Ga naar inhoud

Wachtbankje November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@all,

Dit bankje is wel weer vroeg maar er komen er vast meer bij.

Op naar een groene november /December bankje.

Ik kom op het november december bankje te zitten.

Onze 3e en laatste poging start op 3 november met deca spuiten en vanaf september aan de pil.

Zelfs de punctie is al ingepland op 28 november om 09:15 uur dat doen ze tegenwoordig meteen.

Alle spuiten weer in huis de bollen de pillen die je lekker suf maken voor de punctie dus aftellen weer.

Maar morgen gaan wij eerst voor oktober samen een reisje boeken naar Kos toe even echt eruit.

Geplaatst

Start Prikken::icon_flower:

3 November Essieislief (deca)

1e echo : :myfignerscrossed:

14 november Essieislief

Punctie enTerugplaatsing: :goodluck1:

28 November Essieislief

Testdatum: :gekruiste vingers 3

Essieislief rond 15 december

Geplaatst

Hey Essie!

Je bent er idd errug vroeg bij! haha

Ik heb het nog niet eerder gehoord dat ze de punctie ook al gepland hebben, dat ligt toch ook aan de groei van je follikels? Wat nou als ze dan nog niet ver genoeg zijn? Stellen ze het dan gewoon uit?

Ook ik kom op het november bankje terecht! 5 Okt gaat de eerste deca er weer in en op 28 heb ik mijn eerste FM. Zodra ik ga starten zal ik hier ook weer vaak te vinden zijn! ;-)

Lees in je handtekening dat dit voor jou ook de 3e poging is..... hier ook! Vind het wel heftig!

Geplaatst

Hoi Eve

Ja de vorige 2 keren hadden ze dat ook niet zo ingepland hoor.

Ja ze kunnen het nog iets verschuiven mar ze hebben een berekening gemaakt van de vorige 2 keer en denken daardoor op die datum uit te komen.

We zullen het zien of ze gelijk hebben.

Jij loopt 1 maand voor op mij dan spannend hoor.

Is het ook jullie laatste keer of gaan jullie daarna nog verder door.

Wij hebben besloten echt te stoppen na deze ronde als dit mislukt.

Ook om hiernaast nog een normaal leven te leiden zonder hormonen onzekerheid enz enz.

En ja het is heel heftig allemaal.

Gezellig dat je hier ook komt maar ja we hadden beter niet opnieuw op een bankje moeten zitten he

Geplaatst

Ik heb net de eerste afspraak gemaakt voor acupunctuur.

Maandag mag ik er terecht voor icsi en voor afvallen.

Ze maakt een combi lekker alle extra kilos van de hormonen even kwijtraken.

Ze gaat ervoor zorgen dat het kinderkamertje klaar is voor de 3e ronde.

Ik ben heel benieuwd.

Baat het niet dan.......

Geplaatst

Hey Essie!

Weet niet of dit onze laatste keer zal zijn als het nu niet gaat lukken. Durf daar nog niet over na te denken, het moet ons gewoon lukken dit keer. Maar.... ik ben al wel stiekem een voorraadje aan het aanleggen zodat een eventueel 4e poging enigszins betaalbaal zal zijn. Heb best een flinke dosis (250Eh)

Lees dat je ook begonnen met bent acupunctuur! Ik ook haha

Na mijn mislukte poging direct een afspraak gemaakt en vrijdag ga ik voor de derde keer. Dan gaan we ook bespreken hoe we het aan gaan pakken tijdens de IVF. Wil alleen acupunctuur en het niet combineren met kruiden, vind ik toch een beetje eng.

Weet ook niet of het echt gaat helpen maar voel me er wel een stuk beter en vooral rustiger door en dat is al heel wat haha

Geplaatst

Hi Eve

wat goed dat je ook acupunctuur doet.

Kruiden hoeft voor mij ook niet hoor.

Ik geloofde er nooit in maar ik dacht nu vooruit laatste poging ik ga ervoor

Ik ben benieuwd maandag

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik ben terug van acupunctuur voor de 1e keer.

voor icsi en afvallen.

Ik was erg onder de indruk hoe het werkt en hoe je je voelt erbij.

boven drukken doet pijn beneden een naald erin en boven weer drukken en weg pijn echt bizar.

Ze gaf wel aan dat er weinig tijd was voor de icsi maar ze haar best zou doen.

Ik zie het wel......baat het niet dan schaad het niet ik heb goede hoop.

Geplaatst

Hey Esther,

Bijzonder is dat he! heb inmiddels al weer 5 behandelingen achter de rug en ga vanaf nu trouw elke week!

Volgende week mag ik mijn meds ophalen. Merk dat ik wel wat slechter in mn vel zit. We gaan toch al weer bijna van start met de 3e poging....

Ga nu ff lekker de stress van me af poetsen, vanavond huis vol visite, ben namelijk jarig!!

Ben benieuwd of er nog dames bijkomen in dit topic....

Geplaatst

@eve

van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

En wat goed dat je er al 5 behandelingen op hebt zitten,

Ik ga 3 november weer starten dus heb nog even.

Er komen meer dames aan ook die ik op andere topics spreek dus word vast weer druk en gezellig hier is nu nog wat vroeg.

Geplaatst

Essie bedankt voor je felicitatie

heb vandaag mijn behandeling stopgezet. Trek het allemaal even niet meer. Heb in het afgelopen half jaar al 2 behandelingen gedaan en het is nu echt even te veel! merk dat mn partner en ik elkaar uit het oog verliezen en alleen nog maar van de ene ivf naar de andere rennen om onze wens in vervulling te laten gaan.

Dit jaar houden we het voor gezien, ga kijken of ik 31 okt nog een weekje vakantie kan krijgen zodat we lekker naar centerparcs kunnen gaan. Eventjes er helemaal tussenuit en tijd voor onszelf!

Ga proberen was afstand te nemen en meer genieten van de normale dingen des levens, wens je heel veel succes met je 3e poging en hoop dat het gaat lukken!!!!!

Liefs Eve

Geplaatst

@Eve,

Goed dat jullie samen die beslissing hebben genomen hoor.

En even rust en afstand nemen is helemaal niet slecht.

Ik wens jullie een heerlijke en rustige periode toe en in het nieuwe jaar alle geluk met de 3e poging.

Geplaatst

Hoi essie ik meld me bij je aan:) .

Rind 17 november endo waardes prikken , als me bloed goed is ga ik rond de eerste week van december beginnen met medicatie voor terugplaaqtsing van onze laatse cryo's.

Dus ja eigelijk hoor ik thuis op het december bankje:).

Maar ik vind het zo gezellig bij je dus ik voeg me vast toe:).

Geplaatst

Ik ga mij ook bij jullie aanmelden..

Ik ben nu 2 dagen gestart met een kuur provera. Na 10 dagen word in (als het goed is) ongie en start ik gelijk met progynova? voor onze cryo terugplaatsing. Op +/- cyclusdag 13 krijg ik mijn eerste fm. Hopen dat mijn slijmvlies dik genoeg is en onze cryo ('s) goed ontdooien. Ik denk dat we dan rond half oktober een terugplaatsing hebben en ik begin november mag testen..

Spannend weer!!

We gaan voor VEEEEEEL groen!!!!

Geplaatst

@zomerzotheid

hey gezellig welkom op dit bankje.

Zitten we toch weer samen op een bankje want ik heb de TP en test in december.

Spannend allemaal weer he.

@Danielle,

Welkom hier op het november bankje

Jullie hebben ook genoeg mee gemaakt zie ik.

En inderdaad wij gaan nu voor groen hoor.

ik start 3 november met deca spuiten 14 november echo om te kijken of ik mag starten met menopur.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden