Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Start Prikken :av-2:

15 december Limburgsemeid

19 december Liminous

29 december Faye

2 januari Essieislief

Uitgangsecho en 1e FM :toothy4:

25 december Liminous, 1e FM

27 december Limburgsemeid

9 Januari Essieislief, uitgangsecho

Punctie datum :icon_flower:

23 Januari Essieislief

Terugplaatsing :happydance:

1 januari Liminous, 1 cryo

Testdatum gekruiste%20vingers%202.gif

13 januari Liminous

10 februari Essieislief

Hoi dames,

Hoe is het hier met iedereen? Het is nog erg stil hier he?

Hier zit de eerste spuit er weer in! En heb een dag eerder de FM.. Dit omdat het de laatste keer zo hard ging.. Had op dag 10 toen de 1e FM en kon meteen diezelfde dag al de Pregnyl zetten :)

Ohhh ik ben zo blij dat we eindelijk weer begonnen zijn na 2,5 maand verplichte rust!

• Reacties 257
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames,

Helaas mag ik me aanmelden voor het januaribankje...Heb gisteren het decemberbankje (waarvan ik al een aantal dames hier terug zie) moeten verlaten.

Het was "pas" de eerste IUI maar toch een teleurstelling... Morgen begint het circus weer opnieuw...Cd 3 en de uitgangsecho...Heb een aantal keer slechte startvoorwaardes gehad (cyste) waardoor de start een aantal keer werd uitgesteld...Hoop dus eerst morgen op het bericht of er gestart gaat worden..Later meer...

Grtjs Herfst80

Geplaatst

Hoi, nog 1 pil en dan ben ik klaar met die pillen. Deca spuit nr 8 vanochtend gezet. Vrijdag echo. Als ik ongesteld word mag ik op dag drie beginnen met menopur 's avonds. De verwachting is rond 11 januari punctie.

Geplaatst

Welkom herfst! Balen dat het niet is gelukt. En die cysten... ik ben er net 4 kwijt door een maandje aan de pil te gaan. Ik hoop dat ze de komende maand niet terug komen.

Otjes, jij hebt er al weer een leuk setje spuiten in zitten! Gaat ie goed?

Liminous ook al weer een spuit erin.....

Hier worden morgen de medicijnen weer geleverd. Zou eigenlijk dinsdag al geweest zijn, maar er was maandag geen Gonal bezorgd bij de apotheek..... Ach, ik hoef ook pas in januari te spuiten.....

Geplaatst

Fijn dat je mocht starten Liminous! Kan me zo goed voorstellen dat je "gewoon" verder wilt!

Welkom Herfst! Ik ken dat met die iui en cysten grrrr......was uiteindelijk toch blij dat ik na een jaar prutsen met IUI naar IVF kon overstappen. Ik had geloof ik van de 9 pogingen maar 3 echte behandelingen door die cysten.

Wat goed Limburgse meid dat je nog geen last hebt van de bijwerkingen! Ik hoop dat het nog steeds zo is?!?

We hebben inderdaad erg lang over ons wonder gedaan (wel met 5 jaar pauze hoor, ik had er toen helemaal genoeg van). De wens voor een brusje is erg groot maar ik reken me tot de gelukkigste vrouw op aarde omdat ik zo'n mazzel met Luca had!

Hildever: zit jouw groentenla ook alweer vol? :)

Met mij alles goed. Ik reageer altijd idioot heftig op welk hormoon dan ook, zelfs die kleine pil! Ik merk dat ik een korter lontje heb dus maar hopen dat ik met Kerst niemand over het kerst-tafellaken trek hahahahahahaha!

Geplaatst

Hey Faye,

Wat... ik heb 1,5 groentela vol... allemensen... wat een pakket deze keer....

Het was wel effe flink schuiven met de hele boel in de koelkast, met ook de komende feestdagen erbij... maar het is gelukt!

En het ging even met een omweg.... Het is me vanmorgen in de rug geschoten. Moest vanmiddag dus even naar de huisarts, net op het tijdstip dat ze ook konden bezorgen. Onze kleine krullebol was ondergebracht bij mensen in de buurt, dus gebeld met de apotheek en daar de medicatie laten bezorgen... Het is gelukt en het ligt hier weer in de koele kast.

groetjesssssssss

Geplaatst

Nou...de start begon redelijk positief..goede uitgangsecho..geen cysten of restjes daarvan...ws zelfs 4 a 5 follikels in beide eierstokken...eigenlijk gehoopt op ivf (dat wordt in onze situatie per keer bekeken) maar helaas wederom een veel te hoog fsh (16)...Vol goede moed (hoewel, de eerste keer liep het uiteraard al niet zoals zal moeten) op naar de tweede poging (ik schaam me soms een beetje om er zo naar te kijken als ik zie wat een lange weg veel andere dames al achter de rug hebben...mag eigenlijk nog niet klagen)...

Succes allemaal met de startperiode!

Grtjs Herfst

Geplaatst

19 december Liminous

22 december Herfst80

29 december Faye

2 januari Essieislief

27 december Herfst80, 1e FM

23 Januari Essieislief

13 januari Liminous

10 februari Essieislief

Geplaatst

Ik kom graag hier meepraten.

Ik ben van het oktoberbankje gevallen en ivm sluiting van het lab duurt het allemaal wat langer en begin ik vandaag met prikken voor IVF nummer twee.

Allemaal veel succes! :tree:

19 december Liminous

22 december Herfst80

24 december Suuska

29 december Faye

2 januari Essieislief

12 januari Suuska, 1e FM

23 Januari Essieislief

Testdatum :gekruiste vingers 2

13 januari Liminous

10 februari Essieislief

Geplaatst

Goeiemorgen!

Hoe is iedereen de feestdagen doorgekomen? Hier gezellige dagen gehad met veel cadeaus en eten! Heerlijk!

Welkom nieuwen!

Vanmorgen 2e Fm gehad en wordt vanmiddag teruggebeld. Ei was aan de grote kant, dus ze wilden mn urine controleren om na te gaan of mn lichaam niet zelf een eisprong in gang heeft gezet.. Als dit niet het geval is moet ik vanavond Pregnyl spuiten en hebben we 2 Januari de terugplaatsing. Als mn lichaam wel zelf met de eisprong bezig is, dan hoef ik geen Pregnyl meer te spuiten en is de terugplaatsing ook eerder. Maar dat hoor ik dus vanmiddag tussen half 2 en 4 uur.

Hoe is het met de rest? Zijn er al puncties en/of puncties in zicht?

Geplaatst

Hallo dames,

De kerstdagen hier gezellig doorgebracht, als je bezig bent gaat de tijd echt sneller en was het vandaag alweer tijd voor de 1e FM...

Liminous; spannend! Als je er op tijd bij bent, maakt het dan nog iets uit mbt de kansen of je wel of geen pregnyl spuit (nee toch)?

Hier dus de eerste FM (IUI), 2 meetbare follikels (rechts een en links een, 6.5 en 7.5 mm) en nog wat kleintjes. Groter dan vorige keer rond dezelfde tijd. Nu onder "strengere" controle door spontane eisprong op dag 15 (bij slecht 15.5 mm). Donderdag dus weer...Hoop dat deze twee besluiten om door te groeien tot een mooie 18 mm en de pregnyl spuit dit keer afwachten...we zullen zien..

Hoe is het met de andere dames?

Grtjs Herfst.

Geplaatst

Yes meid, wat gaat de tijd toch snel!!!! heel veel succes en ik hou je in de gaten :gekruiste vingers 1

Goeiemorgen!

Hoe is iedereen de feestdagen doorgekomen? Hier gezellige dagen gehad met veel cadeaus en eten! Heerlijk!

Welkom nieuwen!

Vanmorgen 2e Fm gehad en wordt vanmiddag teruggebeld. Ei was aan de grote kant, dus ze wilden mn urine controleren om na te gaan of mn lichaam niet zelf een eisprong in gang heeft gezet.. Als dit niet het geval is moet ik vanavond Pregnyl spuiten en hebben we 2 Januari de terugplaatsing. Als mn lichaam wel zelf met de eisprong bezig is, dan hoef ik geen Pregnyl meer te spuiten en is de terugplaatsing ook eerder. Maar dat hoor ik dus vanmiddag tussen half 2 en 4 uur.

Hoe is het met de rest? Zijn er al puncties en/of puncties in zicht?

Geplaatst

19 december Liminous

22 december Herfst80

24 december Suuska

26 december Rackster

29 december Faye

2 januari Essieislief

6 Januari Rackster, uitgangsecho

12 januari Suuska, 1e FM

23 Januari Essieislief

13 januari Liminous

10 februari Essieislief

Geplaatst

Start Prikken
:av-2:

19 december Liminous

22 december Herfst80

24 december Suuska

26 december Rackster

29 december Faye

2 januari Essieislief

Uitgangsecho en 1e FM
:toothy4:

6 Januari Rackster, uitgangsecho

12 januari Suuska, 1e FM

Punctie datum
:icon_flower:

23 Januari Essieislief

2 januari Liminous, 1 cryo

Testdatum
:gekruiste vingers 2

16 januari Liminous

10 februari Essieislief

Vanmiddag gebeld, en zoals verwacht doet mn lijf zelf niks.. Heb dus vanavond om 22:00 Pregnyl gespoten en op Maandag 2 Januari hebben we de terugplaatsing! Mits het ontdooien natuurlijk goed gaat :)

En waarschijnlijk zal de eventuele bloedtest over het weekend heen getild gaan worden, dus heb de datum even aangepast..

HBB!! Meis, hoe is het met jou? Lang niet meer gezien! Moet ook heel eerlijk bekennen dat ik niet zo actief meer ben en zeker niet meer op het andere forum.. Ben je nog met de Lucrin in de weer?

Herfst, het begin is er weer dus! Hopelijk gaat je ei deze keer niet vanzelf jumpen, maar wacht ie gewoon braaf totdat je de Pregnyl mag spuiten ;)

Rackster, hoe gaat het spuiten jou af?

Limburgsemeid, hoe was je echo vandaag?

Heb mn eigen ''oude'' afspraken uit het lijstje gehaald om m wat in te korten.. Ohhhhh ik verlang zo naar een mooi groen lijstje volgende maand!

Geplaatst

Hallo allemaal,

nou deze keer heb ik wel last van de hormonen. vorige week donderdag begon de endometriose op te spelen dmv krampen en buikpijn, niet echt fijn. tijdens de kerst heb ik hier ook last van gehad. Gisteren uitgangsecho gehad, linkereierstok was te zien, rechtereierstok niet te vinden (was vorige keer ook al zo in het begin). bij ziekenhuis zeiden ze dat normaal je bij de deca geen last zou moeten hebben van de endometriose, nou dan ben ik zeker de uitzondering dan haha. vanmorgen begonnen met de puregon. Woensdag 4 januari mag ik terug voor de volgende echo om te kijken hoe de follikels groeien, dosis van puregon is nu 200 ipv 150. @liminous, spannend 2 januari de terugplaatsing. Hopelijk wordt 2012 een mooi jaar voor iedereen en dat onze wens in 2012 uitkomt.

Geplaatst

Ohh wat balen dat je zo'n last hebt van de endo! Laten we maar hopen dat je gauw de punctie hebt met een hele mooie oogst!

En wat een verademing he, die Puregon in vergelijking met de Deca.. Vond ik wel tenminste.. Die Pregnyl haat ik ook zo.. Mn hele buik is nog beurs op de plek waar gisteren gespoten is..

Geplaatst

Hoi meiden,

Ben gister begonnen met de Menopur. Dinsdag 3 januari wordt er gekeken of er iets groeit en bloeit. Dan komt de punctie alweer dichtbij.

Ben niet erg intensief aan het meetikken, maar wil iemand mij op het lijstje zetten?

Geplaatst

@ limi: nee zit nog niet aan de lucrin, ben steeds te wachten op mn ongi (sinds 16 nov de mislukte poging) :(

Ik zou eigenlijk 2 rondes rust nemen (trok de lucrin echt niet meer) en dan was de planning dat ik rond 12 jan weer zou beginnen met de lucrin.....

Maar ja dat gaat ff niet door denk ik, ik wil echt ff mn lichaam weer op de rit krijgen voor we gaan starten. Ik denk dat ik een cyclus heb over geslagen en dus rond 10 jan (hoop ik) ongi wordt. En dan nog 1 ronde zelf proberen en dan in februari weer starten, wat betekend dat ik dan alweer een jaar in t traject zit.

Meis, succes de 2de en laat 2012 een TOPjaar worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Nou dames, er gebeurt alweer vanalles, eerste terugplaatsing al bijna zover, andere dames aan het spuiten en klaar aan het maken voor de punctie... Hier gaat het rustig, vandaag voor de tweede keer fm, een van 10 mm en 2 van 7 mm. De arts was tevreden. Deze score had ik vorige poging pas op CD 12 (nu 10) dus wat er zit groeit beter, nu hopen dat er ook goed doorgegroeid wordt... Volgende keer wellicht wat interessanter nieuws..;)

Grtjs Herfst

Geplaatst

Hbb, wat raar dan dat je cyclus nu opeens zo lang is! Maar kan me wel goed voorstellen dat je je lijf weer even op orde wilt laten komen.. Tis ook niet niks wat er allemaal gebeurd in je lijf..

En dank je wel! Ook voor jou en alle andere meiden natuurlijk! Kan me niet voorstellen dat ik 2012 weer zonder beebje of dikke buik uit ga!

Herfst, er is al schot in de zaak dus! Hopelijk blijft t mooi doorgroeien en ben je snel weer aan de beurt :)

Geplaatst

Lieve allemaal,

Ik ben hier niet veel meer maar lees wel af en toe mee.

Ik moest echt even aan mijzelf denken.

Ook ik heb een rot jaar achter de rug en een nieuwe baan dat vreet energie.

Wel wil ik jullie allemaal een mooi gelukkig gezond en hopelijk een babyrijk attachment.php?attachmentid=3212&d=1325274167&thumb=1 wensen. Dat al onze dromen dan uit mogen komen.

xxx Essie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden