Ga naar inhoud

Het dagboek van Sandra

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pfffffffffffft, en ik zou dan ook een beetje vertrouwen in de zaak gaan krijgen als zo'n dame aan de andere kant van de lijn allemaal dingen gaat zeggen die niet ter zake doen of niet kloppen met de dingen die je eerder zijn verteld.

Succes!!! Uiteindelijk is ze vast met de goede informatie gekomen!!!

Op naa dinsdag!!

Groetjesssssssssssss

• Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ja ik weet het

ja moet zo opletten!!

wij hebben het ook een paar keer gehad..

maar blijven opletten en volhouden!!

en heel veel succes

wachten sucks maar het is voor een goed doel!!

groetjes rosalie

Geplaatst

hee meisje!!

heeeeel erg veel succes vanmiddag!

de duimen draaien hier ook voor jou op volle toeren hoor

we hopen snel van je te horen hoe de tp was!!

liefs bri

Geplaatst

Hey meiden,

Pffff....zit middenin een verbouwing, heb geen internet of vaste telefoonaansluiting en ben nu dus aangewezen op familie om te kunnen internetten.....maar probeer jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden....

Afgelopen dinsdag mocht ik dus bellen of de cryo goed was ontdooid. Ik had er eerlijk gezegd al de hele week een slecht gevoel over, dus verwachtte ook niet teveel. Helaas had mijn gevoel het weer bij het rechte eind. De kwaliteit van de cryo was niet goed genoeg om te kunnen gebruiken voor een tp.....ff slikken dus....

Gelukkig zijn de meds voor poging 2 al binnen en mag ik dus aankomend weekend meteen gaan spuiten. We balen natuurlijk ontzettend dat het niet tot een tp is gekomen, maar gaan met volle moed voor ICSI poging 2!

Geplaatst

hoi san,

wat enorm balen zeg!!!!

dat lijkt me zo'n ontzettende domper! denk je misschien kans te maken en dan gaat er h elemaal niks gebeuren, lijkt me echt erg moeilijk.

gelukkig dat je meteen kan spuiten voor de volgende poging. Dat gaat lekker snel!

ik hoop dat t deze keer een blijvertje wordt!

lis

Geplaatst

Thanx meiden! Moet zeggen dat ik na de teleurstelling dat we geen tp van de cryo hadden, nu gek genoeg niet kan wachten tot ik weer mag gaan spuiten. Wil zo graag weer verder....nu is't ook allemaal maar niks.... Wordt als het goed is vrijdag ongesteld dus dan gaan we weer meedoen....JOEPIE!

Geplaatst

En ja hoor! De 1e spuit Deca zit er weer in. Precies op tijd ongi geworden, maar t zette gisteren pas goed door. Meteen gebeld naar t ziekenhuis en rond 14.30 kwam het verlossende telefoontje dat we mochten beginnen. Gisteravond dus helemaal happy om 18.00 de eerste Deca weer in m'n buik gezet.....kom maar op!!! We gaan ervoor!

Geplaatst

En ja hoor! De 1e spuit Deca zit er weer in. Precies op tijd ongi geworden, maar t zette gisteren pas goed door. Meteen gebeld naar t ziekenhuis en rond 14.30 kwam het verlossende telefoontje dat we mochten beginnen. Gisteravond dus helemaal happy om 18.00 de eerste Deca weer in m'n buik gezet.....kom maar op!!! We gaan ervoor!

Geplaatst

Vanmorgen de 1e fm gehad. Er zitten nu in totaal +/- 16 follies : 1 van 17mm, 1 van 16,5mm, 1 van15mm, 1 van 13mm, 6 van 12mm, 2 van 10mm en nog wat kleintjes.....hopelijk gaan die nog even lekker meegroeien. Aanstaande zaterdag om 10.00 uur de 2e fm. T gaat tot nu toe precies hetzelfde als bij de 1e poging dus waarschijnlijk zondag dan de pregnyl zetten en dan Dinsdag de punctie......

De gyn zag wel twee (op het scherm zagen ze er donkergrijs uit) met bloed gevulde (oude) follies en vroeg of ik endometriose had....zover ik weet is dat niet het geval. Ben helemaal binnenstebuiten gekeerd voordat we aan de ICSI begonnen en toen is daar niks uit gekomen. Nu weet ik niet exact wat endometriose inhoud, dus zaterdag maar eens goed navragen. Hij zei er verder ook niks over, hij bleef er heel rustig onder.....nu vraag ik me af of die oude follies misschien een overblijfsel zijn van de punctie??? Nah ja, hoor het hopelijk zaterdag...

Geplaatst

Wat een goede score zeg! Ik hoop dat ze lekker verder groeien en dat er veel mooie eitjes uit de punctie komen.

Ben benieuwd wat de gyn zegt over de mogelijke endometriose...

Geplaatst

Afgelopen zaterdag de 2e fm gehad. Had dit keer een andere gyn, maar voelde me bij hem niet helemaal op mijn gemak. Hij was nogal bot en kortaf. Volgens hem waren er maar 8 mooie follies rechts en een aantal kleintjes. Links zaten allemaal kleintjes die volgens hem veel te klein waren en dus niet aangeprikt gingen worden tijdens de punctie. Voor ons een behoorlijke teleurstelling want de 1e fm zag er heel wat beter uit....

In overleg met het MCRZ werd besloten dat ik zaterdagavond om 22.30 de pregnyl moest spuiten en dan maandag om 09.30 de punctie zou krijgen.

Dit keer ruim op tijd vertrokken naar Rotterdam, en we waren dan ook lekker op tijd. Rond 09.45 kreeg ik de meds en om 10.10 werd er begonnen met de punctie. Wat schetst onze verbazing....in totaal 18 follies aangeprikt!!!! Ze waren wel groot en goed genoeg om ook weg te halen!!! Niet geschoten is altijd mis zeiden ze...! En idd, hub met de koffer naar het EMC waar ze 18 eitjes vonden......!!! Wij zijn daar natuurlijk harstikke blij mee, een fantastisch resultaat, maar hoef die gyn die te 2e fm deed echt noooooiiiiiiiit meer!! Die zat er maar een klein beetje naast.....

Donderdag vanf 09.30 mogen we bellen of er een tp is en horen we ook hoeveel eitjes er daarwerkelijk zijn bevrucht, spannend!

Geplaatst

Eindelijk maar weer eens mijn dagboek updaten!!

Donderdag 28/02 gebeld, en ja hoor, er was een tp en wel om 11.30!! Ik dolgelukkig hub gebeld en naar het EMC gereden. Was iets te enthousiast aan het water gegaan (ivm met de 'halfvolle blaas' die je moet hebben bij de tp) dus het was eerder een overvolle blaas, maar goed......

Eenmaal in de kamer werd ons verteld dat van de 18 eitjes er 11 waren bevrucht waarvan de mooiste nu werd gebruikt voor de tp. De kans dat we cryo's zouden overhouden was vrij klein zeiden ze omdat ze hele hoge eisen stellen aan de emmies die ze invriezen. We krijgen daar later via een brief de uitslag over.....

Maar terug naar de tp......ik moest heeeeeeeel nodig plassen, en dat mag natuurlijk niet.....en die man maar met dat echoapparaat op mijn buik in de weer.....dat hielp ook niet echt mee.....hub was ontzettend geïntereseerd in wat er nu precies op de echo te zien was, dus die bleef vragen stellen...wat is dit, wat is dat? en die man maar uitleggen, de baarmoeder, het slijmvlies, de eierstokken enz, enz......harstikke leuk, maar m'n blaas vond van niet...haha....eindelijk kwam ons rietje en zagen we zo onze emmie in mijn buik zitten, prachtig!!

Eenmaal thuis lekker op de bank gaan liggen, en de rest van de dag rustig aan gedaan....nu is het weer afwachten geblazen, 14/03 mag er getest worden.......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden