Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 257
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Beste allemaal,

Om te beginnen voor iedereen een mooi, liefdevol, gezond en gelukkig 2012 waarin hopelijk al onze dromen mogen uitkomen!!!

Ik kom me bij dezen ook aansluiten voor het wachtbankje.

Afgelopen december is onze eerste ICSI poging mislukt. Ben nu gestart met de Progynova voor TP van onze cryo. Heb op 12 januari de echo en dan waarschijnlijk de 17e of de 19e de TP.

Wordt wederom een spannende maand, hopen dat 2012 goed begint!!!

@ Limburgsemeid; gezellig hier nog iemand uit Heerlen aan te treffen!

Groetjes,

San

Geplaatst

Hallo allemaal,

Er zijn meerdere topics over de maand januari geloof ik?

Ik zit al op het bankje vanaf 22-12 met 2 mooie morula's en mag 5 januari testen!

Iedereen hier heel veel succes!

Geplaatst

Hoi meiden,

Allereerst wil ik iedereen hier een happy en vooral vruchtbaar 2012 wensen!

Ik wil ook graag meeschrijven voor het wachtbankje voor januari. Spannend! Heb bij onze eerste ivf niet meegeschreven op een wachtbankje, maar het lijkt met toch wel prettig.

Helaas hadden we geen cryo's, dus ivf-poging 2 is een feit. 3 januari weer terug voor een fm en hopelijk kan dan de punctie al worden gepland!

Ik zie dat Sunsetesther over een paar dagen al mag testen! Spannend! Wat heb jij al een boel meegemaakt in zo veel jaar tijd aan je handtekening te zien.

Geplaatst

Hallo Tas,

Ja daar staat 28 jaar kinderwens, alle onderzoeken en behandelingen die je maar bedenken kan in een notendop met als klap op de vuurpijl nu als 1e behandeld worden met embryo donatie.....

Dit is de nieuwste behandel techniek binnen Nederland en mocht het niet lukken, dan weet ik voor mezelf dat ik al het mogelijke gedaan heb om zelf een zwangerschap te kunnen ervaren, want mama ben ik al van het meest leuke kind die je je maar voor kan stellen!

Ik heb een goed gevoel over deze ronde of mijn lichaam moet me weer zo ontzettend in de maling nemen, nog 4 dagen te gaan !

Groetjes, Esther

PS Otjes, ik heb je erbij gezet!

Start Prikken av-2.gif

15 december Limburgsemeid

19 december Liminous

22 december Herfst80

24 december Suuska

26 december Rackster

27 december Otjes

29 december Faye

2 januari Essieislief

Uitgangsecho en 1e FM toothy4.gif

6 Januari Rackster, uitgangsecho

9 Januari Essieislief, uitgangsecho

12 januari Suuska, 1e FM

Punctie datum icon_flower.gif

23 Januari Essieislief

Terugplaatsing happydance.gif

22 december Sunsetesther, 2 cryo's

02 januari Liminous, 1 cryo

Testdatum gekruiste vingers 2.gif

05 januari Sunsetesther

16 januari Liminous

10 februari Essieislief

Geplaatst

Start Prikken :av-2:

19 december Liminous

22 december Herfst80

24 december Suuska

26 december Rackster

29 december Faye

2 januari Essieislief

Uitgangsecho en 1e FM :toothy4:

9 januari Gorgi, uitgangsecho

12 januari Suuska, 1e FM

Punctie datum :icon_flower:

23 Januari Essieislief

Terugplaatsing :happydance:

2 januari Liminous, 1 cryo

Testdatum gekruiste%20vingers%202.gif

16 januari Liminous

10 februari Essieislief

Ik heb even de lijst ge-update...

Gr,Gorgi

Geplaatst

Hallo dames, ik wens iedereen een heel mooi, en super 2012 (uiteraard ook met zwangerschappen maar dat spreekt voor zich;) )!

Liminous; terugplaatsing vandaag, hoop dat alles goed is gegaan en vooral ook blijft gaan!

Voor alle nieuwe dames; welkom!

Hier "saai" nieuws...het zh doet z'n best, strenge controle, zat er zelfs gisteren, enigszins wat brakking van een avond gezelligheid... Had ik vorig jaar niet gedacht, daar op 1 januari 2012 te zitten...

3 Follikels doen hun best, 1 van 14 mm en 2 rond de 11.5 mm...Dag 13 vandaag en wederom controle. Gisteren gespoten met Orgalutran om een eventuele vroege ovulatie uit te stellen (dat viel even tegen, de naald bleek een stuk dikker dan degene die ik voor de menopur heb, dus na de eerste poging die halverwege de naald eindigde, duurde het even voordat ik de moed had om hem er een tweede keer en dan harder in te zetten, maar goed daarbij vergeleken leek de menopur 's avonds weer een eitje).

Vandaag terug om te zien of de grootste de 16 mm heeft bereikt, dan ws vanavond de pregnyl en woensdag de inseminatie...maar goed ik weet inmiddels dat het altijd ander kan lopen...

Zal het lijstje nog een keer met alle namen plaatsen...

Grtjs Herfst

Geplaatst

19 december Liminous

22 december Herfst80

24 december Suuska

26 december Rackster

27 december Otjes

29 december Faye

2 januari Essieislief

3 januari Otjes, 1e FM

12 januari Suuska, 1e FM

12 januari Sandra, uitgangsecho

23 Januari Essieislief

05 januari Sunsetesther

16 januari Liminous

10 februari Essieislief

Geplaatst

Balen Belladonna! Weer een maand wachten.

Herfst, zou je mij ook op de lijst willen toevoegen? 26 december begonnen met prikken gonal f, 3 januari 1e fm.

Alvast hartelijk dank!

Liminous, hoe is de terugplaatsing vandaag gegaan?

Geplaatst

Hoi meiden,

Even een kopietje van een ander forum.. Ik zal morgen even uitgebreider lezen en reageren op iedereen.. Nu te brak en kruip lekker weer voor de tv..

Copy:

Hier dus goed nieuws gehad vanmorgen.. Stipt om 9:30 gebeld en had voor t eerst meteen iemand aan de lijn! Cryo was goed ontdooit dus om 11 uur moesten we er zijn voor de tp.. We hadden mn schoonzus gevraagd of ze het leuk zou vinden om mee te gaan, dus haar meteen gebeld en de tijd doorgegeven..

Om 10:30 waren we er al met zn 3tjes.. Nog ff wat gedronken en om 10:55 werd ik al opgehaald.

En we kregen echt supergoed nieuws!! Dit was onze allerbeste cryo ooit!!! Tot nu toe steeds een Blastocyste teruggeplaatst gekregen (is ook heel erg goed) maar deze keer hadden we een geëxpandeerde Blastocyste.. Dat is dus nog een stapje verder! Baarmoederslijmvlies was ook helemaal top en de terugplaatsing zelf ging voor de verandering ook eens een keer soepel.. Laatste 2 keer lagen mn darmen voor mn baarmoeder dus konden ze niet echt goed meekijken via de echo.. Nu dus wel!

Mn schoonzus heeft de hele tijd foto’s gemaakt en ook nog een filmpje, dus als mn camera een beetje meewerkt houden jullie die nog van me tegoed!

Nog even gevraagd voor de mogelijke schimmelinfectie en ze kon er niet veel van maken. Het zag er niet echt geïnfecteerd uit maar voor alle zekerheid heb ik voor vanacht toch weer zo’n ei meegekregen..

De gyn vroeg nog aan me of ik deze keer weer 3x 1500 eenheden Pregnyl bij zou spuiten. Heb aangegeven dat de andere gyn had gezegd dat dat voor mij geen meerwaarde had en dat ik er dus geen recept voor had meegekregen. De gyn van vanmorgen gaf aan dat ze er wel vertrouwen in heeft omdat ik de vorige keer ook zwanger raakte met het 3x bijspuiten van Pregnyl. Ook die keer na de operatie testte ik een paar dagen positief in de ronde dat ik Pregnyl moest bijspuiten. Dat ging wel heel snel mis, maar toch.. De laatste terugplaatsing heb ik geen Pregnyl bijgespoten en al heel snel negatief getest en ongesteld geworden. Ze heeft me dus toch maar een recept meegegeven onder het mom van: baat het niet, schaad het niet. Dus vanavond om 22:00 gaat er weer een spuit in en op 5 en 8 Januari ook nog… En heb al supervroeg de bloedtest! Vrijdag de 13e smile.png En aangezien ik nu Pregnyl bijspuit ben ik dan sowieso nog niet ongesteld, dus het wordt een erg spannende dag!

Geplaatst

Heel veel succes Liminous! Het klinkt allemaal erg goed!

Ik denk dat ik me te vroeg heb gemeld voor dit bankje. Als ik moet testen dan is het al februari.....

Geplaatst

Hey Faye,

Ik weet ook niet of ik dit bankje ga redden... Ik verwacht morgen of overmorgen mijn menstruatie en dan gaat de decapeptyl erin... En dan een dag of 4 later de Gonal geloof ik, maar zeker weten doe ik dat nog niet ;-)

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

@sandra: in welk ziekenhuis ben jij in behandeling?

@liminous: goed om te horen dat terugplaatsing goed verlopen is.

komende woensdag heb ik de 1e FM , ben eens benieuwd of er al veel follikels zijn, ik moet nu 200 eenheden Puregon spuiten, was vorige keer 150.

Geplaatst

Hallo Meiden,

Ik heb mijzelf toegevoegd aan 't wachtbankje januari, moet samen met sunsetesther nog 2 dagen in grote spanning wachten.

Liefs, Kris

19 december Liminous

22 december Herfst80

24 december Suuska

26 december Rackster

27 december Otjes

29 december Faye

2 januari Essieislief

3 januari Otjes, 1e FM

12 januari Suuska, 1e FM

23 Januari Essieislief

05 januari Sunsetesther

05 januari Krisje82

16 januari Liminous

10 februari Essieislief

Geplaatst

Hey meiden,

Wie weet zit ik toch goed op het wachtbankje van januari. Geloof dat ik vandaag de eerste spuit kan gaan zetten, en dat ik morgen kan bellen met het ziekenhuis voor een echo.

En al 2 meiden die overmorgen mogen testen!!!! Wauw, spannend!!!!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Goedenavond Meiden,

Ik heb mijzelf rood gemaakt in de lijst omdat ik na vanaf maandag avond bruin verlies te hebben gehad nu toch echt rood afveeg :( :(. Dus helaas geen groene opening. Morgen maar ff 't ziekenhuis bellen en eens horen wat ze te zeggen hebben. Veeg nu weer geen rood af maar goed bruin verlies kan goed zijn maar volgens mij is rood afvegen toch echt een teken van die klote rode duivel!!

Iedereen heel veel suc6 en ik hoop voor iedereen een dikke vette pos. test!!! Ik moet nu verplicht een maand rust houden dus in februari gaan we onze cryo's ontdooien en hopen op een beter resultaat!!

@ Esther: Meis, ik hoop zo van harte dat jij de groene toon gaat zetten voor deze maand!! Nog ff volhouden!

Veel liefs,

Kris :(

19 december Liminous

22 december Herfst80

24 december Suuska

26 december Rackster

27 december Otjes

29 december Faye

2 januari Essieislief

3 januari Otjes, 1e FM

12 januari Suuska, 1e FM

23 Januari Essieislief

05 januari Sunsetesther

05 januari Krisje82

16 januari Liminous

10 februari Essieislief

Geplaatst

Hoi meiden,

Vanmorgen eerste fm gehad. Ze zag 1 groot follikel en een paar kleintjes. Donderdag terug voor tweede fm en hopelijk zijn de andere follikels dan nog wat gegroeid want één is natuurlijk veel te weinig. Helaas werd er ook vocht gezien in mijn baarmoeder. Dat is al eens eerder geconstateerd en kan van het litteken van de keizersnede komen.

Als het vocht donderdag nog niet weg is wordt óf de poging afgebroken, óf de embryo´s (als die er zijn natuurlijk) worden ingevroren en teruggeplaatst als het litteken in de baarmoeder is afgevlakt dmv een laparoscopie.

Iemand hier bekend mee?

Heb mezelf ook ff aan het lijstje toegevoegd (kwam er achter dat het gewoon copy/paste is).

19 december Liminous

22 december Herfst80

24 december Suuska

26 december Rackster

26 december Tas45

27 december Otjes

29 december Faye

2 januari Essieislief

3 januari Otjes, 1e FM

3 januari Tas45, 1e FM

12 januari Suuska, 1e FM

23 Januari Essieislief

05 januari Sunsetesther

05 januari Krisje82

16 januari Liminous

10 februari Essieislief

Groetjes,

Tas

Geplaatst

Hi Tas45,

Nee hier geen ervaring mee. Hoop igg voor je dat alles goed komt en alles doorgaat!!

Zou je mij alleen weer rood willen maken in jou lijst, de kleur heeft ie niet meegepakt! TNX.

Liefs, Kris

Geplaatst

Krisje, dat zou klote zijn! Had ik afgelopen april ook. Toen ik testte op de dag dat het eigenlijk mocht, had ik wel een positieve test, terwijl ik al wel flink vloeide. Moest toen voor een bloedtest komen. Die was positief, maar te weinig hcg. 2 dagen later moest ik toen weer bloed testen, en toen was het nog minder. Ben toen dus wel zwanger geweest, maar dat zou je normaal nooit weten.

Tas, ik heb ook een keizersnee gehad. Maar geen ervaring met vocht in de buikholte bij de follikelmetingen.... Spannend. Ben benieuwd hoe het verder loopt en hoop dat het allemaal goed gaat!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Jeetje Krisje, wat balen zeg! Hopelijk is het een innestelingsbloeding.

Heb jouw lijst gekopieerd. Was net met mijn berichtje bezig dat jij postte, vandaar dat de kleur niet mee was gekomen. Had een eerdere lijst gekopieerd.

Heb trouwens echt vocht in de baarmoeder en niet in de buikholte. Dat vocht kan een innesteling belemmeren.

19 december Liminous

22 december Herfst80

24 december Suuska

26 december Rackster

27 december Otjes

29 december Faye

2 januari Essieislief

3 januari Otjes, 1e FM

12 januari Suuska, 1e FM

23 Januari Essieislief

05 januari Sunsetesther

05 januari Krisje82

16 januari Liminous

10 februari Essieislief

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden