Ga naar inhoud

Wachtbankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou, het wordt vol op het wachtbankje, gezellig hoor. Als het goed is maak ik maandag ruimte...

Ik voel me niet heel geweldig eigenlijk. Slaap slecht en de spanning vind ik moeilijk te onderdrukken. Na een paar slechte nachten ben ik echt gaar en versleten. Ik zorg wel dat ik veel afleiding heb en dat gaat goed. Maar ja, als je 's avonds in bed ligt lig je toch weer te malen. Of ik val meteen in slaap en wordt een half uur later weer klaarwakker. Ik heb echt zin in een flinke nacht doorslapen.

Voel je iets: tja, ik voel van alles. En dat kunnen zwangerschapskwaaltjes zijn maar het kan net zo goed zijn dat de spanning eruit komt. Of ongitekenen. Slecht slapen dus, geen trek, rommelende darmen, super vergeetachtig, zere borsten.

Maar ja, wat moet ik er mee. Ik heb al zo vaak gedacht 'nu zou het wel eens kunnen zijn' maar ik wordt al 6 jaar gewoon ongi. Ik durf gewoon niet goed meer te hopen. Maar diep van binnen hoop ik zo dat het nu wel eens raak zou kunnen zijn. Je leeft echt tussen hoop en vrees en elke keer als ik nu naar het toilet ga dan durf ik bijna niet in m'n inlegkruisje te kijken.

We zijn er allebei echt aan toe om uit de onzekerheid te komen. Dan kunnen we volgende week ons leven weer oppakken.

Jullie ook allemaal veel succes en geluk en sterkte!!!

Liefs, Jootje

• Reacties 119
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jootje, kan me voorstellen dat je er nu wel doorheen zit. Ik hoop zo dat het wachten niet voor niks is geweest en dat je Zondag een dikke vette streep hebt.

Anne en San, daar zitten we dan he meiden, vreemd gevoel hoor zo'n emmy in je lijf. Was vanmorgen gaan werken en merkte toch dat ik wat voorzichtiger ben dan anders. Ik ben nog steeds erg emotioneel, kan dat misschien door die progestan komen? Hoe voelen jullie je?

Maatje, lijkt me niet gek hoor een baaldag, het is ook allemaal zo slopend. Hoop dat je je snel beter voelt.

groetjes Debbie.

Geplaatst
Nou, het wordt vol op het wachtbankje, gezellig hoor. Als het goed is maak ik maandag ruimte...

Voel je iets: tja, ik voel van alles. En dat kunnen zwangerschapskwaaltjes zijn maar het kan net zo goed zijn dat de spanning eruit komt. Of ongitekenen. Slecht slapen dus, geen trek, rommelende darmen, super vergeetachtig, zere borsten.

Maar ja, wat moet ik er mee. Ik heb al zo vaak gedacht 'nu zou het wel eens kunnen zijn' maar ik wordt al 6 jaar gewoon ongi. Ik durf gewoon niet goed meer te hopen. Maar diep van binnen hoop ik zo dat het nu wel eens raak zou kunnen zijn. Je leeft echt tussen hoop en vrees en elke keer als ik nu naar het toilet ga dan durf ik bijna niet in m'n inlegkruisje te kijken.

We zijn er allebei echt aan toe om uit de onzekerheid te komen. Dan kunnen we volgende week ons leven weer oppakken.

He Jo,

Dit is voor iedereen heel herkenbaar. Ik hoop echt voor je dat het raak is. Zou voor ons ook een oppepper zijn.

De MRI is goed gegaan hoor, duurt altijd zo´n 40 min, maakt een hoop herrie en niemand mag iets vertellen achteraf. Dus ik weet nog niks en dus heb ik volgende week donderdag dus weer een offday:pottytrain1:

Maandag ga ik naar een accupunturist. Ik weet alleen nog niet helemaal zeker of het wat voor mij is. Je gaat vanalles proberen he.

Doe jij ICSI of IVF omdat je op beide topics zit?

Ga me de storm in wagen met de hondjes groetjes

Geplaatst

succes op het bankje allemaal,

jootje heel veel succes maandag met de uitslag,

dan mag ik hoop ik donderdag op jouw plaats zitten.

groetjes nicole

Geplaatst

Hoi meiden,

hoe vergaat jullie het wachten? Hebben jullie ook last van die hormonen? Ik heb pijnlijke borsten en mijn buik voelt zo opgezwollen!

Verder heb ik me eraan overgegeven, laat het nu maar over me heen komen.

Jo; heb je al getest? Of was het morgen? Ik duim voor je!

Jonne; succes met je nieuwe poging. Lijkt me verschrikkelijk als het niet lukt. Moet er niet aan denken.

Succes maar weer meiden!

Liefs,

Anne

Geplaatst

hoi anna, hoe gaat het met jouw, wanneer is jouw test dag?

hebben we ergens al een lijst wanneer iedereen de testdag heeft,

kan het soms niet meer volgen hier, is er nog ruimte voor mij op de bank,

anders moet er nog een :sofa: bij zetten in de kamer of een kleine aan bouw maken.

heel veel succes nicole

Geplaatst

het valt me nu in,

jij gaat gelijk op met debbie en san of niet,

sorrie, het zijn er zo veel, en mijn hoofd zit ook een beetje vol

van alles wat er met je gebeurt,

groetjes nicole

Geplaatst

Wacht ff.....bestel nog wel een bankie, komt helemaal goed......wordt gezellig druk hier...hihi!!......

Ja.....komtie..........

:sofa::sofa:

Yesssss!!!! Plek zat, kom maar op!

Geplaatst

Dames, hierbij weer een lijstje...

Ben ik iemand vergeten?? of wat info???

Maatje: 1e ICSI, punctie 23-2, TP 26-2, Testdag 9-3

Anne: punctie ?, TP 28-2, Testdag 12-3

San: 2e ICSI, punctie 25-2, TP 28-2, Testdag 14-3

Debbie: 1e IVF, punctie 25-2, TP 28-2, Tesdag 14-3

Nicole: Laatste poging, punctie ?, TP 4-3, Testdag ?

Mariek: 1e ICSI, punctie 1-3, TP 4-3, Testdag 17-3

Geplaatst

Mariek, wachten wordt steeds zwaarder.

Heb nu al 2 nachten wakker gelegen om te malen... lijk wel een zombie.

Gelukkig geen last van mijn buik alleen heel erg last van mijn onderrug.

Mannetje gaat morgen voor 3 dagen op dienstreis en komt vrijdag avond pas thuis.

We hebben afgesproken om zaterdag morgen een test te gaan doen.

Heb er nog steeds een hard hoofd in en vooral na het het treurige verhaal van ons Jootje...

We zullen helaas nog even moeten afwachten...

Hoe gaat het met jou?? Geen last van je buik? Ik had dat heel even na de TP.

Anne: 1e ICSI punctie 25-2, TP 28-2, Testdag 13-3

Nicole: Laatste poging, punctie ?, TP 4-3, Testdag ?

Geplaatst

Mariek...welkom op het bankje, spannend he!

Hier gaat alles nog goed, overdag vind ik het wel goed te doen maar slaap wel ontzettend slecht. Lig zo te piekeren dat ik pas na een paar uur in slaap val.

Nicole, beetje bijgekomen van de punctie? Morgen spannend telefoontje he. Wij zagen de uitslag al eerder op de digipoli.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

hoi allemaal,

ik heb donderdag pas tp moet nog even wachte.

(als alles goed gaat)

ik word morgen gebelt, spannend.

heel veel succes allemaal op het bankje,

ik hoop donderdag ook tekomen, op de:bf_nonew:

groetjes nicole

Geplaatst

Mogge dames,

Nicole, sorry, dacht dat je al je TP had gehad.... nog 1 dag en dan mag je hier op de super gezellige bank komen zitten.

Anne, Bedankt! Gelukkig heb ik weer eindelijk prima geslapen vannacht. Beetje jammer dat ik m'n mannetje vanmorgen op de trein moest zetten voor zijn dienstreis ( snik snik ), maar ik ga me lekker 3 daagjes laten verwennen bij paps en mams.

Debbie, hoe gaat het met je?

Anne: 1e ICSI punctie 25-2, TP 28-2, Testdag 13-3

Nicole: Laatste poging, punctie 3-3, TP 6-3, Testdag ?

Geplaatst

Hey maatje, heerlijk he, om je af en toe nog schandalig te laten verwennen door paps en mams....! Ik heb daar soms ook echt even zin in ( in mijn geval door mijn moeder en mijn zussie) maar je komt er helemaal van bij.....balen dat je hub in zo'n spannende tijd weg moet....maarrrrr.....hij is op tijd thuis voor het (hopelijk goede) nieuws!

Liefs, San

Geplaatst

Dames, vraagje:

Hoe krijg ik in mijn berichten een samenvatting onder de streep? Ik zie dat steeds bij jullie, alle data, en wat er allemaal is gedaan. Zo handig. Zou ik ook wel willen doen, maar weet niet hoe.

Anne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden