Ga naar inhoud

net begonnen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi annemie, spannend he! we lopen ongeveer gelijk op want ik moet 1 juni de eerste spuit zetten.

heb je het lange of korte protocol?

in elk geval veel succes!

• Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi draakje

Hoe was het zetten van de eerste spuit? Ik weet eigenlijk niet of ik het korte of lange protocol heb. Ik ben al vanaf 15 april aan de pil. 5 Juni begin ik met de deca. Dus ik denk zelf eigenlijk het lange protocol. Ik zie dat jij ook uit limburg komt, waar ben jij onder behandeling? wij in maastricht.

groetjes en succes annemie

Geplaatst

hoi annemie,

bbbrrr die eerste spuit was weer een drama!

ik heb normaal geen angst voor spuiten maar nu had ik toch zoiets van bbbrrr!

gewoon, omdat je eerst weer moet voelen voordat je weet hoe het weer voelt.

viel dus ook weer reuze mee en was gewoon een beetje dramatisch.

ik woon in limburg ( kerkrade) maar ben in eindhoven in behandeling vanwege omstanden.

ben er wel tevreden over!

morgen gaat je eerste deca er dan in!

veel succes morgen en hoop dat ze goed groeien!

ik heb de eerste fm 18 juni, wanneer moet jij voor je eerste fm?

Geplaatst

hoi draakje

Viel reuze mee, de eerste spuit. Was toch wel wat gespannen maar het begin is gemaakt. Ik moet 25 juni terug voor de eerste fm meeting.

groetjes annemie

• 2 weken later...
Geplaatst

hoi dames

afgelopen week had ik de eerste uitgangsecho. Normaal gesproken had ik woensdag 25 juni de eerste fm meeting, maar het baarmoederslijm was nog te dik. Ik heb blijkbaar niet gereageerd op de decapeptyl. Woensdag kreeg ik na de uitslag vasn het bloedprikken te horen dat ik nog 14 dagen extra moet spuiten alleen met decapeptyl. Dit was natuurlijk een tegenvaller. Als nu alles goed gaat mag ik 9 juli beginnen met de puregon. Heeft dit iemand van jullie ook gehad, of weet hier iets vanaf.

groetjes annemie

Geplaatst

hey annemie, wat vervelend dat je nu 2 weken extra moet spuiten! ik heb er helaas geen ervaring mee dat het baarmoederslijmvlies nog te dik is.

ik hoop dat je snel antwoord vind, succes meid!

Geplaatst

Hoi hoi, ja annemie gaat het nog met spuiten?

Ik ben ook nieuwsgierig draakje, ze wil het ons niet vertellen hihi, ze wil het spannend houden. haha.

Groetjes

Geplaatst

haha nee, ik heb bewust gewacht tot de 2de fm. haha!

bij de eerste poging ging het fout na de 2de fm, toen bleven de follikels achter en stopten bijna met groeien.

nu heb ik na de fm's 9 follikels over die allemaal perfect groeien, daar was ik eerst wel een beetje bang voor.

nu heb ik woensdag de punctie en ben bij deze 2 de poging veel positiever dus hopen op een goed resultaat!

hoe is het nou met jou, annemie?

gaat het een beetje met spuiten?

Geplaatst

hoi draakje

heel veel succes morgen zal heel hard voor je duimen. Ik had gisteren weer niet zo'n goed nieuws, heb nog steeds niet gereageerd op de decapeptyl. Het baarmoederslijm was nog even dik als vorige keer. Heb bloed moeten prikken en krijg hier vandaag de uitslag van . Moet waarschijnlijk nog een week door spuiten en dan opnieuw een echo. Als het slijm dan nog te dik is stoppen we met de behandeling en gaan na de vakantie begin september opnieuw starten maar waarschijnlijk met een ander middel.

groetjes annemie

Geplaatst

hoi dames

bedankt voor jullie steun, het duimen heeft geholpen. In het bloed was het heel duidelijk dat alles stil ligt en ik heb waarschijnlijk altijd dik baarmoederslijm.

dus ben vanmorgen mogen beginnen met puregon spuiten, en volgende week woensdag de eerste fm meeting.

Cindy super zeg nu al 8 follikels

Hilde hoe voel je je nu is de misselijkheid al een beetje over?

Geplaatst

Nou, ik ben er achter dat ik dan gauw wat in mijn mond moet steken. Zo gauw ik gammel wordt, hoe tegenstrijdig dat ook lijkt. Vaak is het dan al snel weer over. Ik heb alleen zoiets van: hoop dat ik nu niet dicht ga groeien. Gebruik vaak Liga met melk of yoghurtsultana's om even dat vervelende gevoel weg te eten.

Fijn, Annemie, dat het allemaal toch door kan gaan!!!

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Hi Annemie, das goed nieuws! Ik had trouwens ook zoiets bij mijn eerste FM toen vonden ze mijn baarmoederslijmvlies ook erg dik en waren ze bang dat ik al een eisprong had gehad. Uit mijn bloed bleek toen ook dat dit niet het geval was en kon ik gewoon door gelukkig! Veel succes met spuiten, je zult merken dat de puregon makkelijker gaat dan de decapeptyl! En nu maar gauw mooie eitjes kweken!

Groetjes!

Geplaatst

hoi annemie, gelukkig dat het toch nog goed gekomen is voor jullie.

nu je de puregon erbij spuit zal het echt wel vlug gaan!

hoop zo dat het voor jullie lukt!!

ben benieuwd ook als je je eerste fm hebt, laat je ons iets weten?

zelf heb ik gisteren de punctie gehad en de punctie ging echt super: deed natuurlijk pijn maar was echt goed vol te houden en met de juiste ademhaling goed weg te "puffen"

ze vonden me een bikkel haha omdat ik het zonder valium deed maar wilde niet suf worden.

ze hebben 8 follikels aangeprikt en die ander ( ik had er 9 en wat kleintjes) kreeg ze niet te pakken omdat die eenzaam en alleen te hoog in de eierstok zat.

dus we waren blij met die 8 en daarna kregen we te horen dat er ook 8 goede eitjes in zaten!!! SUPERRRRR!!!

dat had ik niet verwacht nadat die eerste poging zo slecht was!!

het zaad van mijn mannetje was ook goed ( goed genoeg voor icsi) dus konden we lekker naar huis.

thuis meteen even gaan slapen, en daarna kon ik niet meer op de pc vanwege die gigantische onweersbui!

nu hopen dat we zaterdag om 9:15 goed nieuws krijgen en dat we op het wachtbankje mogen komen zitten!

nu dus wachten tot zaterdag, ik ben zo nerveus haha!

nou, in elk geval succes meiden!

Geplaatst

hallo draakje !!!!

oooh wat spannend, en nu maar afwachten, wel gelijk laten weten he als je hebt mogen testen.

want ik ga de 23e op vakantie en dan kan ik niet meer op de site, ben toch errug nieuwsgierig of het is gelukt !!

ik bid voor jullie !!!!!!!!!!!!!!!

dikke knuffel trudy

Geplaatst

dank je , trudy.

laat zeker meteen wat weten, dan kun je gerust op vakantie haha!

ben nu al zenuwachtig, de dagen gaan te langzaam haha!

hoe staat het met jullie?

Geplaatst

hoi draakje en alle andere dames

heb vanmiddag 1e fm meeting gehad. Er waren 5 follikels dus vrijdag 2de fm. Het begint spannend te worden

groetjes annemie

Geplaatst

Hoi Annemie, we lopen lekker samen op, haha, best leuk ik moet vrijdag ook weer gaan voor de meting. Ik had 9 follikels.

Groetjes en jij ook succes vrijdag.

Geplaatst

hoi annemie, dat is goed, zeg.

nu word het spannend he!

nog even en dan de punctie en hopelijk 9 maanden later jullie droombaby!

veel succes vrijdag, laat wat weten wanneer je de punctie hebt!

Geplaatst

Hi Annemie en Cindy,

Goed om te horen dat het lekker gaat!

Veel succes vrijdag en hopenlijk snel naar de punctie (heb je dat tenminste maar gehad...)!

Groetjes Pien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden