Ga naar inhoud

Wachtbankje januari 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hi Esther,

Ja de punctie is goed gegaan. Ik had me op het ergste voorbereid, dus het viel mee. Ik zit bij de VU, daar krijg je een prik in je bil waar je lekker wappie van wordt.

Einde van de punctie deed wel echt zeer, maar al met al goed te doen.

Hoe ging het bij jou? Ze hebben 13 eicellen weggehaald. Bij jou 8 toch?

Vind het spannend want hoor zoveel verschillende verhalen over hoeveel er uiteindelijk bevrucht worden..

Hoi hoi,

Ik ben essie1204, en ik moet mijn punctie nog krijgen, hopelijk volgende week

Eslief heeft vandaag haar punctie gehad en had er idd 8:)

Als het goed is kan je straks op t wachtbankje ploffen. Maar je moet gewoon lekker doen waar je zin in hebt hoor. Tis alleen soms lastig om iedereen te onthouden waar iemand in welk traject zit haha

Fijn dat de punctie mee viel en een super resultaat zeg!

Nou hopen op mooie bevruchtingen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 775
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hoi hoi,

Ik ben essie1204, en ik moet mijn punctie nog krijgen, hopelijk volgende week

Eslief heeft vandaag haar punctie gehad en had er idd 8:)

Als het goed is kan je straks op t wachtbankje ploffen. Maar je moet gewoon lekker doen waar je zin in hebt hoor. Tis alleen soms lastig om iedereen te onthouden waar iemand in welk traject zit haha

Fijn dat de punctie mee viel en een super resultaat zeg!

Nou hopen op mooie bevruchtingen

Hi Essie!

Thanks voor de uitleg. Spannend dat jij hem volgende week krijgt! Zie je er tegenop of valt het mee? Is het ook je eerste punctie?

Geplaatst
Hi Essie!

Thanks voor de uitleg. Spannend dat jij hem volgende week krijgt! Zie je er tegenop of valt het mee? Is het ook je eerste punctie?

Geen dank.

Nee dit wordt mijn tweede. Tis idd erg spannend allemaal weer. Had maar 4 eiblaasje vorige keer dis het was zo voorbij.

Hopen op iets meer dit keer.

Geplaatst

hai lara welkom! wat veel eicellen fijn

ik mag zelf niet bellen wij worden gebelt tussen 12 en 1 uur spannend weer! ik heb enorm veel last van de.punctie dat is voor het eerst normaal eigenlijk nergens last van

Geplaatst
hai lara welkom! wat veel eicellen fijn ik mag zelf niet bellen wij worden gebelt tussen 12 en 1 uur spannend weer! ik heb enorm veel last van de.punctie dat is voor het eerst normaal eigenlijk nergens last van
Oke, wat spannend, weer afwachten dus.. Wat vervelend dat je zo'n last hebt van de punctie! Heb je overstimulatie? Hoop dat je je snel wat beter voelt! Ik ga voor je duimen voor een goed telefoontje! Ik mag zelf om 09.30 bellen, zal de 'score' laten weten.
Geplaatst

nee geen overstimulatie gewoon eigenwijze eicellen;) de eileider sprong steeds weg met aanprikken..maar goed ik heb het overleefd:) vanavond pijnstilling en dan lekker slapen

Geplaatst
spannend amf:) hier een mooie opbrengst van 8 eicellen..morgen horen we hoeveel er bevrucht zijn spannend

8 eicel!? Wat een goede opbrengt zeg! Spannend zeg!!!

Geplaatst

Vorige week had ik een bloedtest waarbij ik te horen kreeg dat er hcg waarde in mijn bloed zat. Ik merk sinds 2 dagen dat ik een beetje ongesteld begin te worden. Het breekt nog niet door, maar dat komt denk ik door de utrogestan. Wel echt een tegenvaller . Geen 1 embryo was goed om de vriezer in te gaan, dus volgende maand beginnen met poging 2. De angst wordt nu toch een beetje groter.

Geplaatst
Vorige week had ik een bloedtest waarbij ik te horen kreeg dat er hcg waarde in mijn bloed zat. Ik merk sinds 2 dagen dat ik een beetje ongesteld begin te worden. Het breekt nog niet door, maar dat komt denk ik door de utrogestan. Wel echt een tegenvaller . Geen 1 embryo was goed om de vriezer in te gaan, dus volgende maand beginnen met poging 2. De angst wordt nu toch een beetje groter.

He bah, das idd een tegenvaller zeg:(

Dan nu maar meteen ongi worden en snel naar de volgende poging.

Hoe vaak kan je nog proberen?

Geplaatst
He bah, das idd een tegenvaller zeg:(

Dan nu maar meteen ongi worden en snel naar de volgende poging.

Hoe vaak kan je nog proberen?

Ja precies, het ziekenhuis heeft aangegeven dat ik nog niet mag stoppen met utrogestan. Ze willen eerst een bloedtest doen donderdag, maar dit zegt echt genoeg..

Dit was de eerste poging, maar maak me wel een beetje zorgen dat er dus geen 1 goede embryo uit is gekomen..

Geplaatst

ahh cil wat jammer.. je waarde was niet heel hoog maar ook niet heel laag..zonde hoor..ik snap dat je het eng vind maar wellicht kunnen ze nog wat met medicijnen veranderen zodat je meer eicellen produceert..en de eene poging is de andere niet.. ik heb wel eens maar 2 eiblaasjes gehad..en een keer 1.. en dan weer 5.. met 1 eiblaasje hebben wij afgebroken

Geplaatst
Ja precies, het ziekenhuis heeft aangegeven dat ik nog niet mag stoppen met utrogestan. Ze willen eerst een bloedtest doen donderdag, maar dit zegt echt genoeg..

Dit was de eerste poging, maar maak me wel een beetje zorgen dat er dus geen 1 goede embryo uit is gekomen..

Wat balen, Cil!

Ik weet uit ervaring dat poging 1 geen voorteken hoeft te zijn voor het resultaat van poging 2. De eerste poging is bij ons helemaal op niets uitgelopen. Er was wel bevruchting, maar alle 3 gestopt met delen. Geen tp én geen cryo's op dat moment. Bij poging 2 waren er 6 bevruchtingen. Hiervan is er 1 teruggeplaatst en 1 ingevroren. We gaan, zodra m'n menstruatie eindelijk doorzet op voor de cryo, omdat in december helaas de test negatief was.

Geplaatst

Eerst dan idd maar netjes de bloedtest doen.

Bij mij bij de eerste poging ook niks hoor, 2 stuks maar geen cryo.

Geef de hoop niet op

Geplaatst
Eerst dan idd maar netjes de bloedtest doen.

Bij mij bij de eerste poging ook niks hoor, 2 stuks maar geen cryo.

Geef de hoop niet op

Dat is wel fijn om te horen! Dank je wel!

Geplaatst
Wat balen, Cil!

Ik weet uit ervaring dat poging 1 geen voorteken hoeft te zijn voor het resultaat van poging 2. De eerste poging is bij ons helemaal op niets uitgelopen. Er was wel bevruchting, maar alle 3 gestopt met delen. Geen tp én geen cryo's op dat moment. Bij poging 2 waren er 6 bevruchtingen. Hiervan is er 1 teruggeplaatst en 1 ingevroren. We gaan, zodra m'n menstruatie eindelijk doorzet op voor de cryo, omdat in december helaas de test negatief was.

Wel fijn dat je het zegt, want was daar wel een beetje bang voor. Ow spannend wanneer verwacht je je menstruatie?

Geplaatst
Wel fijn dat je het zegt, want was daar wel een beetje bang voor. Ow spannend wanneer verwacht je je menstruatie?

Ruim een week geleden

Het leek er gisteren op dat het begon, maar heeft niet doorgezet. Nu maar hopen dat het snel komt.....

Geplaatst
ahh cil wat jammer.. je waarde was niet heel hoog maar ook niet heel laag..zonde hoor..ik snap dat je het eng vind maar wellicht kunnen ze nog wat met medicijnen veranderen zodat je meer eicellen produceert..en de eene poging is de andere niet.. ik heb wel eens maar 2 eiblaasjes gehad..en een keer 1.. en dan weer 5.. met 1 eiblaasje hebben wij afgebroken

De verpleegkundige gaf ook aan dat het alle kanten op kon gaan. Mijn gevoel wisselde, blij en vervolgens niet blij.. maar dan valt het wel tegen als het toch niet is gelukt.

Hopen dat poging 2 beter uitpakt

Ja bizar dat het steeds zo wisselend kan zijn zeg! Ik denk wel dat ik ga vragen of mijn medicatie omhoog kan voor mee eitjes .

Geplaatst
Ruim een week geleden

Het leek er gisteren op dat het begon, maar heeft niet doorgezet. Nu maar hopen dat het snel komt.....

Wat irritant zeg! Misschien omdat je er echt op aan het wachten bent. Dan doet je lichaam vaak wat anders.

Hopen dat het snel komt!

Geplaatst
Wat irritant zeg! Misschien omdat je er echt op aan het wachten bent. Dan doet je lichaam vaak wat anders.

Hopen dat het snel komt!

Ik denk dat er wel wat factoren meespelen. Ben het enkel niet gewend.....

Geplaatst

Cil hier eerste poging tp mislukt ook geen cryo's

Tweede poging verse tp dochter geboren en twee cryo's

Geplaatst

Amf wat fijn om te horen! Mijn hoop was helemaal weg, maar is nu gelukkig weer terug.

Dank jullie wel allemaal! Door jullie ben ik het toch allemaal weer positiever gaan bekijken.

Geplaatst
Amf wat fijn om te horen! Mijn hoop was helemaal weg, maar is nu gelukkig weer terug. Dank jullie wel allemaal! Door jullie ben ik het toch allemaal weer positiever gaan bekijken. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hi Cil, weet niet of je er iets aan hebt. Maar mijn eerste poging is niet eens tot de punctie gekomen. Maar 1 eitje dat aan het groeien was. Begrepen ze helemaal niets van in het ziekenhuis. Nu veel hogere dosis gehad en ze hebben 13 eitjes weggehaald. Dus kan zo verschillen per keer. En zou zeker je zorgen bespreken in het ziekenhuis, misschien kunnen ze jou ook geruststellen en iets aan de dosis doen.
Geplaatst
Hi Cil, weet niet of je er iets aan hebt. Maar mijn eerste poging is niet eens tot de punctie gekomen. Maar 1 eitje dat aan het groeien was. Begrepen ze helemaal niets van in het ziekenhuis. Nu veel hogere dosis gehad en ze hebben 13 eitjes weggehaald. Dus kan zo verschillen per keer. En zou zeker je zorgen bespreken in het ziekenhuis, misschien kunnen ze jou ook geruststellen en iets aan de dosis doen.

Hi Lara,

Goed om te horen. Bizar het het steeds zo wisselend kan zijn. Dank je wel voor de tip! Ik ga dit bespreken in het ziekenhuis. Wanneer hoor je hoeveel eitjes er bevrucht zijn?

Geplaatst
Ik denk dat er wel wat factoren meespelen. Ben het enkel niet gewend.....

Lastig! Vaak zeggen mensen probeer er niet mee bezig te zijn, maar helaas hebben we geen knopje wat je kan indrukken. Ik ga voor je duimen dat hij zsm komt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden