Ga naar inhoud

Wie zwanger na 4de poging

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Inmiddels hebben wij onze 3de poging achter de rug en helaas weer mislukt. Nu gaat het wat beter met me maar ik ben er echt dagen kapot van geweest...om gek van te worden. Op zo'n moment merk je het verschil tussen mannen en vrouwen...terwijl ik een schat van een man heb. Je verwerkt het allebei zo anders.

Nu gaan we volgende week weer naar het ziekenhuis voor een "laatste" gesprek. Heb altijd gezegd 3 pogingen is max.. maar nu begin ik daar toch anders over te denken. De wens is zo groot. Alleen is het verstandig. Lichamelijk kan ik het wel aan. Nu heb ik ergens gelezen dat bij elke poging de kans afneemt....

Daarom mij vraag zijn hier positieve verhalen?

Alvast bedankt

Geplaatst

hallo youme,

ik kan je helaas niet helpen met een positief verhaal, zoals je in mijn handtekening ziet hebben wij ook een mislukte 3e behandeling achter de rug, gelukkig hebben wij nog wat cryo's achter de hand, bij cryo's is de kans op zwangerschap minder groot dat met een vers embryo, en toch lees ik op het forum verhalen over vrouwen die zwanger zijn geworden van cryo's.

ik denk dat elke kans die je krijgt een kans is om zwanger te raken hoe klein die ook is. wat betreft de behandeling ik denk dat je zelf het beste aanvoelt wat je wel of niet aan kan.

ik moet zeggen dat als de cryo's goed ontdooien en er geen zwangerschap ontstaat, dan zou ik gewoon doorgaan voor een 4 behandeling. maar ja het kost niet niks natuurlijk, maar aan de andere kant wat is geld tegen zo een klein wolkje........

ik wens je succes met je beslissing volg je gevoel.

Geplaatst

Hoi YouMe,

Allereerst wat balen dat jullie 3e poging mislukt is.

Gelukkig hebben wij wel een succesverhaal voor je.

Wij zijn nl. deze 4e poging wel zwanger geworden, van een tweeling.

Wij zouden ook stoppen na de 3e poging, maar hebben ons toch 1,5 jaar later nog eens gewaagd aan een 4e poging.

Ik weet ook niet of je kansen afnemen hoor. Volgens mij heb je elke poging kans van +/- 25%.

Het zal misschien wel schelen of je bij een vorige poging wel even zwanger bent geweest. Dat was bij mij het geval. Wel heel kort, maar mijn arts zei dat ik dus wel zwanger kón raken. Ze zou ook niet weten waarom het een 4e keer niet zou lukken.

Misschien wel goed om het te overleggen met je arts en zijn/haar mening mee te nemen in jullie beslissing.

In ieder geval veel sterkte en succes!!!

Toevallig, zie nu net het berichtje van Sylvie!!

Geplaatst

Henne heeft hier een goed verhaal over geschreven. Even in mijn bewoordingen komt het erop neer dat je kansen NIET kleiner worden! Het is gewoon zo dat bij de mensen waarbij het niet lukt in 3 x, het gewoon moeilijker is voor deze mensen om zwanger te raken, omdat ze meerdere problemen hebben, slechte eitjes of kwali zaad...? Er bestaan ook heel veel koppels waarbij geen oorzaak is vastgesteld en zij worden misschien sneller of juist niet sneller zwanger. Als er een oorzaak is, zoals bij ons het geval was, dan kunnen ze gericht te werk gaan en dan lukt het misschien beter.

Hou de moed erin al is dit soms heel moeilijk en lijkt alles uitzichtloos. Er zijn voldoende positieve verhalen, want hier in Belgie vergoden ze 6 pogingen en dit is vast niet voor niets.

Renee

Geplaatst

Dit is het topic waar Renee het over heeft:

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=9095&highlight=afnemende+kansen

Of je kansen medisch gezien idd niet afnemen....dat weet ik natuurlijk niet. Uiteindelijk zal je kans echt wel kleiner worden als het telkens niet lukt.

Ik zie het zelf als een loterij, met elk nieuw lot heb je opnieuw evenveel kans. Maar uiteindelijk is dat natuurlijk niet helemaal waar. Wat ook meespeelt is hoe alles tot nu toe is verlopen, leeftijd, de reden dat je ivf doet etc.

Bij onszelf ben ik er zelfs van overtuigd dat onze kansen nu groter zijn dan de eerste drie pogingen omdat daarbij de stimulatie helemaal niet goed verliep.

Wat ik persoonlijk belangrijk vind is dat we ons niet vast pinnen op dat getal drie. In landen waar de vergoeding anders is, gaan ze misschien zonder erbij stil te staan voor vijf of zes pogingen. Of maar voor twee omdat het anders te duur wordt. Drie is een verzekeringsgetal, geen medisch onderbouwd advies. Uit meerdere onderzoeken blijkt dat pas na vijf tot zes pogingen het aantal zwangeren niet echt meer toeneemt. En zelfs dan heb je natuurlijk nog uitzonderingen die de regel bevestigen.

Geplaatst

Hoi Youme,

Ook wij gaan voor een 4e ivf poging binnenkort. Ik denk ook niet dat je kansen kleiner worden. Een 'gezonde vruchtbare' vrouw wordt ook niet altijd binnen 4 maanden zwanger. En ik heb nog maar 3 optimale kansen gehad om zwanger te raken. Zo zie ik het eigenlijk. De arts zei tegen mij: de aanhouder wint. Dat is positief natuurlijk, maar hoe lang ga je zelf door. En een geldboom in mn tuin heb ik ook al niet. Gelukkig dat ik hier positieve verhalen lees, dat geeft weer extra moed!

Succes!

Geplaatst

Hier een positief verhaal: na 3 x IUI en 3 x IVF/ICSI zijn wij voor 4e behandeling gegaan. Ook omdat de 3e ICSI zo'n slecht resultaat gaf dat er zelfs geen tp volgde. Dat voelde zo 'on- af'; voor ons gevoel hadden we niet het maximale gehad/gedaan zo. Te onbevredigend om na die teleurstelling te stoppen.

Ziekenhuis stond helemaal achter ons: we hadden gewoon pech gehad, aldus gyn. Tja, en wanneer keren je kansen? Na hoeveel keer pech volgt geluk en stel dat je net bent gestopt voordat het geluk aan jouw zijde zou zijn... Derg. gedachten speelden door ons hoofd.

4e behandeling dus, wederom IVF/ICSI. Nu keuze voor 2 emmies tp, indien mogelijk en hoeveelheid hormonen opgehoogd. En zie hier het resultaat... Als alles goed mag gaan zijn wij vanaf maart 2011 een gezinnetje!

Succes met jullie afwegingen en ik hoop het voor jullie ook enorm!

Geplaatst
Hier een positief verhaal: na 3 x IUI en 3 x IVF/ICSI zijn wij voor 4e behandeling gegaan. Ook omdat de 3e ICSI zo'n slecht resultaat gaf dat er zelfs geen tp volgde. Dat voelde zo 'on- af'; voor ons gevoel hadden we niet het maximale gehad/gedaan zo. Te onbevredigend om na die teleurstelling te stoppen.

Ziekenhuis stond helemaal achter ons: we hadden gewoon pech gehad, aldus gyn. Tja, en wanneer keren je kansen? Na hoeveel keer pech volgt geluk en stel dat je net bent gestopt voordat het geluk aan jouw zijde zou zijn... Derg. gedachten speelden door ons hoofd.

4e behandeling dus, wederom IVF/ICSI. Nu keuze voor 2 emmies tp, indien mogelijk en hoeveelheid hormonen opgehoogd. En zie hier het resultaat... Als alles goed mag gaan zijn wij vanaf maart 2011 een gezinnetje!

Succes met jullie afwegingen en ik hoop het voor jullie ook enorm!

Hoi Moon74,

Welk hormoon heb jij gespoten bij de poging toen je zwanger raakte? We proberen nu voor de 5e poging te gaan en ik wil alles uit de kast halen want dit zal ook wel de laatste poging worden. Kunnen het financieel helaas niet opbrengen.

Alvast hartstikke bedankt voor je hulp!

groetjes,

roestvlek

Geplaatst

Hoi,

Nog een positief verhaal.... ben nu 34,5 week zwanger van een knul, na 2 IUI's, 6xIVF/ICSI en 10 terugplaatsingen in totaal!!

Uiteindelijk ben ik in Brussel zwanger geworden middels ICSI, met Menopur.

Ik snap je zorgen en twijfels als geen ander. Maar iets in mij zei dat ik het niet op moest geven.

Heeeeeeel veel geluk en sterkte gewenst!!!!

Groeten,

Noor

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=8156&highlight=voor+wie+het+niet+ziet+zitten

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties, dit geeft de mens weer een beetje moed.

De reden dat wij niet zwanger kunnen worden is dat ik geen funtionerende eileiders heb. Je moet de eileider als een annamoon zien met tril haren en die haren die heb ik niet. Kortom om het heel plat tezeggen de transportband bij mij werkt niet.

De eerste poging had ik echt een super goed gevoel dat het gelukt zou zijn..maar helaas geen geluk. De tweede poging werden mijn man en ik beide ziek net voor de terugplaatsing. Allebei mega buikgriep, dit zie dan ook echt als een

"weg gegooide" kans. In het ziekenhuis zeiden ze later dat het verre van een ideale situatie was op dat moment. En bij de derde poging kreeg van onze werknemers een zeer ernstig ongeluk. Dit heeft heel veel stress gegeven en ik denk dat stress niet echt bevordelijk is. Kortom ik denk me rot waarom dit waarom dat waarom niet bij ons, en waarschijnlijk hebben we dit allemaal.

Ik hou me zoveel mogelijk vast aan de positieve verhalen.

Geplaatst

Ik denk dat heel veel factoren invloed hebben op je ivf-poging hoor.

Bij mijn 3e poging was ik net begonnen met een nieuwe baan, waar ik het ook echt niet leuk vond. De mensen waren helemaal niet aardig en dan moest ik in mijn eerste werkweek al 3x naar het ziekenhuis, hoe ga je dat dan weer brengen? Dus ontspannen was ik totaal niet. En dan de druk er nog bij dat dit de laatste poging zou zijn!! En toen kreeg ik nog te horen dat we van de vele embryo's geen cryo's hadden, dus de druk werd alleen maar groter.

Deze 4e poging ben ik echt heel anders ingestapt. Ik had sowieso 1,5 jaar pauze gehad waarbij ik me geestelijk en lichamelijk weer een beetje op de rails had. We zijn er ingestapt met: Nee hebben we, ja kunnen we krijgen. En; gelukkig zijn we ook met z'n tweetjes. En het klinkt zo makkelijk, maar ik was echt een stuk meer ontspannen. Natuurlijk blijft het spannend en wil je het heel graag. En zeker al die hormonen hebben weer invloed op je gevoelens. Maar als ik de 3e en 4e poging met elkaar vergelijk, vind ik het 'logisch' dat de 3e poging niet gelukt is en een stuk logischer dat de 4e wel gelukt is EN dat ik 4 cryo's heb.

Natuurlijk hebben we het niet allemaal voor het zeggen en heeft het met zoveel dingen te maken. Ook natuurlijk met geluk, maar ik denk dat je algehele gesteldheid ook van invloed kan zijn.

xx

Geplaatst

Henne, zie ik het goed maar kan ik je voor morgen een hele fijne en liefdevolle dag toewensen?? geniet ervan.

Sandie, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap...geniet ervan!

Moki, zal voor je duimen dat de cryo's goed ontdooien. En een tip...hamsteren met medicijnen om de kosten besparen, heb ik ook gedaan. Ik moet 300E Puregon per dag spuiten en ook nog eens vrij lang en dit is het duurste medicijn. SUCCES!!! hopen dat het niet nodig is.

Herma, wanneer denken jullie aan poging vier te beginnen? Inderdaad wij hebben ook gebrek aan geldbomen maar ik heb wel behoorlijk gehamsterd met medicijnen. Woensdag gaan we naar het ziekenhuis en dan horen we het wel of het "verstandig" is om het nog een keer teproberen.. Succes!!

Moon74 Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!! GENIET ERVAN.. het is zo fijn te horen dat er gelukkig vrouwen zijn die toch doorzetten en zwanger worden, daar krijg ik weer een beetje moed van en dat ik mijn hoofd niet laten hangen. Ben helaas echt niet de enige...

Roestvlek, kijk eens bij , Wat doen jullie met de overgebleven medicijnen" misschien zijn er medicijnen bij iemand in de koelkast waar ze jou ontzettend mee kunnen helpen. Er wordt nog wel eens onderling het een en ander van koelkast verwisseld :yeswink-1:

Noor, gefeliciteerd met je zwangerschap, fijn te horen dat het bij jullie gelukt is...hier hou ik me aan vast..

Sandie gefeliciteerd met je tweeling zwangerschap ook aan jou verhaal hou ik me vast.

BEDANKT

Geplaatst

Henne,

Ik wens je voor morgen een onwijs mooie onvergetelijke dag! Geniet ervan en veel plezier!

Ik wens jullie allebei een gelukkig leven samen!

groetjes,

roestvlek

Geplaatst

Youme, wij gaan in oktober/november weer n poging wagen. Ik heb wel medicijnen gehamstert ja. Steeds als ze vroegen of ik nog wat over had zei ik nee en dan kreeg ik weer n recept mee. En lieve hulp gekregen om medicijnen op te halen bij iemand die over had. Scheelt toch weer. Jij ook succes met je beslissing.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden