Ga naar inhoud

FSH veel te hoog!!

Gast Daan

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

probeer deze poging zo relaxed mogelijk in te gaan

en ga lekker genieten van elkaar

dat hebben jullie wel verdiend!!

komt goed meis!!

groetjes rosalie

• Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoihoi,

Na een heerlijk weekendje zon(netje), zee, strand in Zeeland. Kunnen wij er weer tegenaan. Heb er niet zo ontzettend veel meer over nagedacht. Nog een dag of 9 denk ik en ik mag ook weer gaan prikken. Ben zo benieuwd of het aanslaat, ik heb er wel een goed gevoel over!

En idd Mickey misschien wel 2x zoveel geluk haha.

Geplaatst

hoi daan, er begon me natuurlijk al wat te dagen teon jij de vraag over acu stelde, maar ik lees nu pas je goeie berichtje over het telefoontje.

wat een opluchting zeg! je mag beginnen!

veel succes,

lis

Geplaatst

Ja Lis, ik ben ook heel erg opgelucht en wil er graag acu bij gaan doen.

Ik heb je antwoord gelezen, bedankt nog hoor!

Geplaatst

Nou de spuitjes Orgalutran en de puregon is inmiddels bij de apotheek opgehaald en koud gelegd ( lijkt wel of het over een biertje gaat haha).

We gaan dus eerst de 2e dag met de puregon spuiten , ik denk zo`n a.s dinsdag dan verwacht ik mijn menstruatie, de acupuncturist heeft het ook nog een beetje gestimuleerd (misschien doen mijn eierstokken een beetje beter hun best zijn ze een beetje wakker geschut en uit hun waarschijnlijke rustfase??)

En dan moet ik op dag 6 van mijn cyclus de Orgalutran erbij prikken, dit moet op hetzelfde tijdstip maar dan op een andere plek.

Het zijn weer van die vooraf kant en klare spuitjes net als de deca alleen er stond wel wat meer belangrijke dingen in de gebruiksaanwijzing om in acht te nemen.

Zo moeten we het spuitje 45 graden op de huid zetten en als hij in de huid zit eerst iets terugtrekken ( dat waar je mee duwt) als er dan bloed bij de vloeistof komt dan heb je een ader te pakken en dan moet je deze dus weggooien... Dit is weer allemaal nieuw voor mij en ik heb er maar 7 gekregen, dus ga alles wel goed in de gaten houden.

Ik ben er best wel weer klaar voor, maar ben wel zooo onzeker of de stokjes dit keer wel mee gaan doen?? Positief blijven lijkt me.

jullie zijn weer even op de hoogte gebracht haha. Prettiger als thuis tegen vrienden te vertellen. Dan vragen ze je soms dingen dat ik denk ja hallo ik ben toch geen arts!! :dontknow: hihi

Doeg Daan.

Geplaatst

Hey Daan, succes ermee. Toch weer hoopgevend lijkt me, omdat het nu weer anders is/gaat dan de vorige keer. Hoewel je daar natuurlijk wel weer lekker onzeker van kan worden!

Hopelijk gaat het lukken!!!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Mogge Daan,

Ik ben blij dat je weer ' in de race' zit meid en snel weer kon doorstarten.

Weer een ander soort injectiie dus//moet dat weer in de buikstreek?

Iniedergeval veel succes en ene super fijn weekendje gewenst!

Geplaatst

Hoi Lentezon,

Die bank zit steeds minder comfi zeker, helemaal na al die teleurstellingen van de andere meiden, maar hou nog even vol, iedereen hoopt voor je mee.

Die Orgalutran ga ik in mijn been spuiten en nu doe ik denk ik maar de puregon in mijn buik, ze hadden gezegd dat het misschien toch wel beter was om echt op een andere plek te spuiten...Je weet het ook nooit he met al die verschillende verhalen.

Vandaag het ZHS gebeld om door te geven dat ik ongi was, maar ik was het nog niet goed na overleg, moet echt helder rood bloed zijn (dit wist ik ook wel, maar dan ben je ook weer bang dat je straks te laat start zeg maar) dus nu wachten op mooi rood en dan een uitgangs-echo en starten maar weer.

Groetjes Daan.

Geplaatst

Hoi daan!

beter een paar keer teveel bellen dan te weinig. Ik heb ook 2 dagen contact gehad en toen ook in overleg zo van: da's dus dag 1 .

Weer een spannende tijd ga je weer tegemoet!

Ik heb dat ook hoor wat je eerder schreef .. hier hebben ze aan een half woord genoeg...'thuis'ach zulke domem vragen soms, en je wil af en toe ook niet alles in de puntjes uitleggen hihi

Soms ben ik ff zenuwachtig, dat zijn meer momenten, en dat beginne er idd stiekum wel meer en meer t eworden ! ..dat komt denk ik volgende week wel meer. Tot nu toe blijf ik aardig kalm en rustig.

Ik heb natuurlijk goede hoop, maar op je lichaam kun je niet vertrouwen kwa aanwijzingen dan ..

Ik ga ze toch bellen of ik bv niet een zwa test zou mogen doen volgende week donderdag?

dan zou de emmy alweer 18 dagen oud zijn he als ie is blijven plakken dan!

Geplaatst

Nou ik snap er nu echt niks meer van, zondag al een beetje heel licht ongi, dus maandag gebeld, want ik ging er vanuit dat het die dag zou doorkomen ( zo gaat dat altijd eigenlijk) en nu is het al woe avond en is er nog niets...

Misschien wel oke want morgen zit ik op dag 28 dus dat zou dan wel mooi zijn, maar ik heb wel maandagavond lage rug en buikpijn en emo en heel licht ongi, maar geen bloedverlies.

Misschien door de acu, ik moet er morgen weer naartoe en ga het maar even vragen, you never know...

Wel raar want het is eigenlijk altijd wel zo`n beetje hetzelfde. En dan word ik weer zo onzeker , van is dit wel de juiste maand, het zhs doet er verder toch niet veel aan om te kijken of te prikken, want hun doen deze poging toch voor mij zeg maar, wel minder, het is toch ook wel fijn als hun ook meedenken ipv alleeen maar groen licht geven voor een 2e poging, maar wat bazel ik weer, gelukkig doen ze het nog een ker met ons!

Heb wel een mail gestuurd naar die NL arts in dusseldorf, daar heb ik al goede ervaringen van gelezen en vraag me af, wat de kliniek daar doet in mijn geval.

Groetjes Daan. :happy8:

Geplaatst

Pffffffffffffffffft, vervelend he? Ben je eindelijk ongesteld... werkt het nog niet zoals normaal!!!

Bij mij stuitert de menstruatie ook anders dan anders... Dus ik word daar ook niet zo gelukkig van..... Volgende week donderdag mag ik naar de arts.....

Maar wel erg vervelend dat je nu het gevoel hebt dat de artsen niet meer actief met je meedenken!!! Zou toch wel moeten eigenlijk. Gewoon vragen om dingen als je het zelf graag wil!!!!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Vandaag nog niets dan een beetje roze... gek word ik er van. Ik ben ook nog eens veel water aan het drinken, dus elke plas ( elk uur zowat ) is het zo spannend...

Gister zei vriendlief nog dat ik misschien wat minder moest lezen op het forum en internet, ja da`s makkelijk gezegd, het houd me zo ontzettend bezig. Ben best wel nuchter, maar soms schiet ik wel door met mijn gedachten. Vanmorgen weer naar de acu geweest, en dan pieker ik me weer suf of dit toch wel goed is, ik voel mer goed bij, behalve natuurlijk erg onzeker. Het lijkt wel hoe verder je in de pogingen zit, hoe onzeker klein mutsje ik word. haha

Als ik er echt geen goed gevoel bij heb , dan vraag ik of we de volg cyclus dan mogen starten, als mijn menstr echt anders is (het is de 2e menstr na de afgebroken poging, misschien in mijn geval nog niet alles op orde in mijn lichaam...

Pfft Daan.

Hopelijk dan morgen de menstruatie en het wkd mijn 1e prik.

Geplaatst

Begrijp het hoor meid, ik zit ook maar te wachten tot ik weer ongi wordt (als t goed is morgen) en dan (voor m'n gevoel) e-i-n-d-e-l-i-j-k weer mag gaan spuiten.....heel vaag hoe graag je het dan ineens wilt....Luister iig goed naar je lichaam, je weet zelf toch het beste wanneer het er wel of niet klaar voor is. Hopelijk mag jij ook dit weekend beginnen, lopen we een beetje gelijk op.....spannend!!

Liefs, San

Geplaatst

Ja zeker spannend, het rommelt genoeg in mijn buik , nog effe geduld maar. Alleen als ik het morgen nog niet word en dan pas het wkd , dan moet ik al zondag beginnen met spuiten en dan pas maandag een uitgangsecho.

Ach we weten in ieder geval hoe het spuiten moet haha.

Jij succes he San, zondag met de deca!

Geplaatst

Sanne en Daan: you go girls!

Eondelijk weer he..gewoon blij zijn met je menstruatie want dan ben je tenminste weer bezig en in de 'running'..

super veel succes deze keer !

:sunny::sunny::sunny:

Geplaatst

Nou jammerrrrr, helaas gaat deze cyclus, de 2e ivf poging niet door!! Dit keer door een cyste in mijn linkereierstok van 2 en een halve cm...

Afkomstig van verleden keer hormonen spuiten, het is vocht in een eiblaasje wat er nog zit, als ik het goed begreep en ze hopen dat dit volgende maand weg is. Ik vind het wel goed zo, heb er wel vrede mee, kan ik even mijn gedachten op wat anders focussen, was toch op de een of andere manier verschrikkelijk onzeker dit keer, komt ook doordat ik het gevoel heb dat het echt allemaal van deze poging af moet hangen daar bij het EMC. Was er ook wel een beetje teveel mee bezig, vind ik. Alleen hoop ik dan wel dat het volg maand weg is , je gaat nu positief naar de volg. menstruatie en dan straks weer de teleurstelling, dat je nog langer moet wachten.

In ieder geval, heb ik net lekker een hapje buiten de deur gegeten met mijn mannetje en gaan we lekker weer relaxen op dit moment. Ga proberen iets minder actief te worden deze aankomende maand op het forum, maar lees wel al jullie verhalen hoor.

Groetjes Daan.

Geplaatst

O Ja Lentezon , ik volg je op de voet hoor!!

En San, ik check elke keer ff hoe jouw 2e icsi verloopt, succes!!

Geplaatst

Hee Daan..kop op meid......ga nu eerst maar ff lekker bijkomen...en daarna vol goeie moed er weer tegenaan........

Nu dus lekker relaxen met je mannetje....lekker gegeten...is ook wel eens goed zo op z,n tijd.....

Hpu je taai meis...van mij een knuf voor jou...

Geplaatst

hey daan,

wat jammer nou..

maar goed ff een maandje relaxen is ook lekker

geniet lekker van elkaar en we gaan duimen

dat je cyste volgende maand weg is!!

groetjes rosalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden