Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@yfje meestal gaan de testen oplopen als de embryo 10 dagen is.. dat betekend voor jouw wd 7 dat ze al beginnen op te lopen. wd 11 zou je dan absoluut wat moeten zien anders word het wat lastig. succes zet hem op

@amf poeh spannend.. was al bang dat ze je niet gerusteld zouden hebben..zet hem op

Ja @eslief dat had ik ook wel gedacht beetje wazig verhaal met ja is nog te vroeg ja sommige hebben een bloeding maar ja ik kan dat ook niet bevestigen enz enz

Dus kortom ademhalen en doorgaan

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 693
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@yfje meestal gaan de testen oplopen als de embryo 10 dagen is.. dat betekend voor jouw wd 7 dat ze al beginnen op te lopen. wd 11 zou je dan absoluut wat moeten zien anders word het wat lastig. succes zet hem op

@amf poeh spannend.. was al bang dat ze je niet gerusteld zouden hebben..zet hem op

Ik had net nog op een site gelezen dat er nog een verschil is tussen wel en geen gestimuleerde cyclus... bij een niet gestimuleerde cyclus kun je na 12 dagen testen en bij een gestimuleerde cyclus houden ze 14 dagen na tp aan...dat zal wel een reden hebben... Ik heb nog een beetje hoop..maar vrijdag moet er zeker wat te zien zijn

Geplaatst
Sas mag ik vragen hoeveel tp jij hebt gehad alvorens je zwanger was? En heb je ook een vroege miskraam gehad?Pino weet jij het verschil tussen een gestimuleerde en niet gestimuleerde cyclus ? Mag je zelf kiezen welke je kiest en wat is beter of bestaat er niet zoiets als beter ? Wat is succesvoller ?Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk
Bij ons was 3x is scheepsrecht🤞🏻💖 eerste keer dat ik zwanger ben en een hcg van 260 op dag 12 na de terugplaatsing.
Geplaatst
Bij ons was 3x is scheepsrecht爛 eerste keer dat ik zwanger ben en een hcg van 260 op dag 12 na de terugplaatsing.

Van een 5 dagen oude cryo toch?

Geplaatst

Had alleen vanmiddag een bolletje van stolsel verloren en meer nog niet.. dus echt afwachten nu

Geplaatst
Bij ons was 3x is scheepsrecht🤞🏻 eerste keer dat ik zwanger ben en een hcg van 260 op dag 12 na de terugplaatsing.
Dank je voor je bericht . Was dat een cryo of verse ?

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Geplaatst
Had alleen vanmiddag een bolletje van stolsel verloren en meer nog niet.. dus echt afwachten nu

Was het geen stukje utro bedekt met bloed. Ik kreeg ook toen stukjes rode utro

Geplaatst
Sas mag ik vragen hoeveel tp jij hebt gehad alvorens je zwanger was? En heb je ook een vroege miskraam gehad?

Pino weet jij het verschil tussen een gestimuleerde en niet gestimuleerde cyclus ? Mag je zelf kiezen welke je kiest en wat is beter of bestaat er niet zoiets als beter ? Wat is succesvoller ?

Ja een niet gestimuleerde cyclus is gewoon in je eigen cyclus. Dan houden ze de eigroei in de gaten en als die groot genoeg is en bms is goed zet je ovitrelle. Afhankeljjk hoe oud je embryo is, zoveel dagen erna krijb je terugplaatsing. Dit alles zonder medicatie.

De gestimuleerde cyclus, dan krijg je medicatie, deze zorgt voor een goede bms opbouw en legt de eigroei stil. Als de bms dik genoeg is, start je 3 dagen voor de tp met ustrogan en deze blijf je gebruiken tot 10 weken zwangerschap of tot negatieve test.

Daarnaast heb je gestimuleerde cyclus met gebruik ustrogan. Dan heb je je eigen eigroei en dan start je met ustrogan als je ovitrelle hebt gezet.

Ik heb die laatste (dus in eigen cyclus met ustrogan) de vorige keer gedaan en de gestimuleerde cyclus nu. Als hou ik niet van rommel in mijn lijf, wil ik wel extra medicatie.

Wij zijn al bijna 4 jaar bezig dus zonder medictie gebeurd er niks, dus heb zelf meer vertrouwen met medicatie.

Dus vindt het zonde om het zonder medicatje te doen, want als mijn lijf het zelf wel kon regelen, was het in de tussentijd al wel gebeurd. Maar dat is mijn gevoel erbij.

Volgens de artsen maakt het niet uit.

in een gestimuleerde cyclus kan je het alleen wat beter regelen.

Maar de gestimuleerde cyclus heeft ons voor het eerst een positieve testgebracht, al is het niet blijven zitten, dus gaan we de volgende keer weer doen.

Ik kon hier zelf in kiezen. De optie in natuurlijk met ustrogan is er inons ziekenhuis eigenlijk niet, maar mocht ik wel doen, dus ook zelf goed aangeven.

Geplaatst
Was het geen stukje utro bedekt met bloed. Ik kreeg ook toen stukjes rode utro

Nee was echt bloedstolseltje

Geplaatst
Dank je voor je bericht . Was dat een cryo of verse ?Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk
Van een blastocyste A kwaliteit, dag 5 ontdooid en dag 6 teruggeplaatst. Natuurlijke cyclus 😊
Geplaatst
Ja een niet gestimuleerde cyclus. In gewoon in je eigen cyclus. Dan houden ze de eigroei in de gaten en als die groot genoeg is en bms is goed zeg je ovitrelle. Afhankeljjk hoe oud je embryo is, zoveek dagen erna krijb je terugplaatsing. Dit alles zonder medicatie.

De gestimuleerde cyclus, dan krijg je medicatie, deze zorgt voor een goede bms opbouw en kegt de eigroei stil. Als de bms dik genoeg is, start je 3 dagen voor de tp met usyrogan en deze blijf je gebruiken tot 10 weken zwangerschap of tot negatieve test.

Daarnaast heb je gestimuleerde cyclus met gebrukk ustrogan. Dan heb je je eigen eigroei en dan start je met ustrogan als je ovitrelle hebt gezet.

Ik heb die laatste de vorige keer gedaan en de gestimuleerde cyclus nu. Als hou ik niet van rommel in mijn lijf, wil ik wel extra medicatie.

Wij zijn al bijna 4 jaar bezig dus zonder medictie gebeurd er niks, dus heb zelf meer vertrouwen met medicatie.

Dus vindt het zonde om het zonder medicatje te doen, want als mijn lijf het zelf wel kon regelen, was het in de tussentijd al wel gebeurd. Maar dat is mijn gevoel erbij.

Volgens de artsen maakt het niet uit.

in een gestimuleerde cyclus kan je het alleen wat beter regelen.

Maar de gestimuleerde cyclus heeft ons voor het eerst een positieve testgebracht, al is het niet blijven zitten, dus gaan we de volgende keer weer doen.

Helemaal duidelijk bedankt voor de zeer duidelijke uitleg

In de 1e instantie denk ik zo'n natuurlijke is voor mij beter. Omdat ik toch heb gemerkt en heb aangevoeld dat mijn lichaam er helemaal niks van begreep en het totaal niet accepteerde en vreemd vond .

Aan de andere kant is die controle ook wel fijn en wil ik ook weer niet dat die baarmoeder zijn eigen leven gaat lijden.

Ik voel wat voor de laatste natuurlijk maar met utro..

Geeft elk ziekenhuis je de keuze of ?

Geplaatst
Helemaal duidelijk bedankt voor de zeer duidelijke uitleg

In de 1e instantie denk ik zo'n natuurlijke is voor mij beter. Omdat ik toch heb gemerkt en heb aangevoeld dat mijn lichaam er helemaal niks van begreep en het totaal niet accepteerde en vreemd vond .

Aan de andere kant is die controle ook wel fijn en wil ik ook weer niet dat die baarmoeder zijn eigen leven gaat lijden.

Ik voel wat voor de laatste natuurlijk maar met utro..

Geeft elk ziekenhuis je de keuze of ?

Ik kon kiezen tussen natuurlijk of niet natuurlijk (gestimuleerd of nieg gestimuleerd) en heb zelf gevraagd om de mogelijkheid de natuurlijk te doen mef ustrogan.

Maar weet nieg hoe ze dit in andere ziekenhuizen doen. Begrijp van miranda dat zjj dif zelf moet gaan aangeven in een gesprek.

Dus als het ziekenhuis zelf nieg doen, gewoon zelf vragenen doen waar jij je het beste bij voelt.

Geplaatst

Ja ik doen pino . Hopelijk ontdooit hij goed want heb er maar 1... en wil niet al naar poging 2..

Voel je je menstruatie al naderen ?

Geplaatst
Ja ik doen pino . Hopelijk ontdooit hij goed want heb er maar 1... en wil niet al naar poging 2..

Voel je je menstruatie al naderen ?

Spannend, maar eerst evenbijkomen tjjdens de wachtmaand. Al vond ik dat zelf wel lang duren. Hete niks kunnen doen 😕

Jawel positief bljjven die ontdooing komt echt wel goed!!

Nope hier nog niets... in dit traject wil je helemaal gee bloed zien, maar nu wel!! Haha

Heb al een paar dage dat in in de ochtend opsta en denk, ja zal zo ongesteld moeten worden. En dat ebt dan weg. Voelt ook niet alsof dat gaag komen, heb alleen steeds steken links in mijn buik. Maar ja kan niets anders doen dan wachten... zoals meestal tijdens ditw traject ;-)

Geplaatst

Ja maand is wel lang. Word eind deze maand ongesteld of begin augustus mag je dan weer beginnen of hoe werkt die wacht maand.

Apart dat je nog biet ongesteldheid bent.. had er al moeten zijn toch ?

Ik deed action test vandaag die meet vanaf 25 hcg en licht positief. Daalt langzaam dus alsik nu nog boven de 25 zit maandag was het 41.1.. wil er vanaf . Bah misselijk enz en die aders nog steeds .

.

Geplaatst

Spannend hoor .ik ben een vroegtester. Had al op wachtdag 6 getest beide keren.

Duim met je nee voor een mooie test .mag nu wel eens op dit bankje

Geplaatst

In mijn ziekenhuis heb je die keuze niet. In principe gebeuren de cryo terugplaatsingen in je eigen cyclus en ook zonder utro. Heb wel nog veel utro liggen maar heb t maar niet gedaan.

Geplaatst

Goeie avond ladies..

Even een update ..

Ik heb dinsdag een gesprek met mijn arts gehad van hoe het de afgelopen periode is gegaan enzoo..

Ik was van plan om de tp nu in een gestimuleerde cyclus te proberen dus met tabletjes maar niet echt fan van Maarjah je wikt toch alles proberen maar wat ik al dacht had de arts bevestigd ... dat er geen verschil zit in een gestimuleerde cyclus en je natuurlijke cyclus Maar ze merkt wel dat bij sommige patiënten het fijner vinden om bijvoorbeeld Utrogestan te gebruiken om de lutuale fase te ondersteunen Maar in mijn geval me bms is altijd netjes perfect om t zo maar te noemen en mijn menstruatie cyclus is heel regelmatig en ze gaf t advies om het in mijn geval niet te doen de tabletjes omdat t natuurlijk allemaal extra hormonen zijn . Maar als ik het fijn vond kan ze Utrogestan nog voorschrijven die ik na de pregnyl mag gaan inbrengen en dan tot 10 weken bij eventuele zwangerschap. Ik heb haar ook gevraagd wat de mogelijkheden zijn om een pipelle behandeling te doen en gaf aan dat ik nog 4 cryoos over had en dat ze me een goeie kans geeft om zwanger te raken in deze 4 pogingen mocht dat niet t geval zijn kunnen ze deze behandeling zeker wel uitvoeren en nog eventueel andere onderzoeken ...maar omdat dit Mn tweede ivf is met 4 cryoos en gezien het feit dat ik in t verleden toch al aantal keer zwanger bent geraakt weles waar op de verkeerde plaats Maar toch wel bevallen bent en verder geen medische aandoeningen zijn of zo dat we nog nu niet alles zeg maar al moeten uitproberen bewaar dat tot de eventuele 3e ivf dus dat was t zon beetje Ze was heel aardig en had zelfs aangeven dat ik met een studie kan mee doen Etcc maar dat komt nog wel late we maar eerst zwanger worden van deze cryoos 😂 Hebt utro en pregnyl meegekregen dus we gaan er weer voor met positieve moed en hoop dat het m gaat worden met deze Cryoos .. aanstaande vrijdag moe tik Belle om te starten dan inheb ik mijn menstruatie

Yvje en amf nog succes en Pino Poekie en butterfly ik denk aan jullie ❤️😘 Boor nu welterusten en have a Good night sleep Ps mocht ik niet al teveel reageren dan lees ik meestal wel mee hoor Maar wil proberen om er niet teee veel bezig te zijn zeg maar mentaal dus vandaar Dikke knuff

Geplaatst

Miranda, wat goed dat je het gssprek bent aangegan, mijn arts gaf ook aan hoor, dat er geen verschil is. Maar ik wilde alles een keer proberen.

Maar zeker de ustrogan vind ik wel fijn als extra ondersteuning omdat het toch fout gaat in die fase.

Fijn dat dat bij jiu ook kan. En fijn dat ze zo met je meedenkte!

Laat die volgende terugplaatsing maar komen🍀

En hier wachten we nog door op menstruatie 😕

Geplaatst
Miranda, wat goed dat je het gssprek bent aangegan, mijn arts gaf ook aan hoor, dat er geen verschil is. Maar ik wilde alles een keer proberen.Maar zeker de ustrogan vind ik wel fijn als extra ondersteuning omdat het toch fout gaat in die fase.Fijn dat dat bij jiu ook kan. En fijn dat ze zo met je meedenkte!Laat die volgende terugplaatsing maar komen🍀En hier wachten we nog door op menstruatie 😕
Ja idd laat de terugplaatsing maar komen 🤗 Want je had al koeten gaan menstrueren ? Heb je gelezen op de bijsluiter van die Estriadol? Of het je menstruatie tegenhoud... ik weet wel dat bij de utro zeg maar als je stopt dat je eigenlijk binnen 2 dagen ongi wordt Ik werd zelfs meteen de volgende dag gewoon maar hoor wel dat bij sommige het wel een 4 a 5 dagen kan duren dus weet niet Heb je ziekenhuis gebeld Ik hoop stiekem dat je menstruatie weg blijft en dat je toch wel gewoon stiekem zwanger bent Hahah ❤️
Geplaatst

7fc298a0ac9c19fb38d327dd4c1cab75.jpg

@Yvje hier de dagen wanneer je zou kunnen testen.

Eerste is 3daagse embryo/cryo en de andere 5daags.

@Butterfly in ons geval geld voor een 2daagse verse embryo een dag later.

Bij cryo weer wel

Geplaatst

En na lang afwezig te zijn geweest ben ik weer terug. Voor diegene waarbij het in de tussentijd is gelukt...gefeliciteerd! Voor diegene die nog bezig zijn, succes en voor diegene die net als ik weer terug de molen ingaan...sterkte! Eind juli begin ik weer met de pil. 3-5 dgn voordat ik daarmee stop gaan ze 'scratching' (soort van reset vd baarmoeder' doen, iemand daar ervaring mee?

Geplaatst

spanend sharlee! ik heb meegedaan aan de studie maar werd helaas uitgeloot ik vond de scratch wel een interesant iets..nog iemand van het forum heeft het ook gedaan..de scratch zelf was een rot gevoel..ze bleek zwanger maar kreeg helaas een vroeg miskraam

Geplaatst
Ja idd laat de terugplaatsing maar komen 珞 Want je had al koeten gaan menstrueren ? Heb je gelezen op de bijsluiter van die Estriadol? Of het je menstruatie tegenhoud... ik weet wel dat bij de utro zeg maar als je stopt dat je eigenlijk binnen 2 dagen ongi wordt Ik werd zelfs meteen de volgende dag gewoon maar hoor wel dat bij sommige het wel een 4 a 5 dagen kan duren dus weet niet Heb je ziekenhuis gebeld Ik hoop stiekem dat je menstruatie weg blijft en dat je toch wel gewoon stiekem zwanger bent Hahah ❤️

Haham, zegt mijn man ook steeds. Normaal ben ik idd na 2 dagen wel ongesteld of eerder. De gynaecoloog gaf aan dat je ook door de estriadol gaat menstrueren als je lichaam het kwijt moet. Maar in dit geval wil die niks kwijt, zal toch door de estriadol komen gok ik. ggRrr.. iriitant. Want daar gaat onze kans voor de vakantie en moeten we een maand wachten.

Wanneer heb jij de tp?

@sharleem welkom terug! Fijn dat je weer kan starten!! Heb geen ervaring met scratching, heber zelf nog nooit van gehoord.

Geplaatst
Haham, zegt mijn man ook steeds. Normaal ben ik idd na 2 dagen wel ongesteld of eerder. De gynaecoloog gaf aan dat je ook door de estriadol gaat menstrueren als je lichaam het kwijt moet. Maar in dit geval wil die niks kwijt, zal toch door de estriadol komen gok ik. ggRrr.. iriitant. Want daar gaat onze kans voor de vakantie en moeten we een maand wachten.Wanneer heb jij de tp?@sharleem welkom terug! Fijn dat je weer kan starten!! Heb geen ervaring met scratching, heber zelf nog nooit van gehoord.
Pino wat vervelend meid dat het niet door wil komen. Moet je nou morgen het ziekenhuis bellen als het er nog niet is? Miranda op naar de volgende tp! Ik hoop nu een plakkertje!!Sharlee welkom terug! Amf hoe is het nu met je? Yvje ik duim nog ff door hoor! Hier vandaag gesprek gehad met gynaecoloog. Ik start de 23e met decapeptyl en dan moet ik bellen als ik ongesteld wordt zodat ik weet wanneer ik met de gonal f mag starten. Ik verwacht dat de icsi dus volgende maand plaats vindt en hopelijk mag ik dan op het wachtbankje van augustus zitten...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden