Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames

Hoe is het hier?

Alles nog rustig bij iedereen?

Hier wel haha heb wel elke keer fikse voor weeën maar verder niks

Nu ligt alleen mijn man ziek in bed dus ze moet nu even blijven zitten haha.

Verder weinig nieuws te melden hier

Fijne zondag allemaal

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier alles rustig, moe en hoofdpijn!

Af&toe steken onderin,maar verder nog niks bijzonders;-)

Maris hopelijk is je mannetje snel weer beter, er heerst van alles vlgs mij. Zorg maar dat jij niet ziek wordt.

Jij dus voor weeën, in je rug of buik? krijg je dan harde buiken of wat voel je.

Groetjes

Geplaatst

Beide in rug en buik

Harde buiken heb ik de hele dag door maar dan heb ik echt gemene krampen

Er heerst inderdaad van alles geloof ik en ik hoop dat hij snel beter is want zo heb ik niet zoveel aan hem mocht het hier beginnen haha

Geplaatst

Nog even een vraagje hebben jullie ook van die mega zere tepels nu aan het einde

Het zal wel een voorbereiding zijn op de borstvoeding of iets maar pff wel pijnlijk

Geplaatst

Niet echt pijnlijk, wel gevoelig.

Hier komt er al een poosje "vocht" uit en sinds een paar dagen ook dik geler vocht(kreeg het bijna niet uit mij shirt)

Nu in de nacht bh aan met compressen.

Ik denk wel dat het erbij hoort maris!

Straks weer naar het zh!ben benieuwd........

Van de week hebben wij een etentje van mijn lief zijn werk.(zoveel jaar in dienst) Heb wel en geen zin,maar wil ook wel mee zodat we samen zijn.

Het is niet echt naast de deur. Vind het helemaal niks haha. Wil gewoon thuis zijn. Neem alle spullen dan wel mee.

Oooo wanneer zou ukkie komen.

Fijne dag!!

Geplaatst

Hier ook aardige voorweeen afgelopen weekend. Niet doorgezet, ik dacht echt even dat het begonnen was. Wel weer heel bijzonder hoor, die spanning van "daar gaan we", heeft wel iets romantisch vind ik. Jammer dat het niet doorzette, maar het geeft me wel vertrouwen dat ik er (mentaal) klaar voor ben. Nu weer een vrij rustige buik, wat krampen en steken af en toe, maar duidelijk geen weeen.

Lekker weekend gehad, samen nog eea aan losse klussen in huis gedaan, gisteren heerlijk op een terras in het zonnetje geluncht.

Mari, gevoelige tepels is idd onder invloed van de hormonen. En dat gelige vocht is colostrum Marlijnne, dat klinkt alsof de borstvoeding straks goed op gang komt, mooi. Is je man al beter Mari?

Twinkle en lim, hoe gaat het met jullie en jullie kleintjes? En Nes, met jou, lekker naar huis vandaag?

Geplaatst

Ja dacht ik al zal er ook wel bij horen ach het is vervelend maar er zijn ergere dingen

Ze lekker verder niet of nog niet haha

Verder heb ik sinds vanmorgen al een constante harde buik wat niet over gaat niet echt fijn dus misschien straks maar even bellen wat ik er mee moet.

Ik wacht nog even af en anders bel ik even zij zullen het wel weten.

Marlijnne kan me indenken dat je wel en niet wil gaan ik zou ook gewoon de spullen in de auto gooien voor de zekerheid. Doe ik ook vrijdag wel dan hebben we de hele dag bruiloft en die is wel niet heel ver van huis af maar het is wel om als we eerst langs huis moeten om alles op te halen.

Maar goed voor hetzelfde geld ben ik er niet eens bij omdat ik al bevallen ben haha je weet maar nooit.

Ja mijn man is gelukkig weer beter en ik heb het niet gehad al weet ik dat natuurlijk niet zeker omdat ik sowieso misselijk ben en overgeef dus misschien zie ik wel geen verschil haha.

Maar gelukkig heb ik weer wat aan hem. Hij is sinds vandaag ook officieel bij huis en moet zeggen dat ik het ook wel fijn vind.

Marlijnne succes straks in het zh je hebt in elk geval bijna de 37 weken gehaald en dat si toch wel een mega mijlpaal als jullie kindje nu zou komen is het gewoon volgroeid

Abc ja spannend he heb ik ook elke keer met die krampen dan denk je echt van zou het dan nu toch maar helaas het zet nog niet door haha.

Hoe is het met de andere dames?

Nes lekker naar huis vandaag?

Geniet ervan

Geplaatst

spannend maris...

Hier idd bijna 37 weken net in zh gehoord dat de kleine vast ligt.

Houd je taai meid!!

abc ook voor jou al voortekenen dus, mag vast wel doorzetten van jou of niet? Klaar ben je er zeker voor en wel leuk wat je schrijft over dat het iets romantisch heeft. Toevallig heb ik dat woord ook al in mijn mond genomen.

Het is zo bijzonder.

Hier wel even een kleine domper wat ik er nu even niet bij kan hebben. Hadden alles netjes geregeld mbt oppassen en ik had het zelfs op mijn werk zover(in de verpleging)dat ik 1 vaste dag kreeg om te werken.

Die dag zou mijn lief thuis zijn,papadag. Nu door zwaar weer op zijn werk moet die dag eraf.

Een andere. Pfffff dat kan echt niet. NIET NU. Werd er helemaal kriegel van. Moet ik weer alles omgooien en dit is ook net de dag dat ouders/schoonouders niet kunnen oppassen dus het kwam zo mooi uit.

Aaaahhh, probeer het even naast me neer te leggen,maar ben er zo niet blij mee.

Nes ben je lekker thuis? Genieten van je mannetje(s) En laat die kraamzorg maar lekker sjouwen he....wel 2 trappen hahahaah;-)

Greetsss

Geplaatst

Alles was gelukkig goed ben weer thuis en verder overleg hebben we donderdag met onze eigen arts.

Ze kon aan mij zien dat ik op was zei ze dus vandaar dat we donderdag verder moesten overleggen over hoe en wat maar we zien wel.

Marlijnne dat is inderdaad een domper zeg hopelijk kun je nog wat regelen. Ik ben wel heel erg blij dat wij geen opvang nodig hebben en dat ik zelfs volledig kan blijven werken, maar goed ik ben ook gastouder dus kan lekker vanuit huis werken.

Nou heb ik wel geluk dat het in de opvang allemaal duurder wordt en dat er dus steeds meer vraag naar gastouders is haha

Oh ja mijn man heeft morgen al een sollicitatiegesprek dus misschien heeft hij al wel heel snel weer werk al zou ik het ook niet erg vinden als dat niet eerder als 1 november zou zijn haha vindt het toch wel een fijne gedachten als hij nu dicht bij mij is maar ach loopt allemaal wel los en komt allemaal goed ben allang blij als hij snel wat heeft.

Fijne avond allemaal ik ga lekker languit op de bank haha doe niet veel anders op het moment.

Geplaatst

Fijn maris weer thuis. Ben benieuwd donderdag. Mbt oppas hadden ook geen opvang nodig.alleen ouders,sch ouders. Nu missch juist wel. Het komt goed hoor maar schoot ff verkeerd.. We zien t wel. Spannend voor je man maris mbt werk. Fijne avond.

Geplaatst

Hier een groet vanuit het kraambed!

Zondagochtend thuisgekomen en nu aan het wennen aan moeder zijn.

Op donderdag ben ik dus ingeleid met tabletten. Na de 2e doses kwamen mijn weeen zelf op gang. Na de 3e en laatste dosis.........pffffff

Dat was donderdagavond laat, uurtje of 11. Ik ben toen van de kamer afgehaald omdat ik al niet meer zonder geluid te maken mijn weeen op kon vangen. Er lag n.l. nog een vrouwtje naast mij.

Ik heb toen mijn vriend gebeld en samen hebben wij de hele nacht wat weggepuft. De verpleging vond dat wij het zo goed samen deden dat we dit echt samen hebben kunnen doen.

Maar, wat een hel! Uiteindelijk 8 cm ontsluiting maar het manneke lag enigzins gedraaid en zou het moeilijker worden om hem vaginaal te baren. De weeen kwamen dan ook achter elkaar en hierdoor had ik geen adem meer en alleen maar helse pijn continue. Met spoed dus de ok in voor een keizersnede. Toen ik de ruggeprik kreeg, was alle pijn weg...........wat was dat een verademing!!!

De kleine man woog toen 2610gr en is 48cm lang.

Zijn naam is Bowen, roepnaam Beau.

Nu ben ik dus herstellende thuis, ik heb het volgens de artsen en verpleegkundigen super gedaan, en herstelde ook snel.

Nu thuis kamp ik natuurlijk met een hele zere buik, zere borsten en vermoeidheid. Gelukkig maakt Beau alles goed en houd ik goed bedrust.

Geplaatst

Hoi hoi

Hoe is het hier?

Abc alles nog rustig?

Marlijnne hoe is het bij jou?

Morgen alweer 37 weken wat zul je opgelucht zijn meid

Hoe gaat het met de moeders en hun kleintjes?

Hier is het volgens mij nog allemaal rustig haha nee grapje ik heb wel elke keer hele erge krampen soort ongikrampen maar niks met regelmaat dus ik verwacht er nog niet te veel van al zou het om mij wel mogen hoor.

Het goede nieuws is wel dat mijn man vanaf vandaag alweer werk heeft dus hij heeft maar 2 dagen bij huis gezeten echt wel een hele opluchting hoor in deze onzekere tijden en vooral voor een bouwvakker maar hij heeft werk en daar gaat het om en dan zien we dan wel weer voor hoe lang.

Al moet ik zeggen dat ik het ook niet heel erg vond dat hij bij huis was haha maar goed ze weten ervan dat ik aan het einde loop en dat heeft ze niet tegengehouden hem aan te nemen gelukkig.

Verder weinig nieuws hier ik doe eigenlijk helemaal niks meer gewoon omdat ik er de energie niet meer voor heb ik ben gewoon op van al het overgeven en misselijk zijn en de pijn in de bekken/rug en het niet slapen.

Ik zie er al tegen op dat ik vrijdag en zondag feest heb bah we moeten maar eens kijken hoe lang we dat volhouden.

Maar goed fijne dag allemaal

Geplaatst

Hey,

Mari super fijn voor je man, had het idd al gelezen op FB;-)

Ja voel jeje zo rot, je hebt ook wel wat te voortduren gehad mbt overgeven/pijn etc. Dat valt niet mee dan ben je er gewoon klaar mee.

En dan nu de spanning van het wachten. Het lijkt wel of het wat rommelt bij je(ben geen arts hoor) lekkere krampjes etc.

Hang maar lekker op de bank en verwen jezelf met alles waar je zin in hebt.;-)

Hier enrom blij!! Ik kan nu niet meer wachten,al die mijlpalen waren zo belangrijk voor ons en nu is het zover. Als ik eraan denk begin ik al te janken.

Hier geen voortekenen nog. Heb soms enorme druk op mijn achterste maar dan is ukkie ook bezig. Dat doet echt zo n zeer dat ik dan schrik. Van als dit al zo pijnlijk is....dat wordt nog wat hahahha;-)

Onze beeb is al over de 3 kilo.

Verder hier wel aardig, wel moe en vooral s avonds niet zo lekker,maar had zelfs de puf om even naar de kapper te gaan.

NU net 2uur geslapen en ga me nu opfrissen om met mijn lief mee te gaan. Jubileum diner! Het is een leuk avondprogramma en hoop dat ik het volhoud,al is het alleen maar voor mijn vriend. Is toch wel bijzonder als je zolang in dienst bent. En ze maken er wat leuks van.

Heb bij de hema nog even een rokje gekocht van elastan in xl. Toch even wat "nieuws" aan hahaha. Loop al weken in dezelfde kleren. Wilde niet meer zoveel kopen,maar sommige positie dingen zijn zelfs te klein.

Meiden hopelijk alles goed met de kleintjes

En abc uiteraard nog heerlijk aan het wachten of ben je bezig;-)

Fijne avondddd!! Groetjesss!

Geplaatst

Tuurlijk ben je blij je kindje is nu gewoon volgroeid en het is nu gewoon wachten totdat hij/zij komt.

Veel plezier vanavond is toch altijd wel gezellig.

Ja hier is het ook wachten haha en het rommelt zo af en toe maar niks zet door jammer genoeg.

Maar goed morgen afspraak met de gyn dus ben benieuwd hoe het nu is met de eiwitten en bloeddruk enz

Geplaatst

Hier een fijne, maar vermoeiende avond gehad!

Thuis voelde ik van alles! Bed in, maar helaas was dit geen succes heb amper 2,5 uur geslapen.

Kijken wat de dag brengt..pfff

Succes in zh Maris!

Geplaatst

Hoihoi!

als ik jullie verhalen lees over rommelende buiken en slechte nachten, ben ik toch erg blij dat mijn manneke er al is. Gelukkig gaat het dan ook heel erg goed, dat scheelt.

Beau zit weer boven zijn geboorte gewicht, poept, plast en slaapt goed. Vooralsnog is het geen huilbaby of onrustig, heeerlijk!

Momenteel is het zoeken naar regelmaat. Borstvoeding ben ik aan het kolven omdat de kleine man nog geen kracht heeft dit zelf te kunnen drinken. Hij heeft wel een enorm zuigreflex en zouden hem evt. een speentje mogen aanbieden (vooral in de nacht).

Hij drinkt steeds meer en ik kan ook genoeg bieden en dat geeft praktisch heel veel rust. Hij moet nu nog om de 3 uur voeding en dat gaat 24/7 door.

Dus, slechte nachten, haha, die houdt je nog even!!

Jeetje Mari, dat je nu nog steeds een feest afgaat......respect voor je uithoudingsvermogen hoor. Wel weet ik dat het herstel na zo'n bevalling echt, maar dan ook echt nodig is. Spaar alsjeblieft wat..

Vanmorgen zijn de nietjes van de hechting eruit gegaan, wat een opluchting! Doordat ik een enorme kriebelhoest heb, wat verhoging en dus mij belabberd voel, is herstellen door uitrusten (bedrust, je wil ook niet anders) prioriteit. Tja, een buikwond of een wond aan je Miep, het is beide niet comfortabel (zeker niet met hoesten).

Door mijn keizersnede heb ik heerlijk recht op 2 dagen extra kraamzorg. Met dat heerlijke fruit wat ze iedere dag voor mij maakt, is dat dan ook echt welkom!

Nog even meiden!!! Ik ben benieuwd wie de volgende is.

Geplaatst

Nes wat fijn te horen dat het zo goed gaat en dat je mannetje het zo goed doet.

Ik kan echt niet wachten tot het zover is haha de laatste van de yoga is ook gisteren bevallen dus ik ben nog de enige.

En ik wou dat het zover was.

Tja en dat feest ik heb niet zo heel veel keus en van mijn beste vriendinnen trouwt en ik wil toch echt even mijn gezicht laten zien mits ik mij goed genoeg voel hoor en stel dat mijn eiwit vanmiddag niet goed is ga ik ook niet morgen.

We zien wel hoe lang ik het vol houd ik heb besloten om in elk geval niet naar de kerk te gaan want dat trek ik niet om daar minstens een uur te zitten in die banken en met het feest moeten we maar zien misschien gaan we na het diner wel naar huis.

Ik heb net trouwens nog een leuk bod gedaan op mp voor een complete kinderwagen voor bij mijn ouders dus ben benieuwd is wel een hele mooie voor bij hun.

Nou ik laat straks even weer van mij horen nadat we bij de gyn zijn geweest

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden