Ga naar inhoud

na TP met of zonder utrogestan/pregnyl

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden,

We hebben inmiddels onze 8e tp (2x ivf- 2 verse en 6 cryo) achter de rug, die helaas niet tot het gewenste resultaat hebben geleid. En overdenken nu wat te doen (24 november evaluatiegesprek met ferti-arts), stoppen of toch nog een 3e ivf.

Al deze 6 cryo tp waren allemaal zogenaamde toppers, morula of blastocyste. Nu had ik geen ondersteuning na tp, daar het in eigen cyclus gebeurde, wel gebruik makend van clomid, en voor de eisprong pregnyl, maar daarna niets.

Ben dus benieuwd of er in andere ziekenhuizen wellicht wel ondersteuning van utrogestan of pregnyl wordt gegeven na tp van cryo in eigen cyclus, en of dat ook tot een zwangerschap heeft mogen leiden.

Op dit moment zitten we sterk aan stoppen te denken daar het tp van in totaal 8 toppers tot niets heeft geleid, behalve dat ik enigszins uitgeput ben geraakt ;), maar dat heb ik er graag voor over. Wanneer ik wat jonger was geweest, was het een oplossing geweest om eerst een rustpauze in te lassen, helaas heb ik die tijd niet (inmiddels alweer 43).

Dus ja nog een half jaar op de tanden bijten of...........nu definiteif een eind maken aan onze kinderwens.

Liefs Jola(nda)

Geplaatst

Hai Jolanda,

Moeilijk he, wij hebben voor hetzelfde gestaan.

5 terugplaatsingen wel 2 keer een miskraam bij 6 weken.

Ook bijna allemaal toppers.

We besloten nog 1 poging te doen en ik stond er heel onbevangen in.

Nu ben ik dus zwanger en ik ben ook al bijna 44.

Doe je acupunctuur erbij? Ik wel en dat helpt me heel erg heb ik het idee.

Zelf vond ik het moeilijker om me erbij neer te leggen dan doorgaan.

Ik had trouwens wel pregnyl gesporten

succes

Rachel

Geplaatst

@Jolanda, waardeloos he, mooie emmies maar dan blijven ze niet plakken.

heb je Dusseldorf al eens overwogen? Daar kan je ook PLD doen (poollichaamdiagnostiek) dan kijken ze of de bevruchte eicellen

genetisch wel ol zijn. Bij ons ouwe bessies komt het natuurlijk vaker voor dat eicellen niet goed zijn.

Hier kunnen wel mooie emmies uit ontstaan maar heeft nooit kans tot slagen.

Het kost wel wat maar je hebt wel iets meer zekerheid wat dat aangaat. Ik bedoel iedere keer die teleurstelling en stress, als je weet

of een emmie wel goed is sta je hier misschien wat relaxter in.

Groetjes

Geplaatst

Marion en Rachel bedankt voor jullie reaktie.

Rachel, heb geen acupunctuur erbij gedaan. Zal het in overweging nemen als we alsnog voor die 3e punctie gaan. Heb je net als na tp van verse emmy 3x 5000 ie pregnyl gespoten? en dat op advies van arts of eigen initiatief?

Marion, dusseldorf is voor ons geen optie, geen goed gevoel bij, en ja wat ook meespeelt zijn zelf niet in bezit van auto en financieel wordt het dan ook moeilijk.

Geplaatst

je hebt nog 1 betaalde poging toch? Verzekering vergoed ook in het buitenland tot het bedrag geloof ik wat ze in NL vergoeden.

PLD moet je wel zelf betalen. Treinverbinding met DD schijnt erg goed te zijn. Tussentijdse echo's kan je in eigen ziekenhuis doen.

Maarrrr als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het zker niet doen, maar ik dacht geef wel even de info.

Zolang deze poging vergoed wordt, meid gaan voor die 3e poging! Je verdient het!!! Ja het is zwaar maar als het lukt heb je wel iets heel moois!

Als het niet lukt heb je er alles aan gedaan.

Laat je laatste mislukte poging bezinken het is allemaal nog vers.

Wens je veel sterkte en wijsheid in jullie besluit

Dikke kus

Geplaatst

Hai Jola,

Ik moest elke keer maar 1 keer pregnyl spuiten.

2 buisjes met poeder samen met 1 met vloeistof, de hoeveelheid weet ik niet meer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden