Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hier ook nooit een bloedtest alleen bij een bloeding en toen bleek het een miskraam te zijn. het is ook gebleken dat hcg niet zo heel veel zegt en persoonsgebonden is.. over het algemeen verdubbeld het maar vaak ook niet. vooral in dit traject maken mensen zich dan snel zorgen terwijl de eerste echo en een kloppend hartje/goede meting meer zegt. ook ik maak erg traag hcg aan daarom heb ik ook nooit mooie testen en moet ik dus echt afwachten.. blijft heel moeilijk naar die eerste echo toeleven.. dat vond ik nog lastiger als de wachtweken

Geplaatst

Ja snap wel wat je bedoeld eslief. Het blijft heel spannend. Nog 19 dagen dan is t zo ver😊

Ik probeer wel te genieten heb vandaag mn eerste buik foto gemaakt wil graag een time lapse maken van de zwangerschap ❤️ Heb nu al een buikje.

Geplaatst

heel leuk sas:) ik heb toen iemand gezien die maakte elke dag een foto en heeft het daarna in filmpje gezet..zag er ook heel gaaf uit toen:) ik heb zelf elke week een foto gemaakt en ook mijn buik laten schilderen toen ik verder was..lekker van genieten!

Geplaatst
heel leuk sas:) ik heb toen iemand gezien die maakte elke dag een foto en heeft het daarna in filmpje gezet..zag er ook heel gaaf uit toen:) ik heb zelf elke week een foto gemaakt en ook mijn buik laten schilderen toen ik verder was..lekker van genieten!

Ja leuk! Een gipsafdruk lijkt me ook mooi. En inderdaad, nu moet je die 13 weken grens halen. Stap voor stap.

Wil ook elke week een foto maken. Leuk om terug te kijken!

Ook lekker genieten hoor Sas! Je bent al wel heel ver!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst
Voor degene die het gemist hebben op het journaal. Er schijnt een nieuwe doorbraak te zijn waardoor 40% zwanger raakt iets in die trend. Het heet papavezaad olie waarbij ze de eileiders spoelen met olie. Iemand hier al van gehoord?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
. Ik heb t wel gezien op het nieuws Blijkt toch dat er veel die na zon onderzoek daarme zwanger zijn geraakt Fijn voor de vrouwen waarbij da mogelijk gemaakt kan worden
Geplaatst

Ja precies dat wil ik ook, mn vriend is heel handig met de computer dus die gaat van alle foto's een leuk filmpje maken met een leuk muziekje eronder. Zo leuk om te bewaren voor later! 😊

Geplaatst

@ Johanna Ik heb persoonlijk zelf aangehouden wat de artsen zeggen voor de punctie minstens 2 a 3 dagen onthouding en na de tp een weekje maar Drna heb ik t wel gewoon gedaan Voelde gewoon fijn. En toen ik zwanger was van mijn dochtertje in die week dat ik positief teste ook gewoon Kan echt geen kwaad maar begrijp wel dat sommige vrouwen niwt durven of willen. Uit voorzichtigheid spannend maandag krijg je de uitslag 🎉

@ Maaike Beterschap voor je kindje is nooit leuk maar je hebt wel afleiding wel op een niet leuke manier want je wilt natuurlijk dat je kindje snel beter wordt Maar toch succes en hoop dat je zwanger bent en blijft 🤞🏾🙌🏾

@ yvje ja het is idd lang wachten zeg op je menstruatie maar ik denk dat het toch is wat je zegt je bent het gewend om te wachten Teminste in zo'n traject en je weet waarvoor je het doet. Even afwachten en dan je top cryo terug plaatsen Komt helemaal goed en je hebt een goed gevoel dus dat zegt ook wel wat Succes

Mijn menstruatie is vanavond door gekomen dus ben blij dat ik weer na een rustmaand weer verder kan 😊 morgen even naar t ziekenhuis bellen en dan hoop ik begin juni mijn eskimootje mag laten ontdooien 😂

Geplaatst
@ Johanna Ik heb persoonlijk zelf aangehouden wat de artsen zeggen voor de punctie minstens 2 a 3 dagen onthouding en na de tp een weekje maar Drna heb ik t wel gewoon gedaan Voelde gewoon fijn. En toen ik zwanger was van mijn dochtertje in die week dat ik positief teste ook gewoon Kan echt geen kwaad maar begrijp wel dat sommige vrouwen niwt durven of willen. Uit voorzichtigheid spannend maandag krijg je de uitslag 🎉

@ Maaike Beterschap voor je kindje is nooit leuk maar je hebt wel afleiding wel op een niet leuke manier want je wilt natuurlijk dat je kindje snel beter wordt Maar toch succes en hoop dat je zwanger bent en blijft 🤞🏾🙌🏾

@ yvje ja het is idd lang wachten zeg op je menstruatie maar ik denk dat het toch is wat je zegt je bent het gewend om te wachten Teminste in zo'n traject en je weet waarvoor je het doet. Even afwachten en dan je top cryo terug plaatsen Komt helemaal goed en je hebt een goed gevoel dus dat zegt ook wel wat Succes

Mijn menstruatie is vanavond door gekomen dus ben blij dat ik weer na een rustmaand weer verder kan 😊 morgen even naar t ziekenhuis bellen en dan hoop ik begin juni mijn eskimootje mag laten ontdooien 😂

Soms ben je wel blij met je menstruatie. Fijn dat die nu doorgekomen is. Dan start het grote aftellen weer!

Geplaatst

Miranda wat fijn dat je eindelijk verder kan 🎉🎊

Johanna vanochtend niet meer getest?

Geplaatst

Ja!! Wel getest! Mijn vriend wilde uitslapen en ik wilde het eerst aan hem vertellen! Maar ik durf nu wel te zeggen dat ik nummer 5 ben van deze maand! Ben zo blij! Mijn lijf tintelt er helemaal van hoop heel erg dat het goed blijft gaan 93227d1a57e8be3c22cb20b1459ec819.jpg

Geplaatst

Wauw wat geweldig 🎊🎉🎊 Gefeliciteerd meid!!! Lekker genieten van dit bijzonder moment 😍

Geplaatst
Wauw wat geweldig 🎊🎉🎊 Gefeliciteerd meid!!! Lekker genieten van dit bijzonder moment 😍

Dankjewel! En ik blijf duimen voor nog meer mooie uitkomsten! Ik zei toch al: mei is een vruchtbare maand :)

Geplaatst
Ja!! Wel getest! Mijn vriend wilde uitslapen en ik wilde het eerst aan hem vertellen! Maar ik durf nu wel te zeggen dat ik nummer 5 ben van deze maand! Ben zo blij! Mijn lijf tintelt er helemaal van hoop heel erg dat het goed blijft gaan 93227d1a57e8be3c22cb20b1459ec819.jpgVerstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Gefeliciteerd Johanna! En wauw in 1 keer jeeej wat een geluk! Mooie test hoor💞
Geplaatst
Gefeliciteerd Johanna! En wauw in 1 keer jeeej wat een geluk! Mooie test hoor💞

Ja! Dat had ik wel gehoopt maar niet durven verwachten! Het is bij ons vooral mn vriends zaad dat laag in telling is. Dus ik had wel gehoopt dat het met deze hulp zou lukken.

Geplaatst
Ja! Dat had ik wel gehoopt maar niet durven verwachten! Het is bij ons vooral mn vriends zaad dat laag in telling is. Dus ik had wel gehoopt dat het met deze hulp zou lukken. Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Ja precies je hoopt het heel erg dat het in 1 keer lukt alleen in de praktijk is dat vaak toch niet zo! Maar bij jullie wel!! Ga er lekker van genieten! Je verdiend t. 💖 Hoe is je vriend eronder? 🎈🎈 moet je ook bloed prikken?
Geplaatst
Ja!! Wel getest! Mijn vriend wilde uitslapen en ik wilde het eerst aan hem vertellen! Maar ik durf nu wel te zeggen dat ik nummer 5 ben van deze maand! Ben zo blij! Mijn lijf tintelt er helemaal van hoop heel erg dat het goed blijft gaan 93227d1a57e8be3c22cb20b1459ec819.jpgVerstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Goeie morgen Johanna wat is dat een mooie bevestiging !!! Gefeliciteerd 🎉🎉🎉 geniet ervan ben zoo blij voor jullie Hahah 🤗 Ik heb er alle vertrouwen in dat je bloedtesten goed terug komt 💪🏾 Wauw nummertje 5 een heerlijke bankje is het ook !!! ❤️
Geplaatst
Ja precies je hoopt het heel erg dat het in 1 keer lukt alleen in de praktijk is dat vaak toch niet zo! Maar bij jullie wel!! Ga er lekker van genieten! Je verdiend t. 💖 Hoe is je vriend eronder? 🎈🎈 moet je ook bloed prikken?

Maandag en woensdag bloed prikken.

Mijn vriend is superblij! Lief van je, dankjewel!

Jij ook hè? Het is echt zo meis. Vertrouw er maar op.

Geplaatst

@johanna, duidelijk hoor :-). Gefeliciteerd!!🎉 gelukkig zat je gevoel ernaast

Als mei zo,n vruchtbare maand is hoop ik de tp nog in mei te krijgen ;-). Zal er om spannen

@miranda, fijn dat jij ook weer verder kan. Lopen wij ongeveer gelijk, scheelt zo,n 4 dagen.

@yvje, beter dan even wachten als er zo,n mooie cryo klaar ligt. En hopelijk kloot je intuitie dat deze cryo jullie wondertje is🍀.

Heb zelf dinsdag1e echo voor 1e cryotp. Hoop dat bij mij alles rustig is, ik zou nog een maand wachten echt niet trekken.

@minima, alles een beetje onder controle met de hormonen;-)

@christel, klinkt als een mooi plan! Maar mss is het deze ronde ook wel gewoon raak :-)

@willeke, hoe gaat het bij jou, gaat de stimulatie goed?

@maaike, hoe voel je je, wd5.

@eslief, hoe voel jij je, wd 8, dacht ik?

Geplaatst
Maandag en woensdag bloed prikken. Mijn vriend is superblij! Lief van je, dankjewel! Jij ook hè? Het is echt zo meis. Vertrouw er maar op. Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Ja dankje mop😊❤️👶🏻
Geplaatst
Ja!! Wel getest! Mijn vriend wilde uitslapen en ik wilde het eerst aan hem vertellen! Maar ik durf nu wel te zeggen dat ik nummer 5 ben van deze maand! Ben zo blij! Mijn lijf tintelt er helemaal van hoop heel erg dat het goed blijft gaan 93227d1a57e8be3c22cb20b1459ec819.jpgoooh super fijn zeg gefeliciteerd!!nr 5 op dit megabankje!
Geplaatst
@johanna, duidelijk hoor :-). Gefeliciteerd!!🎉 gelukkig zat je gevoel ernaast

Als mei zo,n vruchtbare maand is hoop ik de tp nog in mei te krijgen ;-). Zal er om spannen

@miranda, fijn dat jij ook weer verder kan. Lopen wij ongeveer gelijk, scheelt zo,n 4 dagen.

@yvje, beter dan even wachten als er zo,n mooie cryo klaar ligt. En hopelijk kloot je intuitie dat deze cryo jullie wondertje is🍀.

Heb zelf dinsdag1e echo voor 1e cryotp. Hoop dat bij mij alles rustig is, ik zou nog een maand wachten echt niet trekken.

@minima, alles een beetje onder controle met de hormonen;-)

@christel, klinkt als een mooi plan! Maar mss is het deze ronde ook wel gewoon raak :-)

@willeke, hoe gaat het bij jou, gaat de stimulatie goed?

@maaike, hoe voel je je, wd5.

@eslief, hoe voel jij je, wd 8, dacht ik?

Dat hoop ik ook voor jou, Pino!! Duim door hoor!

Geplaatst

@johanna wouwww dat betekend wel dat het mooi verdubbeld dus! gefeliciteerd!

@pino wd 5 voor mij wij hebben de emmy een kwartier voor maaike terug gehad en elkaar even gezien in de wachtkamer..afwachten maar tis nog te vroeg om wat te zeggen

Geplaatst
@johanna wouwww dat betekend wel dat het mooi verdubbeld dus! gefeliciteerd!

@pino wd 5 voor mij wij hebben de emmy een kwartier voor maaike terug gehad en elkaar even gezien in de wachtkamer..afwachten maar tis nog te vroeg om wat te zeggen

Spannend!! Duim heel hard voor jullie meiden

Geplaatst
@johanna wouwww dat betekend wel dat het mooi verdubbeld dus! gefeliciteerd! @pino wd 5 voor mij wij hebben de emmy een kwartier voor maaike terug gehad en elkaar even gezien in de wachtkamer..afwachten maar tis nog te vroeg om wat te zeggen
ga je al testen op wachtdag 7 ?wat grappig dat jullie elkaar tegen kwamen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden