Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Gisteren bij de internist geweest vanwege mijn suiker, alles gaat goed!

Hoef niet meer terug te komen als er weinig veranderd.

Blijf op dezelfde hoeveelheden insuline zitten en een dieet.

Voordeel van dieet is wel dat ik nog geen 3 kilo gegroeid ben.

Voel me goed, vooral met dit mooie weer.

Fijn weekend allemaal, gr Esther

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hey,Ik zwem ook,maar niet speciaal voor zwangeren. Ik zoek nog iets wat ik kan gaan doen,maar twijfel ook weer. Zo bang dat mijn lichaam mij weer in de steek laat.twinkelstar dat lijkt me ook zo leuk dat je dan gezellig met andere zwangeren kan kletsen,heerlijk!!Wij hebben gister veel aangeschaft voor ukkie:-) matrasje, spulletjes voor op kamertje,kleertjes etc etc.! Was zo leuk. Ik zei al we moeten echt een lijstje maken wat we nog echt moeten. Er ligt zoveel dat je denk owww ja dit en dat en zus en zo;-) Te leuk allemaal.Babykamer nog 3 muren wit verven! Mijn lief is niet echt een klusser,maar doet alles opeens met liefde haaha! Normaal moet ik tien x vragen!Duik mn bed in! Hier vanavond di-rect en alain clark voor de deur. Is jaarlijkse feest. Kun je kaartjes kopen,maar niet nodig. Is in de voortuin;-)Doet jullie weegschaal ook zo raar;-) hier echt +11 kilo
Hierzo + 2,5kg \o/....
Geplaatst

Wat fijn dat het met iedereen zo goed gaat hier gelukkig ook wel goed op het moment heb vandaag heerlijk gewinkeld met mijn moeder en zus en eigenlijk is dat niet zo heel goed voor mij haha ik koop te veel voor ons meisje maar zo leuk heb nu ook haar eerste jurkje gekocht van lief

Ook hadden we nog €350 aan bonnen van man at work hadden we gewonnen dus dat schiet ook aardig op

Marlijnne nee de weegschaal valt hier wel mee haha maar ik was al 20kg afgevallen door het overgeven en nu heb ik er weer 3 kg bij dus gaat netjes zo dacht ik.

Dat zei ik gister ook al dat we op moesten schrijven wat we echt nodig hebben nog zodat we dat niet vergeten haha er zijn zoveel leuke dingen

Abc heerlijk genoten van de vakantie die temperaturen zijn mij iets te warm maar gelukkig kan jij er wel tegen ach ja en anders lekker rustig aan doen. Ik vind het ook zo leuk om nu te showen met de buik eindelijk na 5 jaar mag het en dan doen we het ook

Esther wat fijn dat je niet meer terug hoeft als het zo blijft goed teken hoor

Gisteren hebben we ook nog een hele gave letterbak in hartvorm en 2 schilderijtjes gekocht en ik heb de tekst besteld voor boven het bedje op de muur dus nu de meubeltjes volgende week of die weke erop ophalen en dan kan alles aan de muur en word het echt wat allemaal

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

Hey!!

Owja zo n letterbak wil ik ook nog. Staat zo gezellig.(of iets wat erop lijkt)

Maris gefeli met je ondertrouw,nog wat bijzonders gedaan. Je had in ieder geval mooi weer. Hopelijk op de bruiloft ook.

Hier is ukkie flink bezig met regelmaat en met name s avonds laat en s nachts. Ahummmmm als dit zijn ritme blijft;-)

Het gaat op&af hier. Echt betere dagen en dan weer een dip dag. Ga morgen even koffie drinken op werk, blijft lastig dat ik niet werk alleen het is echt het beste zo.

Owwww kom ik aan met mijn 11 kilo. Ik ben slank van mezelf,maar als ik nu foto's zie denk ik wel oooo jaaa ik begrijp wat mensen zien..

Hebben jullie ook lekkende borsten. Elke ochtend zie ik aan 1 borst op het tshirt een natte/harde plek. Overdag gelukkig nog geen last van.

abc:heerlijk zo n vakantie en ook zo fijn dat je er nu ook lekker bij hoort met je dikke buik.

esther:fijn dat je niet meer terug hoeft te komen.

Fijne dag!!

Geplaatst

Goedemorgen,

Vanmorgen in het winkelcentrum vroeg iemand hoe lang moet je nog?Ehhhh 2.5 maand....weet je zeker dat het er maar 1 is.

Vond het niet echt leuk......vroeg me af zie ik er dan echt uit als een olifant.

Meteen mijn moeder gebeld........ ach mensen moeten toch wat zeggen, valt reuze mee hoor!!!!

Gisteren het gras gemaaid, voorlopig laatste keer, paste bijna niet meer tussen stoel en stuur.........ja ik krijg toch echt een behoorlijke buik.

Lieve groet Esther

Geplaatst

Dank je Marlijnne nee we hebben niet iets heel bijzonders gedaan we zijn een beetje baby inkopen gaan doen en verder eigenlijk niks gewoon lekker rustig aan gedaan.

Ja frustrerend he dat je niet werkt ik ken het gevoel je voelt je gewoon schuldig terwijl je weet dat dit het beste is ik werk dan gelukkig nog 2 dagen maar die andere ga ik echt niet trekken maar goed nog even want we zijn al mooi een eindje op weg.

En dat je goede en mindere dagen hebt lijkt me logisch je hebt zoveel mee gemaakt dat stop je niet zomaar even weg en die angst zal er vast en zeker ook wel blijven maar nog 3 weekjes en je zit in elk geval op de 26 weken en dat zal vast een soort van opluchting zijn neem ik aan tenminste hier wel.

Nee is me nog niet opgevallen dat mijn borsten lekken ik heb wel hele droge tepels kan er niet tegenaan smeren zo schilferen maar goed zal er wel bij horen.

En inderdaad jij kon die 11 kg nog wel hebben hoor bij mij zou dat slimmer zijn haha

Nu moet ik zeggen dat ik doordat ik zoveel afgevallen ben nu wel alleen een buikje heb gekregen en verder niet je ziet het aan de achterkant ook niet dat ik zwanger ben zegt men dus dat vind ik wel leuk het is echt alleen buik hihi

Oh ja zaterdag komen hier de meubeltjes dan gaat mijn vriend ze ophalen misschien wel vroeg maar dat kan me niet schelen ik wil het op tijd in orde hebben en of ze nu hier staan en ik kan er alvast naar kijken of ze staan op de zolder van mijn schoonzus

Het gata trouwens wel snel allemaal want gisteren over 10 weken is gaat officieel mijn verlof al in en van die 10 weken heb ik er ook nog minstens 3 a 4 vrij door vakantie en zo nog 2 maandagen vrij dus ik hoef nog maar een paar weekjes pff dan komt het wle heel dichtbij

Fijne dag allemaal nog ik ga even strijken zodat ik vanmiddag lekker in de tuin kan met een boekje erbij

Geplaatst

Esther dat zijn inderdaad mindere opmerkingen ze snappen niet dat dat een ander best kan kwetsen

En dan nog lekker showen met je buik dik of niet er zit een wonder in dus dat mag gezien worden

Haha nee dan gaat het gras maaien niet meer wat worden dat deed ik hier toch al niet aangezien ik heel erg allergisch ben

Geplaatst

Hee ladies! Hier ben ik ook weer eens!

Esther, wat balen dat je moet stoppen met werken. Maar alles voor jullie kleine uk he! Fijn in elk geval dat je suiker goed onder controle is!

Jammer dat mensen altijd opmerkingen moeten maken over iemand zijn uiterlijk. Hier ook heel herkenbaar, alhoewel ik er wel bij moet zeggen dat ik me dan alleen maar trots voel J

Marlijnne, wat bijzonder dat je een monumentje hebt voor jullie meiden! Hoe is het resultaat geworden?

Hier ook last van lekkende borsten. Met name als ik ’s avonds mijn bh uitdoe. Ik ‘’knijp’’ ze dan ook eigenlijk altijd even leeg zodat het geen kliederboel wordt in bed hahaha

Mari, jij ook bijna trouwen dus, leuk leuk! Heb je alles al geregelt?

En ook bekkeninstabiliteit dus.. Hier ook, echt rot.

Hier ook hele droge schilferige tepels. Zal er wel bijhoren idd!

Nes, jij hebt zo te lezen heerlijk genoten van je vakantie! Wat heerlijk!

Twinklestar, schiet het al een beetje op met de verbouwing van de zolder? Wat zal jij blij zijn als het eindelijk af is!

En ook jij bent lekker op vakantie geweest lees ik, heerlijk dat je er zo van genoten hebt. Wat valt het dan toch weer tegen hier in NL he?!

Abc, ook lekker ook vakantie geweest. Jeetje, iedereen hier geloof ik zo’n beetje hahaha. Fijn dat je zo genoten hebt!

Zoo, volgens mij ben ik weer een beetje bij.

Hier gaat alles zo zn gangetje. Inmiddels getrouwd, helemaal klaar met school, stage afgerond en nu enkel nog 12 uurtjes per week werken. Wat een rust ineens!

Zaterdag worden de kast en de commode gebracht dus dan kan ik eindelijk gaan inrichten. We hebben verder alles al aangeschaft, dus dat wordt een leuk weekend! Dan alleen nog gordijntjes regelen en leuke accessoires en het wiegje opnieuw laten bekleden (ouderwetse familie-wieg). Bijna 29 weken alweer en met de indicatie voor vroeggeboorte wordt het nu wel tijd om de puntjes op de i te zetten.

Hier nog geen 3 kilo aangekomen terwijl mn buik echt huge is! Ga donderdag weer een nieuwe foto maken als ik precies 29 weken ben, maar hier een overzicht van mn groeiende buik tot 25 weken..

Geplaatst

Leuk limi die foto's! Mooi buikje hoor! En heerlijk dat je nu wat rust hebt. Lekker focussen op de kleine en het kamertje.

Hier willen we het ook rond 28 weken wel klaar hebben.

Jij ook getrouwd, gefeliciteerd.

Het monumentje is prachtig geworden. Hierbij een foto!

[ATTACH=CONFIG]4309[/ATTACH]

Hebben jullie om het matrasje alleen een molton en dan een hoeslaken of nog andere dingen tegen plasjes en poepies:-)

Esther beetje jammer die mensen, wees maar trots op je buikkie!!

Ga ff klein tukkie doen!

Geplaatst

Een mooi buikkie dus maris! Lekker mee pronken. En heerlijk toch met kamertje bezig.

Gaat snel he dan al verlof. Hier ook eind augustus vakantie en 21 sept begint verlof(6 weken voor die tijd) nog maar 8 weken hahah!!

Ik ben ff wat aan het uitzoeken over gastouderopvang.

Geplaatst

Limi Gefeliciteerd met jullie trouwen leuk he ik vind het wel bijzonder om zwanger te trouwen

Mooi buikje heb je ik vind het nu na de 20w wel heel hard gaan hoor haha maar zo leuk. Fijn ook dat je nu lekker rustig aan kan doen geniet er lekker van

Marlijnne gastouder goede keus haha ik ben zelf gastouder dus kan niet anders zeggen he wel een voordeel want daardoor hebben wij geen opvang nodig aangezien ik de 2 dagen dat ik niet thuis oppas ons meisje mee neem en de andere dagen vanuit huis ga doen.

[ATTACH=CONFIG]4310[/ATTACH]Dit is mijn buikje van vorige week dus ja ben er best trots op hihi eindelijk

Lekker idee he dat we helemaal niet meer zo lang hoeven en dan al verlof hebben het gaat echt heel hard allemaal vind ik voor je het weet is het oktober en hebben we onze kleine in de armen voor het eerst vind ik het ook niet zo erg als de zomer snel voorbij gaat haha

Geplaatst

Mooie buiken, Mari en Lim! En beiden gefeliciteerd, Mari met ondertrouw en Lim met huwelijk en opleiding! Heerlijk hoor, voor jullie.

Marlijnne, wat een prachtig grafje voor jullie meisjes. Ik ben er echt even stil van, heel mooi.

Irritant die opmerkingen he Esther, mensen vinden blijkbaar dat ze iets moeten zeggen/vinden over een zwangere vrouw. Niks van aan trekken hoor, wees trots op je buik!

Vanochtend bij de vk geweest. Baby ligt nog steeds in stuit, helaas. Ik weet dat het nog niets zegt, maar mijn vermoeden werd door de vk bevestigd, ws heeft het te maken met de vom van de baarmoeder aangezien deze baby exact dezelfde positie heeft als mijn dochter de gehele zwangerschap. Met 35 weken word ik sowieso overgedragen aan de gyn, dan wordt er gelijk een liggingsecho gedaan. Op mijn verzoek doet de vk met 32 weken nog een echo zodat ik op tijd weet of het idd een stuitligging blijft. Dan heb ik nog genoeg tijd om me voor te bereiden op alternatieven voor een externe versie, want daar zie ik enorm tegenop. Beetje tegenvaller wel, maar in ieder geval wel alvast wat duidelijkheid.

Nog 10 weken werken tot mijn verlof. Het gaat inderdaad hard he, voor mijn gevoel ben ik "net" zwanger, maar de spiegel en de kalender zeggen echt iets anders!

Geplaatst

Dank je abc

Wat balen dat de kleine. nog steeds in stuit ligt hopelijk veranderd dat nog maar gelykkig dat er wrl op tijd naar gekeken word

Geplaatst

Marlijnne, wat is het grafje ontzettend mooi geworden zeg!

Wbt het matrasje, volgens mij heb ik alleen een molton en hoeslaken. Wij hebben een aerosleep dus daar mag je niet teveel bij doen omdat het anders de functie belemmert.

Wat een mooie buik heb je al zeg! Dat beloofd nog wat ;)

Mari mooi buikje!

Ik moet nog 5 weken werken en dan heb ik lekker verlof! Maar mijn contract loopt dan ook af, dus moet even kijken hoeveel verlof uren ik nog heb staan. Dan kan ik misschien nog wel iets eerder stoppen. Maar dat zal denk ik hooguit een week zijn.

Abc, hopelijk gaat jullie uk nog op tijd draaien!

Hier vanmorgen bij de vk geweest, weer helemaal goedgekeurd. Baby is alleen rhesus positief terwijl ik negatief ben, dus meteen een anti-D spuit gehad en na de bevalling nog een keer. Volgende week Zondag groei echo en een korte herhaling van de 3D/4D echo omdat hij de laatste keer zn koppie niet wilde laten zien. Heb hem alleen van de zijkant kunnen bewonderen, hij heeft wel mijn dikke bolle wangen!

Geplaatst

Oja, had ik toen hier ook verteld dat mijn baarmoederhals verkort was?

Er is een nieuwe meting gedaan en die was nog slechter. 2 weken geleden was deze nog maar 21mm terwijl het op zn minst 50 zou moeten zijn. Kans op vroeggeboorte dus en dit werd vandaag wederom bevestigd door de vk.

Geplaatst

Limi je had dat inderdaad verteld ja jeetje dat is wel schrikken dat die weer korter is geworden kunnen ze er niks aan doen dan dat het nog iets tegen houd?

Gelukkig ben je wel al bijna 29 weken dus het schiet wel aardig op nu maar liever vasthouden tot aan de 37 weken

Mooie foto leuk dat die van jullie ook zo eigenwijs is is die van ons ook ons meisje lag ook elke keer met het gezicht in de placenta en op zij maar goed dat was met 15 weken toen kreeg ze haar nog net helemaal op de foto nu zal dat niet meer gaan.

Ik weet nog niet of wij een 3d echo weer laten maken van mijn vriend hoeft het niet aangezien we er al 1 hebben gehad ach we zien het wel.

Dat is ook wat dat je contract niet verlengd wordt hier is het onzeker of die van mijn vriend in oktober verlengd word en nu is het zo dat we het in oktober niet zo erg vinden als hij bij huis zou zijn haha maar hij werkt in de bouw en daar is al weinig werk in te vinden en zeker niet in de herfst/winter maar goed we zien het wel

Het was wel mooi als ze daar wat duidelijkheid in gaven aangezien onze 2de auto afgeschreven is en als hij hier kan blijven werken hebben we geen haast met een andere auto zoeken maar als hij weg moet dan moeten we ook nog weer een andere auto erbij hebben.

Nou ik ga even naar de markt braad halen het zal vanmiddag wel warmer worden en dan ga ik lekker de tuin in

Geplaatst

Het enige wat ze kunnen doen is afwachten. De vk heeft het niet met zoveel woorden gezegd, maar kwam er op neer dat ze het betwijfeld of ik de 36 weken uberhaupt ga halen. Heb wel het strikte advies om meteen te bellen als ik kramp of wat dan ook krijg. Moet zeggen dat ik wel heel erg gefocust ben op alles wat ik voel. Had vorige week steeds steken van onder en dan schrik je toch wel ff.

Ik persoonlijk vind de 3D echo echt een aanrader. Zo bijzonder om te zien dat het echt al een mensje is met alles erop en eraan! Maar goed, bij de meeste praktijken is het best wel prijzig. Wij hadden de mazzel dat onze vk ook een echocentrum heeft en wij de echo voor 'slechts' 50 euro mochten doen.

Wat balen dat jullie geen duidelijkheid hebben over het contract van je man. Hopelijk horen jullie daar gauw wat meer over!

Geplaatst

Mooi buikje hoor dan is die van mij wel heel bescheiden haha maar goed des te langer duurt het voor die in de weg zit.

Maar geniet er lekker van daar kun je mooi mee pronken.

Dat is wel balen dat ze niks kunnen doen maar gelukkig ben je al een heel eind op weg en worden de kansen steeds groter en beter.

Hopelijk heeft ze ongelijk en haal je gewoon de 36/37 weken.

Ja het valt hier ook nog mee qua prijs hoor als we nu de 3d echo nog weer doen krijgen we het geld van de vorige keer bijna terug dus betalen we in totaal €110 voor 2 3d echo's 1 met 15 weken en 1 met ongeveer 27 weken ach we zien het wel heb het er nog niet eens zo over gehad met mijn vriend.

Het is onzeker inderdaad maar goed ik hoop dat ze het na de vakantie weten of hij verlengd wordt het ligt in elk geval niet aan zijn werk wat hij verzet alleen aan de onzekere tijden en aangezien het over moet in een vast contract weten we het niet ach we wachten af er zou 1 voordeel aan zitten hij is dan lekker bij huis na de bevalling want als hij nog werk heeft heeft hij 2 dagen vrij en dat is het dan moet ik het verder met de kraamhulp doen en daarna alleen tenminste overdag dan maar goed komen we ook wel weer doorheen.

Geplaatst

Limi wowie mooi hoor! had je idd verteld betreft je bmh! Wilden ze toen niet er iets aan doen.

Ik weet aangezien ik daar wekelijks op gecheckt wordt dat ze vanaf 26 weken ook niet meer gaan meten bij mij.

Heeft dan niet zoveel zin meer. Hij kan wel iets variabel zijn. Dan ietsie langer dan wat korter.

Doe maar rustig aan, geen zware dingen tillen. Mag je nog wel werken? Zo hoor je wisselende verhalen. bmh is 4 cm en de ene loopt vanaf 30 weken nog met 1 cm zo door tot 40 weken en een ander ontsluit heel snel.

Konden ze in het kanaaltje van bij bmh meting ook al een luchtbel zien. Daar kijken ze bij mij steeds na. ontsluiting komt van binnen uit en als ze dan in kanaal van bmh een luchtbel zien onstaan kan dat betekenen dat een begin is van ontsluiten(wat dan ook nog even kan duren)maar daardoor verkort je bmh.

Elke week zou er 1 moeten zijn? Gelukkig al wel 28 weken,maar toch liever richting de 32-34 weken dan. Pff lijkt me geen fijn idee!

Ik word er gek van, van mij is nog steeds 3,5 cm gelukkig!!

Collega van mij is net bevallen van een flinke meid!! Zo leuk en dan hoop ik dat het snel eind oktober is:-)

Wat een gedoe met al die banen, fijn kabinet hier in Nederland! Beetje zekerheid over dingen zal wel fijn zijn.

Ik heb het zo warm vandaag, net 2 uur liggen tukken;-)

Geplaatst

Ja warm he bah ik vind het vandaag ook niet zo fijn gisteren kon ik het wel hebben maar vandaag niet.

Ja het kabinet ik word er gek van met al die bezuinigingen maar goed of we het er mee eens zijn of niet het is niet anders we moeten het ermee doen het is gewoon te hopen dat hij hier kan blijven dan is er niks aan de hand en wanneer hij eventueel bij huis komt zou ook niet zo erg zijn als ze hem zeggen dat het voor 3 maanden zou zijn en dan weer mag komen maar ik weet het niet ik weet alleen dat ze hem graag willen houden maar dat dat ligt aan hoeveel werk er dan nog is

Ze zijn wel bezig een groot project binnen te slepen maar dat is de vraag of dat gaat lukken.

Mara ik vind het toch wel raar dat ze niet standaard de bmh meten want dat hebben ze bij mij nog niet gedaan misschien toch volgende week maar eens navragen aan de gyn

Ik heb wel echt steeds meer het idee was ik maar 26 weken dan zijn de kansen iets groter niet dat ik aanleiding heb om te denken dat het eerder komt maar je weet maar nooit.

Laten we hopen dat we allemaal netjes tot de 37 weken door kunnen lopen en dat hij/zij zich dan pas aanmeld want dan mag het van mij ook wel zover zijn haha ben zo benieuwd naar haar.

Vanavond weer yoga heerlijk even ontspannen.

Vind het trouwens wel leuk dat er nu iets meer activiteit is hier houden zo zou ik zeggen hihi

Geplaatst

Poeh, wat is er al weer veel geschreven....

Hier alles zijn gangetje eigenlijk. We hebben gisteren weer even een prive echo (op praktijk van mijn vriend) gedaan. Ons minimensje is inmiddels geen minimensje meer! We zagen afzonderlijk van elkaar hoofd, arm en knuisjes. Het is lekker druk aan het bewegen en daardoor heb ik soms ook behoorlijk maagzuur en vanmorgen vroeg maagpijn!

Afgelopen week zou ik proberen om van 6 uur naar 7 uur werken te gaan maar dat red ik echt niet. Ok, als ik een 'goeie' dag heb wel.

Mijn volgende controle moment is op 16 augustus pas weer. Er zit dus 8 weken tussen de laatste en volgende. Omdat het blijkbaar goed gaat zit er zoveel tijd tussen.

De yoga is vorige week ook goed bevallen. Wel had ik die dag erg last van vermoeidheid en kon ik niet naar de wc en dat maakte dat ik me enigszins opgeblazen voelde (wat er overigens de volgende ochtend allemaal uitkwam ).

Inmiddels hangen er al wat leuke setjes in de kast voor ons manneke. Ik ben helemaal fan van het merk Peaple maar heb ook kleertjes gekocht van (uiteraard) Hema en Prenatal. Alles maat 56 voor het allereerste begin. Verder is alles binnen wat op het 'verplicht' lijstje staat en kunnen we nu het kamertje afwerken met plafondplintjes, gordijnen en luxaflex.

Helaas heb ik geen foto van mijn buik die ik kan plaatsen van afgelopen week. Ben er toch niet zo van hoor...

Voor alle dames: keep up!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden