Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Hoi,

Heb het helemaal niet druk, duurt erg lang voordat de dagen voorbij zijn.

Was het maar vast woensdag, ik hoop dat ik na positief nieuws meer kan genieten van mijn zwangerschap.

Nu is de angst echt zo groot.

Lieve groet Esther

Geplaatst

Vandaag is het gelukkig al weer maandag esther!

Hier zit ik m ook ontzettend te knijpen. Slaap er slecht van, nou ja ik slaap wel goed maar als ik wakker word kan ik daarna niet meer in slaap komen. Ik prent mezelf steeds in dat als het zo moet zijn het zo moet zijn en ik weet uit ervaring dat slecht nieuws ook niet het einde van de wereld betekent maar toch houdt t me enorm bezig. Het lijkt wel of ik er 59 keer per uur aan denk. Echt ergerlijk.

Morgen nog een week voor de echo... aaargh! Ga morgen wel bloedprikken om de stijging van het hcg in de gaten te houden. Dat geeft misschien wat rust. Dan vrijdag weer en dan is het al bijna de 14 e.

Kwam alleen net nog achter iets stoms. ik had zwangerschapsvitamines gekocht en uiteraard gecheckt of er wel 400 ie foliumzuur in zit maar nu na 4 weken gebruik zie ik inees dat het per twee tabletten is! Dus slechts 200 ie genomen al die tijd.

Huisje boompje beestje goed van je mvm! ik durf niet tot de echo. Heb t een keer eerder zo vroeg gedaan en toen het kindje het niet meer bleek te doen bij 8 weken vond ik het zo deprimerend met die stinkkannen in mijn kofferbak naar het inzamelpunt te rijden. Het goot van de regen...ik pak ze daar uit de auto en bij 1 schoot de dop los... 2 liter pies door mijn nieuwe toet! Weet je hoeveel dat is? Als ik een kop koffie omgooi verbaas ik me al hoeveel ik op moet ruimen. Nou dit was echt hel. hihi Treurige herinnering. Nog even wachten voor ik dat weer aandurf!

groetjes en fijne dag

Geplaatst

Morgen dames, wat een spanning allemaal, he! Hopelijk gaan deze weken toch snel voorbij en hebben we straks allemaal een mooie echo gehad! Kunnen we wat meer van de zwangerschap gaan genieten, want nu is het nog zo onwerkelijk en zenuwslopend!

Ik heb zaterdag moeders voor moeders al over de vloer gehad en gelukkig gaf de test weer meteen 2 mooie strepen. Ik vond het ook wel eng om al voor de echo aan te melden, maar ik ga begin april verhuizen en anders kan ik maar zo kort meedoen.

Iedereen succes met wachten!

Geplaatst

Ja meiden,

Het is weer maandag, nog 2 dagen en dan mag ik voor de echo.

Eindelijk weer eens redelijk geslapen...word erg vaak wakker en kom dan slecht in slaap.

Meiden succes allemaal.

Lieve groet Esther

Geplaatst

Hoi Mo,

Ja ik redt het, gisteren echt een k.t dag gehad.

Hele middag en avond zeurderige buikpijn, zat te wachten tot het mis zal gaan.

Vandaag niets meer aan de hand, voel me oke.

Zal blij zijn als ik morgen een kloppend hartje heb gezien.

Heb vandaag op internet gekeken voor een doppler apparaat, lijkt me heerlijk om in onzekere momenten zelf het hartje te kunnen horen.

ik weet nog toen ik zwanger was van onze dochter ik haar haast nooit voelde bewegen, dan lijkt me zo een doppler ideaal.

Ik hou jullie op de hoogte, Lieve groet Esther

Geplaatst

Esther, heeeeeel veel succes morgen! Hoe laat moet je?

Hier ff niet zo actief aan t forummen.. Beetje energie loos ;) Maar komt vast snel weer goed en hou jullie uiteraard allemaal in de gaten!

Geplaatst

Liminous, ik ben echt de dagen aan het aftellen. Ik ben eigenlijk nooit zo onzeker, maar ben nu echt "Miep Paniek". Ik zal pas (een beetje) rust hebben wanneer ik 1 of 2 kloppende hartjes heb gezien op de juiste plek!

Hoe voel jij je, moe begrijp ik?

Geplaatst

Kan ik me heel goed voorstellen! Het is ook zo'n onzekere tijd. En geloof me, als je een echo hebt gehad, ben je voor die dag gerustgesteld maar een dag later slaat de twijfel en angst alweer toe.. Konden we maar iedere dag een echo krijgen he?

Ik heb idd last van moeheid.. Mag overigens niet klagen hoor, want zit nu lekker thuis dus kan mn rust wel goed pakken deze week.. En de verdere kwaaltjes vallen reuze mee. Moet wel zeggen dat de dagen wel lang zijn als ik moet werken. Begin dan om 15:00 en moet door tot 22:30. Nou, voor t eten ben ik meestal al uitgeteld hahaha

Geplaatst

Woooow gefeliciteerd Esther! Wat moet dat een opluchting voor je zijn zeg! Idd lekker proberen te genieten nu..

Kan je je echo inscannen? Ben altijd heel benieuwd ;)

Geplaatst

@esther: gefeliciteerd met het kloppende hartje!

en net wat liminous zegt na de echo ben je zo blij, maar de dag daarna wordt alles alweer onzeker, dat heb ik nl. ook...

wij mogen 21 februari voor de 12 weken echo en een nekplooimeting en bloedtest...weer ontzettend spannend dus.

vriendlief zou elke dag wel een echo willen zien. ik zei al tegen hem: je moet eens op marktplaats kijken of je daar niet een echo apparaat op de kop kan tikken hahaha als grapje natuurlijk

verder ben ik ook wel erg moe, ik werk 36 uur dus als ik thuis kom dan moet ik eerst ff een uurtje dutten anders red ik de rest van de avond niet meer.

vanmiddag vrij, maar ook weer genoeg te doen. buiten het feit dat je lichaam moe is van alle veranderingen, gebeurd er in je hoofd ook zoveel dat ik echt dubbel moe ben.

nou als ik weer wat meer puf heb, zal ik ook wat meer meeschrijven hoor, liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden