Ga naar inhoud

Werkt UMC Nijmegen samen met andere ziekenhuizen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij hebben op 23 sep ein-de-lijk een intake in Nijmegen voor Tese/Icsi. We zijn door het VU doorverwezen voor tese. We wonen in Amsterdam, maar de achtlijsten voor het AMC zijn bizar, vandaar dat we naar Nijmegen gaan. Nu vroeg ik mij af of er meiden zijn die ook lang moeten rijden naar nijmegen en of jullie dan bloed prikken en/of echo's bijvoorbeeld in je eigen zeiekenhuis doen? Of moet je voor ieder buisje bloed echt naar nijmegen toe?

Dat zou nl voor ons de optimale combinatie zijn: bloed prikken, echo's in het VU (waar we erg fijne ervaringen hebben) en tese / evt punctie en tp in Nijmegen.

Ik hoor graag!!

Fren

Geplaatst

Hallo Fren,

Ook wij zijn aangewezen op een icsi-tese behandeling in Nijmegen.

Voor alle onderzoeken ben je aangewezen op Nijmegen (echo's, bloedprikken, punctie, tp). Je kan (mag) niks in een ander ziekenhuis doen.

Dat vonden we in het begin ook een groot nadeel, maar onze ervaringen zijn goed. Ze proberen er zoveel mogelijk rekening mee te houden, als je van ver moet komen. Ook hebben we hele goede ervaringen met de digi-poli.

Groetjes Poppy

Geplaatst

Hmm, echt waar? Das wel een beetje balen, niet dat ik het er natuurlijk niet voor over heb... Maar ik mag geen pil slikken en moet in de stimulatiefase soms wel 3x per week voor een echo. Dan is daarnaast werken niet echt meer handig...

Nou ja, we zien het wel als het zo ver is.

Hoe zijn julllie ervaringen verder? Hoe lang zijn jullie onderweg?

Geplaatst

O ja, nog een aanvullende vraag:

Mijn vriend heeft net alle onderzoeken (echo, bloed, chromosomen, dna) in het amc laten doen. Neemt het UMC die uitslagen over (zijn dus héél recent) of moet hij alles weer opnieuw doen?

Geplaatst

hoi fren,

wij weten dit niet helemaal 100% zeker,heel misschien dat ze hiervoor een uitzondering willen maken, omdat het AMC 1 van de 2 ziekenhuizen is waar ze een tese uitvoeren.bij ons (streekziekenhuis) mocht het in elk geval niet.het chromosoomonderzoek was daar al wel gedaan, dus als het goed is hoeft je man die niet opnieuw te laten doen.

wij hebben zelf een reistijd van bijna 2 uur.

Op dit moment hebben wij 1 volledige en 1 afgebroken behandeling achter de rug.onze ervaringen met de artsen en verpleegkundigen zijn over het algemeen goed.van het werken tussendoor komt bij mij in elk geval niet veel.(moest soms om de dag terug,of gelijk de volgende dag)

Geplaatst

Hi Poppy,

dank je wel... Eerst maar eens zien of de tese lukt, dan gaan we daarna wel kijken hoe we de rest op gaan lossen. En maar eens zien wat de 23e brengt.

Zijn er nog andere meiden die hier ervaring mee hebben?

Fren

Geplaatst

Hoi Fren,

Wij moesten zelf ook ongeveer 1u15min rijden en hebben op hun verzoek vrijwel alles daar laten doen. Vooronderzoeken hebben wij in het UZA (Antwerpen) gedaan, want eigenlijk wilden we daar alles gaan doen, uiteindelijk is het anders gelopen.

Het Radboud heeft toen alle uitslagen overgenomen (deze waren niet ouder dan 6mnd), maar het Radboud wilde uiteindelijk toch aanvullend chromosoom onderzoek omdat ze in Nederland kennelijk toch net iets andere dingen onderzoeken dan in België.

Ik heb 1x tussendoor bloed laten prikken in mijn eigen ziekenhuis, maar je krijgt daarbij wel de waarschuwing dat jij verantwoordelijk bent voor het ontvangen van de uitslag. Dus geen uitslag = vertraging behandeling.

Geplaatst

hoi paula,

wel fijn om te lezen dat de mogelijkheid bestaat dat UMC de uitslagen van het amc overneemt!! Ga ik zeker vragen - scheelt toch weer heel wat heen en weer rijden!

En wat goed om te lezen dat het bij jou allemaal tot een zwangerschap is gekomen! Van harte!

Geplaatst

Ja maar het kan dus zijn dat je misschien nog wat aanvullende bloedtestjes moet laten doen. Maar dat nemen ze dan vast de 23e gelijk af. Ik vroeg ook altijd even na een consult: moet er nog iets geprikt worden, want nu zijn we toch hier.

HEEL VEEL SUCCES, hou hoop, want ook met TESE kan het goed komen. Helaas onlangs van een aantal meiden gelezen dat er bij de TESE niks gevonden was, daar schrik je dan wel even van.

De eerste keer hadden wij ook combi afspraak bij GYN en URO. We zijn toen wel gelijk op de TESE-lijst gezet, ondanks dat er bij ons beiden nog extra chromosoom onderzoek moest gebeuren. De arts zei: als dat niet goed mocht zijn (kleine kans) dan halen we je dan wel van de lijst af.

Geplaatst

Hoi Fren, wij zitten in het ziekenhuis in ede, maar die werkt samen met Nijmegen, dus alles word in ede gedaan, bloed echo's en zo maar de puncties en tp's in Nijmegen.

Succes met jullie traject

Geplaatst

@ Paula, thanks, dat stemt hoopvol. We laten het tese traject maar op ons af komen. Er zijn bij mijn vriend wel een paar keer zaadcellen gevonden (1x4 en 1x7, waarmee we de 1e icsi hebben gedaan), dus ik hoop dat dat ons een iets grotere kans op succes zal geven.

@renata, dank je wel. We doen tese, en ik begreep van Paula dat ze dan iets minder flexibel zijn, maar we zien het wel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden