Ga naar inhoud

uitgerekend januari/februari 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mommie's little helpers! ;) kijk, dan doe je t goed. Als de pet natuurlijk de juiste richting opwijst inderdaad hihihi. Daar rommel ik manlief voor op, of eigenlijk doet tie uit zichzelf. Al begonnen met kamers opruimen en behang weghalen en plannen. Ik = trots op hem! :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wie is wie:

Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVF

Janneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)

Stephie: 38 jr. 2e kind, 1e IVF maar spontaan zwanger tijdens downregulatie, helaas miskraam :(

Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECD

Loeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSI

Cigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVF

Minoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)

Moi: 30 jaar, 3e kindje, 1e cryo tp (uit ICSI van 2012)

Toekie: 36 jaar, 1e kindje, 3e ICSI (1e cryo)

Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo)

Pauline: 35 jaar, 3e kindje, 3e IVF (2e cryo)

Hilly,

Snuffie: 34 jaar, 2e kindje, 4e ICSI voor 2e (verse tp)

Uitgerekende datum:

Wensmam: 11 januari

Daantje: 13 januari

Janneke: 15 januari Verrassing!

Dreetje: 15 januari

Loeseke: 16 januari Meisje!

Cigdem : 21 januari

Minoes: 26 januari

Toekie: 30 januari

Moi: 5 februari

Snuffie: 11 februari

Pauline: 22 februari

Hilly: 24 februari

Echo:

Snuffie: 16 juli (2e echo)

Paulien: 23 juli (2e echo, termijnecho)

Minoes: 24 juli (speciale echo)

Moi: 24 juli (2e echo)

20-weken echo:

Dreetje: 26 augustus

Loeseke: 2 september

Afspraken:

Daantje: 15 juli Gyn

Hilly: 23 juli Gyn

Janneke: 28 juli Gyn

Minoes: 30 juli controle

Cigdem : 15 aug

Geplaatst

Snotver.....hele lap tekst getypt en op iedereen gereageerd....alles weg :-(

Geen puf om alles opnieuw te typen.....ik denk aan jullie en succes met alles echo's, afspraken bij de gyn, blaasontstekingen, rondlopende andere kids, werk, lange wachten, nipt uitslagen enz. enz.

Hier gaat het goed behalve slapen....wat een ellende. Loop nu echt op mijn tandvlees, heb vannacht geen minuut kunnen slapen. Zoooo vervelend. 3x eruit om te plassen en ik ben dik haha.

Hoe langer ik nadenk over de begeleiding van de gyn in het ZH, hoe geïrriteerder ik word. Ik geef het over 2 wkn nog 1 kans en als het dan weer niet goed voelt, stap ik over naar een ander ZH. Iemand een idee hoe ik dat aan moet pakken....onder het mom van second opinion???

Geplaatst

@Dreetje ik heb mijn eerste echo vorige week gehad, maar gezien 4 miskramen vind ik twee weken wachten gewoon erg lang en ben ik gezwicht voor een tussentijdse echo ;-)

Ik heb zojuist die tweede echo gehad. Voor het eerst uitwendig en je kon het al geweldig goed zien! Het kindje was 1.7cm groot, volgens de echoscopiste past dat bij 8w1. Ik ben 7w6d, dus ik hoop niet dat dit betekent dat het kindje te snel groeit. Het hartje was superduidelijk te zien en volgens de mevrouw zat de hartslag boven de 160 bpm. Is dat goed op deze termijn?

Geplaatst

Wat gaaf Hilly! Ben jaloers! Ik wil eigenlijk ook een echo tussendoor. Ben nu half uur wakker en nog niet misselijk en de angst slaat me om het hart dat dat slecht nieuws is. Ik moet nog precies een week wachten... Enerzijds denk ik: die ene week gaat niet uitmaken maar anderzijds ben ik zoo onzeker. Bah!

Geplaatst
Wat gaaf Hilly! Ben jaloers! Ik wil eigenlijk ook een echo tussendoor. Ben nu half uur wakker en nog niet misselijk en de angst slaat me om het hart dat dat slecht nieuws is. Ik moet nog precies een week wachten... Enerzijds denk ik: die ene week gaat niet uitmaken maar anderzijds ben ik zoo onzeker. Bah!
Mijn symptomen komen en gaan. Ik heb nu net een 'rustige' week gehad. Gisteren was ik echter weer de hele dag misselijk. Ik werd ook heel onzeker van die 'rustige' dagen, maar aangezien frummel 2x zo groot is, is toch gewoon alles goed. Ik hoop dat dat je een beetje gerust stelt (maar ik weet hoe vreselijk spannend het is hoor). Ik heb nu volgende week een echo bij de gyn, dan een week vakantie en dan een intake bij de vk. Ik ben dan 11w, dus dat is ver genoeg voor een termijnecho en volgens mij ook voor de combinatietest.
Geplaatst

Joepie heb vanavond om kwart voor 10 een echo. Was zo onzeker en had al twee dagen weer vervelend gevoel in buik. Wil gewoon zien dat het nog goed gaat!

Nu maar hopen dat dat ook zo is, vind het retespannend... 😳

Geplaatst

Pauline spannend he allemaal hoever ben je?

Hilly blijf ook killing pfff gelukkig is alles goed

Dreetje meid is zo zwaar allemaal hopelijk is alles goed

Ja eentje rondlopen is beat pittig ben benieuwd hoe ze reageert als de nieuwe baby er is

Heerlijk genieten op de camping

Alleen zo onzeker pfff kennen jullie dat?

Volgende week echo kan niet wachten hopelijk is alles goed en kunnen ze misschien zien wat het word zou leuk zijn ;-)

Liefs

Geplaatst

Echo was helemaal goed! Flink gegroeid naar 2,4 cm en stevig kloppend hartje. Zeurderige buikpijn is ook verklaard: er zit een cyste van 3 cm op mijn eierstok, trekt hopelijk snel weg.

kan nu weer iets beter ontspannen, benieuwd hoelang hahaha

was helemaal in de wolken gisteravond en heb leuke foto's van wurmpje met armpjes en beentjes...smelt!

Geplaatst

Fijn Dat je een beslissing hebt kunnen maken, Dreetje, dat zal heel wat wikken en wegen zijn geweest.

@wensmam, een blaasontsteking, dat is naar. Ik had dat bij mijn zoon een keer, maar het was dat ik in het ziekenhuis lag en dat ik daar urine moest afleveren, want ikzelf had er niets van gemerkt en zonder de standaard onderzoeken had ik het ook niet geweten, denk ik.

@Daantje, leuk he, die opmerkingen over je buik. Ik vind het nu toch wel fijn als mensen opmerkingen maken over mijn buik, is toch een bevestiging.

Hoe ging het trouwens bij de gyn?

@Janneke, dat plassen, dat is erg herkenbaar. En het weer helpt daar ook niet aan mee.

Lastig dat hele verhaal met jouw gyn. Is een andere gyn wellicht dichterbij? Waar zou je willen bevallen? Dat kan misschien meewegen in jouw beslissing vorm een ander ziekenhuis. Mooiere kraamsuites ofzo :D

@Hilly, fijn he, die echo's. Ik heb er 2 gehad bij de poli fertiliteit. Met zo'n termijn zal het meten lastig zijn, 1mm anders aanklikken is al een dag verschil. Aan 1 meting kun je toch geen rechten ontlenen? Kijken wat je volgende echo oplevert.

@Pienmvfinn, fijn dat je wurmpje flink gegroeid is. Wel erg naar van die cyste. Verliefd he?

Ik heb woensdag mijn tweede echo gehad. Mijn man was mee en mijn zoontje ook. Tijdens de echo 'zwaaide' onze frummel even, dus mijn zoontje is helemaal blij. En wij natuurlijk ook, want het hartje klopte en frummel was precies zo groot als hij moest zijn.

We hoeven nu niet meer langs de poli fertiliteit en zijn wij overgedragen aan de verloskundige.

Volgende week hebben wij de intake bij de verloskundige en de week erna de combinatietest. Wordt weer een drukke agenda.

Gisteren de verjaardag van mijn zoon gevierd. Wat was het warm zeg. Helaas heeft hij niet zijn mooie shirt aangehad, hij had zoveel

lol in het zwembad en het was zo warm, dat wilde ik hem niet aandoen. Dus we hebben het shirtje maar tentoongesteld.

Ik had aan het einde van de dag wel een beetje dikke voeten. Zwangerschap en hitte gaan toch niet zo goed samen.

Vandaag maar wat rustiger aan doen.

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst

Wie is wie:

Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVF

Janneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)

Stephie: 38 jr. 2e kind, 1e IVF maar spontaan zwanger tijdens downregulatie, helaas miskraam :(

Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECD

Loeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSI

Cigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVF

Minoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)

Moi: 30 jaar, 3e kindje, 1e cryo tp (uit ICSI van 2012)

Toekie: 36 jaar, 1e kindje, 3e ICSI (1e cryo)

Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo)

Pauline: 35 jaar, 3e kindje, 3e IVF (2e cryo)

Hilly,

Snuffie: 34 jaar, 2e kindje, 4e ICSI voor 2e (verse tp)

Uitgerekende datum:

Wensmam: 11 januari

Daantje: 13 januari

Janneke: 15 januari Verrassing!

Dreetje: 15 januari

Loeseke: 16 januari Meisje!

Cigdem : 21 januari

Minoes: 26 januari

Toekie: 30 januari

Moi: 5 februari

Snuffie: 11 februari

Pauline: 22 februari

Hilly: 24 februari

Echo:

Paulien: 23 juli (2e echo, termijnecho)

Minoes: 24 juli (speciale echo)

Moi: 24 juli (2e echo)

20-weken echo:

Dreetje: 26 augustus

Loeseke: 2 september

Afspraken:

Hilly: 23 juli Gyn

Snuffie: 24 juli intake verloskundige

Janneke: 28 juli Gyn

Minoes: 30 juli controle

Snuffie: 1 augustus combinatietest

Cigdem : 15 aug

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst

Hi iedereen

heeft iedereen de plakkerige hitte overleefd? Dreetje heb je de NIPT al gehad?

nog twee nachtjes en dan mag ik weer gluren. Verder helemaal ontheemd, zoon is 4 dagen op kamp en ik mis hem vreselijk. Voor het eerst dat ik zolang zijn stem niet hoor. Moest huilen toen we wegreden....

Geplaatst

Hoi Janneke

Als je geen goed gevoel hebt met je gyn en ZK een ander zoeken zou ik zeggen

volgens mij kun je gewoon overstappen. Maar maak je jezelf niet teveel zorgen? heb je veel spookverhalen gehad over ECD? je hebt een licht verhoogde kans op hoge bloeddruk, maar dat komt pas later in de zwangerschap. Ik heb dat ook gehad en het is heel goed te behandelen met medicijnen. Toen ik starte met het ECD proces heb ik ook nare verhalen gehoord van een gyn die ik om hulp vroeg, ik zou zo'n beetje dood gaan was haar mening. Maar ik zit op Freya en echt ik was een van de weinigen met hoge bloeddruk, en dat komt omdat ik ook een 45plus ben. En er bevallen veel vrouwen die ECD gedaan hebben zonder enige complicatie, hou je daar maar aan vast. kop op :happy:

groet wensmam

Geplaatst

Sorry dames heb jullie beetje verwaarloost :-(

Ging hier niet zo goed zo onzeker

Vandaag naar huis gegaan vanaf de camping had zo'n last van mijn buik en rug

Gelukkig niks ernstig mocht komen gelijk echo gehad eindelijk hartje gehoord en alles was goed pffff wat een opluchting en wat heb ik gehuild

Pauline och meid wat heb ik het met je te doen sterkte de komende dagen

En over twee dagen gluren ;-)

Ik mag donderdag ook weer ;-€

Hoest met de andere dames?

Liefs

Geplaatst

Spannend Paulien! Ben je inmiddels al een beetje gewend aan het lege nest?Afspraak bij de gyn was prima! Mogen toch gewoon bij de verloskundige verder gaan. Wel zo prettig!Pfff, ik word echt elk uur wakker van de nacht. Getver! Het ging best redelijk met slapen, maar nu dus al een paar nachten minder. Hoop dat het tijdelijk is!

Geplaatst

Daantje balen dat je zo slecht hebt geslapen niks aan weet er alles van bleh

Ja ik denk door de twee miskramen

En gister Steken boven mijn Schaambot

Gelukkig hebben ze echo gemaakt en was alles goed 13 weken alweer voorbij

Hoest met de rest

Geplaatst

Hi allemaal, alles goed?

@Pauline, heb gisterochtend de bloedafname gehad, nu is het wachten op de uitslag, 10-15 werkdagen. Maar niet teveel mee bezig, anders draai ik overuren in mn hoofd. :) jij sterkte komende dagen, maar morgen mag je voor je echo, wel weer iets om naar uit te kijken!

@Janneke, alles een beetje ok aan jouw zijde? Kan je alweer wat slapen? En als je gyn en ziekenhuis je niet bevallen, lijkt t mij geen enkel probleem om over te stappen hoor. Tis jouw lijf, jouw zwangerschap en je verdiend het om gehoord en begrepen te worden. Ook broodnodig.

@Minous, fijn dat je meteen een echo kon krijgen, ter geruststelling. Je lijf heeft aardig wat te verduren zo, met die hitte. Denk dat we allemaal in meer of mindere mate op ons warme tandvlees lopen.

@Daantje, niet kunnen slapen sucks! Fijn dat de gyn afspraak goed was en dat je bij verloskundige door kan. Zal wel door de warmte komen dat niet doorslapen denk ik. Sterkte! Tis al minder drukkend gelukkig.

Ik voel me goed verder. Wel wat kortademig door de hitte en doe het wat rustiger aan. Gister weer gestart met yoga, nu de prenatale yoga. Was fijn! En moet echt gaan zoeken naar nieuwe kleren, ik barst uit mn jurken, shirts door de buik en de H van Halluja boezem.

Geplaatst

Spannend over 2 uurtje mag ik weer gluren... Als alles goed is vertel ik het daarna aan mijn broers... Benieuwd hoe ze reageren. In tegenstelling tot vorige keer (dochter) weet niemand nu dat we er mee bezig zijn!

Geplaatst

Zojuist echo bij de gynaecoloog. Volgens de telling van dagen ben ik 9 weken en het kindje was 22.7mm wat 8w6d is. Dus prima, zeker gezien hoe klein het nog is. Dan is een klein meetverschil zo gedaan. Verder klopte het hartje met 181bpm, wat keurig was volgens de arts. En we zagen het kindje bewegen en zwaaien met zn armpjes. Ik ben helemaal verliefd :-)

Geplaatst

Pauline succes

Hilly jahoe gefeliciteerd met je goeie echo geniet ervan

Wij morgen speciale echo ben heel benieuwd p

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden