizersnede met je gyn/verloskundige...

Liefs,

Sandra

Geplaatst

Bij de fysio loop ik al voordat ik zwanger werd. Helaas is mijn vaste therapeut nu op vakantie en krijg ik een paar keer een vervanger. Als hij terug is ga ik zeker voor oefeningen en houdingen vragen om thuis te doen.

Morgen moet ik naar de VK, eens vragen of zij nog tips heeft.

Sandra jakkes een gebroken rug. Waar zou jij willen bevallen? Hoe gaat het nu met je rug? Mijn man en ik willen graag in het zhuis bevallen.

Marha Gefeliciteerd met je zwangerschap! artrose is ook niet niks, krijg je medicijnen of heb je alleen fysio?

Louke gelukkig heeft de fysio bij jou geholpen. Massages helpen alleen maar voor korte duur. Mijn rug is en blijft gewoon wat scheef en is dus ook mijn zwakste schakel. Morgen ga ik wel naar een collega die voetreflexologie doet en een stevige massage geeft.

Hopelijk zijn we allemaal snel van de pijn af.

Geplaatst

Linda,

Die gebroken rug is genezen hoor; is ook alweer 10 jaar geleden (gewoon van de trap gevallen!). Maar het blijft een zwakke plek en heb altijd pijn.

Ik wil heel graag in het zh bevallen en dat is reeds aangegeven. Wel ga ik nog een gesprek aan met de behandelend gyn of een ks niet beter is. Heb nog even de tijd...

Geplaatst

He Linda,

Ik weet ook sinds een tijdje dat ik scoliose heb. Ben er niet aan geopereerd ofzo, maar heb daarbij wel bekkeninstabiliteit. Dit heb ik overgehouden aan de zwangerschap van m'n dochter. Ik heb tijdens de zwangerschap bij een speciale bekkenfysio gelopen die de pijn soms redelijk weg kon masseren.

Van de bekkeninstabiliteit ben ik nu (m'n dochter is anderhalf) nog steeds niet af. Loop nu al een klein jaar bij een rugkliniek/chiropractor. Die zet de boel elke keer weer recht en in 't gareel. Bij mij helpt het wel, misschien ook iets voor jou ?

Succes ermee, groeten Liselot

Geplaatst

Linda, Ik weet het nog maar sinds een paar weken en de fysio heeft me weer doorverwezen naar de huisarts. Er ligt daar een brief klaar met advies voor behandeling bij een orthopeed.

Omdat ik nu wat in een lastig parket zit en ik vakantie heb, ben ik nog niet bij de h.a. geweest.

Ik wacht even een weekje of twee, tot ik wat zekerder ben geworden...

Geplaatst

Gister mijn rug flink onder handen laten nemen. Ik lag echt te huilen op de onderzoeksbank, maar het heeft wel geholpen. Gisteravond en vanmorgen meer last gehad, het voelde of ik overal blauwe plekken had. Ook heb ik een stevige rug/buikband gekocht ter ondersteuning, die ik vandaag op het werk voor het eerst gedragen heb. Vandaag gaat het beter. Hopelijk was het een combinatie van 2 feestjes in 1 weekend en de groeiende buik.

Bij een chiroprakter was ik voor de operatie in behandeling, maar dat mag/kan nu neit meer. Mijn onderrug is vastgezet met 7 schroeven dus die mogen niet "recht gezet" worden. Nu ff afwachten hoe t de komende dagen gaat.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben niet zwanger, maar heb wel een flinke scoliose. Ben jarenlang onder behandeling geweest bij een manueel therapeut. Elke 3 weken werd de boel weer even recht gezet. Via een vriendin ben ik uiteindelijk in aanraking gekomen met Quantum Touch (soort Reiki, maar dan anders). Kijk maar eens op www.simplyquantumtouch.nl, daar staat wat het is en hoe het werkt. Ook vind je er wat ervaringsverhalen.

Ik ben een aantal keren door Tanja behandeld en heb daarna met een vriendin een workshop gevolgd. Inmiddels behandelen we elkaar af en toe en ben ik al 2 jaar niet meer bij de fysio geweest.

Ik ben nogal nuchter ingesteld en had er geen hoge verwachtingen van, maar inmiddels heb ik zelf al een heleboel mensen in mijn omgeving behandeld die er erg veel baat bij hebben. Bovendien kan het geen kwaad, want het werkt met positieve energie. Klinkt nogal zweverig, maar kan het jullie echt aanraden. Via deze link kun je therapeuten in heel Nederland vinden: http://www.quantumtouch.com/index.php?option=com_profiles&type=practitioners. Verder zouden jullie ook nog kunnen denken aan acupunctuur.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden