Ga naar inhoud

Vierde Poging, Maar Waar???

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Na (helaas) drie mislukte icsi pogingen voor een brusje, hebben wij besloten om toch nog verder te gaan voor een vierde zelfbetalende behandeling.

Wij hebben nog steeds de hoop en het vertrouwen dat er nog een brusje gaat komen,waardoor wij nu alle extraatjes opzij zetten om de vierde behandeling uiteindelijk te kunnen bekostigen.

Tot die tijd zijn wij ons aan het orienteren op de keuze voor het ziekenhuis voor deze behandeling.

Wij hebben nl besloten om niet verder te gaan in het ziekenhuis waar wij de afgelopen jaren behandeld zijn. Ondanks dat zij daar superaardig zijn, merkte ik toch dat zij heel vast houden aan een vast protocol, die op iedereen toegepast word. Zo vroeg ik bijvoorbeeld of ik de derde poging mocht overstappen op menopur, maar dat werd niet toegestaan omdat zij dat pas voorschrijven bij vrouwen die ouder zijn als 40 jaar. (wordt zelf over 2 maanden, 38 jaar). Ook ligt er een stapeltje uitgeschreven recepten klaar op het bureau van de arts, waarop de naam van de patient wordt geschreven en vervolgens wordt meegegeven. Lekker standaard, dus. Zo zijn er nog een paar voorbeelden te noemen.

Nu dus voor de moeilijke keuze om het juiste ziekenhuis te kiezen. Wij twijfelen nu tussen twee ziekenhuizen.

Na veel meelezen op dit forum, komt de kliniek in Dusseldorf erg positief op mij over. Met name de extra behandelingen zoals picsi, AH en de scsa test klinken erg goed. (wij zijn op icsi aangewezen vanwege het slechte zaadkwaliteit) Ik lees voornamelijk positieve berichten over DD.

Ik las echter ergens ook dat de punctie al vrij snel wordt ingepland, ookal zijn de meeste follikels nog niet helemaal de juiste grootte.

Daarnaast is de afstand natuurlijk ook niet mis. (wij wonen vlak bij Den Haag). Even snel heen en weer voor een echo is er niet echt bij.

Het andere ziekenhuis waartussen wij twijfelen is het ziekenhuis in Voorburg. (Reinier de Graaf). Dit mede vanuit praktisch en financieel oogpunt. Voor de prijs van 2 behandelingen in DD, kan ik er drie in Voorburg doen. Daarnaast is het dicht bij ons huis, waardoor dit veel praktischer is mbt ons zoontje. Hebben nl geen flexibele oppas.

In mijn omgeving ken ik meerdere stellen die in Voorburg hebben gelopen en ook positief zijn.

Op het forum is echter niet zo heel veel over Voorburg te vinden.

Er lopen momenteel zoveel twijfels door mijn hoofd, dat ik het zelf erg moeilijk vind om alle voor en nadelen op een rijtje te kunnen zetten mbt beide ziekenhuizen.

Ik vroeg mij dus af of er meiden zijn die ervaring hebben in een van de ziekenhuizen (of beide) en die hun ervaring (zowel positive als negatieve) willen delen, zodat wij uiteindelijk tot een juiste keuze kunnen komen.

Alvast bedankt en sorry voor het lange verhaal!

Geplaatst

Hoi Rubiootje

Wij zijn de vorige poging ook in DD geweest, maar dan ik combinatie met Enschede. Dat wil zeggen dat we de medicatie en echo´s in Enschede deden en de punctie en tp in DD.

Wij willen niet anders meer, je word in DD echt heel fijn behandeld vind ik.

Een van de voordelen vind ik dat de punctie daar onder narcose gedaan word (in mijn geval een uitkomst) en ze vriezen bijna alles in wat niet teruggeplaatst word en dat deden ze daarvoor bij ons niet.

Het is inderdaad wel een flink bedrag daar. Maar je hebt daar wel meer mogelijkheden zoals AH en picsi en imsi enz.

Dat andere ziekenhuis heb ik geen ervaring mee, maar daar zullen vast wel dames ervaring mee hebben. Heel veel succes met de keuze wat jullie gaan maken.

Geplaatst

he rubiootje:

het is idd erg moeilijk maar wilde je toch even zeggen dat ik sinds gisteren weet dat ik pril zwanger ben van onze poging is DD.

Ik heb maar 1 week hoeven spuiten tegen de gebruikelijk 8 wat ik in nl gewend was. de narcose is heerlijk, je kan meedenken met je arts.

Hij probeert van alles uit, maar niet zonder te overleggen met jou en goed uit te leggen waarom hij hiervoor kiest.

Ik wens je heel veel wijsheid bij je keuze

Geplaatst

Ik ben onwijs positief over Voorburg. Wij zijn overgestapt vanuit het EMC, idd vanwege het strikte protocol daar. Voorburg is grondig, ze stemmen het protocol en de hormonen af op de persoonlijke situatie, ze zijn ontzettend aardig, rustig en meelevend. Het is erg kleinschalig, wat ik zelf erg prettig vind. Ze zijn wel heel stellig, je kunt vel vragen en je voorkeuren aangeven, maar uiteindelijk gebeurt het wel zoals zij het 't beste vinden. Tot nu toe heeft dat ons alleen maar goeds gebracht. De vorige poging voor het eerst cryo's en deze ronde zelfs 100% bevruchting. Ook erg leuk: je mag voor de tp in het lab om je embryootjes te bekijken.

Tja, wij zijn duidelijk Voorburg-fan, maar ik weet ook mensen die er erg negatieve ervaringen hebben. Dat is wat ik bedoel met stellig: als ze het niet zien zitten, dan zijn ze daar ook best hard in. Klein nadeel is dat je wel eerst door de molen moet (wij tenminste) voor je op de ivf afdeling beland. Als je daar eenmaal binnen bent, gaat het heel gemakkelijk en snel allemaal.

Succes met het maken van een keuze en de vierde poging! Als je meer over Voorburg wilt weten, stuur me dan even een pb-tje

Henne

Geplaatst

Maris:

Ja, die extra behandelingen is een van de redenen dat Dusseldorf onder onze aandacht is gekomen.

Hellen: gefeliciteerd met je prille zwangerschap. Zag ook al je berichtje op het dusseldorf topic mbt de scsa test. Dank je voor de info.

Henne: Jij ook bedankt voor je info. Wat super dat je in het lab mag kijken. Ook voorburg is onder onze aandacht gekomen omdat ik ergens had gehoord dat zij een heel goed lab hebben.

Met zoveel positieve verhalen over beide ziekenhuizen wordt de keuze niet makkelijker......hi,hi.

alvast bedankt voor jullie ervaringen!

Liefs

Geplaatst

Henne: Volgens je onderschrift mag ik je voorzichtig feliciteren! Dus bij deze gefeliciteerd en hopelijk kunnen jullie over 9 maanden een wondertje in jullie armen sluiten!!! Het is je gegund!!!. Las nl ook dat jullie ook al een lange weg hebben moeten ondernemen.

Wat een goede tip mbt een afspraak maken en bekijken hoe het voelt. Ik heb inmiddels mijn dossier opgevraagd en als ik die binnen heb, ga ik dus maar eens twee afspraken maken. Een in Voorburg en de ander in Dusseldorf. Daarna maar eens kijken wat het beste bij ons past en waar wij een goed gevoel over hebben.

Super bedankt!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden