Ga naar inhoud

Miss Daantje hoort er vanaf 13-4 ook bij...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen allemaal! Rise and Shine! :toothy4:

Ik heb even een vraagje: gisteravond heeft Randy meteen uit de ijskast de decapeptyl toegediend. Het deed meer pijn dan de andere keren toen het eventjes buiten de ijskast heeft gelegen. Is het erg als je de spuit een half uurtje ofzo buiten de ijskast laat liggen om ietsje op te warmen voor je gaat spuiten?

Alvast thanx!

Liefs, Daantje

• Reacties 224
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Daantje,

Dat is helemaal niet erg.

Dat hebben ze mij in het zkh juist aangeraden om m eerst iets op te laten warmen.

Succes!

Arianne

Geplaatst

Hey Miss Daantje,

Nee hoor, is niet erg om het even buiten de koelkast te leggen. Wordt inderdaad ook vaak aangeraden. Dan wordt de vloeistof iets minder stroperig en kan makkelijker worden ingespoten.

Ik moet de decapeptyl voor 12:00 's ochtends zetten. Ik heb vanmorgen eerst de spuit uit de koelkast gehaald, toen gedouched, en daarna heb ik de spuit gezet. Heb er zo goed als niets van gevoeld.

Mijn man kwam nog met de tip om te gaan liggen als je de injectie zet. Dat vond hij zelf altijd het plezierigst. Dat heb ik dus vanmorgen ook gedaan, en dat beviel mij ook goed.

Groetjessssssssssssssssssssss

Geplaatst

Hallo,

Ik ben nieuw op deze site..heb vandaag mijn intakegesprek gehad voor IVF..als het een beetje meezit mag ik 18 mei beginnen...ben benieuwd hoe dat gaat,,,vind het heel spannend!

Geplaatst

Welkom! Ik heb deze week ook mijn intake gehad. Ik hoop ook zo eind mei te beginnen, maar dat weet ik dinsdag pas zeker. Dan kan ik bellen voor de uitslagen van het bloedonderzoek en het maken van een definitieve afspraak voor de start van de behandeling. Spannend hè! Jij ook veel succes! Op vruchtbare pogingen!

Hallo,

Ik ben nieuw op deze site..heb vandaag mijn intakegesprek gehad voor IVF..als het een beetje meezit mag ik 18 mei beginnen...ben benieuwd hoe dat gaat,,,vind het heel spannend!

Geplaatst
Hey Miss,

Had je gisteren je echo gehad en hoe is het gegaan??????

Groetjessssssssssss

Alweer een tijdje niet hier geweest. Inmiddels mijn 2e echo gehad gisteren...

Voorlopig gestopt met de behandeling! :huh1:

Lees op mijn site waarom: http://losa.babysite.nl/

Zit even in zak en as...:gah:

Liefs, Daantje

Geplaatst

Hoi Daantje,

Wat ontzettend rot voor je! Ik kan me voorstellen dat je er nu even helemaal doorheen zit. Eindelijk met IVF begonnen en dan dit. Ik wens je voor de komende tijd heel veel sterkte toe. Succes met de operatie, de herstelperiode en dan weer snel aan de IVF. Voor je het weet is alweer zo ver. De tijd gaat tenslotte zo snel......

Geplaatst

Daantje... wat balen!! Zoveel tegenslagen al moeten verwerken en dan nu dit. Heel veel sterkte de komende tijd, meid! Weet je al ongeveer wanneer je geopereerd gaat worden?

:bye:

Geplaatst

Hoi Daantje,

Jeetje wat een rotnieuws is dit. Ik vroeg me al af hoe het met je ging, maar dit is klote. Meid ik wens je veel sterkte toe.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Lief jullie berichtjes!!!:icon_flower:

Ik hoop dat ik zo snel mogelijk geopereerd ga worden want ik wil nu wel heel graag verder met IVF!

Ik word waarschijnlijk geopereerd in het ziekenhuis waar Randy werkt zodat hij zelf bij de operatie aanwezig kan zijn, hopenlijk kan dit op zeer korte termijn maar het is even afwachten want hij heeft nu vakantie en begint 6 mei weer. Dan gaat hij het meteen vragen.

Gelukkig ben ik een zeer zonnig mens van nature en ik heb nu zoiets van: laat maar (weer) komen die operatie, dan kunnen we weer verder met de behandeling! :weight_lift2::weight_lift: (ik kan het wel aan!)

Liefs, Daantje

Geplaatst

That's the spirit! Met zulke gedachtes moet het wel helemaal goed komen.

Succes!

• 1 maand later...
Geplaatst

Hallo allemaal,

Ben ik weer even na een lange periode van afwezigheid! :icon_farao:

Het gaat redelijk met me, ik hoef waarschijnlijk niet geopereerd te worden en we zijn nu onder behandeling in het ziekenhuis in Ede.

Mijn broer en zijn vriendin zijn nu 3 maanden zwanger en hoewel ik heel blij ben voor hun heb ik het er zelf een beetje moeilijk mee...:oops:

Als jullie een beetje willen volgen hoe het nu met mij/ons gaat lees dan mijn website:

http://losa.babysite.nl/

Ik zal proberen hier weer wat vaker te zijn!

Ik zie dat er al een aantal zwangeren bij zijn gekomen:

GEFELICIZWANGEEEEERRR!!! :wav:

Liefs, Daantje

Geplaatst

Wauw, Daan, wat gaaf dat je toch niet geopereerd hoeft te worden!!!

Weet je al een beetje hoe het verloop van deze behandeling er uit gaat zien?

En het is niet raar hoor, dat het dubbel voelt dat je broer en zijn vriendin nu wel 'zomaar' een kindje verwachten! Jullie moeten er tenslotte hard voor knokken om het voor elkaar te krijgen, en bij hen is het wrs. een avond pret in bed geweest....

Hopelijk gaat het deze keer voor jullie ook goed uitpakken!!!

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

Hey daan,

Wat een goed nieuws dat je geen operatie hoeft te doorstaan, super!

Die dubbele gevoelens naar je schoonzus toe herken ik heel goed.

Toen ik de uitslag van de bloedtest kreeg, hoorde ik 2 dagen later dat mijn schoonzus ook zwanger was, en dat deed wel ff zeer hoor!

Vooral toen constant verteld werd dat ze maar 1 keertje in 3 maanden "pret in bed" hadden gehad, en toch zwanger, want tja, dat was toch echt een wonder.:dontknow:

Maar goed, ik denk dat velen van dit forum wel een soortgelijke situatie hebben meegemaakt.

Ik wens je de komende tijd heel veel sterkte, kracht en succes, en ik hoop dat je snel weer aan een IVFpoging mag beginnen!

Liefs Diana

• 3 weken later...
Geplaatst

Ben ik weer!!!:toothy2:

Gisteren afspraak met de fertiliteitsarts, we gaan weer verder...:walk:

Ik zal het verhaal van mijn site hier neerzetten, dan weten jullie wat er gisteren bij de fertiliteitsarts is besproken en hoe we nu verder gaan:

Vandaag hebben we om 10.30 uur weer een gesprek gehad met de fertiliteitsarts in Ede. We kregen de uitslagen van onze onderzoeken terug en zouden gaan kijken of en wanneer we verder konden gaan met IVF.

De uitslagen van Randy's zaadonderzoek waren prima, hij heeft dus gewoon goed zaad (in tegenstelling tot wat ze bij het MCK in Leiderdorp vertelden...ggrrr!)!

Mijn bloedonderzoeken waren tweeledig: mijn FSH-waarde was prima, wat betekent dat je nog genoeg eicellen hebt en dat je nog lang niet tegen de overgang aan zit. Maar mijn endometriose is actief op dit moment. Dat lijkt schrikken maar die uitslag hoort bij het beeld van endo, met die bepaalde bloedwaarde komt het er op neer dat je endo hebt...nou dat wisten we al, dus!

In principe zijn we eigenlijk een stel dat op de natuurlijke manier kinderen zou moeten kunnen krijgen (daarom een spontane zwangerschap in 2006) maar mijn endo is een soort stoorzender zeg maar die de boel behoorlijk loopt te verzieken...etterbal!

Nu zijn we voor de keus gesteld: óf een sanering (operatie) óf beginnen met IVF en als die poging mislukt alsnog een operatie en dan weer verder.

Ik heb afgesproken morgen te bellen om mijn keuze door te geven. Zij gaven me een week maar dat duurt mij te lang, zo lang heb ik niet nodig om tot een keuze te komen. Ik heb even met mijn mamsje gebeld en samen met Randy overlegd en we gaan toch eerst voor een volledige IVF-poging. De operatie loopt niet weg en we willen toch een kansje wagen...wie weet!

De reden dat we niet eerst voor een kijkoperatie kiezen is dat ik door de ms een langere herstelperiode heb dan iemand die geen ms heeft. Ik was na mijn vorige 2 operaties toch elke keer 1 tot 2 maanden uit de roulatie terwijl iemand zonder ms waarschijnlijk 1 tot 2 weken nodig heeft. Nogal een verschil!

Mocht ik uiteindelijk toch nog geopereerd moeten gaan worden (wat er wel inzit natuurlijk) gaat Randy het samen met de gynaecoloog doen, toch wel fijn want dan weet ik dat ik echt goed en secuur geopereerd ga worden door mijn lieve Radny!

Maar goed, IVF here we come! Op goed geluk! Toi toi toi! Break a leg! (of niet) enz.

-8 juli heb ik een IVF-gesprek in het ziekenhuis (voor de vorm want dat heb in Leiderdorp natuurlijk ook al gehad).

-21 juli (CD 21) begin ik met het spuiten van Decapeptyl.

Liefs, Daantje

Geplaatst

Heee Miss Daantje!

Goed nieuw joh! Positief blijven, da's echt het beste medicijn..... Duimen dat alles nu wel voorspoedig mag gaan en jullie aan het einde van de streep een hele mooie baby kunnen begroeten.

Toi toi toi meis!

Greetzzzz,

Ellen

Geplaatst

Harstikke lief van je Tsjoender, dank je wel!

Ik zie dat jij ook gaat beginnen met IVF in juli? Welke dag precies?

Heel veel succes alvast en ik duim voor je!

Liefs, Daantje

Geplaatst

Hi Daantje,

wat spannend allemaal zeg! Gek he, die endometriose, ook ik heb er last van.. Heb in februari een kijkoperatie gehad en ik heb het niet heel ernstig maar wel wijdverspreid, dus overal kleine plekjes door mijn hele buikholte... Kunnen ze behalve een hormoonkuur dus ook weinig aan doen... en met een hormoonkuur word je weer niet zwanger... Door de zaadkwaliteit van mijn lief, die verminderd is na chemokuren toen hij kanker had was bij ons ICSI de enige mogelijkheid... of nog langer wachten op een spontane zwangerschap (kleine kans)... dat is tenslotte al een keer gelukt... Maar die helse pijnen iedere maand 6 dagen lang trek ik ook niet veel langer meer.. Vandaar nu midden in de eerste poging... (wachtbankje...)

Heel veel succes met alles en hou ons op de hoogte!

Groetjes PIen

Geplaatst

Hoi Daantje, wat een verhaal al zeg, ik wens je dan ook veel succes met de IVF poging en hoop voor je dat het meteen lekker raak is.

Liefs Cindy

Geplaatst

Spannend Daan!

Ik hoop voor jullie dat er niet nog een operatie aan te pas hoeft te komen, ook al wil je lieve vriend de gynaecoloog helpen!!!

Groetjessssssssssssssssssssss

Geplaatst

Dank jullie wel, Pien, Cindy en Hildever! :icon_smile:

Helaas is het IVf informatiegesprek van gisteren niet doorgegaan en is het verplaatst naar as. woensdag 16 juli! Nog even geduld dus, maar de 21e staat vast, dan gaat de eerste decapeptylspuit er (weer) in! :icon_pirat:

Liefs, Daantje

• 2 weken later...
Geplaatst

Even een update (van mijn site geplukt :tongueP: ):

Dan nog even vertellen hoe het IVF intakegesprek is gegaan eergisteren.

Eigenlijk valt er niet zoveel te vertellen.

Ik heb recepten meegekregen die ik vandaag bij de apotheek heb ingeleverd en morgen kan komen ophalen. Er is ons (Randy zat er ook heel schattig bij in zijn 'operatiekostuum' inclusief klompjes ) verteld wanneer ik begin met spuiten maar dat wisten we al. We hebben een afspraak gemaakt voor de uitgangsecho (1 augustus). Op die dag zal oa. verteld worden wanneer ik mag beginnen met het spuiten van Puregon en weer een afspraak gemaakt worden voor de volgende echo waarbij gekeken wordt of ik al voldoende follikels heb. Er is me een schematisch overzicht gegeven van het hele IVF gebeuren, tja en verder eigenlijk een beetje gepraat over van alles en nog wat betreffende IVF en vruchtbaarheid e.d. met een hele aardige assistent.

De prikinstructie is achterwege gebleven omdat ik dat al weet (en ik prik toch niet zelf dat doet Randylief!).

En ik was heel blij dat mijn mamsje erbij aanwezig was omdat ze de vorige behandeling in Australie zat en het allemaal een beetje aan haar voorbij is gegaan.

Dat was het eigenlijk wel.

En vanaf maandag mag ik weer prikkerdeprik doen! :icon_silent:

Liefs, Daantje :icon_colors:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden