Ga naar inhoud

we gaan weer verder!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Lila, ja we zijn er ook heel blij mee...t is weer een stap in de goede richting toch? We hebben idd wel al gekeken welke landen onze voorkeur hebben en momenteel zijn dat vooral Columbia en Zuid- Afrika.....ach.....we hebben nog lang niet alle info op een rijtje maar dat is wat nu goed voelt.....vanuit welk land heb jij je wondertje geadopteerd?

Liefs, San

• 2 weken later...
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ja ik mag prikken

was vrijdag ochtend in z-huis toen was links eentje te zien van 14

en vanochtend ( om 8.40 op een zondag....bleeeeeehhhh)

was ie 18 geloof ik dus mag vanavond prikken

( waar ik gelijk weer wat zenuwachtig voor ben slikslik.......komt omdat het weer ff geleden is he.....)

en zaterdag ochtend moet ik bellen

en dan krijg ik te horen of de ontdooiing is gelukt

als dat zo is dan mag ik zaterdag ook gelijk komen voor TP.

en JA we mochten voor de optie van 2 TP ( als ze goed genoeg zijn !!)

zit nog wel met de vraag of we nou wel of niet zullen klussen om de eisprong te benutten?

zit doom te denken als ze alle drie aanslaan.........

wat dan???

zwanger van een 3-ling

slik................

ehmm

hoe denken anderen hier over

wat is jullie visie??

ik weet het even helemaal niet meer

ben ook bang om deze eisprong niet te gebruiken en dan zaterdag te horen dat de ontdooiing is mislukt

heb ik helemaal niks

van het ene uiterste naar het andere

HELP

zucht

Geplaatst

Ehm, Lila, misschien klinkt dit niet zo leuk,

Maar... als het via de natuurlijke weg niet lukt, hoef je nu toch niet zo bang te zijn voor een drieling?

Het zou wel een hleboel toevalligheid bij elkaar zijn, denk ik.....

En als er vanuit het ziekenhuis ook niets over genoemd is, denk ik dat die kans ook erg klein is.

Ze zijn meestal niet zo dol op meerlingzwangerschappen, omdat die een verhoogd risico met zich meedragen.

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

ja kans is klein

maar ik bedacht het me plots

ook omdat we dus plots wel de optie voor 2 TP kregen

de kans is voor ons klein via natuurlijke weg

maar ja wel aanwezig want dit kwam dus mede door dat ik geen eisprong kreeg gewoon, en ja zaad van man is minder, dat is nog steeds zo.

maar mijn eisprong is helemaal dubbel duidelijk aanwezig nu

dus tja

dus ga ik weer twijfelen

juist ook vanwege medische kant/gezondheid van kindjes en mezelf

potverdorie zeg

gewoon maar ogen dicht en hupsakee en let nature take its course??

Geplaatst

Hihihi, of vanavond even overslaan en morgen een belletje naar het ziekenhuis doen.....

Weet niet of je het zolang kan houden????

Hihihihih

Groetjessssssssssssssssssss

Geplaatst

Lila, Gewoon lekker klussen! Beetje ontspannning tussen door is ook wel goed hahahaha.... De kans is idd heel erg klein dat er nu een natuurlijke zwangerschap op zal treden, maar you'll never know!

Wel spannend dat je er misschien 2 terug kunt plaatsen. Ik zit zelf ook te wachten op mijn ei, dan pregnyl prikken en hopen dat 1 van de 2 ( of beide ) ingevroren eitjes goed genoeg zijn voor een TP. We zitten dus in hetzelfde schuitje..

Geplaatst

Hoi Lila,

Gewoon ook lekker zelf klussen hoor, hebben wij ook gedaan!!!

Je zal idd maar zaterdag te horen krijgen dat de cryootjesniet goed ontdooid zijn, dan zijn dus meteen al je kansen weg.

Succes!

Groetjes Kim

Geplaatst

haha, wij klussen er ook gewoon vrolijk op los!! Elke kans is een kans, hoe klein ook....

Maatje, hoe staat het er voor? groeit je eitje gestaag?

Kim, is het nog een beetje vol te houden op de wachtbank? Nog 1 week...

:bye:

Geplaatst

Hihi....idd....beetje zelf klussen kan echt geen kwaad hoor! Een kennis van me is na 7 jaar dokteren toch op de natuurlijke manier zwanger geraakt, en dan daarbij, een beetje ontspanning kan ook geen kwaad.....ik zag m'n lichaam soms meer als een medisch object dan gewoon m'n lichaam zeg maar.....en dan is wel het laatste wat je wilt (dat de mmm het overneemt zeg maar)

Maatje, morgen weer een echo, spannend!!!Kim, succes met de laatste loodjes!

Liefs, San

Geplaatst

Hoi Dames,

Nou, vanmorgen weer een echo gehad en hij is in 2 dagen tijd van de 13 naar de 16,4 gegaan.

Omdat ze hem deze keer niet willen missen moet ik morgen om 7.45 weer een echo laten maken.

De arts verwacht dat ik morgen pregnyl kan prikken en dat ik dan, 4 dagen later, op zondag de TP zal kunnen hebben.

Is wel grappig aangezien ik zondag jarig ben.

Ben benieuwd of ik 1 cadeautje ga krijgen of misschien wel 2....

Hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Waah Maatje das een kadootje

ik hoop ook zo een kadootje te krijgen

ben aanstaande donderdag jarig en zaterdag misschien hopelijk TP

( oh ik ben zo aan het duimen dat het ontdooien goed gaat op vrijdag!!)

ik ga voor je duimen.

zelf heb ik dus zondag de pregnyl gespoten ( man wat prikt dat spul toch, maar als je het heeeel langzaam inspuit gaat het prima.........wel weer rode jeukende pijnlijke plek maar goed....)

ik heb nu dus heel erg last van mijn onderbuik

ik voel echt mijn darmen die zeg maar helemaal onderin liggen ( waar mijn eiestokken zich nogal eens in verstoppen ;-)

gevoel van 'moet ik ongesteld worden of heb ik last van verstopping??'

zucht

maar een ding snap ik dus helemaal niet

ik ben uit mezelf gaan temperaturen ( ja aangezien vorige cyclus mijn eitje zomaar sprong dacht ik, ik laat die slimmerikken niet twee keer ontsnappen haha )

maar ik heb geen 'eisprong-piek',...... temp is nagenoeg gelijk.

schommelend zo van 36,7, - 36,5 - en 36,6

snap er niks van

na zondag dus heel allert

want dacht dan moet ik dus maandag wel een eisprong zien op mijn thermometer........was ut 36,5

vanochtend ook 36,5

snap er niks van

nou las ik ergens dat bij 20% van de vrouwen de eisprong niet zichtbaar is in basale thermometer meting.

HUH??

nou ja ik ga morgen toch even bellen ook omdat ik dus zo een pijnlijk opgezet gevoel heb in mijn onderbuik.

denk ik ze zullen toch wel gesprongen zijn of zijn ze nou gewoon nog steeds aan het groeien en heb ik daarom zo een last?

groetjes

Geplaatst

oh mensen kinderen wat een spanning vandaag

heb kaarsje gebrand ( en nog meer mensen in mijn familie ook ;-)

en ik hoop maar zo dat de ontdooiing goed is gegaan.

pfff morgen bellen

ik ben zo zenuwachtig

veel meer dan na de punctie

:nerves:

Geplaatst

Lila, super spannend voor je vandaag!! De duimen draaien hier voor je..

De pregnyl is idd niet fijn, ze hebben het voor mij in het ziekenhuis gedaan na mijn laatste echo van woensdag...

Hoe is het nou met je buik? Nog steeds last? Ik had met de eerste poging veel last van, maar ook omdat je dan met de andere prikken nog zit.

Nu valt het allemaal wel mee en heb ik geen last van een nare "ongi" buik.

Hou je ons op de hoogte??

Geplaatst

jaaa

2 van de 3 waren prachtig

dus ik mocht komen om 11:45

en nu zitten ze met zijn tweetjes gezellig in mijn buik

en nou maar hopen dat ze zich goed nestelen

of tenminste een van de twee

de emmie was een ..............., nou ze zei de benaming maar ben um dus weer kwijt he......

maar zo ver gedeeld dat het er weer uitziet alsof het een bolletje is.

ze waren allebij even mooi

nou ik was helemaal ondersteboven toen ze het zeiden door de telefoon want ik ging er van uit dat het mislukt zou zijn.

heb wel zo veel gehoopt en kaarsjes gebrand ( en mijn familie ook :-)

dus

ik moet wel zeggen dat ik me anders voel dan de eerste keer

weet niet wat

maar goed kan ook tussen de oren zitten LOL das meestal zo

8 mei moet ik komen voor bloedprikken

en dan maar hopen dat ik voor die tijd dus niet ongie word he

dan hoef ik niet te komen zeiden ze

maar zat te denken wat als er nou eentje mislukt en dus als een soort ongi eruit komt

en dat die andere er nog wel zit

bloeding zegt soms niet alles toch?

nou ja het is pas dag 1 dus heb er nog wat te gaan

duimen draaien fultime

groetjes

en suc6 iedereen

Geplaatst

Wauw, 2 mooitjes in je buik!

Nou, pas er maar zo goed op als je kan... en hopen dat er minstens 1tje blijft zitten!!!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Lila.. top meid!!!!!!!

Ben blij te lezen dat het er 2 zijn!!

Wij gaan hopelijk ook voor een dubbele tp morgen ( ja ja, we zijn er eindelijk uit ).

Nu maar hopen dat er in ieder geval morgen 1 eskimo goed uit de bus komt..

Hou je ons op de hoogte??

Geplaatst

Lila, geweldig nieuws!!! Hoop dat ze het heel gezellig (en lekker warm) hebben samen!

Maatje, net je dagboek beantwoord en lees nu hier dat jullie er uit zijn: 2! En nu heeeeel hard duimen dat ze beide goed ontdooien!! Heel veel succes morgen, meid.

:bye:

Geplaatst

Mariek.. heb alweer gereageerd op je berichtje hahaha

Voor jullie ook spannend! Nog even en dan is het dinsdag en mag je voor de 2e echo..

Hoeveel cryo's heb je eigenlijk??

Geplaatst

Maatje... hahaha, ja het is bijna niet meer bij te houden, al die topics en antwoorden overal... ;-)

We hebben 7 cryo's, verdeeld over 2 rietjes.

Geplaatst

ik heb soms ook moeite met al die verschillende topics. weet afentoe niet meer waar ik wat schreef en wie met wat bezig is hoor ;-)

maatje als jullie morgen TP hebben dan is de ontdooiing vandaag geweest toch

die van ons was ook gisteren

zo spannend

ik ga voor jou ook hopen dat ze allebij zo prachtig zijn

ik weet de benaming niet meer van de emmies die ik heb maar ze zijn zo ver gedeeld dat het dus niet meer te tellen en er ook weer uitziet alsof het een bolletje is.

ik ben druk aan het duimen voor iedereen hier.

Mariek die van jou zit er ook aan te komen!!

suc6

Geplaatst

Dankje Mariek!

En jij succes morgen! Misschien hoor je dus morgen wanneer de tp van je cryo is?! En je hebt er een hoop zag ik, dat moet dus wel lukken. Wat bedoel je met die 13? Is dat het aantal mm van je follikels? Dat moet ongeveer 18 of 19 zijn toch?

Jij ook succes meid! Zaten we vorige keer niet ook tegelijkertijd op het wachtbankje? Met nog een aantal.

Nou, we gaan er weer voor toch?!!!

Liefs,

Anne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden