Ga naar inhoud

Uitgerekend juli/augustus 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanmiddag naar verloskundige volgende week donderdag gyno en dan doorsturen naar internist om te spuiten tot dan strikt op dieet afspr kon niet eerder met gyno ben met mn moeder straks nog in ziekenhuis kan ik alvast afspr maken internist

• Reacties 440
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@diana1974 wat balen dat je nu al moet gaan spuiten. Heb je verder nog klachten door de verhoogde suikers?

@simha ik hoop voor je dat de bloedingen nu weg blijven. Dat is toch elke keer schrikken. Is je tweeling een of twee eiig?

@zuuske hoe gaat het, groeit het vertrouwen een beetje? Nu ook al weer 11 weken toch?

@eslief is bij jou de suiker nog onder controle?

Ook hier wordt het een neutraal kamertje, al een paar jaar geleden opgeknapt tijdens verbouwing. nog wel meubeltjes uitzoeken en aankleden. Wij willen wel weten wat het gaat worden, althans voor ons zelf. Allebei een heel sterk voor gevoel dat het een jongetje wordt. Oma hoopt op een kleindochter. ben benieuwd.

Doen jullie een combi test? Ik heb 9 feb echo en tevens uitslag. Is weer spannend.

26 feb naar de verloskundige.

Geplaatst

Ja ik heb de combitest gedaan van de week uitslag gehad.

Was goed,ik merk dat ik wel te hoog zit met mn suiker krijg ik dorst.

Verlos was te spreken afgesproken dat we om de zoveel tijd blijven komen en dat gyno hoofdbehandelaar word

Geplaatst

Uitgerekende datum

Simha 01-08-2015

Diana1974 02-08-2015

Karin 17-08-2015

Zuuske 21-08-2015

Eslief 25-08-2015

afspraken

Simha intakeverloskunde 30-1-2015

Zuuske termijnecho 3-2-2015

Diane gyn 5-2-2015

Karin echo+uitslag combi 9-2-2015

Eslief 2e echo 10-02-2015

Karin verloskundige 26-2-2015

Geplaatst

Ik twijfel echt nog over de combinatietest. Het geeft zekerheid en andere afwijkingen of gezondheidsproblemen weet je ook niet van te voren. Van de andere kant is goed voorbereid zijn misschien ook wel goed. We laten ons aankomende dinsdag nog eens goed voorlichten.

Wij zijn nog flink aan het verbouwen om überhaupt met de babykamer te beginnen. Wij willen wel weten wat het geslacht is en gaan daar ook geen geheim van maken. Wel zo makkelijk, vinden wij, haha.

Geplaatst

Wij hebben besloten geen combinatietest te doen.. het is welkom en het vind dan zijn juiste weg wel:) de weken gaan nog best redelijk snel.. alweer bijna 11 weken.. nog maar 27 te gaan;)de eerste kadotjes hebben we al gekregen en heel veel lieve kaartjes:) ik begin me al veel betervte voelen.. misselijkheid gaat weg.. alleen nog erg moe

Geplaatst

Hier ook geen prenatale testen. Mooi omschreven eslief.. Zelfde reden; en bij tweeling zwangerschap is het ook een groot risico om evt in te grijpen tijdens zwangerschap ( mocht er iets zijn met een van de kleintjes)

Hier nu elke week controle; stelt erg gerust en begin te genieten van de dikker wordende buik. ( baarmoeder was vrijdag 16 wkn op basis van eenling zwangerschap)

Misselijkheid plots ook weg sinds vorige week; heerlijk!

5 februari afspraak bij gyn

Geplaatst

Dit moest natuurlijk zijn ....geeft géén zekerheid...

Ik twijfel echt nog over de combinatietest. Het geeft zekerheid en andere afwijkingen of gezondheidsproblemen weet je ook niet van te voren. Van de andere kant is goed voorbereid zijn misschien ook wel goed. We laten ons aankomende dinsdag nog eens goed voorlichten.

Wij zijn nog flink aan het verbouwen om überhaupt met de babykamer te beginnen. Wij willen wel weten wat het geslacht is en gaan daar ook geen geheim van maken. Wel zo makkelijk, vinden wij, haha.

Geplaatst

Prachtige echo gehad vandaag. echt een mini-mensje te zien. Ligt qua groei helemaal op schema, hartje klopt mooi. Ik durf het eindelijk hardop te zeggen;

Wij krijgen een baby!!!

Geplaatst

Jeeeej zuuske wat heerlijk!! Ik nog een weekje wachten en dan durf ik het ook echt te zeggen:) besloten om re combi test nog te doen?

Geplaatst

Vanmiddag 1e consult bij de gyno gehad.arts wilde eerst nog wachten met insuline maar nadat ie dat curve zag en wat de diabetusverpl zei heeft ie een verwijzing gedaan.

Dus morgen naar internist

Groetjes diana

Geplaatst

Vervelend diana zit je al zo hoog? Ik heb een paar uitschieters gehad maar blijf over algemeen nog rond de 5 zitten.. wat vervelend zo vroeg al! Ik.moet dinsdag bloed prikken en over een week weet naar de internist

Geplaatst

Ah jaah dan zit je echt hoog.. wat vroeg al en wat rot..blijft niet leuk die vingerprikken en insuline maar zo te horen zit je daar wel aan zometeen.. hopelijk kan je het een beetje goed onder controlle houden de rest van de maanden

Geplaatst

Bij de zwangerschap van mn zoon zat ik op 18 eh over de hele dag dus hoop ook ongeveer zoveel te moeten spuiten.

Alleen daar heb ik uiteindelijk maar 2 maanden hoeven spuiten

Geplaatst

Ik begon toen met 24 weken te spuiten.. geen idee meer hoeveel precies zat altijd rond de 10.. de verwachting was dat ik het nu vroeg zou krijgen.. maar voor nu gaat het nog goed.. ik maak nu 2x per week een dagcurve en wacht af.. voel je verder wel goed?

Geplaatst

Hoe gaat het met iedereen? Ik vind het een beetje eng heb hellemaak nergens meer last van:) niet misselijk.. geen vieze geurtjes meer.. geen zere borsten.. hellemaal niks.. ben alleen al 5 kilo aangekomen!!!

Geplaatst

Ik baal er een beetje van.. maar ben ook veel misselijk geweest dus hoop dat het vocht is en vasthouden door het overgeven.. eet gewoon zoals altijd

Geplaatst

Zelf heb ik gelukkig niet veel last van kwaatljes gehad, alleen vermoeidheid, darmproblemen en zere borsten. Dit is nu ook allemaal wat minder aan het worden.

Eslief wij zitten niet ver van elkaar af dus het kan zijn dat je je hormoonpiek voorbij bent, toch?

Nog even volhouden, bijna echo.

Geplaatst

@Zuuske ik denk dat je gelijk hebt.. maar vind het doodeng.. ben echt blij als de echo dinsdag goed is.. dan is het kindje "klaar" en heb ik er een goed gevoel over

@diana ah toch wel.. wat een gedoe al zo vroeg.. hopelijk blijft het bij kleine beetjes.. echt rot

Geplaatst

Eslief spannend weer een echo.

Insuline is al weer opgehoogd deed weinig nog dus hopelijk vandaag een goeie curve.

Donderdag naar de internist terug en dan zien we wel verder.

Volgende week naar gyno om te bespreken hoe het gaat met de insuline en kunnen we weer spieken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden