Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gefeliciteerd Puck met de goede echo, geweldig! En inderdaad lekker genieten hoor!

Noor; veel succes en geluk morgen bij de echo! Op naar een mooi kloppend hartje!

Janade; wat raar van MvM. Er wordt toch echt vanaf de eisprong, in ons geval vanaf de punctie, gerekend. Maakt verder natuurlijk ook niet uit, de kans is vele malen groter dat je op een andere dag bevalt ;-).

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Puck, dat is supergoed nieuws! Nu lekker gaan genieten!

Babii, welkom hier! Nog even spannend, maar op naar de 1e echo!

Noor, jij succes morgen met je echo! Op naar een mooi kloppend hartje!

Hier beginnen nu de eerste zwangerschapskwaaltjes te komen. Echt ongelofelijk moe, vlagen van misselijkheid en ik merk dat ik snel geirriteerd bent. (Hoop voor mijn man dat ik geen kenau ga worden de komende 7.5 maand, haha!)

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Welkom en vooral gefeliciteerd Babii! Voor jou een extra spannende tijd, begrijp ik. Maar inderdaad is het een grote stap in de goede richting, hopelijk volgen er vele meer.

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_grid, align: left]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Kindje

[/TD]

[TD]Uitgerekend

[/TD]

[TD]Afspraak/echo

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef74 (37)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]04-09-2012

[/TD]

[TD]21-02 12wk echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liminous (24)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]20-09-2012

[/TD]

[TD]02-02 echo gyn / 15-02 intake vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Esther (38)

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]22-09-2012

[/TD]

[TD]08-02 echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mo (37)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]08-10-2012

[/TD]

[TD]21-02 echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]HBB (27)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]10-10-2012

[/TD]

[TD]23-02 echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Ik heb er even een aantal regels in gezet, maar weet de gegevens niet meer..... dus ff voor de meiden die r niet instaan:

rechtonderin "met citaat reageren" en dan je gegevens erin zetten.....

Geplaatst

Wat een lieve reacties! Wij blijven ook duimen hoor.... Voordeel is wel dat ik me nog nooit voor een uitgerekend topic heb aangemeld, dus wellicht heb ik stiekem goede hoop! We duimen :-).

@ HBB, ik zet mezelf er nog niet in hoor :P.

@ ABC, ik snap die calculator niet haha, hij zegt dat ik dan 10 oktober ben uitgerekend, maar klopt echt niks van hahaha. Heb een TP in natuurlijke cyclus gehad, 17 januari ongesteld., 29 januari Pregnyl, 31 januari eisprong, 3 februari een TP.

Kom dan toch echt op 23 oktober uit, of ik zal wel weer iets verkeerd doen.....

Geplaatst

Babii!!!!!! Wauw, we hadden het nog over je bij het umc topic en dan zie ik nu ineens je naam verschijnen en niet zomaar in een topic, nee in een uitgerekend topic!!!! Wiehooooeeeewww! Van harte gefeliciteerd meid! Dat heb je stilletjes gedaan! We duimen voor je - wanneer is je 1e echo?

Alle andere meiden hier natuurlijk ook van harte met jullie zwangerschap!

Geplaatst

Ik weet het niet Ink, ik word momenteel nog besproken in het team, omdat ik weer last van krampen heb en dat me heel erg bang maakt. Dus denk dat als ik morgen normaal de dag door kom zonder te bloeden, dat ze gaan inplannen.....

Ja, ik heb van alle fora afstand genomen en lekker alles stilletjes gedaan :p. Evenals de tweede verse plaatsting die raak was, maar ook weer mis. Dus dacht ga het nu rustig aan doen!

En stiekem ben ik echt heel erg bang en zegt mijn gevoel dat het niet goed zit, maar goed. Ik ben maar positief aan het doen en me toch gaan aanmelden, hahha,

Geplaatst

Heeeeeel logisch dat je dat nog niet doet..... (er waren meiden die er naar vroegen) Maar ik ga overuren duimen dat je er wel op mag komen!!!!!!!!!

Misschien een beetje een confronterende vraag (dus als je er geen zin in hebt gewoon negeren!!)maar wilde je vragen wanneer het de vorige keren mis is gegaan.....

Geplaatst

Gelijk heb je hoor Babii - dat je lekker deed wat je gevoel je ingaf, maar wel leuk om nu weer wat van je te lezen. Ook al is het dus nog wel erg spannend begrijp ik!

Nou, ik zal hier komen spieken voor je en hoop heel erg dat alles goed zit!!!

Geplaatst

@ HBB, ik heb een vreemd lichaam, want je wordt gek van het lezen als ik het ga uitleggen en vrees dat je halverwege de tel kwijt bent.....

- April 2011, cryo TP, 1 april positief getest (NOD) 1 april menstrueren.

- Halverwege april 2011, weer een fikse bloeding, toch weer getest, en een KNAL test, HCG steeg gewoon door en zat nog een stukje embryo dat niet was afgestoten.

- Augustus 2011, cryo TP, NOD positief getest, 2 dagen later bloeden. 2 weken later weer positief test, weer zelfde verhaal als hierboven.

- Oktober 2011, verse cryo TP, positief getest 18 dagen na TP, goede knaltest, maar ook die dag weer gelijk bloeden.... Die ronde was wel alles in 1x weg.

Nu dus weer positief 1 dag voor NOD, en doodsbang. Met elk krampje zit ik dus gek te worden en een tampon check te doen. Nu heb ik bijvoorbeeld alweer een half uur fikse krampen dat je denkt, shit het breekt door. Straalt naar mijn onderrug e.d. Maar goed, wederom is alles schoon vanbinnen.

Nu morgen afwachten, hopelijk is dit gewoon innesteling. Kan ook niet uitleggen wat ik voel en of het normaal is.... Ik associeer het direct met de voorgaande rondes en wordt panisch. Dus morgen bellen de artsen even terug. Voordeel heb ik wel; als het nu weer niet goed is, mag ik naar de herhaalde MK poli, even checken of ik antistoffen aanmaak wat een MK veroorzaakt en zo ja, dan geven ze antistolling ofzo.

MAar voor nu kan ik allen maar hopen en duimen!!

En nu genoeg ego he :P

Geplaatst

Jeetje wat een verhaal! vreselijk zeg dat je dit mee moet maken. Maar nu gaat het gewoon goed hoor, positief denken!

Maar ik schrik ook een beetje van tamponcheck. Daar loop je toch niet mee rond of doe je echt even erin eruit om te checken. Want mij is verteld dat tampons absoluut niet mogen na de tp omdat heel slecht schijnt te zijn voor het baarmoederslijmvlies. Of het waar is weet ik niet hoor, heb het hier ergens gelezen dacht ik.

Geplaatst

Haha, nee ik doe hem er alleen even in en uit. Ga hem niet dragen als ik niet ongesteld ben, hahaha.

In principe mag je het gewoon gebruiken na TP volgens mijn ziekenhuis, maar liever maandverband zeg maar. Ik kan zelf niet tegen maandverband joh, dan krijg ik overal rode uitslag.... En het is vies, heb altijd het idee dat de rest ernaast gaat zitten *bloos*.

Hm, dan doe ik ook maar even geen tampon check meer, het bloed komt toch wel als het moet. Ga nu maar even braaf douchen, want heb weer op 1 plek krampen (rechts). Schijnt ook niet te warm te mogen, toch?

Geplaatst

Ach meis, wat een spanning elke keer!!!!! en dan die hel erachteraan!!!!!! Pfffff hoop dat je ukkie nu wel mooi blijft zitten....

Ik had de eerste week ook vaak kramp en nu nog af en toe, voel het dan echt via m'n lies naar m'n been trekken....... Ohhhh ik hoop zooooooo voor je dat t goed zit!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Puck, wat fijn dat je een goeie echo hebt gehad meis! Nu proberen lekker op die wolk te klimmen en te gaan genieten!

Meiden met een schildklier afwijking: Komt dus ook nog wel heel wat bij kijken met alle controles iedere keer.. Maar wel goed natuurlijk, want jullie worden kennelijk goed in de gaten gehouden!

Abc en Noor, hier ook eindeloze dorst.. Kan er gewoon niet tegenop drinken. Zelfs 's nachts drink ik veel.. Neem altijd een flesje water (halve liter) mee en die is 's ochtends ook echt wel op.. Had begrepen dat dit komt omdat je nieren harder moeten werken voor je kindje.

Abc, de tijd kruipt idd! Ik hoop voor je dat je deze 1,5 week lekker wat afleiding kunt vinden!

Noor, heel veel succes maar vooral ook plezier morgen met je echo! Hoe laat mag je?

Kim, gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopelijk blijft nu alles goed gaan zodat jij ook over 8 maanden je kleintje in je armen mag sluiten!

Mo, succes met alle kwaaltjes! Ergens is het ook wel weer een fijne bevestiging..

Ink, jij ook hier! Ben je nou nog niet bevallen meis? ;) Ben zeer benieuwd naar je bub-bericht!

@ hier.. Fantastisch nieuws gehad vandaag.. Alles was helemaal PERFECT! Zou 8w4d zijn maar de echo liet 8w5d zien. Hartje klopte als een op hol geslagen trein, maar zoooooo bijzonder! Jullie hebben de echo van 11 dagen terug gezien toch? Ons schattige boontje? Nou, nu 11 dagen later is het echt al een minie mensje! Mn schoonzus heeft eventjes gefilmd, zal het filmpje hier even neerzetten. In het midden zie je het prachtige knipperlichtje en als je goed kijkt zie je dat hij/zij ook al aan het bewegen is met de armpjes en beentjes! Ohhhhh ik ben zoooooo verliefd op ons frummeltje! Dit voelt nog ontelbaar keer beter dan ik me ooit voor mogelijk heb kunnen houden!

http://tinypic.com/player.php?v=2llgb2s&s=5

Wat vinden jullie ervan?? :D

Geplaatst

@Liminous - wat een onwijs leuk filmpje zeg! Echt lief! Haha, ongelooflijk dat het manneke dat nu in m'n buik op springen staat er ook zo uitzag hihi, lijkt al weer zo lang geleden! Maar ben dus idd nog niet bevallen nee - ga denk ik de laatste (of anders in ieder geval de op 1 na laatste) uit het februari topic zijn, aangezien er nog maar 3 over zijn, waarvan er nu 1 bezig is...

@Babii- op 1 plek pijn is goed toch? Is tie zich daar misschien heerlijk verder aan het innestelen / aan het groeien ;-)... Had idd ook kramp - dacht dat het menstruatiepijn was, maar dat was het gelukkig blijkbaar niet ;-P...

Geplaatst

Hahaha ja eigenlijk niet te bevatten hoe snel het gaat he?! Als ik denk aan hij de echo van 11 dagen terug was.. Ongelovelijk!

Ik hou je in de gaten meis! Zal vast niet heel lang meer duren :)

Geplaatst

Dank je ;-), langer dan 2 weken gaan we in ieder geval niet uit...

Ja, gaat echt super snel die 1e paar weken! Dan word je al snel verliefd op je hummeltje hé?

Slaap lekker...

Geplaatst

Gelukkig dat er meer dorstigen zijn. Dat stelt me gerust. Kan het me van de vorige keer niet meer zo herinneren. Wel dat ik toen ook 's nachts veel dronk. Twee grote longdrinks en als ik dan 's ochtends beneden kom meteen een half pak appel/ cranberrysap terwijl ik al naar de waterkoker sta te loeren of hij bijna klaar is voor mijn 2 koppen thee.

Lim ik kan het filmpje niet zien op de ipad maar ga later nog even achter de computer.

Babi vorige keer had ik dat ook, echt pijn op 1 plek! Nu niet maar volgens mij zit je kleintje daar op dat plekje zich lekker in te vreten in zijn nieuwe huisje.

Oh, moet gaan.

Kom later nog even terug, denk na brussel zal in de namiddag zijn.

bye for now

Geplaatst

Liminous, wat een gaaf filmpje! Echt al een mini-mensje, zo bijzonder!

Noor, heel veel succes vandaag, de duimen draaien hier!

Geplaatst

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Kindje

[/TD]

[TD]Uitgerekend

[/TD]

[TD]Afspraak/echo

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef74 (37)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]04-09-2012

[/TD]

[TD]21-02 12wk echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liminous (24)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]20-09-2012

[/TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Esther (38)

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]22-09-2012

[/TD]

[TD]08-02 echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mo (37)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]08-10-2012

[/TD]

[TD]21-02 echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]HBB (27)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]10-10-2012

[/TD]

[TD]23-02 echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]abc (33)[/TD]

[TD]2de[/TD]

[TD]12-10-2012[/TD]

[TD]23-2 eerste echo[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Bedankt voor het lijstje hbb, ik heb mezelf erbij gezet.

Geplaatst

@ noor, ik vergat gisteren helemaal te zeggen; heel veel plezier met je echo, toi, toi, toi :).

Kan dat overigens zoveel last geven dan? Ik denk steeds; game over, en keer op keer zit er niks. Oooo, ik hoop het zo he! Weet niet of ik een vierde vmk aankan, nee dit wordt hem, kom maar op kleintje!

@ limi, noem je me weer Kim, hahaha. Geeft niet hoor ;). Wat lief dat je zo reageert, je snapt me wel ;-).

Wat een geweldig mooi filmpje zeg, wat heerlijk om te zien, en wat fijn dat je gevoel toch is uitgekomen (dat het snel weer raak was). Goh, dit gun ik echt iedereen!

@ ink, de pijn is er met name als ik loop of zit, ga ik liggen dan is het weg. Heel bizar, ik weet het, dat ben ik ook, hahahahaha.

Voor nu gaat het prima, soms wat weeenachtige krampen, maar moest net ook even naar het toilet. Toch nog eenmaal een tampon check gedaan en nog niks te zien. Laat het maar voor de komende 9 maanden wegblijven!!!

Als ik vandaag doorkom, dan zal ik een banner aanmaken…..

Geplaatst

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Kindje

[/TD]

[TD]Uitgerekend

[/TD]

[TD]Afspraak/echo

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef74 (37)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]04-09-2012

[/TD]

[TD]21-02 12wk echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liminous (24)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]20-09-2012

[/TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Esther (38)

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]22-09-2012

[/TD]

[TD]08-02 echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mo (37)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]08-10-2012

[/TD]

[TD]21-02 echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]HBB (27)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]10-10-2012

[/TD]

[TD]23-02 echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Janajade (33)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]10-10-2012

[/TD]

[TD]22-02 echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]abc (33)

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]12-10-2012

[/TD]

[TD]23-02 eerste echo

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Alsjeblieft!!!!!

En ik hoooooop dat babii er straks ook op mag en erop mag blijven!!!!!!!!!!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden