Ga naar inhoud

uitgerekend januari/februari 2015

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi ladies!Had ik een dag of twee geleden een superlang antwoord geschreven aan iedereen, moest ik bij het plaatsen weer opnieuw inloggen en was ik alles kwijt! En ruzie met tapatalk met wachtwoorden eruit gegooid worden, alleen via computer dan maar. Zucht…. Maar goed, poging 2!Laat ik met het goede nieuws beginne: zojuist gebeld door het LUMC over de nipt uitslag en alles is GOED! Gevoelsmatig dacht ik dit al, maar de bevestiging maakt het wel stukken relaxter in mijn hoofd. @Toekie, uit de nipt komt de uitslag of je wel of geen kindje met down hebt, en eventueel de andere markers. http://www.downsyndromenipt.info/nipt-NL.html voor achtergrond info. Mijn combitest gaf een licht verhoogd risico aan, maar deze checkt alleen mijn hormonen en niks van het kindje. De nipt haalt dna van het kindje uit mijn bloed en is hierdoor even accuraat als een vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Die wilde ik beiden niet doen, want mijn risico op down was het zelfde percentage als risico op miskraam bij die twee testen, namelijk 0,5%. Bracht mij geen voordeel om te doen. Met dat verhoogde risico mocht ik meedoen aan een test bij het LUMC en dat doe ik dus nu. Intake, bloedafname en 3 vragenlijsten die ik moet invullen. Prima te doen!@Minous, wat ontzettend leuk en mooie echo. De menstruatiepijn herken ik wel van een tijdje terug, nu geen last meer van. Denk niet dat je je daarover zorgen hoeft te maken hoor. Wel goed je nek en schouders ontspannen, dat herken ik wel. Denk dat daar je migraine wel sneller door komt. Ikzelf ga vaak nu op de platte grond liggen met een opgerolde handdoek liggen (handdoek rol verticaal langs mijn ruggengraat) en dan 5-15 min even liggen en ontspannen. Helpt tegen mijn hoofdpijn en nekpijn. @Hilly, ik gebruikte ook ustrogran, tot 10 weken heb ik het gebruikt, met afbouwschema. Ook bij verse tp. Ik vond het prima het af te bouwen, gebruikte het vooral omdat ik bij de ivf eerst zelf gestopt werd en daarna gestimuleerd om de progesteron op peil te houden in het begin. En vond het ook wat viezig in gebruik, dus was blij dat ik ervanaf kon. @Janneke, wat fijn en goed te horen na alle onzekerheid en gedoe met de gyn dat je nu een goede hebt getroffen. Kan zo verschillen per gyn he? Echt heel prettig en moet een geruststelling voor je zijn. @Loeseke, vervelend te horen van je rugklachten. Je doet er in ieder geval alles aan om je rust te pakken, zo belangrijk. Hoop dat het niet snel verergerd voor je. @Pauline, wat fijn zo’n uitgebreide echo! Daar kijk ik echt naar uit moet ik je zeggen. Met de warmte heb ik ook wel last van dingen, vooral slecht slapen en soms wat hoofdpijn. Laat me regelmatig masseren nu in mn nek en schouders, door mijn explosie in borsten en buik heb ik daar veel last van. Wij gaan ook een tijdje op vakantie, ben weg van 9 tot 19 augustus dus minder online dan. Heel veel succes dames met alle echo’s die op de planning staan! We doen het goed!

Geplaatst

Goed bericht Dreetje! Fijn om bevestiging te hebben. Pien ook een goede echo met spartelend kindje, super!Minoes, het lijkt me vermoeiend om je van tijd tot tijd zo onzeker te voelen. Gelukkig kun je je gerust laten stellen door een echo zo nu en dan!Janneke, soms weer goede nachten dus en een lekkere vakantie gehad, kan een mens van opknappen. Hier zulke onrustige nachten, word elk uur wel wakker. Iemand tips?Ik moet elke keer plassen of heb last van mijn benen. Ben doodmoe!

Geplaatst

Als ukkie met de 13 weken echo had meegewerkt dan wisten we het al whaha

Vanmorgen wou het zich ook eerst niet laten zien springen en lopen door de gang en ja hoor geen twijfel over mogelijk slurfje

Dank je iedereen

Pret echo gehad

Geplaatst

Dreetje gefeliciteerd met de goede uitslag van je nipt, wat een opluchting voor je.

Minous, een jongen wat leuk! Ik ga binnenkort jongenskleding uitzoeken uit de dozen op zolder ;-)

Mijn rugklachten blijven hetzelfde, ik krijg bij de fysio spierversterkende oefeningen.

Op mijn werk doe ik niet meer de zware patiëntenzorg, ik vind het nog lastig om te te bepalen wat ik wel of niet kan.

Anderzijds wil ik wel tot 6 weken blijven werken, anders kan ik min constructie met vakantiedagen ipv verlof niet gebruiken.

Dinsdag heb ik weer een afspraak bij de vk, ik kijk er wel naar uit.

Ik ga nog even op de bank hangen en op tijd naar bed, morgen weer een vroege dienst.

Geplaatst

Daantje ja we hebben een dochter

Ja merk zeker verschil was s'avonds misselijk Ilana s'morgens

Hele tijd migraine andere buik minder dik als van onze dochter nu ;-€ whHaha

Geplaatst
Dreetje wat fijn goeie uitslag gefeliciteerd Pauline ook gefeliciteerd Wij weten wat het word en boy niet te geloven
Gefeliciteerd! Leuk leuk!
Geplaatst

Loeseke, hopelijk helpen de oefeningen voor je rug!

Minous, leuk hoor een zoon!! Wij weten het pas bij de geboote ;-)

Daantje, kun je je benen niet iets hoger leggen in bed? Misschien helpt het tegen de pijn in je benen. Veel plassen en onrustige nachten herken ik helaas ook. Zulke rare, vermoeiende dromen. Pffff ;-)

Dreetje, ik slaakte een zucht op opluchting toen ik las dat de nipt goed was!! Heerlijk voor je meis!

Pien, gefeliciteerd met je goede echo.

Janneke, al bij de fysio geweest? En heerlijk dat het gesprek met deze gyn prettig was!!

Hoe is het met de anderen?

Met mij is het goed. Afgelopen woensdag was de echo weer helemaal prima en nu mag ik naar de verloskundige waar ik a.s. donderdag al de intake heb (zonder echo). Mijn buik groeit echt goed en de misselijkheid is nagenoeg weg. Wel heb ik 's middags echt even een dutje nodig. Dat wordt nog wat als ik weer aan het werk moet ;-) En soms ben ik erg chaggie maar ach, dat trekt dan later wel weer weg. Hoort erbij ;-)

Geplaatst

Balen toekie dat je je smurf niet even kon bewonderen, misschien pretecho?

Loeseke wat vervelend dat je last hebt van je rug, ik heb soms ook pijn bij lopen in bekken maar hoop dat dat weer wegtrekt...

Vanmiddag even heel depri, kreeg echt vervelende menstruatiekramp die ik al weer even niet gehad had en was opeens zo bang dat het fout ging.

Uurtje geslapen en toen was de pijn minder maar onzekerheid blijft, hopelijk donderdag mooi kloppend hartje bij nekplooimeting. Grrrr vind dit zo'n shitperiode!

Geplaatst

Vanochtend termijnecho gehad. De echoscopiste zei dat dit een beetje overbodig is bij IVF, aangezien je exact weet wanneer de punctie en terugplaatsing zijn geweest en de landelijke regel is dat ze de termijn niet aanpassen bij IVF. Hoe dan ook.. Mooie echo! Volgens de data ben ik 10w5d en volgens de echo 10w4d, dus keurig op schema :-) Het hartje klopte mooi en de kleine frummel zwaaide weer eventjes naar ons.

Denken jullie dat we het al 'aan iedereen' kunnen vertellen? (Ouders, zusjes en beste vrienden weten het al, omdat die ook van het IVF traject wisten) Hoeveel scheelt het nu nog om nog een week of twee weken te wachten?

Geplaatst

Toekie ook leuk om het pas bij de geboorte te weten;-)

Ik ben veel te nieuwsgierig whahah

Fijn dat alles goed was bij de echo

Hier ook al een buikje leuk he

Pauline menstruatie kramp hoort er helaas bij hier ook nog steeds af en toe en je word er zo onzeker van

Morgen heb je nekplooi heel veel succes

Hilly fijn dat alles goed was

Wij hebben ook termijn echo gehad bij 10 week en daarna hebben wij het iedereen verteld

Hier gaat redelijk heel veel migraine gehad

En nu bekken klachten morgen fysio

Liefs

Geplaatst

Wie is wie:

Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVF

Janneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)

Stephie: 38 jr. 2e kind, 1e IVF maar spontaan zwanger tijdens downregulatie, helaas miskraam :(

Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECD

Loeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSI

Cigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVF

Minoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)

Moi: 30 jaar, 3e kindje, 1e cryo tp (uit ICSI van 2012)

Toekie: 36 jaar, 1e kindje, 3e ICSI (1e cryo)

Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo)

Pauline: 35 jaar, 3e kindje, 3e IVF (2e cryo)

Hilly,

Snuffie: 34 jaar, 2e kindje, 4e ICSI voor 2e (verse tp)

Uitgerekende datum:

Wensmam: 11 januari

Daantje: 13 januari

Janneke: 15 januari --> Verrassing!

Dreetje: 15 januari

Loeseke: 16 januari --> Meisje!

Cigdem : 21 januari

Minoes: 26 januari --> Jongen!

Toekie: 30 januari --> Verrassing!

Moi: 5 februari

Snuffie: 11 februari

Pauline: 22 februari

Hilly: 24 februari

Echo:

20-weken echo:

Janneke: 20 augustus

Dreetje: 26 augustus

Loeseke: 2 september

Minoes: 5 september

Afspraken:

Cigdem : 15 augustus

Janneke: 19 augustus

Paulien: 29 augustus

Geplaatst

Gisteren ben ik bij de verloskundige geweest en het hartje gehoord!

Zoon heeft heel lief ook geluisterd, maar snapt nog niet zo goed wat er aan de hand is.

Eind van het jaar gaan we hem voorbereiden om de komst van zijn zus, voor die tijd gaan we proberen hem zindelijk te maken...

Geplaatst

Minous ik zie net pas dat je uitgerekend bent op mijn verjaardag, grappig! Mooie dag om geboren te worden hoor 😄

Ik denk dat wij ook pretecho gaan doen, over een week of 4-5 als ik 16-17 weken ben. Wil graag weten wat het wordt, wisten we vorige twee keer ook. Toen niet gedeeld met buitenwereld, gaan we nu wel doen.

Helaas is mooie weer beetje klaar nu he? Jammer want wij hebben vakantie maar gaan niet weg. Had gehoopt op paar lekkere stranddagen...

Geplaatst

Pauline dat is wel bijzonder ;-)

Spannend he om te weten wat het word ben ook nieuwsgierig aapje ;-)

Jammer dat weer minder word voor jullie

Hier weer baal dag gehad urineweg infectie en Isis spier of zo zit vast in mijn rug moet tot na de bevalling na fysio

En heb de hele middag in ziekenhuis gezeten door urine verlies waren bang voor vruchtwater

Gelukkig alles goed

Hoest met de rest?

Geplaatst

Pien, relax ;-) Ik ben ervan overtuigd dat als er echt iets mis is dat je dat wel voelt. Vertrouw, hoe moeilijk ook. Heerlijk dat je echo weer goed was en geniet van je vakantie ondanks het weer.

Minoes, balen van je kwaaltjes!

Hilly, wij hebben het pas verteld na de echo van bijna 14 weken. We hadden er één met 10 weken gehad maar durfden het nog niet aan. Volg je gevoel, dan komt het wel goed :-)

Loeseke, mooi hè het geluid van het hartje. Wij hebben het afgelopen donderdag voor het eerst gehoord :-)

Hoe is het met de anderen?

Hier vanmorgen weer overgegeven. Heel de week alweer misselijk 's morgens en overdag weeig, minder eetlust. En dat terwijl het al een paar weken weg was en erg humeurig. Verder kleuren en laminaat aan het uitzoeken voor de babykamer :-)

We krijgen trouwens een GUO 20-wekenecho omdat we ICSI hebben gedaan. Wanneer weet ik nog niet.

29 augustus nieuwe afspraak bij de verloskundige.

Geplaatst

Toekie wat vervelend dat je echt moet overgeven. Hebben er meer zo erg? Ik ben meer strontmisselijk en kan daardoor weinig eten en voel me niet lekker maar heb nog niet overgegeven.

Vanmorgen mijn luvicon doppler erbij gepakt die ik nog had van de zwangerschap van mijn dochter en had na minuutje zoeken zowaar het hartje gevonden. Heerlijk dat galopperende geluidje. Helemaal fijn!

Hoe is het verder met iedereen? Nog met vakantie?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden