Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij zijn het gistervanavond aan m'n moeder gaan vertellen met een fotolijstje, met het bekende gedichtje:

Jullie kunnen me nog niet horen,

Jullie kunnen me nog niet zien.

Maar als ik rond 10-10 (uitgerekende datum) word geboren,

Mag ik dan in dit lijstje misschien?

En ik heb er nog 2 regels aan toegevoegd:

Want ookal ben ik nog maar zo klein,

ik ben blij dat jullie straks mijn oma en opa zijn!

Ze werd helemaal hysterisch!!!!!! Maar ja dit had niemand natuurlijk verwacht!!! Daarna naar de pa van m'n mannetje, daar hebben we ons eerste cadeautje al gekregen. Een woezel en pip rammelaar en kinderwagenknuffel!!!!! En vanochtend al de eerste kaart!!! van mn schoonzusje + familie (die had mn moeder gister aan de telefoon toen ze mn cadeautje kreeg)..

Geplaatst

Ben zo onzeker.

Voel me niet misselijk, geen zere borsten.....ben ik eigenlijk wel zwanger.

Toch maar weer een testje gedaan en ja hoor meteen die verlossende twee strepen.

Maak me eigen gek....nog 1 week en dan de echo.

Lieve groet Esther

Geplaatst

Pfff ik snap je zo goed esther.... hier nog een... en ik moet nog 2,5 week wachten op een echo en eerst vrijdag weer bloedprikken.. tijd kruipt..

Nogmaals succes Liminous!

Huisjebb.... wat leuk zo'n reactie en wat heerlijk dat jullie zulk nieuws hebben he?! Ik heb helemaal mee genoten van je verhaaltje!

Geplaatst

Wat fijn om te zien dat ik niet de enige ben die zo onzeker is! Ik voel me eigenlijk helemaal top, ben helemaal niet moe of misselijk. Terwijl je altijd hoort dat je die eerste weken zo ontzettend moe bent. Ik heb een trage schildklier, dus moest bij een positieve test meteen de dosis medicijnen ophogen. Waarschijnlijk krijg ik daarvan zoveel extra energie!

Nog 2.5 week wachten tot de 1e echo en dat duurt zo lang......

Liminous, heel veel succes met je echo! Geniet ervan!

Geplaatst

Haha moeten jullie ook niet toevallig verbouwen ofzo? Goeie afleiding kan ik je vertellen ;)

Nee gekheid, wat is dat wachten toch vreselijk he. En je wacht ook echt van moment naar moment. Hier ook ontzettend onzeker.. Nu met name over het hartje..

Gelukkig weet ik vanmiddag meer.. Hopelijk goed nieuws rond half 4 en dan ben ik tot ik naar mn bed ga gerustgesteld.. En morgen begint de hele ellende weer van voren af aan.......

Geplaatst

Heb jij geen verf/behang klusje voor me voor t weekend ;) limi....

ik moet nog tot de 23ste wachten..... Pfffff das nog zo ver weg :(

@ mo: ik voel ook niks hoor,alleen dat irritante ongi gevoel........ Oh en normaal eet ik traktaties nooit op.. vind dat zoooo vies 's ochtends om 10.30 chips....... En betrap mezelf net dat ik nu ineens een zakje zit op te eten, die ik gister gekregen heb :misc_expressions-whnoor

@ noor: Hihihi dank je was ook echt super!!!!!

Geplaatst

Breek heel even in....

Liminous en hbb ik heb samen met jullie op het wachtbankje gezeten en zie nu dat jullie zwanger zijn wil jullie toch even feliciteren met jullie zwangerschap! De andere meiden natuurlijk ook!

Geniet ervan allemaal!

Geplaatst

ff een kopietje van t andere forum.. (ff ego)

Ola!

Hier goed nieuws gehad! Het kindje lag keurig op schema en we hebben een prachtig kloppend hartje gezien! Hartje sloeg 137 x per minuut en dat was prachtig zei de gynaecoloog :D Zooo gek hoe erg het in 13 dagen al verandert is! Whaaa we zijn echt helemaal in de zevende hemel en totally in love

Geplaatst

Fijn om het bevestigd te krijgen en zo een mooi kloppend hartje te zien!

Gr Esther

Ola!

Hier goed nieuws gehad! Het kindje lag keurig op schema en we hebben een prachtig kloppend hartje gezien! Hartje sloeg 137 x per minuut en dat was prachtig zei de gynaecoloog :D Zooo gek hoe erg het in 13 dagen al verandert is! Whaaa we zijn echt helemaal in de zevende hemel en totally in love

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_grid, align: left]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Kindje

[/TD]

[TD]Uitgerekend

[/TD]

[TD]Afspraak/echo

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef74 (37)[/TD]

[TD]1e[/TD]

[TD]04-09-2012[/TD]

[TD]21-02 12wk echo gyn[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liminous (24)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]20-09-2012

[/TD]

[TD]02-02 echo gyn / 15-02 intake vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Esther (38)

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]22-09-2012

[/TD]

[TD]08-02 echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mo (37)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]08-10-2012

[/TD]

[TD]21-02 echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]HBB (27)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]10-10-2012

[/TD]

[TD]23-02 echo gyn

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

hai meiden,

ik heb mezelf ook even toegevoegd op het lijstje :-))

can, liminous van harte met jullie mooie echo en een kloppend hartje super zeg!

ik lees dat sommige meiden geen kwaaltjes hebben, ik eigenlijk ook niet...eerst nog wel last van mn borsten gehad, maar sinds deze week ook dat niet meer. ik moet wel vaker plassen, heb ik t idee dat mn buik van binnen opgezet is en wat last van een trage stoelgang. dat had ik al dus heb iets van magnesium-nog-iets van de gynaecologe voorgeschreven gekregen en dat lijkt wel iets te helpen.

@mo, ik las dat jij ook een traag werkende schildklier hebt. ik ook, dit icm diabetes. gebruik jij ook thyrax? mag ik vragen op hoeveel je zat voor je zwangerschap en hoeveel nu?

ik zat op 125 en nu op 150. gisteren contact gehad met de internist en de waardes waren 21 / 0,7 en geen antistoffen en dat is volgens de internist perfect!

succes meiden!

Geplaatst

Yes, van harte met de rikketik!!!

Ola!

Geplaatst

Liminous, wat een geweldig nieuws! Dit willen we allemaal, eniet ervan, meis!

Seef, ik gebruik inderdaad ook thyrax. Ik zit al jaren op 137.5 en moest van de internist zodra ik een positieve test in handen had met 50 ophogen. En dan voortaan iedere maand bloed prikken om de waardes te bekijken of 187.5 de juiste dosis is. Jouw waardes zien er inderdaad perfect uit! Hoe vaak moet jij bloed prikken?

Ik had me al aangemeld bij moeders voor moeders en die komen morgen al langs. Dit gaat wel ineens heel erg snel en ik vind het ook wel weer spannend dat zij ook een testje doen.

Geplaatst

Ikke ook thyrax.... 3x25mcg...

Bloedgeprikt vanochtend....aaaaaaaaaaaarrrgggghhhh..... namiddag uitslag...

hele nacht liggen springen in t bed.... pffffff

Geplaatst

Allereerst allemaal gefeliciteerd!!

Zou me graag hier aansluiten omdat er zo weinig mensen tot nu toe in oktober uitgerekend zijn. Zelf vandaag 5 weken en 2 dagen dus vooralsnog uitgerekende datum 3 oktober.

Heb maandag 13 februari afspraak voor een echo.

Leuk om met jullie ervaringen te kunnen uitwisselen!

Geplaatst

@ puck: welkom en van harte!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@ limi: ook hier nog ff..... Van HARTE met t tikkende hartje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hier: nog steeds een beetje ongeloof, snap nog steeds niet hoe het kan.......

Allereerst allemaal gefeliciteerd!!

Zou me graag hier aansluiten omdat er zo weinig mensen tot nu toe in oktober uitgerekend zijn. Zelf vandaag 5 weken en 2 dagen dus vooralsnog uitgerekende datum 3 oktober.

Heb maandag 13 februari afspraak voor een echo.

Leuk om met jullie ervaringen te kunnen uitwisselen!

Geplaatst

Duurde ff....was rijbewijs vergeten en zonder dat krijg je de uitslag niet mee...dus kon barre tocht door enorme sneeuwbui weer terugmaken. Maar de waarde was oke, 3300.

Alleen bij mijn hummel was ie veel sneller gestegen dus helemaal jauchend bin ich noch nicht.

Volgende week weer bloedprik en dan 14 februari 1e echo...

brrr ik vind het doodeng allemaal. iets te veel meegemaakt inmiddels... bah wat een onzekerheid maar goed de waarde was goed, verdubbeld per 46 uur dus stap voor stap.

Maar gerust ben ik pas in week 10 hoor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden