Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heeys meiden,

Allereerst (nogmaals) gefeliciteerd!

Ik heb een vraagje. Ik ben sinds gisteren officieel zwanger en uitgerekend in oktober 2012. Maar bij mijn eerste beviel ik 2 weken te vroeg en dan zou ik rond 21 sept bevallen als dat weer gebeurt. Ik dacht, aangezien het hier niet zo druk is, en er volgens mij nog geen oktober 2012 bankje is, en het daar ook niet erg druk dreigt te worden vooralsnog, zullen we aan Jjeroen vragen of hij de naam van het topic wil wijzigen in uitgerekend in september / oktober 2012 ? Dan is het meteen wat drukker en dat is toch leuker lijkt me.

Als het geen goed idee is... dan geen probleem hoor. Dan ga ik gewoon naar oktober.

Liefs

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Noor en seef (en limi nauurlijk) Van herte meiden!!!!!!!!

Kan dit topic niet gewoon veranderd worden naar september/oktober 2012???????? t is nog maar zo'n klein cluppie.....

Want ..... HELP ik mag dan misschien ook aansluiten :eek_yello:

Nadat onze 2de poging mislukt was, heb ik bewust samen met mn mannetje bewust even gekozen om 2 maanden niks te doen (ff op kracht komen)..... Maar natuurlijk wel geklust op de vruchtbare dagen, ookal is het dan tegen beter in....

Omdat ik deze week eigenlijk moet starten met de lucrin en ik die moest ik nog gaan bestellen bij de apotheek, dus mn mannetje zei: doe eerst ff een test joh, dan weet je in iedergeval of je ze moet gaan halen...

Dus daar ging ik vanmorgen (zonder enkele hoop) test uitgevoerd en ondertussen mn tandenpoetsen en mn haren borstelen... Kom ik terug in de badkamer :zwanger: :yikes:

Ben nu alleen doooooodbang dat tie weer gaat verdwijnen, snap zo wie zo niet hoe dit ineens kan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Wat???? Wat een wonder!!! Gefeliciteerd!!

Dat is toch waar IEDEREEN hier van droomt... wat een geluk, wat een immens geluk!

Meid van harte gefeliciteerd, het is je van harte gegund!

En ja ik hoop ook dat het sept/okt wordt, wel zo gezellig.

liefs

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik wil af en toe ook meeschrijven.

22 december heb ik de eerste punctie voor icisi gehad, en na de eerst echo met hartactie kan ik ook zeggen dat ik zwanger ben.

Het is wel raar om het te zeggen, ben een beetje raar om het te zeggen, ben bang dat het nog mis kan gaan.

Volgens de punctie zou ik 13 september uitgerekend zijn

Geplaatst

@loeseke: toch ga ik je even feliciteren hoor!!!!!!!!!!!

Ja noor, heel veel over gedroomd, maar dat het me mag gebeuren... Dat durf je niet te dromen!!!!!!!!!!!!

Hier dus 2 wondertjes, zie het nu pas esther!!!!!!!!!!!!!!

Ik vind t dood eng, heb echt constant zo'n ongi gevoel in mn buik..... Maar met een bibberende telefoon en amper uit mn woorden komen toch maar t ziekenhuis gebeld vanochtend en mag 23 februari voor mn eerste echo...... Ook dat voelt zoooooooo raar, normaal waren de echo's FM's en nu ineens misschien wel naar een wondertje kijken.....

Geplaatst

hee hoi allemaal!!

zal me even voorstellen, ik ben Rifka ( niet mijn echte naam trouwens..) en ik zit sinds eind 2008 in de medische molen. Heb 6 keer een iui gehad, twee keer een mislukte ivf en ik heb zes keer een vroege miskraam gehad.. en nu ben ik zwanger geworden in de maand na de mislukte tweede ivf!! Net als jij, huisje boompje beestje.. ongelofelijk he. We zijn vanochtend naar het ziekenhuis geweest voor een echo en er was een klein frummeltje te zien in de baarmoeder. Ik was bang voor een bbz, want die had ik vorig jaar.. maar het zit dus goed. Er was nog geen hartactie, maar daarvoor was het nog te vroeg, zei de gyn. Ik ben ongeveer vijf tot zes weken.. volgende week weer een echo.. Heeeel spannend allemaal..

liefs Rifka.

Geplaatst

Nou moe hoe kan dit nou?! Geweldig nieuws!!

Ook voor jou een dikke proficiat! Echt een wonder!

Dit kindje moet wel heel erg voor jullie bestemd zijn!

Genieten nu!

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Hier even een dipje, heb een jichtaanval gekregen, mijn voet lijkt wel een ballon met tenen.

Paracetamol, rust, koelen en veel drinken hielp niet.

Nu toch maar een stootkuur prednisolon, gaat heel erg tegen mijn gevoel in.

maar de huisarts en apotheek hebben me verzekerd dat ik dit kan gebruiken.

ik hoop maar dat het snel beter gaat zodat ik met die troep kan stoppen.

Volgende week woensdag echo, ben zo benieuwd en ben zo nerveus!!!

Lieve groet Esther

Geplaatst

Ook niet met 6 wk en 2 dg?

Oehhhh au au au!!!!!!!!!!!!!! Ze zullen het vast niet voor niks zeggen en de eerste 6 weken krijgt je ukkie nog niks van jou binnen.... Maar kan me heeeeel goed voorstellen dat het totaal tegen je gevoel ingaat!!!!!!!!!!!!!!
Geplaatst

Gefeliciteerd dames! Wat een wonderlijke verhalen :) Dit geeft de burger weer moedt! Als ik ooit de eerste eruit heb gepoept ga ik ook niet meer aan de anticonceptie en hoop ik ook op zo'n prachtig wonder ;)

Het lijkt mij overigens een heel goed idee om September en Oktober samen te voegen!

Hier nog 2 dagen in spanning tot de 7 weken echo! Hopelijk een kloppend hartje :D

Zullen we trouwens een tabelletje maken? Kunnen we beter van elkaar zien wat er op de planning staat.

[TABLE=class: grid, width: 600, align: left]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]Kindje[/TD]

[TD]Uitgerekend[/TD]

[TD]Afspraak/echo[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liminous (24)[/TD]

[TD]1e[/TD]

[TD]20-09-2012[/TD]

[TD]02-02 echo gyn / 15-02 intake vk[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

hallo meiden, jeetje de groep groeit, zo hoort het ook, leuk zeg :-))a

allemaal heel erg gefeliciteerd!!!

wij hebben vanmorgen onze eerste echo (na 2 echo's in een ander ziekenhuis) in ons eigen ziekenhuis gehad en we zijn helemaal blij. vandaag 9 weken en een uitwendige echo gehad en het hartje gezien en gehoord...heel bijzonder. informatie van de gynaecologe gehad wat betreft de medische indicatie ivm mn diabetes en schildklier. zoiezo over 3 weken een 12wk echo en een nekplooimeting en bloedtest. als blijkt dat de kans op een gehandicapt kindje groot is, dan goed nadenken over een vruchtwaterpunctie en/of vlokkentest...wel heftig dus. en alsssss het allemaal goed gaat, dan zoiezo krijgen we een hele uitgebreide 20wk echo, waarvoor we waarschijnlijk naar het amc moeten, dit ook weer ivm diabetes en schildklier. en gaan ze me vanaf week 36 elke dag controleren en vanaf week 38 inleiden, dus het wordt dan zoiezo een augustus kindje ipv 4 sept :-))

en nu maar hopen dat het bij iedereen en bij ons gaat zoals het hoort te gaan!!!

ik moet maar even kijken of ik hier blijf meeschrijven of overstap naar het augustus topic...

succes meiden, liefs

Geplaatst

Wat een spannende verhalen hier.. maar leuk !!

ik hoop dat het allemaal goed komt en jullie gezonde kindjes gaan krijgen

ik was in het begin ook zo onzeker had ook vaak het gevoel dat ik ongesteld ging worden keek na iedere x na wc gaan of er geen bloed was

maar komt vast goed meiden !!

Geplaatst

Hoop dat het tabelletje is ingevuld.

Gefeliciteerd dames! Wat een wonderlijke verhalen :) Dit geeft de burger weer moedt! Als ik ooit de eerste eruit heb gepoept ga ik ook niet meer aan de anticonceptie en hoop ik ook op zo'n prachtig wonder ;)

Het lijkt mij overigens een heel goed idee om September en Oktober samen te voegen!

Hier nog 2 dagen in spanning tot de 7 weken echo! Hopelijk een kloppend hartje :D

Zullen we trouwens een tabelletje maken? Kunnen we beter van elkaar zien wat er op de planning staat.

[TABLE=class: grid, width: 600, align: left]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Kindje

[/TD]

[TD]Uitgerekend

[/TD]

[TD]Afspraak/echo

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liminous (24)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]20-09-2012

[/TD]

[TD]02-02 echo gyn / 15-02 intake vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Esther (38)[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]22-09-2012[/TD]

[TD]08-02 echo gyn[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

I love tabelletjes!!!!!!!!!!!! :toppie: Al had ik noooooooit verwacht er nog samen met jou op te staan Limi :bf_new: [TABLE=class: grid, width: 600, align: left]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Kindje

[/TD]

[TD]Uitgerekend

[/TD]

[TD]Afspraak/echo

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liminous (24)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]20-09-2012

[/TD]

[TD]02-02 echo gyn / 15-02 intake vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Esther (38)[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]22-09-2012[/TD]

[TD]08-02 echo gyn[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]HBB (27)[/TD]

[TD]1e[/TD]

[TD]10-10-2012[/TD]

[TD]23-02 echo gyn[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Dames, als dit het september/oktober topic wordt, wil ik me ook graag bij jullie aansluiten. Ik heb vandaag de uitslag van de bloedtest gehad en op WD12 is mijn HCG 756.

Ik heb niet zo'n bijzonder verhaal als sommige van jullie met de spontane zwangerschap! Ik heb hiervoor 2 verse pogingen gehad en 5 cryo's, zonder dat er ooit iets is blijven plakken. Nu bij de 3e verse IVF poging is het eindelijk raak. We zijn er natuurlijk nog lang niet, maar de eerste belangrijke stap is gezet!

Ik wens iedereen hier een fijne zwangerschap toe!

[TABLE=class: cms_table_grid, align: left]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]Kindje[/TD]

[TD]Uitgerekend[/TD]

[TD]Afspraak/echo[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liminous (24)[/TD]

[TD]1e[/TD]

[TD]20-09-2012[/TD]

[TD]02-02 echo gyn / 15-02 intake vk[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Esther (38)[/TD]

[TD]2e[/TD]

[TD]22-09-2012[/TD]

[TD]08-02 echo gyn[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mo (37)[/TD]

[TD]1e[/TD]

[TD]08-10-2012[/TD]

[TD]21-02 echo gyn[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]HBB (27)[/TD]

[TD]1e[/TD]

[TD]10-10-2012[/TD]

[TD]23-02 echo gyn[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Yeahhh, het lijstje wordt zo wel wat! Nice nice :)

Mo, super gefeliciteerd meis!

Seef, wat top dat je weer een goeie echo hebt gehad! Enne, officieel ben je nog steeds uitgerekent in September, dus je mag wel gewoon hier blijven hoor haha. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Geplaatst

HBB, dat had ik idd ook nooit verwacht! Maar des te leuker is de verassing toch? ;)

Wie ging er ook alweer vragen of September en Oktober samen konden?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden