Ga naar inhoud

Miss Daantje hoort er vanaf 13-4 ook bij...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Daan,

goed joh, 2 supermooie emmies in je buik!

Dat ze maar heeeeeel lang mogen blijven zitten :B-0020:

Tja die progestanbolletjes... ik probeerde ze ook altijd zo hoog mogelijk in te brengen, fijn is anders he?! Ben wel blij dat ik deze keer pregnyl mag spuiten, en niet moeilijk hoef te doen met die bolletjes..

• Reacties 224
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi daantje, super gedaan joh!!

we duimen voor jullie dat jullie positief testen!

wat een spanning he! nu weer die 2 weken wachten!

sterkte meis en laat er iets positiefs uitkomen!

Geplaatst

Daantje,,waauh 2 A kwaliteittoppers in je buikje. Nu mag het wachten voor je beginnen. Hoop dat ze snel voorbij vliegen voor je die wachtweken met uiteindelijke positief resultaat.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Gefeliciteerd!!! Als je het leuk vindt, kun je naar het wachtbankje en daar je ervaringen schrijven. Ik weet alleen niet of er nu ook iemand daar is, maar die komen vast weer! Heel veel succes!!! We duimen mee.

groetjes, niki

Geplaatst

Dank jullie wederom voor jullie lieve, enthousiaste berichtjes! :icon_cherry:

Niki, dank je voor de uitnodiging maar ik vind het te eng om actief mee te doen op het wachtbankje...straks donder ik er keihard af!

Ik wacht gewoon hier hoe het verder gaat.

Ik heb een vraagje: kan je ook een beetje 'last' krijgen van die bolletjes?

Ik bedoel een beetje een naar gevoel, krijg het idee dat ik opeens last heb van mijn blaas (beetje kriebel en héél vaak plassen). Ik breng ze goed in hoor maar 2 x kwam het in mijn plasbuis terecht en moest ik 'm eruit peuteren om 'm daarna goed in te brengen.

Alvast bedankt.

Liefs, Daantje

Geplaatst

Hoi Daantje,

Ik heb bij mijn 1ste IVF poging ook die bolletjes, (utrogestan)

moeten gebruiken.

Ik had idd ook last van kriebels, en moest vaak plassen, maar was de eerste dagen.

Daarna kriebels schaamlippen (sorry)

Een ben toen ook inlegkruisjes gaan dragen, was nodig broekjes steeds wat vies van die troep misschien herken je dit al ondertussen.

Hoelang moet je in brengen?

Ik best lang 4 wk vanaf TP, en toen de miskraam dus had misschien nog langer gemoeten.

Soms is dat 15 dg heb ik gelezen, verschilt per ZH.

Stom praatje hoor en je wilt het ook vast niet lezen, maar ik werd ook wat droog daar beneden en daardoor ook wat gevoelig niet leuk tijdens de sex pfff.

Bijsluiter gelezen en daar staat in, kans op huidirritatie, lekker hoor als je het zo als wij vaginaal moet inbrengen, niet dus neeeee.

Ook erg last van mijn borsten gehad pfff.

Ik heb geen ervaring met het verkeerd inbrengen is goed gegaan bij mij.

Inbrengen eerste paar x wel ff wennen, van hoe ver enzo.

Niet echt een opbeurend berichtje zeg van mij, ik hoop ook dat het bij jou mee zal vallen en je er niet zo veel last van ondervindt en reageer jij er niet zo heftig op, iedereen is ook anders.

ToiToi

Gr, Claudia

Geplaatst

Hoi Cindy en Claudiaatje, dank jullie voor je berichtjes!

Vervelend he als je 'm in het verkeerde gaatje inbrengt? Is gelukkig maar 2 x gebeurd, in het begin. :shootme:

Cindy, ik heb jouw verhaal gelezen bij de dagboeken en sorry maar ik vind het echt niet kunnen zoals het bij jou gegaan is. Ik vind het heel vervelend voor je en hoop dat de poging met de cryo's beter zal gaan. Veel succes meis!

Claudiaatje, dank voor je uitgebreide antwoord, helemaal geen negatief berichtje hoor, ik vraag er toch om?

Ik ben er juist blij mee!

Wel heel erg balen zeg,dat je een miskraam hebt gehad...ben je al zo ver!

Tja, daar is iedereen natuurlijk bang voor, ik ook!

Mag ik vragen wat voor kwaliteit embryo's je had? (gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, ik weet dat het niet altijd wat zegt)

Ik moet de bolletjs volgens mij tot de zwangerschapstest inbrengen.

Ik wens je in elk geval veel succes met je volgende poging meis!

Nog 1 vraagje: je mag nu toch gewoon onder de zonnebank? :unsure:

Veel liefs, Daantje :hello:

Geplaatst

Hee Daantje,

O gelukkig dat je blij bent met het berichtje, dacht even dat het misschien te negatief zou zijn, en dat je dit misschien helemaal niet wilde weten.

Ik weet niet wat de kwaliteit van de emmys waren, is ons niet verteld, maar kan het nog wel vragen of de Gyn dat weet.

En anders bij de volgende poging aan het lab vragen.

Ik laat het nog wel weten!

Ja is idd balen de miskraam, eerst heel blij met zwangerschap, zo van YES in 1 x raak gewoon, en dan kort daarna gaat het mis, je weet dat het kan gebeuren, maar moeilijk als het dan idd ook gebeurt.

Maar alles gaat weer zijn gangetje hier en we kijken uit naar poging 2

we kunnen niet wachten hihi.

Ik heb dit gevonden over zwangerschap en zonnebanken.

voor zowel de gewone zon als voor de zonnebank geldt, wees voorzichtig. Door de zwangerschap krijgen veel vrouwen een andere pigmentatie van de huid, hierdoor kan je vlekkerig bruin worden. Sommige vrouwen krijgen het zogenaamde zwangerschapsmasker. Een maskervormige verkleuring in het gezicht. Het vervelende is dat het niet altijd verdwijnt na de zwangerschap. Probeer dus altijd heel voorzichtig uit hoe je huid reageert op de zon. Voor de zonnebank geldt, niet langer dan 15 minuten. Als je buik dikker wordt is hij ook gevoeliger voor verbranden, bij een dikke buik is het daarom verstandig de buik te beschermen tegen de zon.

Fijn weekend!

Gr, Claudia

Geplaatst

he Daantje,

Ik moest tot en met een week na de test de bolletjes inbrengen, hoewel ik wel mocht afbouwen na de test! Maar dat is overal weer ergens!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Dank je Claudiaatje!

Ja van dat zwangerschapsmasker en eventuele verbranden van de steeds dikker wordende buik wist ik maar ik bedoel meer het gevaar voor het kleine vruchtje, embryootje in wording.

Hildever, ik denk dat ik ook ga vragen of ik na een eventuele positieve zwangerschapstest (hoop hoop, duim duim, bid bid) even door mag gaan met de bolletjes, afbouwend.

Gaat het goed met jou Hildever? Al last van vele zwangerschapskwaaltjes? :toothy9:

Liefs, Daantje

Geplaatst

Hey Daantje,

Mij was al verteld hoe lang ik door moest met die progesteron bij de punctie, maar vond het wel spannend om af te bouwen....

HIer gaat verder alles goed. Eergisteren de hele dag duizelig geweest, maar het zijn ook spannende, rusteloze dagen met mijn schoonvader in het ziekenhuis.

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Hoi hoi,

Even een delicaat vraagje: ik heb zojuist 'een grote boodschap' gedaan op het toilet en moest hierbij hard persen (heb ik soms). :icon_rabbit: Bij dit harde persen zag ik dat de bolletjes die er een uur geleden in waren gebracht, uit waren gekomen...

Ik natuurlijk meteen weer in paniek!

Nu heb ik er voor de zekerheid toch maar eentje extra ingedaan, zou dit erg zijn? :dontknow:

Beterschap met je schoonvader, Hildever!

Liefs, Daantje

Geplaatst

Hoi Daantje!

Wat een goed nieuws zeg. 2 van A kwaliteit! Ik duim voor je dat ze blijven zitten.

Ik heb nooit gehad dat de bolletjes er weer uit kwamen, omdat ze vrijwel meteen zacht worden en oplossen. Weet je zeker dat het de bolletjes waren, of waren het slijmpropjes. Volgens mij kan het geen kwaad, maar ik weet het dus niet zeker.

Geplaatst

Hoi Dani,

Ik begreep van mijn gyn dat het progestran (hormoon) binnen een paar minuten in het lichaam worden opgenomen, dus mocht je na 5 of 10 minuten wat 'prut' naar buiten zien komen, dan is dat niet erg. Het werkzame spul zit dan al in je lichaam.

Geen paniek dus meer, het komt allemaal goed!

Greetzzzz,

Elena

P.s. zou dat van de punctie komen, dat slecht naar de wc gaan? Normaliter geen problemen daarmee, maar nu 1,5 week al een gevecht om een grote boodschap te kunnen doen.

Geplaatst

Tsjoender en Lisl, dank jullie voor jullie antwoorden!

Ik weet dat er smurrie naar buiten komt, dat is over het algemeen het omhulsel van het bolletje maar nu kwam er zoveel uit dat ik het gevoel kreeg dat er meer naar buiten kwam dan alleen het omhulsel.

Mijn vraag was meer of het erg zou zijn dat ik er eentje extra in heb gestopt.

Ik hoop van niet, had het toch beter niet kunnen doen maar ja, nu is het te laat...:dry:

Tsjoender, ik heb altijd al last van obstipatie zo nu en dan dus ik weet niet waar het bij jou aan ligt.

Liefs, Daantje

Geplaatst

He, Daantje,

Stond er niets over in de bijsluiter? Pak altijd gelijk dat ding als ik het niet weet....

En anders... had ik wrs. effe met het ziekenhuis gecontact om het na te vragen.... Maar, 1 bolletje extra kan vast geen kwaad.

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Dank voor je antwoord Hildever!

De bijsluiter lees ik altijd van boven naar beneden en van links naar rechts...staat niks in.

Maar ik heb het al opgelost: ik heb 'smiddags gewoon maar 1 bolletje ingebracht dus nu ben ik weer op schema. :toothy10:

Ik weet dat ik het ziekenhuis kan bellen maar misschien maakte ik me toch niet zorgen genoeg om te bellen en dacht ik gewoon: kijken of jullie hier ervaring mee hebben.

Jeeeeetje, morgen pas 1 week na de terugplaatsing...schiet eens een beetje op zeg! w8

Voelde jij al iets na 1 week Hildever?

Liefs, Daantje

Geplaatst

Ik voelde m'n buik wel steeds. Denk dat het de darmen waren. Die zijn normaal ook vervelend als ik ongesteld moet worden. Ik had zoiets van... ik kan van alles voelen, maar ik weet toch niet wat het is. De hormonen, een naderende ongesteldheid, zwanger... Mijn lijf voelde in ieder geval niet zoals het altijd voelde. Maar ja... waar dat van kwam? Was natuurlijk niet vanaf dag 1 zwanger, en ik voelde me eigenlijk de hele tijd het zelfde. Hoe erg ook... ik moest geduld hebben! Dus ik hield mijn ogen maar gericht op de testdatum. Ik merkte wel dat ik het met name de laatste dagen voor de testdag wel spannend vond of ik nog niet ongesteld werd. Maar ik had ook dat stuk nuchterheid... ik kan het toch niet tegenhouden... Ben er niet vaker voor naar het toilet gegaan, omdat dat ook niets aan de situatie zou veranderen....

Het zijn en blijven onzekere weken, die wachtweken!

Heel veel sterkte met die laatste week!

Groetjessssssssssssssssssss

Geplaatst

Ik voel mijn buik ook steeds, de ene keer zeg ik tegen Randy: "ik denk dat ik ongesteld ga worden" en dan weer: "misschien ben ik wel zwanger"!

Pfff, om gék van te worden! :eek:

En ik laat wíndjes...echt niet normaal meer en megamoe. Ik had dit ook toen ik 2 jaar geleden zwanger was maar goed, we moeten het afwachten, tis niet anders!

Ik heb maar weer eens een vraagje: op de verpakking van de Progesteronbolletjes staat een sticker met: dit geneesmiddel kan het reactievermogen verminderen.

Zijn degene die het gebruikt hebben (of nu gebruiken) gewoon auto blijven rijden? want ik durf dat nu niet. :drive1:

Liefs, Daantje

Geplaatst

Hallo Daantje,

Laten we hopen dat je klachtjes sympthomen zijn van een zwangerschap. (jaaaa!)

Ik ben met de bolletjes gewoon blijven autorijden, ik had niet echt een idee dat mijn reactie vermogen minder was tijdens het gebruik van de bolletjes.

Het staat in de bijsluiter, omdat het slaperigheid en moeheid kan veroorzaken, daarom dat advies, ik denk dat je zelf moet kijken of jij je niet te moe en te slaperig voelt om auto te rijden, dat kan je zelf het beste bepalen.

Gr, Claudia

Geplaatst

Hey Daantje,

Ik zag die sticker eigenlijk pas heel laat, en had toen al diverse keren in de auto gezeten.

Toen ik net positief getest had, zijn we met een hele groep mensen naar wit rusland geweest. Ik gebruikte toen ook bolletjes. Toen heb ik er wel heel bewust voor gekozen om niet te rijden. Pas toen ik de bolletjes niet meer hoefde te gebruiken, ben ik toen weer achter het stuur gestapt.

Je moet gewoon doen waar je jezelf het plezierigst bij voelt!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Daan, ik heb ook gewoon auto gereden hoor tijdens alles, wist niet eens dat die sticker erop zat, heb ik niet gezien. haha.

Hoi Tsjoender: Ik heb ook flink gekwakkeld met mijn stoelgang en daardoor ook in het ziekenhuis terecht gekomen ik denk dat het van de hormonen komt. Hoop dat ik dat niet nog eens krijg.

Groetjes

Geplaatst

Hi daantje!

Nog een week te gaan meid, spannend joh... hopelijk zijn je symptomen gewoon een teken dat het je gaat lukken! Ik duim voor je!

Wat dat autorijden betreft: ik heb dezelfde vraag ook een keer gesteld in het ziekenhuis en zij zeiden me dat ik gewoon kan/mag autorijden als ik de progesteronbolletjes gebruik.

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden