Ga naar inhoud

Zwanger..... en de kleine komt.......

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Petra / 1e kindje / ICSI / +/- 15 augustus 2008

Elin / 2e kindje / zaaddonor / 16 september 2008

Robin / 2e kindje / ICSI / +/- 24 novemver 2008

Renata / 1e kindje / IVF +/- 27 november 2008

Diana / 1e kindje / 1e ICSI / +/- 01 december2008

Niki / 1e kindje / 1e IVF +/- 03 december 2008

Monique/ 2e kindje/ 1e IVF wer IUI/ 09 december 2008

Estrhalita / 2e kindje / 2e IVF / +/- 10 december 2008

Micky / 1e kindje / Cryo 1e IVF / 12 december 2008

Ik hoop dat ik alles goed heb vermeld en goed heb uitgerekend.

Wat een hoop he.. Jeetje gaat echt goed hier op het forum!

Misschien is het leuk om meteen een klein agenda'tje aan te leggen voor de zwangeren? Om wat toe te voegen cq aan te passen klik je op citaat van sit bericht en dan haal je de qoutes aan het begin en einde van het bericht weg. Wijzigingen / toevoegingen maken en dan opslaan.

April

18: Elin 1e deel pretecho

18: Monique 1e echo

24: Elin VK

Mei

13: Elin 20 weken echo

• Reacties 520
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

dev227pr___.png

dev259pr___.png

dev328pr___.png

dev331pr___.png

dev335pr___.png

Niki / 1e kindje(s) / 1e IVF +/- 01 december 2008

dev335pr___.png

Monique / 2e kindje / IUI / 05 december 2008

dev339pr___.png

Estrhalita / 2e kindje / 2e IVF / 7 december 2008

dev341pr___.png

dev346pr___.png

April

11: Niki 2e echo

14: Diana 1e echo

14: Renata 1e echo

18: Monique echo

21: Estrhalita 1ste echo

Mei

Monique, ik heb je er bij gezet en even gegokt op 05 december, als het anders is moet je even een gilletje geven.

Geplaatst

Ongelovelijk meiden, wat zitten we allemaal dichtbij elkaar met de uitgerekende datum!

Het gaat een drukke decembermaand worden, hihihi.

Hoe gaat het met iedereen?

Ik ben zo ontzettend zenuwachtig aan het worden voor de eerste echo, pffff.

Weten jullie eigenlijk of dat een inwendige of uitwendige echo is? Of verschilt dat per ziekenhuis?

En hoelang blijf je onder controle van een ziekenhuis, en wanneer mag je, als alles goed gaat natuurlijk, naar een VK?

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Hier is er nog zó een zenuwachtig hoor. ALleen moet ik nog 7dagen langer wachten dan jij. Het is een inwendige echo, want uitwendig zie je echt nog niks en hier is het dat als er hartactie is je naar de vk kan. Of dat in mijn geval zo weet ik niet ivm dat mijn vorige kindje een kindje met down syndroom is, maar dat is dan een bijzonder geval natuurlijk. Wij willen ook een punctie deze keer om alles uit te sluiten, want een nekplooimeting is maar een kansberekening. Mijn nekplooimeting was goed namelijk :drunken_smilie:

Geplaatst

Dames, die zenuwen ken ik wel, ik ben superzenuwachtig voor volgende week vrijdag, dan hebben we de pretecho. In mijn dromen heb ik de echo al een keer of 10 beleefd. Ik had met 8 weken een echo en die moest nog inwendig, overigens mijn termijn echo (10w3d) bij de vk ook.

Ik ben gedeeltelijk onder behandeling van de vk en de gyn, nu nog bij de vk maar aan het eind moet ik ook naar de gyn, dit in verband met de zwangerschap en bevalling van mijn dochter. (waarschijnlijk zwangerschapssuiker)

December wordt inderdaad druk, van mijn dochter was ik op 5 december uigerekend (uiteindelijk kwam ze 2 weken later) het is wel lekker hoor zo in de donkere december maand zo'n heerlijk 'vers' kindje te krijgen.. Dan lijkt de maand in eens niet zo donker meer.

estrhalita kan me voorstellen dat jullie nu ook een punctie willen, een nekplooimeting is en blijft een kansberekening.. Bij mij zag alles er goed uit, kans van 1 op 5000 voor een kindje met down, maar dat zegt nog niet veel, het kan ook bij de bevalling nog verkeerd gaan natuurlijk.

Geplaatst

Ik ben zoooo beroerd :cry2::cry2::cry2:

Zijn er nog meer die dit hebben,of ben ik de enigste??

Heb net met de gyn. gebeld en die zei dat er weinig aan te doen valt, kleine beetjes eten en luchtig, maar dat doe ik al.

Liefs Renaat

Gast estrhalita
Geplaatst

Elin niet om je bang te maken of zo maar een kans van 1 op 5000 is altijd nog die kans op die ene. Ik ken iemand die had een kans van 1 op 20000 en toch kreeg ze die ene. Ik zelf had een kans van 1 op 1000 en met mijn leeftijd 1 op 500 Dus geen verhoogd risico en je ziet maar het zegt niet altijd wat. Daarom die punctie. Om alle handicapen uit te sluiten.

leuk man een pretecho. En het geslacht? Laat je het ons wel weten?

Geplaatst

estrhalita daarom, ik pin me er ook niet aan vast hoor, het si een kansberekening. Net als dat je met de postcodeloterij 'kans' hebt om te winnen.

Aangezien mijn leeftijd en dat er geen down in de familie voorkomt werd er geen punctie aangeboden, dit wilde ik overigens ook niet. Maar goed dat is een keuze die ieder voor zich moet nemen.

We willen het geslacht weten, ze geven er bij babyview met 18 weken geen garantie op ( nooit gedacht dat ik het kon ruilen als ze zeiden dat het een jongen werd en ik een meisje zou krijgen ) maar goed, we hebben 3 weken daarna de 20 weken echo en dan met 25 á 26 weken deel 2 van de pretecho, als ze het dan nog niet kunnen zien weet ik het ook niet meer.

Maar we gaan onze uiterste best doen om onze mond te houden dus ik ga het hier ook niet verklappen, sorry...

Geplaatst

dev227pr___.png

dev259pr___.png

dev328pr___.png

dev331pr___.png

dev335pr___.png

dev335pr___.png

dev341pr___.png

Monique / 2e kindje / IUI / 09 december 2008

dev343pr___.png

dev346pr___.png

April

Mei

Geplaatst

dev227pr___.png

dev259pr___.png

dev328pr___.png

dev331pr___.png

dev335pr___.png

dev335pr___.png

dev341pr___.png

Monique / 2e kindje / IUI / 09 december 2008

dev343pr___.png

dev346pr___.png

April

21: Micky 1ste echo

Mei

Gast estrhalita
Geplaatst

NIki succes met je echo mogen. Hopelijk kunnen ze het hartje al zien, zo mooi zijn. Ik ga een weekendje weg dus zal pas maandag je verslag kunnen lezen.

Geplaatst
NIki succes met je echo mogen. Hopelijk kunnen ze het hartje al zien, zo mooi zijn. Ik ga een weekendje weg dus zal pas maandag je verslag kunnen lezen.

Lekker hoor, wij gaan ook een weekendje weg, geniet er lekker van en Niki ik hoop dat je een geweldige echo hebt.

Geplaatst

hey niki,

Succes morgen!!! Hoe laat heb je de echo?

Ik ben heel erg benieuwd wat ze zien en hoe goed ze het zien, maar dat ga ik hier vast heel snel lezen!

Liefs Diana

Geplaatst

Hey renata,

Wij moeten nog eventjes een paar dagen aftellen tot aan de eerste echo!

Hoe dichterbij het komt hoe spannender het word he?!

Misschien een vreemde vraag, maar hebben jullie al dat jullie wat zien en voelen aan jullie buik?

Het is voor mij bijna niet te geloven maar ik heb er een bult van ongeveer maatje tennisbal in zitten, en mijn blaas is het echt niet hoor!

Dus ik vind het ergens heel leuk, maar maak mij ook als ik heel eerlijk ben erg ongerust! Er zal toch niks mis zijn?

Dus vandaar....hebben jullie dit ook?

Liefs Diana

Geplaatst

Dank girlies. Ja morgen, 14.00 uur.... Waaah! Wel heel benieuwd. Wat zullen we zien, gaat alles goed, zit alles op de goede plek, hoeveel zijn het er? Is er nog wel wat... Afijn, we gaan van het goede uit natuurlijk!

Ik geloof ook echt dat mijn buik al is uitgezet. Mijn broeken gaan steeds strakker zitten en eigenlijk wil ik er nog maar 2 aan.... En volgens mij is er al meer aan de hand inderdaad dan opgezette darmen door alle lucht en dergelijke. Ik zeg het maar tegen niemand, want dan zeggen ze vast dat kan nog niet....

:booty:

Morgen meer nieuws!!!

groetjes van een zwangere, hoopvolle, zenuwachtige niki

Geplaatst

Hoi Diana, ja nog een paar daagjes en dan zijn wij ook aan de beurt.

Ben best wel zenuwachtig.

Ik kan nog niet zeggen of ik een "verdikking "voel, maar dat kan denk ik ook niet.

Ik ben niet echt slank. en de broeken die ik aan heb zijn mij redelijk te groot, dus voordat die mij niet goed zitten ben ik denk ik zeker 5 maanden zwanger.Mijn werk broeken sluiten wel, en die kan wel dicht maar dat zit echt niet fijn.

Ik heb ff zitten voelen, maar ik voel niets aan mn buik.

Succes iedereen.

Liefs Renaat

Gast estrhalita
Geplaatst

Niki succes dadelijk. Dat je broeken niet meer dicht kunnen heb ik ook, maar dat zijn echt je darmen hoor. had ik bij mijn 1ste zwangerschap ook. Het kan nog niet de kleine zijn want die is als het goed is zo rond 1 mm, daar zou je weinig van moeten merken. Diana ik voel niks in mijn buik, maar als ik te lang op mijn buik lig te slapen dan moet ik plassen en als ik net boven mijn schaamstreek druk dan voel ik dat dat irriteerd, maar misschien ligt jouw baarmoeder wel ver naar voren. Hoor je wel vaker dat vrouwen het gevoel hebben dat er een tennisbal in hun buik zit hoor. Dus niks om je druk over te maken. Meiden een fijn weekend, dames voor de echo maandag, succes en tot maandag

Geplaatst

goedemorgen ladies,

ik heb eigenlijk maar 1 broek die lekker zit op het moment, dus das best lastig :).

Meiden die een paar daagjes weggaan, veel plezier!!! Hopelijk blijft het van dat mooie lente-achtige weer!

liefs Micky

Geplaatst

(Afijn ik zet het stukje, ook hier neer... misschien dubbelop, maar ok....)

Nou vanmiddag hadden we dus de echo. Ik ben vandaag 6 weken en 4 dagen. En als het goed is zouden we vandaag een hartje/hartjes moeten kunnen zien kloppen. We waren behoorlijk zenuwachtig. Zit alles op de goede plaats, hoeveel zijn het er? Eén? Twee? Drie? Klopt er wel wat?

Natuurlijk later aan de beurt. Bibber de bibber. En ja, we mochten naar binnen. Gelukkig kennen we de 'nurse practitioner' (in goed Nederlands) intussen behoorlijk goed en ze is aardig en stelt ons op het gemak. En gaat gelukkig meteen aan de slag, zonder teveel bureaupraat. De echo begint. En eerst zien we nergens een hartje... Zoeken zoeken zoeken en in mijn hoofd (en die van Hubbie) gaat het rond: 'O het is niet goed... O het is niet goed..' Maar gelukkig ja hoor, piepklein, klopperdeklopperdeklop.... Als een klein =-tekentje dat op en neer gaat. En dat is één.

En verder zoeken. Is er nog een tweede, maar na lang zoeken denken we dat het er toch maar één is. Wel op de goede plek. Keurig in de baarmoeder gesetteld... Voorlopig houden we het op één, zegt ze... Ok. Het is nog superklein, 5mm, dus wie weet wat we over het hoofd zien, maar voorlopig gaan we uit van één. Ok... Gefeliciteerd. Dank. En bloedprikken, 6 supergrote buisjes, men ik ben intussen al zo'n held dat ik ook deze proeve weer glansrijk doorsta, niets flauwvallen. Huppekee. Superstoer. Naar buiten. Info verwerkend stil...

En dan daalt het allemaal langzaam in. En blijkt, Hubbie en ik voelen ons niet helemaal blij. Klinkt misschien heel stom. Maar we waren zo gehecht aan die twee embryootjes... dat het (heel ondankbaar misschien?) toch voelt als een soort rouwproces dat het er waarschijnlijk 'maar' één is. Het is ècht even wennen. En het voelt alsof we toch al wat 'kwijt' zijn geraakt. Is dit raar?

Of zijn het er straks toch weer twee, net als vorige keer, toen er één zich behoorlijk lang had verstopt... Man wat duren twaalf weken lang, want dan wordt het gevaar voor een miskraam pas echt een heel stuk minder.Ook voel ik eigenlijk nog meer angst nu... Gaat die ene wel blijven? Waaah...

Dus ja, het is allemaal goed. En eigenlijk mogen we heel blij zijn weer met deze heel belangrijke stap. Maar het blijft nog enorm duimen en wennen en blijkbaar toch een stukje verwerken qua verwachtingen/hoop etc.

liefs, niki

Geplaatst

Wat me ook een beetje zorgen baart... Ik had gisteren een iets lagere temperatuur... 36,75 ipv steeds 37 graden. En vanochtend nog lager 36,65.... Gelukkig later weer 37 graden, allemaal in de mond gemeten...

En ik ben vandaag iets minder supermoe dan eergisteren... En het lijkt of mijn urine weer wat minder sterk ruikt. Waaaah... Ik ben geen held.. Sorry...:a4628ea63ee3976fca4

Hoe gaat het met jullie allemaal..

groetjes, niki

Geplaatst

O wat doe ik nou, dat hoort helemaal niet hier... hihi :lac: hoort in hoe gaat het... Dus.. daar ga ik het dan wel neerzetten. Sorry!!! :cry2: Ja zwanger he...:dontknow:

niki

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden