Ga naar inhoud

wie start er mei/juni

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Natas, heb je fm van vandaag er tussen gezet, welk ziekenhuis zit jij en wanneer begonnen met spuiten enz??

succes vandaag

• Reacties 984
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Start hormonen:

15 mei Deca : Medusa

20 mei deca/ 4 juni Gonal f 225 : Raba

26 mei gonal-f/cetro cide: Inge

27 Mei puregon Medusa

11 juni deca / 25 juni Gonal f 112,5 : Rican

1fm

30 mei : Inge

03 Juni : Medusa

04 Juni : Natas

19 juni : Raba

3 juli: Rican

2e fm :

6 Juni : Medusa

Punctie :

TP :

Welk ziekenhuis

Radboud nijmegen:Raba

Gelderse vallei/Radboud :Medusa

UMC/Utrecht : Inge

Radboud Nijmegen: Rican

Hoeveelste ivf/icsi poging;

3de icsi nog 3 rietjes van tese : Raba

7x IUI 1e ivf : Medusa

6x IUI 1e ivf : Inge

1e icsi : Rican

1 IVF : Natas

Goeie van jou het lijstje weer naar boven halen

Geplaatst

Ha tobbert! Welkom! Hoop dat alles inderdaad blijft zitten!

@natas goed gegaan je fm?

Vandaag de HCG dag! Er waren 16 follikels van 18-20 mm, dus wel een goeie oogst! Nu duimen voor de volgende fase, zit er ook nog wat goeds in ..

Maandagochtend de punctie, vanavond ovitrelle zetten..

Zl het lijstje nog even aanvullen!

Dikke x allemaal

Geplaatst

@medusa ja ik hoop ook op twee mooie embryo's dan voor jullie!

(en voor ons allemaal natuurlijk ;-) )

Droompje al ongi?

X

Geplaatst

Snap je ongeduld wel medusa! Je hebt ook langer moeten spuiten met die deca, de pil moeten slikken (toch?) en wachten op ongi.. Dat is inderdaad een lang voortraject..

Voor mijn gevoel gaat dit eerste stukje redelijk snel, maar had dan ook korte schema.

Maar goed.. Neemt niet weg dat we allemaal al zo lang wachten op een zwangerschap. Als ik daar goed over nadenk maakt me dat wel boos en verdrietig! In mijn familie is iedereen zwanger na een maand, mijn zusje is nu voor de 4e keer zwanger, terwijl ik bij haar eerste al anderhalf jaar gestopt was met de pil.. Die is nu 6 .. Heb weliswaar in de tussentijd een andere partner en tellen weer van voren af aan (vandaar 3 jaar kinderwens).. Maar het zou me zo gelukkig maken! Behalve het feit dat e een mooi mensje op de wereld willen zetten, is er dan ook een extra mooi kadootje voor me.. Mijn beide ouders zijn overleden, mijn moeder 7 jaar geleden en mijn vader 5 jaar geleden. Mijn moeder wist dat we een kindje wilden maken en wist ook dat het niet vanzelf ging (lag toen aan zaadkwaliteit vorige partner, met nog een lang vervelend verhaal van kanker etc erbij maar dat heb ik afgesloten) en er ligt bij mijn zusje een brief met een kadootje van mijn moeder klaar voor als ik zwanger zou zijn..

Heb er lang over gedaan om er wat gezond in te staan, in het zwanger worden verhaal, en wil nu ook vooral het positieve benadrukken.. Maar nu het voor mijn gevoel realistischer zou kunnen worden dat het misschien eens zo gaan lukken (hou nog slag om de arm) is het wel spannend..

Zo, dat was mijn verhaal.. Wilde ik even met jullie delen.. Zo zie je maar, achter elk account hier schuilt een verhaal wat groter is dan de Nickname doet vermoeden.. En wat een sterke positieve vrouwen zie ik hier schrijven!

Hou vol lady's en thanks voor jullie support!

X

Geplaatst

Even aangevuld... Tobbert heb je er tussen gezet ;-)

Start hormonen:

27 Mei puregon Medusa

1fm

2e fm :

2 juni; Inge

Punctie :

6 juni ; Inge

TP :

4 juni; Tobbert

Welk ziekenhuis

EMC / Maasstad; Tobbert

2e ICSI; Tobbert

Geplaatst

Inge het is inderdaad een verhaal zeg, en wat je schrijft iedereen heeft een verhaal er achter. Dank je dat je mij hebt toegevoegd. Ik heb het lijstje nog even aangevuld met mijn verdere gegevens.

Zo 16 foliekels dat is super. Ik wens je veel succes met de punctie maandag.

Ik hoor hoop ik over een week of het is gelukt de cryo's in te vriezen.

Spannend hoor Medusa meting afwachten of de foliekels groot genoeg zijn voor de punctie

Start hormonen:

20 mei Gonal-f 150, Cetrotide

26 mei gonal-f/cetro tide: Inge

27 Mei puregon Medusa

1fm

29 mei: Tobbert

2e fm :

2 juni; Inge

Punctie :

31 mei; Tobbert

6 juni ; Inge

TP :

4 juni; Tobbert

Welk ziekenhuis

EMC / Maasstad; Tobbert

2 x IUI 2e ICSI; Tobbert

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Eindelijk ongi geworden, dus kan me aansluiten bij "wie gaat er starten Mei/Juni''

Heb nog wel een lange weg te gaan tot de punctie maar ja we gaan starten.

Morgen 1ste echo,dan aan de pil.

Moet alles wel nog alles even rustig lezen,

succes dames.

Liefs Saba

Geplaatst

Dank je Inge, ga lkkr meekletsen met jullie (vandaar alles nog even rustig lezen)

Uhm ik weet niet of ik morgen al de pil moet of overmorgen,dacht dat je op cd 3 moest beginnen met de pil.

Krijg het lange protocol, volgens mij moet je cd 18 dan beginnen met Deca,

morgen weet ik meer.

Geplaatst

Hoi Dames,

Nou de echo was erg teleurstellend..........1 van 19mm en 1 van 10mm! Thats it!!!

Baal er flink van, had zo gehoopt op meer!

Maandag 2 fm, kijken of er dan wat meer kleinere bij zijn gekomen.

De fert verpl zei dat we deze poging anders moesten afblazen omdat de oogst wel heel mager is.

Dus hier nog even spannend en maar kijken wat er maandag te zien is.

@Inge, Jeetje wat goed zeg.......16 follikels!!! Toppie! Spannend voor je maandag.

@Medusa, ook maandag je 2de fm, zal voor je duimen

@saba26, Welkom!!!

Zal nog even mn gegevens aanpassen:

Ik loop in het Groene Hart ziekenhuis voor de echo's , maar de punctie en de tp krijg in het Medisch Centrum Kinderwens te leiderdorp

27 mei begonnen met de decapeptyl

29 mei begonnen met de puregon

6 juni 2de fm

Weet iemand misschien hoelang je deca en puregon mag spuiten voordat de punctie is......? Ik zit nu op dag 9 maar mag het bv ook 15 dagen? Er zal toch wel een maximum aanzitten?

Groetjes en Liefs

Geplaatst

Ha Natas,

Er zaten ook geen kleintjes in de buurt erbij?

Bah, naar hoor! Duim hier hard mee voor je tweede fm! Hoop dat er dan wat bij gekomen is en jullie door kunnen gaan!

Succes morgen!

En jij ook medusa!

X

Geplaatst

Hoi Dames, het is al weer even geleden dat ik heb meegeschreven, ben er ook een paar dagen tussenuit geweest.

Inge, nee nog niet ongi ik denk dinsdag of woensdag. Dan gaat het echt gebeuren... Maarre 16 follikels is volgens mij een superscore toch? Hopelijk zitten er een paar goede tussen!

Tobbertje, ik ben ook onder behandeling van het maasstad en emc. Heb jij er goede ervaringen mee? Welke pijnbestrijding kreeg jij bij de punctie?

Geplaatst

@inge, ja beetje jammer, maar wie weet!!! Jij morgen ochtend heel veel succes!!!!!! En hopen op een paar toppertjes :)

Hoe laat mag je?

Ja en over dat doorspuiten, dat grote eitje mag denk niet te groot worden toch?

Jeetje ik heb geen idee haha.

@ droompje, Succes!

Groetjes

Geplaatst

@natas

Ik had bij de eerste fm maar twee follikels die groot waren en de rest (11 geloof ik) nog erg klein.. Maar afgelopen week zijn al die kleintjes enorm in een groeispurt terecht gekomen, en die twee die al groot waren zijn langzaam mee gegroeid.. Naja.. Je lijf doet soms bizarre dingen.. Dus duimen maar!!

@droompje.. Ja volgens mij ook ;-) jij succes komende week! Bijna beginnen voor jou, fijn!

Ik mag morgen al om 10.00 uur gelukkig! Hoef ik er niet de hele dag tegenaan te hikken. Gisteravond ovitrelle gespoten en had gisteren veel last van steken in mijn buik, met lopen, gaan zitten, etc.. Vandaag wel wat beter gelukkig. Blij dat ik nu even niet meer hoef te spuiten. Ik zie het allemaal wel morgen..

X

Geplaatst

Goedemiddag,

@ Natas dat is bale. Dat je zo weinig eitjes hebt. Ik duim voor je voor je 2e meting

@droompje, ik heb goede ervaringen met het maasstad. De artsen zijn erg aardig en leggen alles uit en stellen je gerust.

De bestrijding van pijn is verschillend. Ik heb 2 paracetamol, diclofenac, en oxazepam gekregen.

De dag dat ik er was waren er ook dames die atropine kregen. Dit is een soort morfine. Waar je een beetje duf van wordt. Ik kon het goed aan met de medicatie die ik heb gekregen. Maar dat is per persoon gewoon heel verschillend iedereen ervaart de punctie anders. Dit is ook afhankelijk van je pijn grens. Na de punctie moest mijn man met de folikels naar het EMC. Ik voelde mij erg goed en ben met mijn man meegeweest. De vrouwen die morfine hebben gekregen mochten ook niet mee naar het EMC.

@ inge. Heel veel succes morgen met de punctie.

Geplaatst

Alles even rustig gelezen,er is al een hoop geschreven :

@ Medusa, voor jou schiet het ook al aardig op, spannend morgen 2de fm succes!!

@ Inge, spannend morgen!! Veel succes morgen,hoop dat het er goede bijzitten!! En wat een heftig verhaal zeg!!!

@ natas, jammer dat je nu nog maar 2 eitjes hebt, mischien worden het er nog meer,wanneer heb je de volgende fm?

@ Tobbert, jij zit al in de ww, hoe voel je je??

@ Droompje, jij wacht nog op je ongi?? Ga je dan gelijk beginnen met stimuleren, of moet jij ook nog aan de pil??

@ Raba, jij doet dus ook het lange protocol, ik ook alleen ik begin vandaag pas met de pil. jij bent net begonnen met Gonal-f, hoelang moet je dat spuiten??

@ Rican, wij lopen een beetje gelijk op, ik begin 19 Juni met Deca

Ik heb vanmorgen echo gehad, en alles zag er goed uit.

Heb voor vandaag 1 pil meegekregen, en morgen moet ik naar de apotheek om zelf de pil te halen, voor 3 wkn (1 strip) plus de rest, volgens mij krijg ik een hele tas vol medicijnen en spuiten.

19 Juni begin ik met Deca en krijg ik prikinstructies.

A.s donderdag informatie avond in het VU over het hele traject!!

Ik heb nog een vraagje, slikken er nog meer dames foliumzuur?? Zo ja blijf je die gewoon nog slikken??

Ik heb gelijk het lijstje ingevuld, weet alleen nog niet wanneer ik de fm heb,omdat ik eerst nog 3 wkn de pil slik en de volgende menstruatie pas begin met stimuleren.

Start hormonen:

27 Mei puregon Medusa

19 juni deca : Saba

1fm

2e fm :

2 juni; Inge

Punctie :

6 juni ; Inge

TP :

4 juni; Tobbert

Welk ziekenhuis

EMC / Maasstad; Tobbert

VU/Amsterdam : Saba

2e ICSI; Tobbert

1e ICSI/IVF : Saba

Liefs Saba

Geplaatst

Ff kort berichtje, je spuit deca en puregon tot de follikels een bepaalde groote heeft, bij de 1 is dat na ruim een week en bij een ander misschien weer pas na 3 weken, hangt er dus vanaf maar het is niet van te voren bepaald.

Folium gewoon doorslikken ik slik het al anderhalf jaar zonder te stoppen.kan geen kwaad om door te slikken.

Natas, wat balen zo weinig follikels, hoop toch dat er meer bijgegroeid zijn.

Geplaatst

Oke thx, dan blijf ik de foliumzuur ook gewoon nog om de dag slikken.

Morgen heb je de 2e fm, hoop dat ze alle 9 gegroeid zijn, of mischien nog meer,spannend!!

Geplaatst

heb weer ff wat bijgelezen

@Tobbert, jeetje spannend voor jou nu! Fijn om te horen dat de punctie is meegevallen, zie daar erg tegenop. Weet ook dat het heel persoonlijk is, en dat iedereen het op een andere manier ervaart. Kon jij kiezen tussen de verschillende soorten medicatie? En moest jij ook naar het nieuwe maasstad ziekenhuis?

@Saba, Nee nog niet ongi, nog paar dagen wachten vrees is, en dan eindelijk beginnen... Ik kan gelukkig gelijk beginnen met stimuleren en hoef niet aan de pil.

Even kleine versie van mijn voorgeschiedenis: Kinderwens januari 2009. Ik heb 6x iui gehad, en daarna (in januari 2011) hadden mijn vriend en ik een evaluatiegesprek met de arts in het maasstad ziekenhuis. Toen adviseerde hij ons om door te gaan met ivf. Het Maasstad ziekenhuis heeft een samenwerking met het EMC. (In het maasstad vinden de puncties plaats, en in het EMC de bevruchting en terugplaasting). In het EMC hebben ze afgelopen tijd een verbouwing ondergaan, waardoor het niet mogelijk wasmet ivf te beginnen. Dit kon pas vanaf half april. Ik ben nog op vakantie geweest begin mei, dus vanaf mijn volgende menstuatie gaan we beginnen...

Ik vind het allemaal erg spannend, maar kan aan de andere kant niet wachten tot het moment komt dat ik weer ongesteld wordt, en eindelijk kan beginnen met de hormonen en daarmee met de gehele behandeling....

Op welke dag na de menstruatie is meestal de punctie, weet iemand dat?

Geplaatst

@Saba ik slik ook al lang dagelijks foliumzuur. Wat je teveel binnen krijgt plas je weer uit, dus geen probleem!

Ook knullig droompje dat door een verbouwing je later kan starten.. Maar ja wat zo is is zo.. Ik zie ook enorm tegen de punctie op.. Morgen om deze tijd is het allemaal voorbij ;-)

Succes morgen natas en medusa!

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden