Ga naar inhoud

start icsi eind aug

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij zijn al 4,5 jaar bezig om een kindje te krijgen:crybaby2:, daarvan lopen we nu bijna 2 jaar in het ziekenhuis.waarvan 9 iui. daarbij is 2x te vroeg mijn eitje gesprongen en 1x overstumilatie. op het eind waren ze er toch achter dat mijn man te weinig zaadjes had(wat win eerste instantie al vermoede). We zijn nu net doorverwezen naar het umcg te groningen. Ik slik nu de pil en kan op 4 sept beginnen met de deca:toothy10:.

het spuitens de eerste paar keer eng, maar hoe vaker je het doet des te makkelijker word het. alleen de blauwe plek die je af en toe krijgt van de puragon is niet zo mooi.

liefs

Geplaatst

Hoi,

Monique: Wat een verhaal joh. Ik kan me voorstellen dat de tijd die achter je ligt geen makkelijke was. Wat onwijs fijn dat je nu door mag en ik vind het superstoer van je dat je dat ook gewoon doet!!! Heb je wel iemand in de buurt met wie je alles een beetje kunt delen? Je kunt je verhaal hier natuurlijk wel kwijt maar het is ook wel fijn om er even lekker met iemand over te kunnen kletsen en je ervaringen te delen.

Hoe is het gisteren gegaan in het ziekenhuis?

Louise: Fijn om met de behandeling te starten. Ook wel erg prettig om zo'n kort voortraject gehad te hebben. Wij moesten allebei helemaal door de molen, ik had soms het gevoel dat het net een vleeskeuring was. Gelukkig hebben we allebei het stempel 'okee' gekregen, dus mochten we een deur verder in het zkh :)

Hoe gaat het met de primolut? Die moet je tien dagen slikken, vertelde je, en als je ermee stopt en gaat vloeien, weer naar de dok. Betekent dat dan dat je tien dagen ongi bent?

Geen idee wat het verschil tussen een lang en kort protocol is, maar ik denk dat ik de korte heb als ik zo jouw verhaal lees, want ik moest op dag 1 beginnen met deca spuiten, op dag 3 met menopur en dan na een dag of 10, 11, 12, de punctie. Ik hoef idd geen primolut te slikken. Ondertussen heb ik wel begrepen dat er zoveel verschillende manieren zijn, zoveel verschillende spuitjes en tabletjes, ik doe gewoon braaf wat de dok voorschrijft en ga ervan uit dat dat voor ons het goeie is.

Izi: Welkom hier! Wat zijn jullie al lang bezig! Ik hoop voor je dat er nu een beetje schot in komt, dat zou wel leuk zijn na zo'n lange tijd. Succes!!!

Jolanda: Het gaat voor jou dus ook beginnen! Kan me voorstellen dat je niet kunt wachten op de volgende stap, maar de eerste is gezet. Heel veel succes!!! En die 30e komt steeds dichterbij... :)

Ik ben gisteren begonnen met de decapeptyl. Ik ben (net als Monique) geen vrienden met naalden en de eerste keer heeft vriendlief me geinjecteerd. Vanmorgen dacht ik: Niet denken, doen! Verstand op nul en hup, ik stak die naald erin en spuiten. Viel me eigenlijk reuze mee en ik voelde me een klein beetje een held. Maakte ik me weer druk om niks.

Morgen een afspraak in het zkh, dan krijgen we prikles voor de menopur, dat schijnt wat ingewikkeldrer te zijn. Krijg dan ook een uitgangsecho om te kijken hoe de binnenkant er bij ligt. Toch wel weer spannend. Het wordt nu helemaal echt...

Ik wens jullie weer veel succes met de volgende stapjes!

groetjes,

Miranda

Geplaatst

Vanochtend naar het zk geweest, echo gehad en alles was goed. Menopur uitleg gehad, vanaf morgen drie spuiten per dag. Vrijdag weer terug voor volgende echo.

Het is begonnen...

Geplaatst

Hey Mermaid, spannend zeg ben benieuwd naar vrijdag.

Miranda, het heeft ook wel wat als je vriend je injecteerd, dan doe je het toch samen.

Jolanda, hoe is het vandaag gegaan?

Zelf kreeg ik vrijdag goed nieuws.

Bleek dus dat dat beetje de ongi geweest was en ben vrijdag meteen begonnen met

Gonal.

Prik nu dus al 4 dagen en voel me goed.

Prikken gaat met gonal stukken beter.(deca moet ook nog)

Moet woensdag alweer terug komen om te kijken of ze aan het delen zijn en hoeveel mm ze zijn.

Ik heb inderdaad onwijs veel steun, zowel van familie als van vrienden en ben erg dankbaar voor een zeer goede vriendschap met een stelletje waar ik ook bij hun kinderen oppas.

We kunnen echt alles bespreken en ze worden de voogd van mijn kindje mocht er iets met mij gebeuren zodat ik weet dat dat goed geregeld is.

Iets waar je eerder over na denkt als je alleen bent.

Liefs Monique

Geplaatst

Hi Monique,

Ik heb zelf ook nog maar 2 jaar terug eindelijk te horen gekregen dat ik toch kinderen mag krijgen. Tot 2 jaar terug, vonden artsen dit een risico ifv mijn eigen gezondheid, maar nu mag ik er wel voor gaan. Ik kan niet spontaan zwanger worden, want ik heb ondoorgankelijke eileiders.

Ik ben echter niet alleenstaand, ik ben gehuwd en ik heb een stiefdochter die al 17 jaar is ondertussen, maar toch die wens van een eigen kindje blijft. Ik ben ondertussen 36 jaar.

Best knap van jou, dat je zo op je eentje ervoor gaat, zou ik ook doen als ik alleen was. Eens je zwanger bent, dan ben je met zijn tweetjes hé!

Ik heb nog een eicel reserve voor max 2 jaar, dus stilletjes aan dringt de tijd zich op. Ik zit nu in mijn 2° poging, vrijdag as heb ik al pick-up. Dit keer is het allemaal heel vlug gegaan .

Morgen je eerste follikelmeting? Spannend he? Ik hoop dat je een mooi resultaat hebt. Vorige keer had ik maar 3 follikels, deze keer heb ik er 10, mooi verdeeld 5 aan elke kant en ca 15 mm groot. Dit resultaat had zelfs mijn prof niet verwacht. Vandaar dat mijn PU vrijdag al is.

Veel succes morgen met eerste echo.

groetjes object

Geplaatst

Mermaid,

Vanaf nu gaat de tijd snel voorbij vliegen, eenmaal je menopur mag spuiten, moet je regelmatig op echocontrole en dat breekt de tijd. Voor je het weet, heb je jouw PU en TP en dan beginnen de ellendige wactweken en die gaan heel traag voorbij.

Veel succes morgen met de eerste echo,

groetjes

object

Geplaatst

Hoi,

Het spuiten gaat goed, vriendlief assisteert bij het maken van de mengsels. Het valt me echt honderd procent mee!!! Ben ook nog niet chagrijnig ofzo, merk er eigenlijk helemaal niks van... Ik hoop maar dat ik het goeie binnenkrijg :)

Monique: Hoe is het gegaan met je fm?

Object: Dat is goed nieuws, tien stuks! Hopen dat ze allemaal gebruikt mogen worden! Hoe zijn je eerde puncties (pick-ups, denk ik) gegaan? Kun je er wat over vertellen?

Ik heb de fm aanstaande vrijdag. Hoop dan ook meer te horen over de punctie en terugplaatsing. Ben wel heel benieuwd...

Duimen maar weer met zijn allen!

groetjes,

Miranda

Geplaatst

Hi Miranda,

Ik ben vandaag voor mijn 2° follikelmeting geweest (FM) en ik mag al na 8 dagen Menopur spuiten stoppen en vanavond moet ik mijn pregnylspuit plaatsten en vrijdag heb ik al pickup (PU) en maandag terugplaatsing indien bevruchte eitjes natuurlijk.

Mijn vorige alsook eerste punctie is heel vlot verlopen. Was wel in ander centrum dan nu. Maar ik had dan ook maar 4 follikels, dus moesten er maar 4 aangeprikt worden. Dit keer heb ik er zeker 9 of meer, dus moeten er meer aangeprikt worden, dus zal PU iets langer duren.

Vorige keer heb ik maar lichte pijnstilling gekregen via inspuiting in de bil en ik vond dat echt te doen van de pijn, ik heb tijdens PU eigenlijk niet zoveel gevoeld, wel dag nadien lichte buikpijn.

Dit keer ben ik in behandeling in UZ Gent en daar wordt een infuus geplaatst en krijg je een sedatie en krachtige pijnstiller, dus vermoed ik dat het quasi pijnloos zal verlopen. Dit keer gaan ze wel extra "naflushen" dwz dat ze iedere follikel tot 3 keer toe gaan naspoelen met warm fysiologisch water om zeker te zijn dat alle eitjes gerecupeerd worden. Doordat PU daardoor langer duurt, heeft prof gezegd dat ze mij nog iets meer gaan verdoven. Ik laat morgen eens weten hoe het geweest is.

Leuk te horen dat spuiten goed gaat en tof dat jouw vriend je assisteert. Ik ben verpleegkundige , dus wel gewoon van spuiten te plaatsten, maar toch als je in je eigen buik moet spuiten is dat toch ook raar gevoel.

Zelf heb ik ook weinig tot geen last van de hormonen, geen opvliegers of zo. Wel na aantal dagen beetje last van hoofdpijn. Ik kom wel telkens 3 à 4 kg bij door het spuiten, maar das voornamelijk vocht die ik vasthou en nadien terug verdwijnt.

Heb je vrijdag eerste FM? Normaal gezien gaan ze dan nog niet kunnen zeggen wanneer PU doorgaat, meestal kunnen ze dat pas zeggen na 2° of 3° FM. Maar ze zien wel al of het de goede kant uitgaat of niet.

Veel succes verder met het spuiten. Moet jij 3 spuiten per dag plaatsen? Of bedoel je 3 ampulles in één spuit?

groetjes

Geplaatst

Hoi,

Goed nieuws hoor! Toppie! Spannend ook morgen. Zie je er tegenop of valt het mee?

Je verhaal geeft ook een beetje moed. Er is dus hoop op een 'pijnloze' punctie! Ben toch een beetje gerustgesteld... Ik zal voor je duimen morgen!

Ik hoop zelf morgen wat meer te horen over het verdere verloop. Heb dan ook acht dagen gespoten. Ik verwacht dat ik nog een keertje terugmoet voor een 2e FM en dan in de loop van volgende week punctie.

Ik spuit 's ochtends menopur en decapeptyl en 's avonds alleen menopur. Dus inderdaad 3 spuiten per dag.

Duimen morgen, voor ons allebei! Ben benieuwd!

groetjes,

Miranda

Geplaatst

Hi Miranda,

Ik heb gisteren mijn PU gehad en die is heel goed meegevallen. Vorige keer 3 eitjes, nu had ik 10 folikkels en 10 eitjes! Ben heel tevreden want zelfs prof had zo'n aantal niet verwacht.

Ze hebben wel iedere follikel tot 3 keer toe nagespoeld om zeker te zijn dat alle eitjes uit follikel kwamen en daardoor heeft het wel wat langer geduurd. Maar echt pijnlijk vond ik het niet. Om 9u was de PU en om 11u heb ik ziekenhuis al verlaten. Dus zo zie je maar, geen schrik hebben voor de punctie Miranda. Gewoon goed in- en uitademen en proberen niet te stressen.

Vanmiddag mag ik bellen voor bevruchting en dan maandag TP. Ik hoop dat ik er maandag 2 teruggeplaatst krijg.

En hoe was jouw FM meting? Hoeveel follikels heb je al?

groetjes

Geplaatst

Daarnet met UZ gebeld en ik heb 7 bevruchte eitjes (van de 10). Ben super content, dat ze nu maar verder goed delen. Maandag weet ik pas of er één of twee teruggeplaatst worden.

Geplaatst

Hoi object,

Wat goed!!! En wat fijn dat het weer zo meegevallen is! Een spannende tijd, je zit er helemaal middenin. Hopen dat moeder natuur een beetje meewerkt. Het zal een lang weekend voor je worden...

Bij mij waren de follikels nog niet zo groot als verwacht. De medicatie is aangepast, beetje meer stimulans en wat minder afremmen. Dat doe ik nu sinds vrijdag en ik voel nu ook dat er iets gaande is in mijn lichaam, dat had ik voorheen niet. Dat is waarschijnlijk een goed teken, een reactie op de aangepaste medicatie. Hopen dat het aanslaat. Dinsdag moet ik terug voor een volgende echo. Ik houd je op de hoogte.

Succes maandag! Laten we hopen dat het iets heel moois met zich mee mag brengen!!!

groetjes,

Miranda

Geplaatst

@ Mermaid, mag ik vragen waarom je 2 keer een spuit menopur op een dag hebt? Ik moet bij het stimuleren juist de deca en de meno 's avonds spuiten. Dus maar 2 spuiten. Heel veel succes met de 2e FM a.s. dinsdag. Hoop voor je dat ze allemaal goed gegroeid zijn.

@ Object, heel veel succes bij de terugplaatsing.

Heb zelf morgen een controle echo om te kijken of alles schoon is, geen cystes zijn gevormd door de menopur. Indien schoon kan ik gelijk weer gaan stimuleren met een hogere dosis menopur. Poging 2b dan maar. Heb de follikels nu hartig toegesproken dat ze "allemaal" goed moeten groeien en niet 2 veel te goed en de rest achter blijven zoals bij poging 2a. Jammer dat we aangewezen zijn op ICSI, anders was de poging een IUI geworden.

Geplaatst

Hallo,

ik ben Astrid, en er is vrijdag voor de 3de keer icsi gedaan bij mij

Vrijdag zijn er 2 perfecte embryo terug geplaatst,

ik ben vanaf 2008 bezig toen had ik een IVF behandeling, die ging 1 dag na mijn zwangerschaptest al mis,

In mei 2010 heb ik een ICSI gehad toen was er 1 embryo terug geplaatst 25 juni 2010 ging het weer mis, toen dachten we we wachten niet we gaan door. Aangezien mijn leeftijd kan ik geen kinderen krijgen.

ben gelijk na de 2 de menstuatie begonnen met snuiven en daarna met menopur ik moest 3 ampule en 1 water elke avond spuiten en de laatste 2 dagen moest ik 3 keer snuiven.24 aug 2010 heb ik punktie gehad 4 eicellen en daarvan zijn er 2 bevrucht.Vrijdag 27-08-2010 een terug plaatsing gehad

deze zijn er 2 perfecte embryo.

Ik ben ontzetten bang dat het weer mis gaat.

Ik weet niet tot hoeveel keer ze ICSI doen weet iemand hier meer van.

Ik ben in behandeling in Rotterdam SFG en woon in drenthe voor mij is het 2x zo spannend

groeten aan iedereen

en suc6 allen

Geplaatst

Hallo Astrid,

Welkom hier en heel veel succes in je wachtweken.

Voor wat betreft je vraag over hoeveel keer ICSI.

Je krijgt bij de meeste verzekeringen 3x IVF/ICSI vergoed. Dit valt beide onder een noemer.

Als je cryo hebt, dan hoort de tp van een cryo nog bij de behandeling.

Als ik het goed begrijp, heb je dus 1x IVF gedaan en ben je nu met de 3e ICSI-behandeling bezig.

Weet je zeker dat je deze niet zelf moet betalen?

Geplaatst

Hoi,

Dublin: Ik moet 's ochtend en 's avonds 2 ampullen menopur en 's ochtends een halve deca. Weet niet waarom dat zo verdeeld is, misschien is dat beter dan 4 ampullen in een keer? Ik doe maar braaf wat de dok zegt. Succes vandaag, hopelijk een betere uitslag dan vorige keer.

Astrid: welkom hier. Je hebt al aardig wat meegemaakt in het zkh traject! Ik hoop voor je dat dit een succesverhaal wordt :)

groetjes

Geplaatst

@ Mermaid, typisch dat er zoveel verschillen in zitten. Helaas was mijn uitslag niet beter dan de vorige keer. Mijn ego follikel van 29,9 mm is niet gesprongen/geknapt maar juist gegroeid. Dit is nu een cyste van 40,5 mm. Die moet eerst weg zijn voordat we mogen gaan starten. Dus weer gestopt met de deca en 1 cyclus wachten. Jij succes!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier eindelijk weer een berichtje van mij.

Het gaat erg goed, ben woensdag nog geweest en blijk aan beide kanten er minimaal 14 te hebben zitten.

We gaan nu met minder stimulatie verder omdat ik niet veel binnen kan houden aa eten, heb een onwijs volgevoel hele dag.

Nu gaat dat beter alleen heb ik sinds ik de gonal spuit bijna de hele dag hoofdpijn die dan over gaat in migraine.

Vandaar dat ik ook niet zo vaak op de computer zit.

Morgen moet ik terug komen voor een nieuwe echo, bij de vorige waren ze net geen cm. Ben benieuwd.

Heb het er wel voor over hoor met die hoofdpijn.

Iedereen veel succes gewenst.

Groetjes Monique

Geplaatst

Hoi,

Bij de fm vanmiddag bleek dat we maar twee eitjes hadden... De rest bleef achter, die hadden de hormonale instructies niet zo goed begrepen denk ik. We hebben besloten deze poging af te breken :sad1:

Nu nog even afwachten of we de volgende cyclus weer mogen starten of dat we een rustpauze inlassen.

groetjes

Geplaatst

Mermaid,

jammer te horen dat jullie deze poging moeten staken. Maar 2 follikels is inderdaad weinig. Ik had er bij eerste poging ook maar 3 en heel kleintje dat eigenlijk niet meetelde. Bij mij zijn ze wel doorgegaan waarsch owv mijn leeftijd. Ik ben al 36jr. Ik had wel 3 eitjes, maar uiteindelijk maar 1 bevrucht en teruggeplaatst maar is geen zwangerschap geworden. Wel een hcg gehad van 58 maar is onmidd terug gezakt naar 12.

Ik hoop dat je vlug opnieuw kan beginnen, met een betere stimulatie. Bij mij is 2° stimulatie is beter geweest. Meer dan 10 follikels, waaruit 10 eitjes, 7 bevrucht en nu 2 teruggeplaatst.

Zo zie je maar, een tweede keer kan je lichaam helemaal anders reageren, ondanks maar 1 ampul Menopur meer.

Het is miss een schrale troost op dit moment, want een poging moeten staken is nooit leuk, maar je moet positief vooruitkijken naar volgende poging, positief zijn is heel belangrijk.

Probeer dit een plaatsje te geven en raap alle moed samen en begin aan je volgende poging en vooral positief blijven

groetjes

object

Geplaatst

Hoi object,

Dank voor je lieve berichtje. We proberen het ook achter ons te laten en we hebben besloten dat we toch heel waardevolle informatie hebben nu: Namelijk dat we de volgende keer direct moeten starten met een hogere dosering, dan is er een grotere kans dat het lukt!

Ik wens jou veel succes deze wachtweken, een spannende tijd voor je. Nog maar tien dagen tot je testdatum!!!

groetjes,

Miranda

• 3 weken later...
Geplaatst

Ik heb afgelopen maandag te horen gekregen dat het toch niet goed gegaan is.

Er was te weinig groei waar te nemen.

Op het moment ik het te horen kreeg was is stil en drong het niet echt door, pas op het moment dat ik in de auto zat kwamen de emoties.

Die beginnen nu een plekje te krijgen mede dankzij de mensen om mij heen.

Met een beetje mazzel kan ik eind november weer aan de bak.

Vind het ook vervelend voor het stelletje waarvoor ik donor zou zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden