Ga naar inhoud

Eerste controle na start menopur

Aanbevolen Berichten

• Reacties 147
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je wel, Liantje! We zijn een beetje uit het veld geslagen.....Hopen vanmiddag antwoorden te krijgen.

Ben nu aan het werk, maar ben er niet echt bij.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Vind je het gek als je een hele behandeling onder gaat en dan dit krijgt te horen, vind het knap dat je op je werk bent weet niet of ik dat had gekund. Ik hoop dat je vanmiddag antwoorden krijgt.

Heel veel sterkte

Geplaatst

Er zijn mensen om ons heen die echt belachelijk luchtig hebben gereageerd. Rot op! Denk ik dan

Tsja....m'n werk is een verhaal apart.....

We wachten het af vanmiddag. Hoop niet dat het volledig einde verhaal is.

Geplaatst

Hai juul. Ivf deed je toch? Wellicht konden ze niet door de eicel dringen em kan je met icsi verder komen.. ik hoop op een positief gesprek met toch nog wat hoop..knuffel

Geplaatst

Hi Eslief, er is maandag al icsi van gemaakt....met spoed.....

Op naar vanmiddag. Ik houd jullie op de hoogte!

Geplaatst

Ik hoop dat je een fijn gesprek hebt gehad met toch nog een manier om iets te kunne.. ik heb het ziekenhuis gebeld en mag volgende maand voor de cryo

Geplaatst

Eilief, wat fijn dat je volgende maand al voor de cryo mag!

Wij hebben vanmiddag ruim 45 minuten met de arts gesproken. Het was een heel prettig gesprek.

Er is geen aanwijsbare oorzaak waardoor het is mis gegaan. Het is dus niet zo dat mijn man en ik iets anders hadden moeten/kunnen doen.

De arts heeft goede hoop voor een 2e poging. Wél adviseerde ze ons om daar z.s.m. mee te beginnen, omdat de endometriose dan zo min mogelijk extra schade kan aanrichten t.o.v. de huidige situatie. Ik moet dus ook, zodra mijn menstruatie nu op gang komt, starten met de pil en die ook doorslikken tot we weer gaan starten. Iedere menstruatie brengt namelijk meer schade met zich mee......M'n buikpijn, die nog behoorlijk heftig aanwezig is, blijft nog aanhouden tot m'n menstruatie is geweest. Nou ja....afwachten dus. Er is ook geadviseerd om het bij de volgende poging direct als ICSI in te zetten.

De arts heeft aangegeven dat de komende tijd afleiding wel erg van belang is, zeker omdat ik gisteren echt in shock was. Kortom, het is nog niet over en uit en dat is écht een geruststelling.

Ik weet ook al dat ik een aantal dingen anders ga doen met mijn werk, zodra we weer starten. Maar goed....dat is latere zorg. Daarnaast weet ik dat er extra medicatie gebruikt gaat worden bij de volgende punctie. Dat is een fijn vooruitzicht, want ondanks een hoge pijngrens is deze pijn verschrikkelijk....ik ben gewoon beurs!

Geplaatst

Wat fijn dat de arts goed de tijd nam en dat er geen echte reden is..het is dus gewoon dikke pech gehad en kan zomaar een volgende keer anders zijn. Natuurlijk ben je in shock..alles was voor niets..nu lekker bijkomen en nadenken..snel beginnen is dan wel een heel goed plan.. vind het zo erg voor jullie!

Geplaatst

Ik merk ook dat ik veel steun heb aan dit forum. Per slot van rekening hebben we allemaal eenzelfde wens en wordt er met elkaar meegeleefd.

Geplaatst

Wat lief dat je er naar vraagt! Ik moet je eerlijk bekennen dat het op en af gaat. Heb veel afleiding gehad dit weekend en dat scheelt. Morgen weer werken en daar zie ik best tegenop.

M'n buik doet ook nog behoorlijk pijn. Wat mij betreft mag m'n menstruatie wel doorkomen nu......

Hoe is het met jou?

Geplaatst

Snap ik wel het is ook eeg heftig en emo..alles voor niets. Weten jullie al wat je wilt gaan doen? Hier is het flink doorgebroken en maakt me ff wankel..ben ff niet zo stoer vandaag en had even een dipje nu iedereen zwanger lijkt te worden.. gaat morgen vast weer beter ik kruip gewoon in bed met een kop thee.. mijn man werkt de avonden dus heb het ff gehad voor nu

Geplaatst

Ik zag bij het wachtbankje inderdaad een heleboel positieve berichten. Meng me daar nog maar niet in. Kan me wel voorstellen dat die berichten ook iets met jou en je emoties doen. Ik hoop écht dat het goed komt bij jou met de tp van de cryo.

We willen eigenlijk wel direct door, zodra het kan.

De fertiliteitsarts wil alleen nog even met m'n gynaecoloog overleggen over de keuze tussen menopur en gonal-f. Sowieso had de fertiliteitsarts het over een kort schema. Wat houdt dat in?

Ik zie ook wel op tegen de menstruatie. Die is bij mij altijd mega heftig. Door de Lucrin en het ivf-traject ben ik al 5 maanden niet ongesteld geweest.

Neem een lekkere kruik in bed! En jezelf verwennen met thee is altijd goed!

Geplaatst

Het korte schema houd in geen pil.. dus zodra je ongesteld word begin je meteen te stimuleren.. ik heb het korte protecol en vind dat veel fijner..gewoon gelijk spuiten en geen weken aan de pil! Natuurlijk gun ik ze het op de wachtbank maar het is ook ff slikken. Hopelijk beslissen ze snel zodat je ook bij je ongesteldheid kan starten maar het zal wel volgende maand worden dan

Geplaatst

Ik moet wel de pil gaan slikken zodra ik ongesteld wordt. Dat staat dus haaks op wat jij zegt Nou ja.....ik had me al ingesteld op volgende maand. Ik moet de pil door blijven slikken, om daarna menstruaties te voorkomen. Allemaal vanwege de endometriose.

Ik word de 27e gebeld door de fertiliteitsarts en dan hoor ik of het menopur of gonal-f wordt.

Het is geen kwestie van gunnen of misgunnen. Ik denk dat iedereen op dit forum hetzelfde wil. Een zwangerschap en een kindje op de wereld zetten.

Geplaatst

Wat raar zeg.. het korte protecol is juist vanaf je ongesteldheid meteen gaan spuiten.. mischien moet je dan stoppen met de pil en dan starten als je menstruatie begint? Geen idee.. zal idd dat volgende maand worden maar hoe ze het korte protecol dan willen aanhouden weet ik niet precies.

Geplaatst

Ik moet in elk geval zo min mogelijk ongesteld zijn, dat weet ik wel. Mocht ik de 27e nog niet ongesteld zijn, kan ik natuurlijk nog informeren naar het korte protocol en hoe ze dat zien in combinatie met de pil. Ik heb serieus geen enkele zin in 2 menstruaties.

Geplaatst

Snap ik hellemaal in jouw geval.. het is alleen zo dat op het korte protecol mensen beter reageren en meer eitjes krijgen.. op het lange schema met pil krijg ik er 2 of 3.. en zelfs eens 1.. nu krijg ik er rond de 5/6

Geplaatst

Ik had er vanuit de Lucrin ook 5. Hoop dat het er nu wat meer zijn. Op die manier in elk geval ook meer kansen op 1 die wel doordeelt.....hoop ik. Want het hele traject weer voor niets, daar moet ik niet aan denken.

• 3 weken later...
Geplaatst

Ik heb even gewacht met het plaatsen van een bericht.....Had vorige week nog geen duidelijkheid van de arts gekregen. Gisteren heeft ze weer gebeld en je raadt het al, nog geen duidelijkheid. Nu werd er ook gezegd dat het medisch mogelijk niet verantwoord is. Toen ik door ging vragen, kreeg ik eigenlijk weinig tot geen onderbouwing.

Morgen (vrijdag) word ik weer gebeld, omdat ik ook heb gezegd niet weer een week te willen wachten. Temeer niet omdat ze ons eerder het beeld heeft gegeven dat we weer snel mochten starten. Ik krijg er geen goed gevoel bij en vraag me serieus af of wij dit jaar met poging 2 kunnen gaan starten.

In de tussentijd ben ik ook ruim een week ongesteld geweest en flink heftig ook. De pijn was bizar! Voor m'n gevoel was her erger ten opzichte van de periode voor m'n operatie.

Nou goed....wordt morgen dus vervolgd. Ik ben benieuwd!

Hoe is het met jou, Eslief?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden